načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Speciální pedagogika pro zdravotnické obory -- 1. díl - Jarmila Kelnarová; Eva Matějková; Gabriela Vojkovská

Speciální pedagogika pro zdravotnické obory -- 1. díl
-11%
sleva

Kniha: Speciální pedagogika pro zdravotnické obory -- 1. díl
Autor: ; ;

Běžnou součástí naší společnosti jsou i lidé se speciálními vzdělávacími potřebami nebo zdravotním a sociálním handicapem. Pro jejich pochopení a plynulou integraci je nezbytná ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  190 Kč 169
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Galén
Médium / forma: Tištěná kniha
Rozměr: 250,0x150,0x0,5 mm
Úprava: svazků : ilustrace
Vydání: První vydání
Hmotnost: 0,209kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7492-273-2
EAN: 9788074922732
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis


Běžnou součástí naší společnosti jsou i lidé se speciálními vzdělávacími potřebami nebo zdravotním a sociálním handicapem. Pro jejich pochopení a plynulou integraci je nezbytná informovanost a znalost jejich speciálních problémů. Předkládaná moderní a stručná učebnice zkušených autorek obsahuje přehled speciálněpedagogických termínů, základní informace a seznamuje i s aktuálními problémy vědního oboru speciální pedagogika. Učebnice je členěna do šesti hlavních kapitol, které jsou zaměřeny na význam předmětu, cíle, úkoly a klasifikaci speciální pedagogiky. Další kapitoly se věnují přístupům společnosti vůči jedincům s postižením v jednotlivých historických etapách, integraci osob s postižením do společnosti. Poslední kapitola je věnována pedagogicko-psychologickým poradenským službám.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jarmila Kelnarová; Eva Matějková; Gabriela Vojkovská - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

I 5

Význam předmětu, cíle a úkoly speciální pedagogiky

1.1 Pojem speciální pedagogika...............10

1.2 Předmět speciální pedagogiky...............10

1.3 Cíle speciální pedagogiky...............11

1.4 Vztah k jin ý m vědním o b orů m ...............11

1.5 Speciálněpedagogická term inologie...............12

Pojmový aparát speciální pedagogiky...............12

Zdravotní postižení...............13

Dělení zdravotního postižení...............13

Dělení podle doby vzniku postižení...............14

Dělení podle charakteru postižení...............15

Dělení podle druhu postižení...............15

Dělení podle intenzity (hloubky) postižení...............16

1.6 Vývoj oboru speciální pedagogika...............17

1.7 Využití poznatků ze speciální pedagogiky v p ra x i...............18

Klasifikace speciální pedagogiky

2.1 Psychopedie.............. 22

2.2 Logopedie.............. 23

2.3 Surdopedie...............23

2.4 Somatopedie...............24

2.5 Oftalmopedie (Týflopedie)...............24

2.6 Etopedie.............. 24

2.7 Kombinované postižení...............25

2.8 Specifické poruchy učení a chování...............26

Specifické poruchy učení...............26

Specifické poruchy chování...............26

Historie přístupu к osobám se zdravotním postižením

a oslabením

Členění historických sta d ií...............30

3.1 Historický přístup к osobám se zrakovým postižením ...............32

3.2 Historický přístup к osobám se sluchovým postižením ...............34

3.3 Historický přístup к osobám s narušenou komunikační

schopností.............. 35

Přehled historického vývoje (dle L e chty)...............35

3.4 Historický přístup к osobám se somatickým postižením ...............37

3.5 Historický přístup к osobám s mentálním postižením ...............38

3.6 Historický přístup к osobám se specifickými poruchami učení...............39


6 I OBSHH

Integrace, inkluze

Inklu ze...............44

Integrace...............44

Sociální integrace...............44

Oblasti integrace................44

4.1 Podmínky integrace...............45

4.2 Stupně integrace................46

4.3 Modely integrace................48

4.4 Sociální aspekty integrace...............48

4.5 Integrace a školský systém...............49

Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 49

C Vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami

Osoby se speciálními vzdělávacími potřebam i...............54

Formy speciálního vzdělávání...............54

Individuální vzdělávací p lá n ...............55

5.1 Vzdělávání žáků s tělesným postižením ...............58

5.2 Vzdělávání žáků se zrakovým postižením ...............60

5.3 Vzdělávání žáků se sluchovým postižením...............62

5.4 Vzdělávání žáků s poruchami komunikačních schopností...............64

5.5 Vzdělávání žáků s mentálním postižením ...............66

5.6 Vzdělávání žáků s autism em...............70

5.7 Vzdělávání žáků svíce vadami (kombinované postižení).............. 71

5.8 Vzdělávání žáků s poruchami chování...............73

5.9 Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení...............75

5.10 Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním...............78

C Pedagogickosychologické poradenské služby

6.1Pedagogickosychologické poradny...............82

6.2 Speciálněpedagogická centra...............84

6.3 Střediska výchovné péče...............85

6.4 Školní poradenská pracoviště...............86

Přílohy

Příloha 1 - Desatero komunikace se sluchově postiženým i...............90

Příloha 2 - Desatero komunikace s pacienty se zrakovým

postižením ...............91

Literatura.............93

Seznam zkratek.............99

Rejstřík.............101




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist