
sleva
Kniha:
Sociální marketing
Autor:
Radim Bačuvčík; Lenka Harantová

Nakladatelství: | » Verbum |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2016 |
Počet stran: | 254 |
Rozměr: | 230,0x165,0x16,0 mm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | 1. vydání |
Skupina třídění: | Reklama. Public relations. Média |
Hmotnost: | 0,454kg |
Jazyk: | česky |
Vazba: | Brožovaná bez přebalu lesklá |
Datum vydání: | 201609 |
ISBN: | 978-80-87500-80-4 |
EAN: | 9788087500804 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Historie, prostředky, strategie aetické aspekty sociálního marketingu.
Kniha poskytuje ucelený přehled a vysvětlení základních pojmů z oblasti sociálního marketingu. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány také příbuzným komunikačním aktivitám, jako je politický či náboženský marketing, etickým aspektům sociálního marketingu, zákonné regulaci a samoregulaci. Další kapitoly se zabývají historií sociálního marketingu v ČR i ve světě či novými trendy v marketingu. Publikace obsahuje také široký přehled případových studiích sociálních marketingových kampaní na různá témata. Je určena pracovníkům z oblasti jak komerčního, tak i sociálního marketingu, vysokoškolským studentům či marketingovým nadšencům. Oba autoři se dlouhodobě věnují problematice sociálního marketingu a přednáší výše zmíněná témata na univerzitní půdě.
Marketing dokáže podstatným způsobem ovlivnit lidské chování. Proto by ti, kteří zadávají a vytvářejí marketingové kampaně, měli jednat maximálně obezřetně a zodpovědně. Tak by se dal parafrázovat citát, který jsme si dovolili použít na začátku této knihy. O tom, že marketing dokáže přimět lidi dělat něco, co původně neměli v úmyslu, nemůže být sporu. Snad každý člověk by si vzpomněl na nějaký produkt, který považuje za zbytný, přesto jej on sám nebo lidé v jeho okolí nakupují. Problém tkví v tom, že ne vždy je úplně zřejmé, jak toho marketing dosahuje. Proč se jednomu výrobku daří, a jinému, který je mu velmi podobný, nikoliv? Proč snahy inspirovat se příklady úspěšných marketingových stratégů končí úspěchem jenom někdy? Knihy o marketingu nabízejí různé pohledy na tuto věc, marketingoví odborníci dokáží analyzovat příčiny úspěchu a neúspěchu, ovšem ne vždy dokáží dát radu do budoucna, která bude fungovat. Existují nicméně postupy, o nichž je známo, že fungují takřka vždy. Vadou na kráse mnoha z nich je to, že mají blízko k nátlakové komunikaci, která obvykle balancuje na hraně morálních pravidel. To může být dokonce větším problémem v marketingu sociálním, který usiluje o prosazení „dobrých“ myšlenek, než v marketingu komerčním, který se „pouze“ snaží prodávat zboží a služby. Zatímco porušování pravidel v komerčním marketingu je obvykle dobře hlídáno na úrovni zákonné regulace i profesní samoregulace, v sociálním marketingu tomu tak obvykle není. V komerčním marketingu si zodpovědní tvůrci většinou přípustné hranice překračovat nedovolí (výjimky samozřejmě potvrzují pravidlo), na poli sociálního marketingu ale mnozí tvrdí, že právě a jedině on má právo se při prosazování zájmů pohybovat i „za hranou“.