načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Smart city v praxi - Jakub Slavík

Smart city v praxi
-7%
sleva

Kniha: Smart city v praxi
Autor:

Publikace je určena těm, pro něž je koncept chytrého města náplní každodenní práce a potřebují se rychle zorientovat v jeho manažerské a ekonomické stránce. Neklade si za cíl podat ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  390 Kč 363
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
12,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Profi Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 144
Rozměr: 210x265
Úprava: barevné ilustrace
Vydání: 1. vydání
Skupina třídění: Územní plánování. Urbanismus. Památková péče
Jazyk: česky
Téma: smart city
Datum vydání: 05.04.2017
ISBN: 978-80-86726-80-9
EAN: 9788086726809
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace je určena těm, pro něž je koncept chytrého města náplní každodenní práce a potřebují se rychle zorientovat v jeho manažerské a ekonomické stránce. Neklade si za cíl podat detailní technických popis příslušných zařízení, ale napovídá k čemu je to dobré a na co si dát pozor. Vedle učebnicových pasáží v knize naleznete mnoho případových studií s konkrétními příklady domácích i zahraničních projektů. (jak pomocí moderních technologií vytvářet město příjemné k životu a přátelské k podnikání)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jakub Slavík - další tituly autora:
Finanční průvodce nefinančního manažera -- Jak se rychle zorientovat v podnikových a projektových financích Finanční průvodce nefinančního manažera
 (e-book)
Marketing a strategické řízení ve veřejných službách -- Jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby Marketing a strategické řízení ve veřejných službách
 (e-book)
Finanční průvodce nefinančního manažera -- Jak se rychle zorientovat v podnikových a projektových financích Finanční průvodce nefinančního manažera
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Úvodem ............................................................................................................................................................. 9

Část 1 - Smart city jako ekonomický a manažerský koncept 11

1 Smart city je když.......................................................................................................................................... 12

1.1 Základní principy smart c ity ............................................................................................................................................... 12

1.1.1 Cíl a základní struktura konceptu smart c ity .......................................................................................................... 12

1.1.2 Oficiální metodika smart city v ČR......................................................................................................................... 13

1.1.3 Smart city a průmysl.............................................................................................................................................. 13

1.2 Čtyři úrovně a tři pilíře smart city....................................................................................................................................... 15

1.2.1 Čtyři úrovně smart c ity .......................................................................................................................................... 15

1.2.2 Tři pilíře infrastruktury smart city........................................................................................................................... 15

1.3 Zelená infrastruktura smart city........................................................................................................................................... 16

1.3.1 Užitek zelené infrastruktury - ekosystémové služby vegetace............................................................................... 16

1.3.2 Vztah zelené a šedé infrastruktury smart city........................................................................................................ 17

1.4 Smart city a další chytré pojmy........................................................................................................................................... 19

1.4.1 Smartcity a chytré sítě-sm art grid....................................................................................................................... 19

1.4.2 Smart city a inteligentní budovy............................................................................................................................. 19

1.4.3 Smart city a čistá mobilita........................................................................................................................................ 19

1.5 Šlo by chytré technologie rozvíjet i bez smart city?.............................................................................................................. 20

1.6 Shrnutí..................................................................................................................................................................................... 23

2 Trocha užitečné manažerské teorie (a praxe) pro vytváření smart city..............................................24

2.1 Organizační strategie - potřebuje ji podnik i město................................................................................................................. 24

2.2 Produkt, životní cyklus produktu a úroveň připravenosti technologie......................................................................... 25

2.2.1 Produkt a jeho cena ve veřejných službách............................................................................................................ 25

2.2.2 Životní cyklus produktu.......................................................................................................................................... 26

2.2.3 Úroveň připravenosti technologie (TRL)................................................................................................................ 27

2.3 Zákaznické vztahy a trh ve veřejných službách.................................................................................................................. 28

2.3.1 Veřejnost jako zákazník.......................................................................................................................................... 28

2.3.2 Konkurence ve službách města, obce či regionu......................................................................................................30

2.3.3 Koncept členitého trhu ve veřejných službách...................................................................................................... 30

2.3.4 Propagace a komunikace ve veřejných službách .................................................................................................. 33

2.4 Projekt a projektový tým...................................................................................................................................................... 34

2.4.1 Projekt v manažerském pojetí................................................................................................................................. 34

2.4.2 Tým a týmové role.................................................................................................................................................. 35

2.4.3 Jak se pozná dobrý projektový manažer.......................................................; ...................................................... 37

2.5 Údaje, informace a jejich analýza........ .............................................................................................................................. 37

2.5.1 Údaje a informace.................................................................................................................................................. 37

2.5.2 Primární a sekundární data..................................................................................................................................... 37

2.5.3 Metody kolektivního rozhodování......................................................................................................................... 39

2.5.4 Nejčastější omyly při získávání a hodnocení dat.................................................................................................... 39

2.6 Některé užitečné nástroje strategické analýzy.................................................................................................................. 41

2.6.1 Analýza makroprostředí neboli PESTEL analýza...................................................................................................... 41

2.6.2 Analýza zainteresovaných subjektů....................................................................................................................... 41

2.6.3 SWOT analýza......................................................................................................................................................... 41

2.7 Shrnutí..................................................................................................................................................................................... 45

3 Jak se dělá smart city.................................................................................................................................. 46

3.1 Základní postup vytváření smart city................................................................................................................................. 46

3.2 Strategický dokument pro smart city, jeho obsah a struktura....................................................................................... 46

3.3 Základní typy projektů pro smart city................................................................................................................................. 48

6


3 4 Dotační zdroje pro smart c ity ............................................................................................................................................. 49

34 1 Různost dotací a jejich zdrojů, výhody a nevýhody...................................................................................................... 49

3 4 2 Dotace pro investiční projekty ve smart c ity ................................................................................................................ 50

3 4 3 Dotace pro inovační projekty a rozvoj lidských zdrojů ve smart city........................................................................... 51

3.5 Bankovní nástroje pro smart c ity ....................................................................................................................................... 52

3 5.1 Úvěry, směnky, dluhopisy.............................................................................................................................................. 52

3.5.2 Leasing................. 52

3.5.3 Postoupení pohledávek................................................................................................................................................... 53

3.SA Spolufinancování inovačních projektů bankou........................................................................................................... 53

3.6 Alternativní metody pro projekty smart c ity .................................................................................................................... 54

*3 6.1 Energy Performance Contracting - EPC........................................................................................................................ 54

3.6.2 Veřejně soukromá partnerství..................................................................................................................................... 56

3.7 Shrnutí.................................................................................................................................................................................... 61

4 Jak se měří a hodnotí smart c ity .............................................................................................................. 62

4.1 Vrcholové ukazatele smart city-příležitosti a úskalí..................................................................................................... 62

4 2 Hodnocení projektů pro smart city - cost-benefit analýza (CBA)................................................................................... 66

4.2.1 Obsah a cíl CBA................................................................................................................................................................ 66

4.2.2 Finanční analýza a hodnocení projektu........................................................................................................................ 67

4.2.3 Ekonomická analýza a hodnocení projektu.................................................................................................................. 67

4.2.4 Citlivostní analýza a analýza rizik................................................................................................................................... 68

4.2.5 Zhodnocení projektu...................................................................................................................................................... 68

4.3 Jiné možné přístupy к hodnocení projektů smart city...................................................................................................... 69

4.4 Vzájemné vztahy vrcholových a projektových hodnotících ukazatelů........................................................................... 70

4.5 Shrnutí.................................................................................................................................................................................... 70

Část 2 - Příklady moderních technologií pro smart city 71

5 Chytrá energetika a služby........................................................................................................................... 72

5.1 Smart grid a smart metering............................................................................................................................................. 72

5.2 Obnovitelné zdroje, kogenerace a m ikrosítě.................................................................................................................. 74

5.2.1 Obnovitelné zdroje a kogenerace................................................................................................................................. 74

5.2.2 Mikrosítě........................................................................................................................................................................ 76

5.3 Chytrá energetika a smart city........................................................................................................................................... 77

5.4 Shrnutí................................................................................................................................................................................ 78

6 Elektromobily ve smart city - příležitosti a omezení............................................................................80

6.1 Elektromobil a plug-in hybridní autom obil...................................................................................................................... 80

6.1.1 Elektromobil a jeho nabíjení........................................................................................................................................... 80

6.1.2 Provozní vlastnosti a ekologické přínosy elektromobilů.............................................................................................. 80

6.2 Způsoby využití a trh elektromobilů................................................................................................................................... 81

6.2.1 Organizace jako klíčový zákazník..................................................................................................................................... 81

6.2.2 Osobní elektromobily a plug-in hybridní automobily.................................................................................................. 81

6.2.3 Nákladní a užitkové elektromobily................................................................................................................................. 83

6.2.4 Elektrické minibusy........................................................................................................................................................ 87

6.3 Shrnutí.................................................................................................................................................................................... 87

7 Příklady moderních systémů hromadné dopravy ve městech...................................................................88

7.1 Alternativní pohony pro městské autobusy.................................................................................................................... 88

7.1.1 Autobusy s pohonem na CNG........................................................................................................................................ 88

7.1.2 Trolejbusy a jejich nezávislý dojezd.............................................................................................................................. 88

7.1.3 Elektrobusy........................ 89

7.1.4 Provozní ekonomika a ekologie alternativních pohonů.............................................................................................. 91

7-1.5 Hybridní a plug-in hybridní autobusy............................................................................................................................. 92


7.1.6 Elektrické autobusy v kontextu smart city............................................................................................................ 92

7.2 Automatická vozidla pro přepravu cestujících ve městě............................................................................................ 93

7.2.1 Automatický provoz bez řidiče - příležitosti a úskalí............................................................................................... 93

7.2.2 Kolejová doprava bez řidiče.................................................................................................................................... 94

7.2.3 Automatické elektrické minibusy........................................................................................................................... 95

7.3 Shrnutí.......................................................................................................................................................................... 98

8 Veřejné osvětlení ve smart city.................................................................................................................... 102

8.1 Funkce veřejného osvětlení....................................................................................................................................... 102

8.2 Světelné zdroje pro veřejné osvětlení................................. ..................................................................................... 103

8.2.1 Výbojky................................................................................................................................................................. 103

8.2.2 LED svítidla........................................................................................................................................................... 105

8.3 Zefektivnění provozu veřejného osvětlení............................................................................................................... 106

8.3.1 Základní směry zefektivnění................................................................................................................................. 106

8.3.2 Moderní světelné zdroje...................................................................................................................................... 106

8.3.3 Řízení a správa veřejného osvětlení..................................................................................................................... 108

8.4 Shrnutí........................................................................................................................................................................ 109

9 Vodíková ekonomika - budoucnost na dosah............................................................................................110

9.1 Vodík, palivový článek a jeho využití pro smart c ity................................................................................................ 110

9.2 Palivočlánkové automobily....................................................................................................................................... 113

9.3 Palivočlánkové autobusy........................................................................................................................................... 114

9.4 Stacionární palivočlánkové zdroje............................................................................................................................. 116

9.5 Shrnutí........................................................................................................................................................................ 117

10 Informační a komunikační technologie pro smart city......................................................................118

10.1 Role ICT v konceptu smart c ity ............................................................................................................................... 118

10.1.1 ICT a jejich technické úrovně............................................................................................................................. 118

10.1.2 Přínosy ICT pro smart city................................................................................................................................... 118

10.2 Otevřená data - principy a využití......................................................................................................................... 120

10.2.1 Co jsou to otevřená data..................................................................................................................................... 120

10.2.2 Oblasti využití otevřených dat a jejich přínosy.................................................................................................. 120

10.2.3 Zavádění otevřených dat..................................................................................................................................... 121

10.3 Internet věcí............................................................................................................................................................ 123

10.3.1 Pojem internet věcí a oblasti jeho využití.......................................................................................................... 123

10.3.2 Internet věcí a racionalizace údržby.................................................................................................................... 123

10.4 Inteligentní dopravní systémy ............................................................................................................................... 128

10.4.1 Pojem inteligentní dopravní systém .................................................................................................................. 128

10.4.2 Užitek ITS pro chytrá města............................................................................................................................... 129

10.5 Komunikace vedení města s občany....................................................................................................................... 132

10.5.1 Smysl a způsoby komunikace............................................................................................................................. 132

10.5.2 Komunikace s občany v reálném čase................................................................................................................ 132

10.5.3 Internetové hlasování občanů........................................................................................................................... 132

10.6 Shrnutí.................................................................................................................................................................... 136

Závěrem..........................................................................................................................................................138

Seznam použité literatury............................................................................................................................139

Definice důležitých pojmů............................................................................................................................140

Rejstřík............................................................................................................................................................ 143

8




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist