načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Školství - věc (ne)veřejná -- Názory veřejnosti na školu a vzdělání - Karel Černý; David Greger; Martin Chvál; Eliška Walterová

Školství - věc (ne)veřejná -- Názory veřejnosti na školu a vzdělání
-16%
sleva

Kniha: Školství - věc (ne)veřejná -- Názory veřejnosti na školu a vzdělání
Autor: ; ; ;

Publikace čtenářům přináší výsledky analýz názorů a postojů české veřejnosti ke školství a vzdělávání včetně názorů na jeho vývoj, reformy a současné problémy. Pozornost ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  270 Kč 227
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 12.05.2011
Počet stran: 307
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
ISBN: 9788024618821
EAN: 9788024618821
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Publikace seznamuje s výsledky výzkumu veřejného mínění se zaměřením na školu jako sociální instituci, organizaci a specifické společenství dospělých a dětí. Zabývá se rolí aktérů, podmínkami a faktory ovlivňujícími kvalitu a funkčnost vzdělávání.

Popis nakladatele

Publikace čtenářům přináší výsledky analýz názorů a postojů české veřejnosti ke školství a vzdělávání včetně názorů na jeho vývoj, reformy a současné problémy. Pozornost je věnována zejména a) názorům na stav současného školství, jeho vývoj a roli aktérů, kteří do podoby vzdělávání zasahují; b) vztahu ke vzdělávání, vzdělanostním aspiracím a preferované vzdělávací dráze; c) pohledům na funkce a problémy současné školy, ale i názorům na podobu ideální školy budoucnosti; d) názory na spravedlivost vzdělávání; e) názorům na školní kurikulum, důležitost jednotlivých předmětů a kompetencí; f) postoje k testování žáků (včetně otázky nové maturity); g) obrazu učitele v očích české veřejnosti. Výsledky jsou založeny na rozsáhlém reprezentativním sociologickém výzkumu dospělé české veřejnosti s důrazem na pohled rodičů. (názory veřejnosti na školu a vzdělávání)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Karel Černý; David Greger; Martin Chvál; Eliška Walterová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1. Metodologie výzkumu: Jak jsme se ptali na to, co nás zajímá

2. Školství a veřejnost: Percepce, aspirace, ignorance

2.1 Školství jako přehlížená priorita?

2.2 Spokojenost se stavem a vývojem školství

2.3 Spokojenost se stavem jednotlivých vzdělávacích stupňů

2.4 Hodnocení vývoje českého školství

2.5 Sdělovací prostředky: školství mediální popelkou

2.6 Vysoké vzdělanostní aspirace, vysoké nároky na vzdělávací systém

2.7 Aktéři přispívající k rozvoji školství: „dříči" a „černí pasažéři"?

3. Česká škola: Problémy současnosti, vize budoucnosti

3.1 Ohlédnutí za historií a vývojem základní školy

3.2 Na cestě k autonomní, otevřené a učící se škole

3.3 Škola a rodina, výchova a vzdělávání: dělba odpovědnosti

3.4 Problémy české školy pohledem veřejnosti a rodičů:

násilí, šikana a drogy

3.5 Portrét ideální školy: jaké vlastnosti by měla mít?

3.6 Participace veřejnosti na životě školy jako forma občanského angažmá

3.7 Výprava do nedaleké budoucnosti: možné scénáře vývoje české školy


4. Spravedlivý přístup ke vzdělání: Kvalitní vzdělání pro všechny,

nebo jen pro vybrané?

4.1 Rovný přístup ke vzdělávání - větší spravedlivost před,

nebo po roce 1989?

4.2 Mají opravdu všechny děti stejnou šanci získat vzdělání, jaké si přejí,

nebojsou některé skupiny znevýhodněny?

4.3 Názory českých rodičů a veřejnosti na časné rozdělování žáků

5. Kurikulum: Předměty, kompetence, reforma

5.1 Stručný pohled do vývoje kurikula

5.2 Kurikulum české školy v transformaci - stručná retrospektiva

5.3 Tvorba a zavádění kurikula základního vzdělávání

5.4 Kurikulum základního vzdělávání očima veřejnosti

5.5 Kurikulární reforma: nepochopení a neznalost rodičovské

i široké veřejnosti

5.6 Žebříček důležitosti školních předmětů

5.7 Souběžná validizace: názory na důležitost školních předmětů

a na testování žáků

5.8 Školní předměty pohledem různých sociálních skupin a rodičů:

stejná optika

5.9 Celistvý pohled, shrnující interpretace: faktorová analýza

a školní realita

5.10 Od předmětů ke kompetencím: znalosti, dovednosti, postoje

a hodnoty pro život

5.11 Skupiny kompetencí očima veřejnosti: kognitivní, motorické

a sociálněostojové

5.12 Pohled různých skupin populace na totéž: spíše shoda,

nikoliv polarizace názorů

5.13 Co si rodiče přejí a jak hodnotí skutečný stav věci:

soulad, nebo rozpor?

6. Testování žáků na konci základní školy a nová maturita:

Medializováno a odkládáno

6.1 Testování žáků - ohlédnutí do historie, současnost a výhledy

do budoucnosti

6.2 Testování žáků na konci základní školy: hlavní zjištění

6.3 Nová maturita: hlavní zjištění


7. Obraz učitele současnosti

7.1 Učitel v měnící se české společnosti

7.2 Učitelská profese pohledem expertů

7.3 Proměny učitelské profese v krátkém shrnutí

7.4 Podpora profesionalizace učitelství

7.5 Učitelská profese pohledem české i širší veřejnosti

7.6 Percepce učitelské profese v kontextu dalších profesí

a otázka mzdového ohodnocení




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist