načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Školní zralost -- Co by mělo umět dítě před vstupem do školy – Jiřina Bednářová; Vlasta Šmardová

Školní zralost -- Co by mělo umět dítě před vstupem do školy
-15%
sleva

Kniha: Školní zralost
Autor: Jiřina Bednářová; Vlasta Šmardová
Podtitul: Co by mělo umět dítě před vstupem do školy

Publikace motivuje rodiče k podpoře dítěte v době přípravy na nástup do školy, poskytuje informace o tom, co by mělo zvládnout mezi pátým a šestým rokem věku. Záměrem autorek rovněž je, aby dospělí byli včas upozorněni na některé vývojové ... (celý popis)
212
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost
Alternativy:

hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2% 100%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015
Počet stran: 104
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: iii, 100 stran: ilustrace (převážně barevné)
Vydání: 2. vydání
Skupina třídění: Předškolní a primární výchova a vzdělávání
Vazba: brožovaná, šitá nitmi
Datum vydání: 15. 7. 2015
ISBN: 9788026607939
EAN: 9788026607939
Popis / resumé

Publikace motivuje rodiče k podpoře dítěte v době přípravy na nástup do školy, poskytuje informace o tom, co by mělo zvládnout mezi pátým a šestým rokem věku. Záměrem autorek rovněž je, aby dospělí byli včas upozorněni na některé vývojové obtíže a včas vyhledali odbornou pomoc poradenských zařízení, například při posouzení, zda by mělo dítě do školy nastoupit, případně při zařazování do edukačně-stimulačních skupin či intervenčních programů. Výčet kritérií školní zralosti spolu s diagnostickými úkoly rozvíjející jednotlivé ukazatele. Příručka pro rodiče i pedagogy.

Popis nakladatele

Publikace Školní zralost je určena rodičům a pedagogům, kteří pomáhají rozvoji předškolního dítěte v těchto oblastech: - vizuomotorika, grafomotorika - řeč - sluchové vnímání - zrakové vnímání - vnímání prostoru - vnímání času - základní matematické představy Publikace Školní zralost autorské dvojice Jiřina Bednářová – Vlasta Šmardová doplňuje ucelenou řadu odborných materiálů, které v poslední době autorky publikovaly, a završuje svým pohledem otázku vývoje a diagnostiky dítěte v předškolním věku. Ústředním tématem je školní zralost / připravenost, autorky se snaží alespoň rámcově seznámit čtenáře se všemi důležitými faktory ovlivňujícími dosaženou vývojovou úroveň dítěte před vstupem do školy a i možnou korespondencí s problémy ve školním věku, jsou-li v daných oblastech určité deficity. Čtenáři a uživateli budou v první řadě rodiče, neboť se dozvědí, jaká jsou kritéria školní zralosti / připravenosti, jak pracovat s dítětem před vstupem do školy, a pokud se chtějí ujistit, že jejich potomek splňuje vývojové ukazatele před nástupem do školy, naleznou zde jednoduché diagnostické úkoly. Tímto tématem se odborně zabývají školská poradenská zařízení (pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra). Cílem publikace jistě není to, aby si rodiče nebo vychovatelé jednorázově provedli u dítěte komplexní diagnostiku sami. Publikace jim naopak dává prostor, aby se dlouhodobě zabývali podněcováním dítěte v době přípravy na nástup do školy a aby měli základní informace o tom, co by mělo dítě umět a zvládnout mezi pátým až šestým rokem věku. Záměrem autorek rovněž je, aby dospělí byli včas upozorněni na některé vývojové obtíže a včas vyhledali odbornou pomoc poradenských zařízení, například při posouzení, zda by mělo dítě do školy nastoupit, případně při zařazování do edukačně-stimulačních skupin či intervenčních programů. Publikace by mohla dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. I ony se zabývají otázkou, co je ještě třeba dále trénovat v posledním roce před nástupem do školy, ve kterých oblastech má dítě menší či větší problémy, opakovaně třeba i u dětí s odklady školní docházky. Inspirací může být ale také pro samotné školy – jak učitele elementaristy, tak například pracovníky školních poradenských pracovišť, zejména při řešení zápisů do 1. tříd, které jsou pojaty více odborně a diagnosticky než společensky. Ti, kteří se s publikacemi autorek již seznámili, vědí, že jejich diagnostické přístupy jsou poměrně jednoduché, jsou formou jednoduchých škál, bez důrazu na normativní přístup. Autorky diagnostiku ale nepojímají jako „nálepkování“ dětí, nýbrž posouzením individuálních zvláštností každého dítěte budují základy pro navazující práci s ním, pro zajištění odpovídající vzdělávací nabídky a vhodného pedagogického vedení. Autorky opakovaně uživatelům připomínají důležitý princip, že diagnostika není jednorázovou záležitostí, že i dítě před nástupem do školy je ještě ve svých výkonech závislé na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) by mělo napomoci opakované sledování dítěte. Přeji nové publikaci hodně čtenářů a čtenářům hodně inspirací! PaedDr. PhDr. Anna Kucharská, Ph.D. katedra pedagogické a školní psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy (co by mělo umět dítě před vstupem do školy)

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Školní zralost Školní zralost
Bednářová Jiřina, Šmardová Vlasta
Cena: 149 Kč
Školní zralost a dítě s SVP v praxi mateřské školy Školní zralost a dítě s SVP v praxi mateřské školy
Boháčová Jana, Hulínová-Mihalcová Ilona, Jarešová Karolína
Cena: 325 Kč
Školní zralost a dítě s SVP Školní zralost a dítě s SVP
Bartoňová Miroslava, Opatřilová Dagmar, Vítková Marie
Cena: 325 Kč
Školní zralost a nadané dítě Školní zralost a nadané dítě
Fišerová Markéta, Pokorná Alena, Sokolová Hana
Cena: 325 Kč
Školní zralost a odklady školní docházky Školní zralost a odklady školní docházky
Dandová Eva, Kropáčková Jana, Nádvorníková Hana, Pravcová Daniela, . Irena Přík..
Cena: 325 Kč
Ke knize "Školní zralost -- Co by mělo umět dítě před vstupem do školy" doporučujeme také:
Diagnostika dítěte předškolního věku -- Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let Diagnostika dítěte předškolního věku
Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 let -- Všestranná příprava dítěte do školy, pro děti od 3 do 5 let (1.díl) Mezi námi předškoláky pro děti od 3 do 5 let
Jak se pastelky učily kreslit -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 2,5 do 4 let Jak se pastelky učily kreslit
Školní zralost a její diagnostika Školní zralost a její diagnostika
Vývojová psychologie Vývojová psychologie
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.