načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Školní vzdělávání ve Francii - Jean-Yves Rochex; Zuzana Svobodová; Vít Šťastný

Školní vzdělávání ve Francii
-16%
sleva

Kniha: Školní vzdělávání ve Francii
Autor: ; ;

Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání ve Francii je sedmou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Studie zachovává obdobnou strukturu jako dřívější publikace v ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  290 Kč 244
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 14.09.2017
Počet stran: 246
Rozměr: 21 cm
Úprava: tran
Vydání: Vydání první
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
ISBN: 9788024636375
EAN: 9788024636375
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání ve Francii je sedmou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Studie zachovává obdobnou strukturu jako dřívější publikace v řadě, metodologicky se však kromě studia odborné literatury opírá také o vlastní empirická data autorů sebraná prostřednictvím pozorování ve školních třídách či rozhovorů s různými aktéry vzdělávacího systému (učiteli, řediteli, inspektory...). Důraz je kladen na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání. Čeští autoři poskytují pohled na francouzský vzdělávací systém "zvenku" (kapitoly zabývající se vzdělávací politikou, charakteristikou vzdělávacího systému, profesí učitele, kurikulem, evaluací, spravedlivostí ve vzdělávání, jazykovým vzděláváním a specifiky vzdělávání v zámořských teritoriích), pohled "zevnitř" pak zprostředkovává renomovaný francouzský výzkumník a sociolog vzdělávání Jean-Yves Rochex, který se v poslední kapitole zaměřuje na vývoj a současný stav vzdělanostních nerovností ve Francii. Publikace představuje příspěvek k literatuře z oblasti srovnávací pedagogiky přinášející systematicky utříděné poznatky o zemi, jejíž specifika a problémy vzdělávání nejsou českým čtenářům příliš známá. Je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, zástupcům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním. ících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jean-Yves Rochex; Zuzana Svobodová; Vít Šťastný - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva 9

Metodologie případové studie 12

1. Francie - několik pohledů na zemi 15

1.1 Správní členění I 5

1.2 Politický systém, legislativa, exekutiva 16

1.3 Historický vývoj a okolnosti, které formovaly vzdělávací systém 18

1.4 Ekonomika 25

1.5 Zeměpisná charakteristika 26

1.6 Obyvatelstvo, rodina, mládež 27

1.7 Náboženství 29

1.8 Věda a kultura 31

2. Vzdělávací politika 35

2.1 Instituce vzdělávací politiky 35

2.1.1 Státní správa 36

2.1.2 Municipality a další územněsprávní celky 41

2.2 Zákony a další základní směrnice týkající se vzdělávání 43

2.3 Principy a cíle vzdělávací politiky 45

2.4 Francouzské školní vzdělávání z pohledu OECD 48

3. Vzdělávací systém Francie 51

3.1 Povinná školní docházka 52

3.2 Laické 53

3.3 Soukromé školy 56

3.4 Domácí vyučování 60

3.5 Alternativní školství 62

3.6 Reformy na počátku 21. století 65

3.7 Struktura vzdělávacího systému 67

3.7.1 Primární vzdělávání (ISCED 0-1) 68


3.7.2 Nižší sekundární vzdělávání (ISCED 2) 71

3.7.3 Vyšší sekundární vzdělávání (ISCED 3) 72

3.7.4 Přechody mezi vzdělávacími stupni 76

3.8 Orgány a instituce školy 80

3.9 Prázdniny a harmonogram školního roku 82

4. Profese učitele 85

4.1 Učitelé 85

4.1.1 Cesta к pedagogické kvalifikaci 86

4.1.2 Státní konkurzy 87

4.1.3 Začínající učitel 88

4.1.4 Další vzdělávání pedagogických pracovníků 89

4.1.5 Přímá pedagogická činnost 89

4.1.6 Suplování 90

4.1.7 Kariérní růst 91

4.1.8 Společenské vnímání a prestiž profese učitele 92

4.2 Pozice ředitele školy 93

4.3 „Umístěnky“ 94

5. Kurikulum školního vzdělávání 98

5.1 Proces tvorby kurikulárních dokumentů 98

5.2 Implementace společného základu znalostí a kompetencí 100

5.3 Vzdělávací programy pohledem rodičů a učitelů 102

5.4 Vzdělávací programy jednotlivých stupňů vzdělávání 104

5.4.1 Vzdělávací program mateřské školy 104

5.4.2 Vzdělávací program elementární školy 107

5.4.3 Vzdělávací program collège 109

5.4.4 Vzdělávací program středních škol 111

6. Evaluace a hodnocení 114

6.1 Hodnocení žáků a studentů 114

6.2 Povinné státem garantované zkoušky 116

6.2.1 Hodnocení na konci druhého vzdělávacího cyklu 116

6.2.2 Hodnocení na konci třetího vzdělávacího cyklu 117

6.2.3 Zkouška le brevet 117

6.2.4 Zkoušky po ukončení povinného vzdělávání 118

6.3 Role inspekce v hodnocení učitelů a jednotlivých škol 119

6.4 Výsledky žáků v mezinárodních výzkumech 122

6.5 Problematika školního neúspěchu 124

7. Spravedlivost ve vzdělávání 129

7.1 Prioritní vzdělávání v historickém kontextu 130


7.2 Podpůrné prostředky v prioritním vzdělávání 134

7.3 Charakteristika žáků v prioritním vzdělávání 135

7.4 Efektivita zón prioritního vzdělávání 136

7.5 Konkrétní formy pomoci (nejen) sociálně znevýhodněným žákům 137

8. Francie multikulturní I45

8.1 Instituce působící v dané oblasti 146

8.2 Přípravné a podpůrné třídy I47

9. Jazykové vzdělávání 152

9.1 Organizace výuky cizím jazykům 151

9.2 Evropské sekce (sections européennes) a zahraniční spolupráce 153

9.3 Problémy jazykového vzdělávání I 54

9.4 Jazyky Francie a proměny vzdělávací politiky к regionálním jazykům 157

9.5 Výuka regionálních jazyků 160

10. Zámořská teritoria I 63

11. Vzdělanostní nerovnosti ve Francii: vývoj, rozpory a paradoxy 170

11.1 Nástroje měření a vědecké a politické zaměření 171

11.2 Demokratizace nebo masifikace sekundárního vzdělávání? 174

11.3 Zvrat v genderové nerovnosti: tichá a paradoxní revoluce 182

11.4 Průchod vzdělávacím systémem a osvojené znalosti a dovednosti:

protichůdný vývoj 186

11.5 Sociální a školní segregace a kontextuální efekty 188

11.6 Prioritní vzdělávání: politika umožňující snižovat

vzdělanostní nerovnosti? I 94

11.7 Přehled literatury 201

Přílohy 207

Použité zkratky 215

Summary 218

Literatura 223

Rejstřík 243

Informace o autorech 245




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist