

sleva
Elektronická kniha:
Školní vzdělávání v Ruské federaci
Autor:
Věra Ježková; kolektív
Nakladatelství: | » Karolinum |
Dostupné formáty ke stažení: | |
Upozornění: | většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování |
Médium: | e-book |
Počet stran: | 230 |
Rozměr: | 21 cm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | Vyd. 1. |
Skupina třídění: | Organizace výuky a vzdělávání |
Jazyk: | česky |
ADOBE DRM: | bez |
PDF velikost (MB): | 1.83 |
Nakladatelské údaje: | Praha, Karolinum, 2013 |
ISBN: | 978-80-246-2206-4 |
Aktuální informace o vzdělávání v Ruské federaci: v kriticko-analytickém pohledu dokumentovaný vývoj, současný stav a trendy v ruském školním vzdělávání.
Analyticko-srovnávací studie je čtvrtou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Předchozí tři publikace jsou Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii a Školní vzdělávání ve Švédsku.
Část studie, vypracovaná českými autorkami, zprostředkuje na školní vzdělávání "pohled zvenku", který lze považovat za "objektivní", "neutrální", pouze minimálně ovlivněný přímými zkušenostmi. "Pohled zevnitř" přináší závěrečná kapitola ruských spoluautorek.
Těžiště studie tvoří problémy, které se jeví jako zásadní v ruském školním vzdělávání a jsou aktuální také pro rozvoj českého školního vzdělávání. Skládá z devíti kapitol. První kapitola uvádí do širšího kontextu země, v němž změny školního vzdělávání probíhají. Ve druhé kapitole, věnované vzdělávací politice, se pozornost obrací ke kodifikaci nového pojetí vzdělávání a vývoji legislativy od 90. let minulého století. Třetí kapitola posuzuje současný vzdělávací systém Ruska, orientuje v jeho diverzifikované struktuře a podstatných dimenzích, v nichž došlo k zásadním změnám. Obsahem čtvrté kapitoly jsou pedagogické experimenty, alternativní pedagogické koncepce a autorské školy. Pátá kapitola je věnována problematice kurikula s důrazem na federální vzdělávací standardy. Šestá kapitola seznamuje se systémem evaluace a problémy souvisejícími se zaváděním pro ruské prostředí netradičních forem a nástrojů hodnocení. Specifiky multinárodnostního ruského státu a jeho mnohojazyčné společnosti, která jsou pro Ruskou federaci příznačná a mají důsledky pro vzdělávací politiku a praxi, se zabývají kapitoly sedmá a osmá. V poslední, deváté kapitole dostávají prostor ruské autorky, prezentující vnitřní pohled na ruskou vzdělávací reformu.
Studie je určena výzkumníkům a odborníkům v oblasti vzdělávání, vyučujícím i studentům pedagogických fakult a dalších fakult připravujících učitele, představitelům Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky i dalším pracovníkům působícím ve státní správě zabývajícím se vzděláváním.
Vzdělávací systémy – Rusko (federace) – 20.-21. století
Kurikulum – Rusko (federace) – 20.-21. století
Pedagogická evaluace – Rusko (federace) – 20.-21. století
Vzdělávací reformy – Rusko (federace) – 21. století
Elektronické knihy > Naučná a odborná literatura > Vzdělávání a školství
Naučná literatura > Vzdělávání a školství > Vzdělávací politika > Rusko (federace)
Naučná literatura > Vzdělávání a školství > Vzdělávací systémy > Rusko (federace)
Naučná literatura > Vzdělávání a školství > Vzdělávací reformy > Rusko (federace)
Katalog předmětový > K > Kurikulum > Rusko (federace)
Katalog předmětový > P > Pedagogická evaluace > Rusko (federace)
Naučná literatura > Třídění dle formy > Monografie > Kolektivní monografie
Katalog vybraných autorů > K > Kolektív
Katalog vybraných autorů > J > Ježková – Věra Ježková
Katalog nakladatelství > K > Karolinum
Katalog předmětový > A > * 20.-21. století

Ježková, Věra; Dvořák, Dominik; Greger, David; Daun, Holger
Cena: 188 Kč

Ježková, Věra; Dvořák, Dominik; Greger, David; Daun, Holger
Cena: 133 Kč