načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Školní poradenská psychologie pro pedagogy - Marie Vágnerová

Školní poradenská psychologie pro pedagogy
-11%
sleva

Kniha: Školní poradenská psychologie pro pedagogy
Autor: Marie Vágnerová

Publikace je určena především učitelům, výchovním poradcům, ale i pracovníkům pedagogicko-psychologických poraden a jiných institucí, které se zabývají problematikou školní poradenské psychologie.
Titul doručujeme za 16 pracovních dní
již pravděpodobně nedoručíme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  325 Kč 289
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
9,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2005
Počet stran: 430
Rozměr: 20,5x14,5 cm
Úprava: faksim.
Vydání: Vyd. 1.
Jazyk: česky
Vazba: vázaná
Umístění v žebříčku: 348. nejprodávanější kniha za poslední měsíc
Nakladatelské údaje: Praha, Karolinum, 2005
ISBN: 80-246-1074-4
EAN: 9788024610740
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Publikace určená učitelům, výchovným poradcům, pracovníkům pedagogicko-psychologických poraden je zaměřena na problémy související se školou. Požadavky školy jsou jednotné, množství přicházejících dětí není schopno uspět v požadovaném rozsahu a znalost jejich omezení může tedy sloužit jako prevence potíží. Přicházejí děti z odlišných sociokulturních oblastí, změnilo se chování školáků i postoj k učitelské autoritě a učitelé musí být připraveni možné situace řešit. Úvod do problematiky, příčiny školní neúspěšnosti, problémy vyplývající z narušeného chování problémových i znevýhodněných školáků.

Popis nakladatele

Publikace je určena především učitelům, výchovním poradcům, ale i pracovníkům pedagogicko-psychologických poraden a jiných institucí, které se zabývají problematikou školní poradenské psychologie.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Marie Vágnerová - další tituly autora:
Poradenská psychologická diagnostika dětí a mládeže Poradenská psychologická diagnostika dětí a mládeže
Psychologie osobnosti Psychologie osobnosti
Vývojová psychologie - 2. vydání Vývojová psychologie
Bezdomovectví jako alternativní existence mladých lidí Bezdomovectví jako alternativní existence mladých lidí
Současná psychopatologie pro pomáhající profese Současná psychopatologie pro pomáhající profese
 (e-book)
Obecná psychologie Obecná psychologie
 
Ke knize "Školní poradenská psychologie pro pedagogy" doporučujeme také:
Psychologie osobnosti -- Obor v pohybu, 6., revidované a doplněné vydání Psychologie osobnosti
Náročné mateřství. -- Být matkou postiženého dítěte Náročné mateřství.
Rozvíjení emoční inteligence žáků Rozvíjení emoční inteligence žáků
Školní poradenství Školní poradenství
Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem Nácvik sebeobsluhy a sociálních dovedností u dětí s autismem
Žák s problémovým chováním -- Cesta institucionální pomoci Žák s problémovým chováním
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

PŘEDMLUVA 9

I. ŠKOLNÍ PORADENSKÁ PSYCHOLOGIE 11

II. PSYCHOLOGIE PROBLÉMOVÝCH ŠKOLÁKŮ 17

1. Ú VO D D O PROBLEM ATIKY 17

1.1 Učitel 17

1.2 Žák 24

1.3 Rodina 26

1.4 Přehled obvyklých školních problémů 28

1.5 Instituce pomáhající při řešení školních problémů 31 2. PROBLEM ATIKA ŠKO LNÍ NEÚSPĚŠNOSTI 33 2.1 Příčinou školního neúspěchu je odchylka v celkové úrovni

inteligence 36

2.1.1 Možnosti a omezení diagnostiky inteligence 36 2.1.2 Struktura inteligence a je jí vývoj 40 2.1.3 Školní problémy podprůměrné prospívajících dětí 44 2.1.4 Školní problémy nadprůměrně nadaných dětí 52 2.1.5 Prognóza rozvoje inteligence a vzdělanosti v adolescenci 56 2.2 Příčinou školního neúspěchu je specifická porucha učení 59 2.2.1 Dyslexic - specifická porucha čtení 60 2.2.2 Dysgrafie a dysortografie - specifická porucha psaní a pravopisu 74 2.2.3 Dyskalkulie - specifická porucha počítání 81 2.2.4 Sociální význam specifických poruch učení a jejich vliv

na sebehodnocení 86

2.2.5 Řešení školních problémů dětí se specifickými poruchami učení 90 2.2.6 Prognóza specifických poruch učení a jejich důsledky v adolescenci 92 2.3 Příčinou školního neúspěchu je hyperaktivita a porucha pozornosti 95 2.3.1 Poruchy pozornosti na bázi A D D /A D H D syndromu 97 2.3.2 Hlavní problémy dětí s A D D /A D H D syndromem 103

OBSAH 5


2.3.3 Sociální význam poruch pozornosti a jejich vliv na sebehodnocení 108 2.3.4 Poruchy pozornosti jiné etiologie 113 2.3.5 Řešení problémů dčtí s hyperaktivitou a poruchou pozornosti 117 2.3.6 Prognóza A D D a A D H D syndromu a jejich projevy v adolescenci 118 2.4 Příčinou výukových potíží jsou vývojové podmíněné zmčny 120 2.4.1 Nezralost a nepřipravenost na školu 121 2.4.2 Vývojově podmíněné výkyvy v době dospívání 123 2.5 Příčinou školního neúspěchu je nedostatek motivace

a negativní postoj ke škole 127

3. PROBLÉMY VYPLÝVAJÍCÍ Z N AR UŠENÉH O C H O V Á N Í 138 3.1 Poruchy chování v dětském věku a dospívání 143 3.2. Obecná psychologická charakteristika dětí s narušeným chováním 150 3.2.1 Vývojově podmíněné proměny poruchového chování 156 3.3 Typy poruch chování 160 3.3.1 Neagresivní poruchy chování 161 3.3.2 Agresivní poruchy chování 164 3.4 Sociální význam poruch chování 170 3.5 Řešení problémů dětí s poruchami chování 171 3.6 Prognóza poruch chování a jejich projevy v adolescenci 174

4. PROBLÉMY VYPLÝVAJÍCÍ ZE V ZT A H Ů VE SKUPINĚ 176

4.1 Problémy vyplývající ze závažnějšího narušení vztahů ve skupině 190

4.2 Skupina jako zdroj sociálních problémů 197

4.3 Řešení narušených vztahů ve skupině 200

5. PROBLÉMY SPOJENÉ S Ž IV O T N ÍM STYLEM

DOSPÍVAJÍCÍCH 202

6. PROBLÉMY VYPLÝVAJÍCÍ Z N AR UŠENÉH O

C ITO V É H O PRO ŽÍVÁNÍ 210

6.1 Specifičnost působení jednotlivých emocí 218

6.1.1 Úzkost a ůzkostnost 218

6.1.2 Strach 219

6.1.3 Smutek a truchlení 223

6.1.4 Hněv, zlost a vztek 225

6.2 Úzkostné poruchy 226

6.2.1 Fobická úzkostná porucha 231

6.3 Obsedantně-kompulzivní porucha 234

6.4 Deprese 236

6.5 Posttraumatická stresová porucha 239

6.6 Osobnost dítěte s narušeným citovým prožíváním z hlediska školy 242


6.7 Sociální důsledky nestandardního emočního prožívání a reagování 244

6.8 Řešení problémů dčtí s narušeným emočním prožíváním 247

6.9 Prognóza emočních problémů a jejich projevy v adolescenci 248

III. PSYCHOLOGIE ZNEVÝHODNĚNÝCH ŠKOLÁKŮ 253

1. Ú V O D D O PROBLEM ATIKY 253

1.1 Vztah učitele ke znevýhodněnému žákovi 254

1.2 Vztah spolužáků ke znevýhodněnému vrstevníkovi 257

1.3 Znevýhodněný žák 258

2. PSYCHOSOCIÁLNÍ H AN D IC A P 258

2.1 Problémy vyplývající z narušeného vztahu rodičů 259

2.1.1 Problémy spojené s rozpadem manželství 259 2.1.2 Problémy vyplývající z domácího násilí 263

2.2 Problémy vyplývající z narušeného chování rodičů к dítěti 265

2.2.1 Důsledky citové deprivace a subdcprivace 266

2.2.2 Důsledky sociální a kognitivní deprivace 271

2.2.3 Důsledky tělesného a psychického týrání 272

2.2.4 Důsledky sexuálního zneužívání 277

2.3 Sociální význam zanedbávání, týrání a zneužívání dětí 282

2.4 Řešení problémů dčtí poškozovaných rodiči 283

3. S O C IO K U ĽTU R N Í H AN D IC A P 287

3.1 Problěmy vyplývající ze sociokulturní odlišnosti 288 3.1.1 Čínské a vietnamské dítě v české škole 299

3.1.2 Dítě z arabské či jiné muslimské země v české škole 305 3.1.3 Ruské či ukrajinské dítě v české škole 309

3.2 Problémy vyplývající z odlišností romského etnika 311

3.2.1 Výchova a vztah ke vzdělání v romském etniku 316

3.3 Problémy vyplývající z odlišných hodnot a stylu života 321

3.4 Sociální význam sociokulturní, etnické či rasové odlišnosti 322

3.5 Možnosti pomoci sociokulturně znevýhodněným dětem 325

4. ZD R A V O TN Í H AN D IC A P 329

4.1 Nemocné či postižené dítě a jeho rodiče 330

4.2 Postoj učitele к nemocným a postiženým dětem 331

4.3 Spolužáci nemocných a postižených dětí 333

4.4 Somatická nemoc jako příčina znevýhodnění 336

4.4.1 Psychosomaticky navozené potíže a poruchy 339

4.4.2 Poruchy a onemocnění CNS 343

4.5 Mentální postižení jako závažné vzdělávací znevýhodnění 359

4.6 Pervazivní vývojové poruchy a dětské psychózy

jako socializační a vzdělávací znevýhodnění 365

4.6.1 Pervazivní vývojové poruchy 365

4.6.2 Dětské psychózy 373

4.7 Zrakové postižení jako znevýhodnění v orientaci

a příjm u informací 376

4.8 Postižení sluchu a řeči jako znevýhodnění v oblasti komunikace 381

4.8.1 Znevýhodnění daně závažnějším sluchovým postižením 381

4.8.2 Znevýhodnění dané postižením řeči a jazyka 390

4.9 Tělesně postižení jako funkční a estetický handicap 399

4.10 Sociální význam zdravotního znevýhodnění 402 4.11 Řešení problémů zdravotně znevýhodněných dětí 405

5. ZÁVĚR 409

LITERATURA 411

JMENNÝ REJSTŘÍK 423 VĚCNÝ REJSTŘÍK 427



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist