načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Školní kázeň v teorii a praxi - Stanislav Bendl

Školní kázeň v teorii a praxi
-6%
sleva

Kniha: Školní kázeň v teorii a praxi
Autor:

Téma chování a kázně žáků ve školách je v současné době velice aktuální. Zkušenosti ze školní praxe i výzkumy, které byly v této oblasti realizovány, ukazují, že řada ... (celý popis)
Kniha teď bohužel není dostupná.

»hlídat dostupnost


hodnoceni - 66.5%hodnoceni - 66.5%hodnoceni - 66.5%hodnoceni - 66.5%hodnoceni - 66.5% 75%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: TRITON
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2011
Počet stran: 208
Rozměr: 200x140
Úprava: 202 stran
Vydání: 1. vyd.
Jazyk: česky
Vazba: pevná
EAN: 9788073874322
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Téma chování a kázně žáků ve školách je v současné době velice aktuální. Zkušenosti ze školní praxe i výzkumy, které byly v této oblasti realizovány, ukazují, že řada učitelů, a to nejen začínajících, má problémy s udržováním kázně. Nekázeň žáků ve škole představuje jeden z hlavních stresorů učitelského povolání. Fakulty vzdělávající učitele by měly na tuto situaci reagovat jak v oblasti pregraduální přípravy učitelů, tak v rámci kurzů dalšího vzdělávání učitelů. Publikace prezentuje kázeň jako nástroj ochrany žáků a učitelů ve školách. Studenti v ní najdou mj. přehled technik, pomocí kterých lze diagnostikovat projevy školní (ne)kázně. Velká pozornost je věnována faktorům, jež způsobují nekázeň žáků ve škole. Publikace obsahuje popis některých teorií příčin neukázněného chování. V rámci praktické části jsou představeny vybrané techniky modifikace chování. Publikace obsahuje autorův vlastní návrh řešení (ne)kázně ve škole. (učebnice pro studenty učitelství)

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Školní kázeň v teorii a praxi Školní kázeň v teorii a praxi
D. doc. PaeDr. Stanislav Bendl Ph.
Cena: 149 Kč
89 nejdůležitějších  manažerských teorií pro praxi 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi
McGrath James, Bates Bob
Cena: 314 Kč
Interní komunikace v teorii a praxi Interní komunikace v teorii a praxi
Holá Jana
Cena: 444 Kč
Zákazníci kupující knihu "Školní kázeň v teorii a praxi" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Předmluva 11

1 Úvod................................................................................................................................15

Otázky kázně v dětské literatuře......................................................................................16

Společenská a dobová podmíněnost kázně..................................................................21

Učitelství a „žákovství" jako riziková povolání................................................................23

Kázeň jako cíl výchovy.......................................................................................................26

2 Kázeň jako ochrana žáků a učitelů...........................................................................28

Kázeň jako ochrana dítěte ve škole..................................................................................28

Kázeň jako ochrana učitele ve škole................................................................................31

3 Vymezení a reinterpretace kázně.............................................................................35

Definice kázně á školní kázně..........................................................................................35

Soudobá interpretace kázně............................................................................................36

4 Projevy školní nekázně..............................................................................................40

5 Diagnostika (ne)kázně................................................................................................42

Pozorování................................................................... 43

Příklady a náměty pro pozorování (ne)kázně ve škole............................................44

Škálování............................................................................................................................47

Dotazník.................................................................................................................... 49

Analýza školní dokumentace ..........................................................................................53

Projektivní techniky...........................................................................................................54

Rozhovor (interview).........................................................................................................58

Akční výzkum.............................................................i.......................................................62

Prvky a cíle akčního výzkumu.....................................................................................63


Druhy akčního výzkumu.............................................................................................64

Možnosti aplikace akčního výzkumu........................................................................65

6 Příčiny (faktory) nekázně...........................................................................................74

Není žák jako žák aneb Princip svobodné vůle.............................................................75

Kombinované faktory.......................................................................................................76

Metoda pokusu a omylu ..................................................................................................76

Schéma kázeňských faktorů.............................................................................................77

Teorie„příčin" neukázněného chování...........................................................................78

Obecná teorie nekázně...............................................................................................78

Dreikursova teorie rušivého chování........................................................................80

Které faktory má učitel ve své moci?..............................................................................91

Vývojový moment (ne)kázně - přehled věkových zvláštností dětí a mládeže 92

Učitel jako řidič...................................................................................................................99

7 Modifikace chování (techniky založené na operantním podmiňováno 101

Principy operantního učení (behaviorální techniky) pro výchovu ve škole ............102

Techniky modifikace chování ve škole.........................................................................102

Pravidlo vyhasínání a jeho aplikace ...............................................................104

Pravidlo tvarování (formování) a jeho aplikace......................................................107

Programy zpevňování (posilování) a jejich aplikace...........................................112

Pravidlo generalizace a jeho aplikace....................................................................116

Pravidlo rozlišení (diskriminace) a jeho aplikace...................................................117

Pravidlo modelování (napodobováno a jeho aplikace........................................118

Pravidlo přesycení (nasycenO a jeho aplikace........................................................120

Systematické posilování a jeho aplikace................................................................122

Počáteční obecný postup v oblasti modifikace chování ve škole............................125

Shrnutí к technikám modifikace chování.....................................................................132

8 Východiska školní kázně...........................................................................................134

Portrét ukázněného žáka................................................................................................134

Respektování potřeb dítěte a jejich harmonizace s potřebami spolužáků,

požadavky školy a společnosti......................................................................................135

Prospěšnost kázně...........................................................................................................135

Naplňování práv dítěte....................................................................................................136


Dosažitelnost kázně........................................................................................................136

Přirozenost nekázně .....................................................................................................137

9 Opatření na podporu kázně ve škole....................................................................139

Co udělat předtím, než se rozhodneme přistoupit ke kázeňskému zásahu............141

Špecifické kázeňské programy.......................................................................................142

Program na zlepšení kázně ve třídě...............................................................................144

Vlastní návrh řešení kázně ve škole...............................................................................147

Platforma „škola".........................................................................................................150

Platforma „vedení školy"............................................................................................160

Platforma „učitelé"......................................................................................................162

Platforma „žáci"...........................................................................................................169

Postup učitele ve věcech nekázně aneb Učitel jako lékař..........................................174

Učitel jako lékař...........................................................................................................175

Postupy zaměřené na řešení konkrétních projevů školní nekázně......................176

Obecný postup zaměřený na řešení školní nekázně.............................................182

Řešení konfliktu se žákem.........................................................................................185

lOZávěr............................................................................................................................190

Literatura.........................................................................................................................192

Summary..........................................................................................................................198

Rejstřík.............................................................................................................................200




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist