

Kniha:
Shody a rozdíly
Autor:
Zděňka Michalová

Nakladatelství: | » Tobiáš |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2015 |
Počet stran: | 56 |
Rozměr: | 297,0x211,0x11,0 mm |
Úprava: | na volných listech): ilustrace |
Vydání: | 2. vydání, 1. česko-slovenské |
Skupina třídění: | Předškolní a primární výchova a vzdělávání |
Hmotnost: | 0,54kg |
Jazyk: | česky |
Vazba: | Pevná bez přebalu lesklá |
ISBN: | 978-80-7311-149-6 |
EAN: | 9788073111496 |
Předkládané pracovní listy slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti druhého stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení.
Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyřleté dítě – mělo by v tomto věku zvládnout diferenciovat obrázek, který mezi ostatní nepatří. V další fázi (a tak jsou také zaměřené následující listy) rozlišuje obrázek obrácený vzhledem k ostatním vzhůru nohama, ve fázi další určuje obrázky stranově (zrcadlově) obrácené.
Zrakové vnímání se rozvíjí systematicky od narození dítěte a u většiny dětí předškolního věku dosahuje potřebné úrovně pro nácvik čtení a psaní po zahájení školní docházky. U dětí, které ve čtení obtíže mívají, se v předškolním věku objevují nedostatky v rozlišování tvarů, lišících se od sebe v rovině vertikální či horizontální. Proto jsou další úkoly zaměřené na vyhledávání shodných tvarů, dokreslování neúplných obrázků dle vzoru. Není opomenut rozvoj zrakové paměti. Pomocí obrázků a dále i písmen je rozvíjena schopnost zrakové analýzy a syntézy, rozlišování figury – pozadí se zaměřením na vyhledávání obrázků a písmen na pozadí. Cvičení na rozlišování reverzních figur pomáhají odstraňovat u dětí statické inverze (listy s úkoly typu: Podtrhni, označ, vybarvi stejné tvary, písmena... s prvním tvarem na řádku apod.). Nechybí ani listy sloužící ke cvičení správného směru očních pohybů při čtení.
Je potřebné, aby se dítěti při práci s listy věnoval dospělý. Do cvičení je pak zapojena řeč při verbalizaci prováděných činností, myšlení, které se při verbalizaci rozvíjí, dále pak motorika i pamět‘.
(pracovní listy zaměřené na rozvoj zrakového vnímání = Zhody a rozdiely : pracovné listy zamerané na rozvoj zrakového vnímania)Predkladané pracovné listy slúžia na rozvoj zrakovej percepcie u detí, môžu sa použiť u detí od štyroch rokov a používajú sa v prípade oslabenej vizuálnej diferenciácie u detí na druhom stupni základnej školy. Bežne sa dajú použiť pri reedukácii u detí so ŠPU a taktiež v rámci prevencie, aby prípadné oslabenie tejto oblasti nebolo jednou z príčin problémov pri nácviku čítania.
Vizuální vnímání
Trénink paměti
Rozvoj pozornosti
Rozvoj myšlení
Grafomotorika
Cvičení očí
Katalog předmětový > C > Cvičení očí
Katalog předmětový > V > Vizuální vnímání
Katalog předmětový > T > Trénink paměti
Katalog předmětový > R > Rozvoj pozornosti
Naučná literatura > Osobní růst > Rozvoj myšlení
Katalog předmětový > G > Grafomotorika
Naučná literatura > Rodina, děti > Děti předškolního věku
Katalog vybraných autorů > M > Michalová – Zděňka Michalová
Katalog nakladatelství > T > Tobiáš

Michalová, Zděňka; Kratochvílová, Alžběta
Cena: 229 Kč

Michalová, Zděňka; Kratochvílová, Alžběta
Cena: 254 Kč