načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: SexyMamas: Matky matkám -- Tak trochu jiná knížka o mateřství - SexyMamas

SexyMamas: Matky matkám -- Tak trochu jiná knížka o mateřství
-19%
sleva

Kniha: SexyMamas: Matky matkám -- Tak trochu jiná knížka o mateřství
Autor:

Tři oblíbené blogerky SexyMamas sepsaly své zkušenosti, užitečné rady a tipy pro všechny ženy, které si chtějí užít mateřství (a nezbláznit se). „Jsme tři. Jsme matky. A stále ... (celý popis)
Titul je skladem >3ks - odesíláme ihned
Ihned také k odběru: Ostrava
Vaše cena s DPH:  299 Kč 242
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 66.9%hodnoceni - 66.9%hodnoceni - 66.9%hodnoceni - 66.9%hodnoceni - 66.9% 73%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » BIZBOOKS
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016-11-09
Počet stran: 208
Rozměr: 167 x 225 mm
Úprava: 208 stran : barevné ilustrace, portréty
Vydání: 1. vydání
Vazba: vázaná s laminovaným potahem
Doporučená novinka pro týden: 2016-46
ISBN: 9788026505457
EAN: 9788026505457
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autorkami knihy jsou tři kamarádky, které jsou zároveň matkami malých dětí. Píší zde o tom, jak zvládaly těhotenství a obtíže s ním spojené, porod a následné mateřství. Autorky zde mj. radí, jak zvládnout mateřství tak, abyste se z toho nezbláznily, našly čas na své osobní záliby a koníčky, a přitom stále zůstaly přitažlivé a sexy. Jsou tu i rady a doporučení, jak se může aktivně zapojit partner. Je to kniha pro těhotnou kamarádku, pro kámošku mámu, nebo pro přítelkyni, která nad mateřstvím byť jen trochu uvažuje. Rady a tipy jak zvládnout mateřství a užít si ho v pohodě bez stresu a obav.

Popis nakladatele

Tři oblíbené blogerky SexyMamas sepsaly své zkušenosti, užitečné rady a tipy pro všechny ženy, které si chtějí užít mateřství (a nezbláznit se). „Jsme tři. Jsme matky. A stále jsme to MY! Kromě péče o děti (které milujeme), se chceme starat také o sebe, o partnera, o své koníčky a zájmy (které taky milujeme). Ukážeme ti, že to jde i bez výčitek svědomí!“ Ať se na miminko teprve chystáš, anebo už mámou jsi, tohle je knížka přesně pro tebe! (Anebo dárek pro tvoji těhotnou kamarádku.) Co díky knížce zjistíš? • že je opravdu hodně důležité věnovat se dětem • že je stejně tak důležité věnovat se sobě, partnerovi, koníčkům, přátelům a snům • že opravdový život začíná po porodu • že tvůj partner je hoden tvojí lásky, přestože neumí zapnout pračku • že ani delší cestování s dětmi nemusí být noční můra • a že TY jsi pro svoje dítě ta NEJLEPŠÍ MÁMA! A dál? Těhotenství, kojení, cvičení, nošení dětí, dudlíky, první krůčky a první botičky, tátové, babičky, výlety… prostě mateřství a všechno, co k němu patří a z čeho není třeba mít stres. SEXY v našem pojetí neznamená nosit boty na jehlách a dokonalý make-up čtyřiadvacet hodin denně sedm dní v týdnu. Sexy je podle nás sebevědomá žena-matka, která si chce svůj mateřský život užít, a ne ho jen přežít. Nečeká celý den na to, až se její partner vrátí z práce a zbytečně se nehroutí z pohledu na koš plný prádla. A přestože tráví celé dny v teplákách a teniskách, může být zatraceně SEXY! (tak trochu jiná knížka o mateřství)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
SexyMamas - další tituly autora:
Zákazníci kupující knihu "SexyMamas: Matky matkám -- Tak trochu jiná knížka o mateřství" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Část druhá

Povolání

máma


86

Nezapomeň na sebe

Jsi základ všeho, matko! Jedno moudré přísloví hlásá „spokojená mat­

ka rovná se spokojené dítě“. A pozor – platí to i v partnerském vztahu!

Možná máš vše pod kontrolou a nic ti nechybí, a možná jsi jedna z nás, co potřebují trochu povzbudit, nasměrovat.

Co chceme, aby sis z této kapitoly odnesla? • je důležité věnovat se sama sobě, svým koníčkům, přátelům, snům; • porodem život nekončí, ale začíná jeho další, mnohem naplně­

nější a smysluplnější etapa. Je důležité si ten svůj utržený kousek

(a ty si ho prostě urvat musíš!) užít naplno.

Není nic šílenějšího než „zmaminovatět“. Pokud se ti to stane, ztratíš nejen sama sebe, ale asi i všechny normální kámošky a možná i obdiv svého partnera. Už to totiž nebudeš ty, ale šišlající karikatura, která nemluví o ničem jiném než o dětech (svých a těch, se kterými ty svoje srovnává) a jim také podřizuje celý svůj život. Většinou se to projeví na stránce psychické, partnerské i tělesné. Tak to prostě je. A ruku na srdce, tohle zmaminovatění není výhra ani pro dítě!

Najednou se může zdát, že dítě je na prvním místě a vždycky tam už odteď musí být. My ti teď chceme sdělit něco, co se může zdát jako šílenství. Když postavíš sebe samu na pomyslné první místo – budeš o sebe pečovat jako o svoje dítě, budeš jíst stejně tak dobře a zdravě, jako krmíš svoje dítě, budeš se hýčkat, rozvíjet a věnovat

čas i sobě (aspoň desetinu toho, co věnuješ svému dítěti), budeš díky

tomu ještě lepší máma, než jsi teď!


87

Tělesná schránka

Ať chceme, nebo ne, to, jak se cítíme, hodně ovlivňuje to, jak vypadá­

me, a naopak. Pokud je žena zvyklá být štíhlá a cítí se dobře ve štíhlém

těle, asi ponese deset kilo navíc obtížně. Bohužel těhotenství a kojení

s sebou často přinášejí kila navíc, povislá prsa, a někdy dokonce i kož­

ní potíže nebo třeba padání vlasů. O striích radši ani nemluvme. Tělo

se mění a některé změny jsou nevratné. Každý to má jinak, přesto

myslím, že platí „hodně získám, něco ztratím“.

Pokud už máš po porodu a podařilo se ti shodit všechna nabraná kila kojením a poletováním kolem miminka, gratulujeme. Pokud ne, nevěš hlavu. Bohužel ještě nevymysleli žádný účinný hubnoucí krém (i když se tak spousta produktů tváří) a držet dietu v tom kolotoči ne­ vyspání a stresu je nesmysl. Obzvlášť pokud kojíš. Základní a možná jediná rada: Nahraď jednoduché cukry složitými a v rámci možnos­ tí se hýbej. A hlavně v klídku, v pohodě... protože jinak je to stejně na nic.

Shazování váhy není jen o stravě a pohybu. To je mýtus. Na hub­ nutí se podílí čtyři aspekty. Strava, pohyb, relax (tzn. odpočinek včetně spánku) a psychika. Pokud něco z toho začne haprovat a dostaneš se do nerovnováhy, tak to prostě nejde. A můžeš se postavit třeba na hlavu. Všechno je to provázané. Proto pokud se ti nedaří dlouhodo­ bě hubnout, nezačínej hned s hladovkou, ale zamysli se nad sebou celkově. Projdi si každý ze čtyř aspektů a ptej se, jestli tam není něco v nepořádku.


88

10 tipů, jak shodit poporodní

kila bez stres u a únavy

• Choď pěšky. Chůze je nejpřirozenější pohyb. A když u toho ješ­

tě tlačíš kočárek, je to fakt účinný nástroj hubnutí. Ale pozor!

Musíš chodit opravdu hodně, kdykoli a kamkoli to půjde. Můžeš

si pořídit krokoměr nebo nějaké podobné motivační zařízení

třeba ve formě aplikace do telefonu. • Zkus se přihlásit (a taky chodit) na nějaké lekce jógy. Jóga nejen

pomůže zpevnit svaly, ale také dokáže dodat energii a vlít do žil

optimismus. • Vytěsni jednoduchý cukr a pečivo. Ne, tvoje miminko ho

(v mléce) opravdu nepotřebuje a tobě cukr na nervy pomůže

jen krátkodobě. Zkus datle, celozrnné produkty, med s ořechy

a podobné mňamky. • Cukry a bílé pečivo prostě přestaň kupovat. Když už tě popad­

nou chutě, aspoň se musíš dokopat k procházce do obchodu,

což je bod k dobru. • Snaž se co nejvíc spát a odpočívat. Opravdu to má velký vliv na

spalování a hubnutí. Neuvěřitelný! • Nedívej se na sebe příliš kriticky a svou váhou se nestresuj.

Změnu stejně poznáš nejlíp na oblečení. • Pokud svůj hubnoucí plán nějak porušíš, nevyčítej si to. Výjimka

potvrzuje pravidlo, ne? • Měj neustále na paměti, co ti tvoje tělo přineslo za dar. Važ si

ho!


89

Iva

Já zhubla po prvním dítěti ještě pod svou původní váhu opravdu

jen delším kojením a dlouhými procházkami s malou v kočárku.

Narodila se do začátku jara, tak to šlo samo. Se synem, který se na­

rodil do začátku podzimu, už se mi dlouhé procházky v tom počasí

podnikat nechtělo a navíc jsem po třech měsících přestala kojit. Na

postavě se to samozřejmě promítlo. Trvalo mi minimálně rok, než

jsem se dostala na váhu, která mě netrápila, ale na původní váhu

jsem se nedostala doteď. Opět mi pomohla chůze, tentokrát už se

sourozeneckým kočárkem, což byl často fakt záhul (trochu jako fi t­

ko). Hodně mi také při kojení padaly vlasy, což se naštěstí spravilo,

ale stejně jsem nějakou dobu chodila ostříhaná na kluka. Co se ne­

spravilo a asi už se nikdy nespraví, jsou strie a také úbytek na prsou,

který není příjemný. Na prsou ubylo, na zadku přibylo... Ještě že

nám teď všechny ty R&B hvězdy typu Beyoncé a Rihanny ukazují,

že takto je to vlastně správně!

• Pracuj na tom, abys byla šťastná. To, jak se cítíš = jak vypadáš.

Když si občas půjdeš zacvičit nebo zaběhat do přírody, určitě ti

to zvedne náladu.

• Nezapomínej, že sex je taky něco jako workout!

Raději se vůbec

nevaž!


90

Alice

V těhotenství je skvělé praktikovat například těhotenskou jógu či

pilates nebo i plavání. Já osobně dělala jógu. Myslím, že v dnešní

době už je mnoho míst, kde se s těhotnými cvičí. Zcela jiná je situa­

ce po porodu. Málo spíme, jsme unavené, a když nejsme unavené,

tak nemáme čas. Už se nemůžeme jen tak sbalit a jít si zacvičit, vše

se musí plánovat a o to je to náročnější. I já měla věčné výmluvy,

proč nejít cvičit, ale pak jsem zjistila, že když člověk chce, jde to.

Pohyb vyplavuje endorfi ny a to my matky potřebujeme. Osobně

nesnáším běhání, takže zásadně neběhám, ale miluji jógu a třeba

TRX (funkční trénink – cvičení s váhou vlastního těla) nebo power­

­plate, kde cvičení zabere jen půl hodiny. Když si zacvičíš, byť jen

chvilku, budeš se cítit lépe a s tebou i dítě a celá rodina.

Všichni mi říkali, ať cvičím doma. Jenže já nejsem typ, který by

měl odhodlání na domácí cvičení. Najdu si tucet jiných věcí, kte­

ré dělat místo toho. Takže fakt doporučuji najít si cvičení nebo tě­

locvičnu někde poblíž, kam se dá odskočit, když ti zrovna mimčo

spí a má ho kdo pohlídat.

Dodnes si pamatuji, jak

jsem jezdila na power­

­plate v mezičase mezi

kojením. Skvěle to vy­

cházelo. Nakojila jsem,

předala dítě manželovi,

a než přišla další hladová

vlna, už jsem byla zpět.

Chtěla jsem se dát co

nejdříve do kupy a tohle

pro mě byl jediný způ­

sob. Takže jde to.


91

Lenka

První měsíce po porodu jsem neměla absolutně žádnou chuť cvi­

čit a byla jsem ráda, že funguju. Hýbat jsem se začala vždy až tak

půl roku od porodu, a to už jsem se vrhla na svoje oblíbené aktivity

jako jumping (prvních pár lekcí bylo zajímavých a raději jsem nosi­

la slipovou vložku) nebo kruhový trénink. Zkrátka jsem nechala tělo

po porodu pořádně odpočinout, a až když jsem se cítila „normálně“,

začala jsem se sebou něco dělat. Nemá smysl do něčeho se nutit.

Sport má potěšit tělo, ale i duši!


92

Co se ještě týče tělesné stránky, největší nálož po prodělaném

těhotenství a porodu dostane tvoje pánevní dno. Ono sice není vidět,

a tak tě možná ani nenapadne se jím zabývat, ale rozhodně stojí za

to nechat se po porodu vyšetřit a případně začít se speciálními cviky.

Povolené pánevní dno totiž způsobuje velmi nepříjemné komplika­

ce v běžném životě, o kterých se nám špatně mluví. Pánevní dno je

sval hlubokého stabilizačního systému, a pokud nepracuje, jak má,

můžeš mít problémy s nefunkčním břišním svalstvem, bolestmi zad

a hlavně s inkontinencí moči (třeba jen při kýchnutí, skákání...). Nic,

o co bychom některá stála. Někdy stačí jen provádět vhodné cvičení.

Větší problémy se pak řeší pomocí magnetické stimulace a ty nejhorší

se musejí operovat. Cvičením pánevního dna se můžeš po porodu

i později problémům s inkontinencí zcela vyhnout.

S posilováním břišních svalů začínej opatrně a postupně přidávej. Po porodu dobře vnímej, co ti tvoje tělo naznačuje, a ke všemu při­ stupuj individuálně. Nesrovnávej svoje tělo s přítelkyněmi, a už vůbec ne s různými celebritami, a dopřej mu čas na regeneraci.

Všechny tři jsme rodily své děti přirozenou cestou, ale nemusí to tak být vždycky. Někdy je celé těhotenství úplně v pohodě a najed­ nou se ani nenaděješ a dítě musí ven císařským řezem.

Otázek je hodně, často přichází i pocit selhání nebo strachu, ale v ten moment je ze všeho nejdůležitější, abys byla ty i tvé miminko v pořádku, a všechno ostatní je až na druhém místě.

My ti poradíme, jak na jizvu a na cvičení po císaři. Na pomoc jsme si přibraly tři další kamarádky, které mají s císařem vlastní zkušenost. Všem třem se podařilo dostat bříško po operaci do kondice, takže neboj, jde to, a ani ta jizva nemusí zůstat tak strašná, jak se povídá.


93

Tip

Tím nejjednodušším cvičením, které můžeš provádět kdekoli

a kdykoli, je střídavé stahování a povolování svalů pánevního dna.

A pozor – posílením pánevního dna zlepšíš i svůj sexuální prožitek,

takže se tohle jednoduché cvičení rozhodně vyplatí!

Jak na bříško po císaři

Dnes už se při císaři běžně nerozpáře břicho podélně od prsou až

k přirození, ale udělá se příčný, tzv. „kalhotkový řez“, který je pro

mámu výhodnější v tom, že není dlouhý a pěkně se schová do

kalhotek. A když se o jizvu dobře staráš – pravidelně ji promazáváš

a masíruješ, aby byla pěkně měkká, může být po nějaké době od

porodu téměř neviditelná. Výhodou sekce, jak se také císařskému

řezu říká, může být lepší stav pánevního dna než po vaginálním

porodu.

Se cvičením po císaři je to jinak než u přirozeného vaginálního porodu. Prvních šest měsíců zapomeň na klasické posilování pří­ mých břišních svalů a i potom začínej opatrně.

Ihned po porodu můžeš cvičit sestavu, kterou najdeš na blogu

Lucie Dorazilové Vnímej své tělo (www.vnimejsvetelo­olomouc.cz).

Cvičení kombinuje dýchání a zapojení bránice s posilováním pá­

nevního dna a trochu jiným posilováním břišních svalů podle MUDr.

Smíška.


94

Po třech až šesti měsících, pokud už jizva nebolí, se dá zařadit celá sestava pro ploché bříško, kterou si můžeš zdarma stáhnout tam­ též. Skvělé je taky TRX, které krásně zpevní tělo, posilování pomocí izometrických cviků, kdy na několik sekund vědomě stáhneš sval a pak ho zase vědomě povolíš (takové cvičení můžeš provádět i při běhání nebo cestování MHD), pravidelný běh, jóga nebo SM systém MUDr. Smíška, který je možné cvičit i při rozestupu břišních svalů.

Nepropadej panice, když to nejde hned. Poslouchej svoje tělo a buď trpělivá. Pokud něco bolí, nesnaž se to prolomit, ale zpomal. Po císaři trvá návrat do kondice déle než u přirozeného porodu. Je to normální. Udržuj se v dobré psychické kondici a opakuj si, že nej­ důležitější na tom všem je zdravé dítě.

Dej

všemu

svůj čas.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist