načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Sexuální praktiky Quodoushka -- Učení z nagualské tradice - Amara Charlesová

Sexuální praktiky Quodoushka -- Učení z nagualské tradice

Elektronická kniha: Sexuální praktiky Quodoushka -- Učení z nagualské tradice
Autor:

Systém Quodoushka, založený na učení dávných Májů, Olmeků a Toltéků a předávaný generacemi Twisted Hair Nagual Elders of the Sweet Medicine Sundance Path, nabízí praktické vedení v ... (celý popis)


hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Maitrea a.s.
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 343
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd. v českém jazyce
Název originálu: Sexual practices of Quodoushka
Spolupracovali: přeložila Lenka Adamcová
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-750-0063-7
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Systém Quodoushka, založený na učení dávných Májů, Olmeků a Toltéků a předávaný generacemi Twisted Hair Nagual Elders of the Sweet Medicine Sundance Path, nabízí praktické vedení v sexu, intimitě a vztazích, stejně jako v tom, jak dosáhnout vyšších úrovní orgasmu a sexuální extáze. Tento systém pracující s léčivou silou sexuálního spojení a orgasmu představuje cestu k vyléčení emocionálních zranění a sexuálních nejistot, oživení monotónních vztahů a objevení líbezné medicíny sexu. Systém Quodoushka zahrnuje hraní rolí a sexuální energetickou práci s čakrami a světelným tělem a také obřady k navrácení posvátnosti do vašeho milování a ukazuje nám, jak se můžeme prostřednictvím rozkoše stát citlivějšími, kreativnějšími milenci.

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Sexuální praktiky Quodoushka Sexuální praktiky Quodoushka
Charlesová Amara
Cena: 323 Kč
Sexuální dohody Sexuální dohody
Charlesová Amara
Cena: 183 Kč
Sexuální dohody Sexuální dohody
Charlesová Amara
Cena: 130 Kč
Ústní tradice učení kašmírského šivaismu Ústní tradice učení kašmírského šivaismu
Joo Swámi Lakshman
Cena: 150 Kč
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

SEXUÁLNÍ

PRAKTIKY

QUODOUSHKA



SEXUÁLNÍ

PRAKTIKY

QUODOUSHKA

Učení z nagualské tradice

Amara Charlesová

Přeložila Lenka Adamcová


KATALOGIZACE V KNIZE - NÁRODNÍ KNIHOVNA ČR

Charles, Amara

Sexuální praktiky Quodoushka: učení z nagualské tradice / Amara Charlesová;

[z anglického originálu ... přeložila Lenka Adamcová]. -- 1. vyd. v českém jazyce.

-- Praha: Maitrea, 2014. -- 343 s.

Název originálu: Sexual practices of Quodoushka

ISBN 978-80-7500-063-7

612.6.06 * 612.6.064 * 133 * 612.6.06:577.337 * 118:613.88 * 615.851:613.88

* 577.337 * 612.6.057/.06:258-447 * 133.4:2-382 * (=87)

- sex -- esoterické aspekty

- orgasmus -- esoterické aspekty

- sexuální energie

- sexuální terapie

- energetický systém člověka

- Quodoushka

- nagualismus

- Indiáni Střední Ameriky

- populárně-naučné publikace

612 - Fyziologie člověka a srovnávací fyziologie [14]

Amara Charlesová

Sexuální praktiky Quodoushka

The Sexual Practices of Quodoushka

Copyright © Jamie Charles, 2011

Translation © Lenka Adamcová, 2014

Czech edition © MAITREA a.s., Praha 2014

ISBN 978-80-7500-063-7


3

OBSAH

Předmluva od Thunder Strikes 7

Poděkování 9

Úvod: Medicína sexu – Učíme se prostřednictvím potěšení 11

ČÁST PRVNÍ

LÉČENÍ NAŠEHO SEXUÁLNÍHO JÁ

1 Odkaz Quodoushky 19

2 Iniciace do světa sexuality 25

3 Odhalení a odblokování sexuálního podmiňování 43

4 Sexuální volby, sexuální preference 59

5 Světlé a temné šípy sexu 95


4

ČÁST DRUHÁ

ŘEČ, ANATOMIE A ORGASMUS

6 Přirozená řeč pro sex 121

7 Anatomie našich genitálií 133

8 Typy ženské genitální anatomie 141

9 Typy mužské genitální anatomie 177

10 Devět typů orgasmického projevu 205

11 Zvyšování intenzity orgasmů 223

12 Léčivé sexuální praktiky 239

13 Osm masek milenců 275

14 Zachování vášně v intimních vztazích 299

15 Vytváření posvátného sexuálního obřadu 321

Doslov 327

Zdroje 329

Poznámky 330


Duch, jenž vás stvořil, je ve vás živý a je

vždy přítomný ve všech formách všech věcí.

DIANNE NIGHTBIRD,

ŘEDITELKA QUODOUSHKY



7

Předmluva

Tolik manželství a vztahů se rozpadá, protože v nich schází hlubokáúroveň uspokojení, náklonnosti a trpělivosti. Dokud se nedokážeme naučit,

jak používat energii své sexuální duševní síly jako katalyzátor ke zvýšení

své citlivosti a spojení se životem, budou zklamání a deziluze dál ničit

nespočet vztahů. Tolerantnější prostředí, kde se lidé všech sexuálních

orientací budou cítit svobodní ve zkoumání vlastní sexuality, je nesmírně

potřebné.

Je pro nás výzvou a naším morálním závazkem překonat v tomtoživotě omezení minulosti, protože pouze kvůli nevědomosti se zříkáme své svobody. Proto je tak důležité mít lepší vzdělávání – nejenprostřednictvím Quodoushky – ale díky dalším učením, jež také postihují spirituální aspekty naší sexuality.

Potlačování je pro lidstvo nebezpečné, protože když potlačíte sexualitu u některého člověka, zbrzdíte tím zrání jeho duše. Náboženské a politické struktury, jež brání lidem v objevování jejich plného potenciálu jako mužů a žen, maří evoluci lidstva a znemožňují lidem objevit, kým skutečně jsou. Pokud nedokážete sami sebe plně projevit a být odpovědní za své činy,nemůžete dosáhnout naplnění, jehož je každá lidská bytost hodna.

Tato kniha, kterou Amara tak mistrně sepsala, je velkým přínosem pro lidi, aby se mohli pozvednout k neznámým a častoneprozkoumaným sférám sexuálních vědomostí a potěšení. Zde představovaná učení a praktiky jsou součástí prvních dvou z celkem pěti úrovní praktických seminářů Quodoushka, jež jsou v současnosti dostupné pro veřejnost. Tato učení Quodoushka jsou určená k tomu, aby lidem pomohlapřijmout vlastní sexualitu jako pozitivní katalyzátor pro změnu v jejich životech.

Pokud jste schopni prožívat vysoké úrovně orgasmického potěšení, cítíte spokojenost se svým místem ve vesmíru. Stanete se kreativnějšími,

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

bdělejšími, vnímavějšími. Máte energii ke konání věcí a celý váš svět se

mění v lepší způsob žití.

Kolik mužů a žen by mohlo těžit ze zjištění, že nemusejí procházet

svými vztahy neuvědoměle nebo ztrácet spojení se svou sexualitou ve

vyšším věku? Quodoushka nám ukazuje, že můžeme udělat něco proto, abychom ve svém životě udrželi a zvýšili vitalitu. Abychom zůstávali

zdraví, plní energie a dařilo se nám ve světě tváří v tvář nebezpečnýmrozhodnutím, jež ovlivňují svobodu nás všech, musíme být tak blízko Bohu,

jak jen můžeme. Vesmír stvořil milování jako nejrychlejší a nejkrásnější

způsob, jak se lidské bytosti mohou dotknout ducha. Zkoumejte proto

tato učení důkladně, s odvahou je zpochybňujte, hledejte pravdu anajděte svou vlastní cestu do nitra kruhu vlastního já.

THUNDER STRIKES (HROM BIJE),

STARŠÍ NAGUAL TWISTED HAIRS*

* „Twisted Hairs“ doslova „Zkroucené vlasy“ označuje skupinu šamanů, léčitelů a čarodějů z mnoha kmenů Severní, Střední a Jižní Ameriky; podrobné informace viz např.

www.dtmms.org, pozn. překl.

PODĚKOVÁNÍ

Upřímně děkuji Thunder Strikes a Dianne Nightbird za jejichvelkorysou podporu a neochvějný záměr zachovat a vytvořit vědomosti obsažené

v této knize a za vše, co udělali, aby se ujistili, že se budou dál vyvíjet pro

budoucí generace. Thunder Strikes je odpovědný za zformulování celého

souboru učení Quodoushka v jeho moderní podobě. Bez odvahy,vedení a prozíravosti obou zmíněných lidí by vznik této knihy nikdy nebyl

možný.

Děkuji svým kolegům učitelům tradice Quodoushka a podpůrným skupinám, jejichž roky nadšení a oddanosti pomohly mnoha lidem prožít krásu těchto praktik. Moje bezmezná vděčnost směřuje k Sheyeně Venice za to, že stála po mém boku, když jsem tuto knihu psala. Zvláštnípoděkování si zaslouží Sheryl McIntyre, Jeffrey Fine, Steven Barnes, George Basch, Richard Peacock, David Capco, Tom McGrew, Jan Holmes,Janneke Koole, Sharman Okan, Carol Briskin, Susan Oake, Belinda Duffy, Marguerite Mullins, Leela Sullivan, Mukee Okan a Sherry Folb, kteří všichni sehráli speciální úlohu svou pomocí při vznikání této knihy.

S upřímnou vděčností se skláním před mnoha absolventy kurzůQuodoushka, kteří tato učení udržují živá tím, že je sdílejí se svými rodinami a přáteli. Rozhodla jsem se sice kvůli zachování soukromí změnit jména různých přispěvatelů, snažila jsem se však co nejvíc zachovat neporušenou podstatu jejich příběhů. Nakonec mnohokrát děkuji těm, kdo mi pomohli získat intimní znalosti o typech sexuální anatomie.

Úvod

MEDICÍNA SEXU

Učíme se prostřednictvím potěšení

Říká se, že až když nějaké učení „nese plody“, je hodnotné a učiní váš

život lepším; jinak je zbytečné. Velmi mnoho z toho, co nás naučili

o sexu, v našich vztazích žádné plody nenese a příliš často nás to zanechává zklamané, frustrované a nenaplněné. Je zapotřebí jasně porozumět

tomu, jak mocnou, avšak jemnou sexuální energii používat.

Myslet si, že už víme o sexu všechno, co je možné o něm vědět, je tou největší překážkou, jež nám brání těšit se z úžasnější intimity.Tyicky nám připadá, že se toho máme spoustu co učit těsně poté, co nám ztroskotal nějaký vztah, nebo když se zdá, že nic z toho, co děláme,nefunguje. I kdybychom si nakrásně přáli víc naplňující sexuální zkušenosti a prožitky, kam se obrátíme pro praktické vedení? Co to obnáší úspěšně vyvažovat své intimní touhy se vším ostatním, co se v našem životě odehrává? Kam se obrátíme, pokud jsou naše sexuální pocity uzamčené v toužebném přání po vyjádření?

Protože většina z nás pochází z rodin, kde bylo smysluplné vedení nedostačující, pokud vůbec existovalo, mnozí hladovějí po nalezenípraktických přístupů pro budování zdravých sexuálních vztahů. U mě tomu bylo tak, že objevení učení a technik Quodoushky dramaticky změnilo běh mého života. Nejen že mi poskytly inspirující systém ucelenýchinformací, ale rozšířily také celý můj náhled na sex, orgasmus a vztahy. Pomohly mi přijmout jedinečné charakteristiky mé sexuální anatomie – a co je nejdůležitější, ukázaly mi, jak se můžeme prostřednictvímpotěšení naučit stát se citlivějšími, kreativnějšími milenci.

Od roku 1978 Quodoushka ve své moderní podobě následuje obyčeje starobylých tradic, v nichž byly informace šířeny převážně ústní formou.

Když mi tedy před více než dvaceti lety jeden kamarád řekl o tomto semináři,


12

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

zavolala jsem, abych zjistila, o co se jedná. Věřím, že jsem možná udělala

světový rekord v tom nechat se přemlouvat k účasti. Tlachala jsem o svých

nejistotách a předkládala všechny možné důvody, proč není možné, abych se

ho zúčastnila, ale poté, co jsem několik hodin naslouchala svému vlastnímu

odporu, bylo zřejmé, o co se jedná. Byla jsem hodně zmatená a potřebovala

jsem nějaké odpovědi, děsilo mě ale postavit se tváří v tvář vlastní sexualitě.

První večer jsem se hodně uklidnila, když jsem slyšela asistentkuElizabeth Chandra, lékařku z Kalifornie, v jejím úvodu nabádat: „Radím

vám, abyste nevěřili ničemu, co vám budu říkat. Pokud byste mi věřili, jste blázni. Ne,“ pokračovala, „prosím, nevěřte tomu. Zpochybňujte

všechno. Když pro vás něco bude pravdivé, budete to cítit. Pravdu není

možné pouze vidět nebo slyšet, musíte ji cítit.“

Thunder Strikes, zakladatel učení Quodoushka, říká: „Váš sex jepřirozený. Je to pro vaše zdraví.“ A pak vysvětluje: „Velký duch dává lidským

bytostem dva posvátné dary, jež nás odlišují od zvířecího světa. Jedním

z těchto darů je svobodná vůle a my máme možnost konat tak, jakchceme. Druhým darem je orgasmus.

Zvířata mají sex za účelem rozmnožování; nevytvářejí romantickévečery, aby dosáhla orgasmu. Lidské tělo je však určené k prožívání potěšení

a rozkoše. Proč učinil Velký duch naše orgasmy tak příjemnými a proč

tolik lidí cítí provinění nebo stud ze sexu? Orgasmus nám byl dán ze

dvou důvodů – umožňuje nám prožívat potěšení a pomáhá nám získat

vědomosti o tom, kým opravdu jsme.“

Tohle spolu s dalšími učeními Quodoushka bylo na hony vzdálené tomu, co jsem slýchala, když jsem jako dívka dospívala na jednom

předměstí na Středozápadě. Až do té chvíle se nikdo v mém dosavadním

životě ani nezmínil, že sex by mohl být čímsi spirituálním nebotranscendentálním. Jako pro mnoho těch, jimž jsem tyto techniky představila, byl

i pro mě sex něčím, co jsem sice celkem dobře zvládala, poměrně často se

pro mě ale stával zdrojem problémů a utrpení.

Byl to kruh pravdy, který jsem cítila z těchto slov, co formovalo můj

život k pochopení a ztělesňování spirituálně sexuálního života, tedy


13

Úvod

života, jenž je ve spojení s přírodou a sex vnímá jako cosi zdravého adobrého. A právě to mě také vedlo k tomu, abych se před mnoha lety stala

žačkou a učitelkou této tradice.

ŠAMANSKÝ PŘÍSTUP

CHULUAQUI QUODOUSHKA

Tento šamanský přístup poskytuje praktické přímé prožitkové techniky,

jež odlupují zbytečnosti sociálního podmiňování a prořezávají se skrze

naše navyklé vnímání. Chuluaqui Quodoushka, což je celé jméno těchto

učení, nás přivádí zpátky do kontaktu s přirozenými sexuálními pocity,

s nimiž jsme kontakt ztratili. Slovo Chuluaqui (vyslovované čú-la-kway)

odkazuje na primární životní energii, jež vše utváří a vším proniká.Quodoushka (vyslovované kwuo-dou-ška) znamená jednotu dvou energií,

které se spojují, aby vytvořily celek, jenž je víc než jen součtemjednotlivých částí. Quodoushka učí, že sexuální energie je tím nejmocnějším

způsobem, jak přímo cítit původní energii, z níž je každý z nás zrozený.

Quodoushka, jež je mnohem víc než jen pouhým systémem strohých

instrukcí, nám ukazuje, jak vnímat svou sexuální energii jako posvátnou

a hlubokou. Nabízí nám cestu k vyléčení našich sexuálních zranění a je

cestou, jak se naučit udržovat příjemné vztahy.

Jednou z věcí, jež dělá přístup Quodoushka k sexualitě jedinečným, a pravděpodobně důvod, proč se po celém světě tolik letúspěšně rozvíjí, je pochopení, že aby se každý z nás cítil spojený se svým

zdrojem, musíme být ochotní postavit se tváří v tvář vlastním stínům.

Skryté v temných koutech našeho já, kam zatlačujeme potěšení azadržujeme plnost svých sexuálních pocitů, jsou vzpomínkynashromážděného pocitu viny a studu. Aby zrno vyklíčilo a jeho plody dozrály,

tak jako naše stíny a zranění, je nejdřív pohřbeno do temné země. Pak

musí být živeno světlem porozumění a ošetřováno pomocí tvůrčích

činů. Quodoushka je soucitnou cestou poučení o sexu a nazývá se

cestou raněného léčitele.


14

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

V tomto textu se hovoří o mysteriu sexu, který, ať už ho člověk drží na

uzdě v temných koutech svého života, oddává se mu, nebo ho zanedbává,

je nesporně mocnou silou našeho života. Pokud jeho sílu zneužíváme

nebo se příliš dlouho vyhýbáme jeho přirozenému projevu, proměňuje

se v jed. Podle učení Quodoushka je nepřiměřené potlačování hlavním

důvodem disharmonie ve vztazích; a kromě toho je nedostatek zdravého

sexuálního projevu ústřední příčinou násilnického, návykového a agresivního jednání. Protože je jasné, že nesprávné používání sexuální energie

poškozuje lidské tělo, ducha a mysl, klade Quodoushka důraz na potřebu

přistupovat k sexu s odpovědností a moudrostí. Pouze pokud přijmeme

odpovědnost za vlastní sexualitu, můžeme se ji naučit používat jakoléčivou medicínu.

NIKOLI BEZ KONTROVERZE

Představení těchto technik průkopníkem Quodoushky, jímž je Thunder

Strikes, a týmem instruktorů, které on a Dianne Nightbird oprávnili

k prezentování Quodoushky po Spojených státech, v Kanadě, Evropě

a asijské oblasti Pacifiku, nebylo bez kontroverze. Kritické komentáře vznášeli ti, kdo vznášejí námitky vůči nedomorodým Američanům

a Američankám sdílejících učení o sexualitě, o nichž se říká, že jsouodvozena ze starobylých čerokijských a navažských technik i z dalšíchpředkřesťanských zdrojů.

Ve Wikipedii je momentálně uveřejněné vyjádření Dr. RichardaAllena, výzkumného a politického analytika národa Čerokí, jež naznačuje, že

Thunder Strikes si systém Quodoushka vymyslel. Následně prohlašuje:

„O sexu se učíme jako všichni ostatní, někde za stodolou.“

1

Kritickékomentáře popírají, že by od kmenů amerických domorodých obyvatelpocházela nějaká starobylá učení o sexualitě, a odmítají představu, že jejich

předci vytvořili nějaký složitý soubor vědomostí podporovaný širokou

sbírkou pozoruhodně přesných pozorování týkajících se lidské sexuality,

jež jsou odhalována v následujících kapitolách této knihy.

Úvod

Část obtíží s vystopováním přesného místa původu těchto učeníspočívá ve skutečnosti, že byla po mnoho generací předávána od učitele žákovi,

a podle toho, co je mi známo, neexistují v současnosti žádné dostupné

dokumenty, jimiž by bylo možné jejich tvrzení řádně doložit. Thunder

Strikes je první, kdo veřejně uvedl, že učení Quodoushka nepocházejí

od jednoho kmene nebo od jednoho člověka; spíš jsou sebraná těmi, kdo

se nazývají Twisted Hairs Elders neboli Starší Twisted Hairs. Vyhýbá se

tomu, že by si nárokoval výhradní autorství, a sám sebe vnímá víc jako

mluvčího svých učitelů, starších nagualů* Twisted Hairs Sweet Medicine Sundance Path of Turtle Island (volným překladem: Zkroucené vlasy

Laskavé medicíny Cesty Slunečního tance Želvího ostrova; Zkroucené

vlasy – viz vysvětlivka výše, Sun Dance – Sluneční tanec – rituální tanec

severoamerických indiánů k oslavě slunce, Turtle Island – v řečidomorodých obyvatel označení pro americký kontinent, pozn. překl.), kteří, jak

říká, dávají přednost setrvání v anonymitě.

Stopy však zůstávají. Je potřeba se jen podívat na záznamy uchované

v ikonografii a uměleckých reliktech starobylých mayských a toltéckých

civilizací, abychom tam nalezli svědectví o tom, že sexualita bylazásadním aspektem života těchto kultur. Sochy, jako jsou stély vMezoamerice znázorňující faly a ženské postavy se zvětšenými prsy a genitáliemi,

svědčí o významu plodnosti a tudíž o důležitosti sexuality v dobách před

tisíci lety. Odkaz Quodoushky vychází z těchto předkřesťanských kultur,

v nichž bylo sexualitě pravděpodobně stejně nutné porozumět, jako je

tomu v dnešním světě.

*Nagual (vyslovováno nah-ual) je bojovník-čaroděj-šaman, jenž má schopnost měnit svůj

vzhled. V lidové slovesnosti domorodých národů Mezoameriky bývá znázorňován jako

člověk se schopností proměňovat se v krávu, želvu nebo dokonce v draka. Quodoushka

však tento výraz používá k popisování léčitele a mudrce nejvyššího řádu, někoho, kdo je

schopen proměňovat se z jednoho stavu do jiného, léčit nemoci a kdo nakonec usiluje

o dosažení těch nejvyšších stavů lidstva nikoli proměňováním se v nějaké zvíře, ale tím, že

sám sebe proměňuje v realizovanou, harmonickou lidskou bytost.


16

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

Lidé ze Západu se musí často obracet k východním, asijským zdrojům

a ke starobylým modelům domorodých národů, aby našli více holistický,

pozitivní a praktický přístup k sexu. Ať už je to kvůli otázkám morálky,

náboženství, nebo sociálních hodnot, vyloučila naše kultura ze svéhozájmu vytváření smysluplné sexuální výchovy kromě toho, co je nezbytné

pro plození potomků. Jak ale dokazuje vlna zájmu v poslední době, kdy si

senioři chtějí užívat sexu i ve svém pozdním věku a narůstá zájem otantru mezi lidmi všech věkových kategorií, snaží se mnozí najít alternativní

cesty k dosažení uspokojivějšího sexuálního života.

Vnášení myšlenky „spirituální“ kvality do sexu bude možná proněkoho nové. Spirituálním nemáme na mysli náboženské v žádném smyslu tohoto slova. Spirituální sexualita znamená – a Quodoushka učí – být odpovědný, laskavý a ohleduplný ve svých sexuálních vztazích.Necháváme na čtenáři, aby se rozhodl, jestli je přesné hledání místa původu těchto učení významné vzhledem k jejich účinnosti.

Naslouchejte kruhu pravdy, zkoumejte nové věci sami na sobě auvidíte, co ponese ovoce ve vašem životě.

ČÁST PRVNÍ

LÉČENÍ NAŠEHO SEXUÁLNÍHO JÁ

1.

ODKAZ

QUODOUSHKY

Výcviku v systému Quodoushka se mi dostalo z učení, která mi předal

Thunder Strikes a další průvodci Sweet Medicine Path stejným způsobem, jako se žáci mohli učit od svých učitelů před dávnými staletími.

Linii Quodoushky je možné vystopovat k tradicím založeným před více

než třemi tisíci lety v raných mayských a olmeckých společnostech.Zatímco většina z bohatého odkazu a přesný původ Sweet Medicine a linie

Quodoushky mohou zůstávat tajemstvím, způsoby fungování, praktiky

a moudrost jsou až do dnešní doby předávány z učitele na žáka.

Nemělo by se zapomínat na to, že sexuální učení tvoří pouze malýzlomek většího souboru vědomostí nazývaného Sweet Medicine Sundance

Path of Turtle Island (Cesty slunečního tance svěží medicíny Želvíhoostrova). K nim patří léčitelské techniky, filozofie, zbraně, právo, bojová umění,

obřady a přechodové rituály, jež uctívají naše životní přechody od narození

do smrti. Úkol přesně uchovat integritu starobylých učení je velmi obtížný

a jejich přežití často balancuje na pokraji zániku. Musejí přežít devastaci

rozsáhlé kulturní proměny a transcendovat nahlížení bezpočtuindividuálních učitelů a studentů. Zatímco se starobylé vědění vyvíjí v průběhu času,

je potřeba věnovat velkou pozornost tomu, aby jeho původní záměr zůstal

neporušený. Systém Quodoushka přežil a udržel si svou integritu díkyvýjimečné odvaze mužů a žen v průběhu celé své historie, kteří zasvětili své

životy poslání předávat tyto vědomosti do budoucnosti.

V dnešní době stejně jako v dávných časech podstupují studenti, kteří

se chtějí stát učiteli systému Quodoushka, důkladný výcvik skrze to, co

se nazývá Obřadné brány. Tento proces zahrnuje stovky sebereflexivních

obřadů, jež jsou určené k podporování hlubšího spojení s přírodou a mají

člověka naučit dovednosti nezbytné pro léčení sebe samých i ostatních.


20

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

PRVOTNÍ ZDROJE

CHULUAQUI QUODOUSHKA

Hyemeyohts Storm ve své knize Lightning Bolt píše jednu z mála zpráv

o existenci tzv. Zero Chiefs, jejichž učení Medicínského kola inspirovala

a provázela stvoření mnoha významných měst Mezoameriky, kde podle

dochované ústní tradice tyto praktiky vznikly. Detailní uvádění celého

spektra vědomostí Zero Chiefs sice není zaměřením této práce, je ale

užitečné porozumět tomu, jak se jádro jejich historie vztahuje k systému

Quodoushka.

Zero Chiefs byli vysoce civilizovaní válečníci, léčitelé a učitelé, kteří založili legendární města v oblasti starobylého Yucatánu, jenž po mnoho generací vzkvétal s více než dvěma sty tisíci obyvateli. Jejich hluboké objevy v matematice, zemědělství, astronomii a architektuře spolu sKvětinovými vojáky (Flower Soldiers), které cvičili, vedly k vytvořenírozsáhlých a nádherných měst, jejichž vláda byla založena na rovném zastoupení mužů a žen. Celá jejich filozofie byla zasvěcená budování komunit, jež učily jedince jak žít ve vyrovnanosti, harmonii a osobní svobodě. Jedním z jejich největších úspěchů bylo objevení nuly, což lidem pomohlo najít spojení s tím, co nebyli schopni vidět – s neviditelným světem ducha.

Ne všechna mayská města však byla vizemi dokonalého uspořádání. Jejich historie je poskvrněná neustálými vpády a občanskými válkami, jež tyto rané společnosti decimovaly. Masivní zemětřesení, výbuchy sopek a období sucha společně s celými generacemi vraždění, drancování,nemocí a chamtivosti zahnala Zero Chiefs do ilegality. Historie, o nížčteme, a města, jež známe, jsou příběhy vítězů. Tyto společnosti, jimž vládli vojenští vůdci, králové a královny, byly ovládány prostřednictvím vlád a kněží, kteří propagovali lidské otroctví. Některá města praktikovala lidské oběti jako prostředky k usmiřování svých bohů a udržovalasystémy otrokářské šlechty. Žádné z těchto starobylých měst nepřežilo. Učení o rovnováze mezi muži a ženami, svobodě a sebeobjevování byla zničena a prohlášena za nezákonná. Zero Chiefs, Květinoví vojáci a všichni, kdo

1. Odkaz Quodoushky

se postavili proti otroctví, byli pronásledováni a zabiti. Někteří z těch

mála, co přežili, nakonec přesídlili do Severní Ameriky.

1

UČENÍ ŽELVÍHO OSTROVA

Pozůstatky trosek a artefaktů z kaňonů Chaco a de Chelly naznačují, že

těm, kdo z těchto civilizací přežili, se podařilo zachovat některé starobylé

vědomosti z astronomie a architektury. V roce 1250 n. l. se v Oaxaceroztroušení vůdci a učitelé shromáždili na radě, aby dali dohromadyvědomosti těch, kdo unikli vetřelcům. Právě zde byli jmenováni Starší Twisted Hairs tím, co bylo nazýváno Chřestýší školou Želvího ostrova. V této době byla založena odnož učení známá jako Sweet Medicine Sundance Path Želvího ostrova.*

Členové jejich rad byli pojmenováni Twisted Hairs (doslova „stočené

vlasy“, pozn. překl.), protože jejich učení o vlastní odpovědnostiprostřednictvím vstupních obřadů pro osobní vývoj představovala splétánívědomostí a moudrosti z mnoha tradic.

Poté, co Mexiko začali vykořisťovat Španělé, poměrně malé množství

žen a mužů, kteří znali tato učení, uprchlo. Ochraňovali a tajně vyučovali

Kola a Klíče svobody. Vědění, jež kdysi bývalo hlavou plnou vlasů, bylo

omezeno na pár pramínků. Od roku 1500 si další katastrofické události

včetně epidemií chorob, zemětřesení a válek s evropskými dobyvatelivynutily další migraci, při níž Zero Chiefs a Květinoví vojáci putovali, aby

se přidali k různým kmenům po celé Severní Americe. Brutálníindiánské války spolu s křesťanskými misionáři, kteří se snažili přivést indiány

všech kmenů na svou vlastní křesťanskou víru, zatlačily vědění, ježnebylo dosud zapomenuto, do absolutního utajení. V dnešní době vyznává

víc než devadesát procent amerických indiánů různé typy křesťanské víry

*Želví ostrov je jméno pro Severní, Jižní a Střední Ameriku a zahrnuje i pevninskouplochu Austrálie a Nového Zélandu.


22

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

a většina z nich nikdy neslyšela o učeních Zero Chiefs. Navíc potomci

mnoha kmenů popírají, že by v rámci jejich velkých rodových liniíexis

tovala jakákoli učení o sexualitě.

NOVODOBÝ ODKAZ

V roce 1992 se Thunder Strikes stal starším nagualem Twisted Hairsvě

nujícím se zaznamenávání a udržování učení Sweet Medicine Sundan

ce a Quodoushka. Předtím, v roce 1978, když Thunder Strikes studoval

v Kalifornii, aby se stal terapeutem, pochopil jeden z jeho profesorů, že

Thunder Strikes má výrazně odlišné chápání sexu. V průběhu přednášky

tohoto profesora o mužském orgasmu Thunder Strikes názorně předvedl,

jak prožít celotělový orgasmus za použití pouze svého dechu, bez jakékoli

genitální stimulace. Byl požádán, aby udělal přednášku o sexuálníchuče

ních, která se naučil od své babičky a dalších učitelů, když vyrůstal vTe

xasu. Jeho žádost o možnost podělit se o učení Quodoushka s ostatními

studenty medicíny a poradenství byla schválena radou starších Twisted

Hairs. Tak začal fungovat moderní seminářový formát učení Quodou

shka.

Starší Twisted Hairs i nadále vnímají, jak naléhavě lidé potřebují

učení o svobodě a vlastní odpovědnosti, aby se mohli vyvíjet a pečovat

o Matku Život. Učení Quodoushka a Sweet Medicine Sundance sice

nejsou žádným náboženstvím, představují však cestu života v rovnováze

a harmonii se sebou samými, životem a ostatními. Chápání všeho jako

ztělesnění ženské a mužské energie, jež se spojují v posvátné jednotězva

né Quodoushka, je živoucí tradicí, která se dál proměňuje a roste, když

ji lidé v současnosti přijímají. Zatímco kdysi mohlo sdílení těchtovědo

mostí vést k poslání do vyhnanství nebo ke smrti, tím největším rizikem

v dnešní době je mlčení. Zatímco kdysi tato učení mohla patřit jednomu

nebo druhému kmeni, v současnosti je podstatné, aby se je naučilo tolik

lidí, kolik je jen možné, a používali je k tomu, aby se stali lepšímilidský

mi bytostmi.


23

1. Odkaz Quodoushky

Používání Kol života

Úkolu zachování spletitých systémů vědomostí bylo dosaženozaznamenáním informací s použitím toho, čemu se říká Medicínská kola nebo

Kola života. Výraz medicínský se používá k vyjádření léčivého účelu těchto kol, v nichž každé slovo a každá pozice na kole je kódem nebo klíčem, jenž může otevřít dveře k novému vnímání. Tato kola jsou považována za posvátná, protože slova nejsou vybírána náhodně; spíš se vynořují jako Medicínská kola, protože přežila prověrky času a protože fungují.Podíváme-li se na koncepty na kole, umožní nám to pochopit informaci jako celek; způsobí to, že budeme uvažovat o vztazích mezi věcmi, a tím nás to zavede za hranice lineárního uvažování. Když používáme kola, aby nás učila o naší sexualitě, vedou nás k uvažování z hlediska růstu a vývoje, když zrajeme prostřednictvím cyklů svých životů. Nedovolte, aby vám jednoduchost těchto starobylých kol zabránila v prožití jejich schopnosti aktivovat mocné objevy ve vašem nitru.

Kolo elementů tvoří podklad všech kol uváděných v této knize.Poisuje význam základních směrů jihu, severu, západu a východu. Další kola zobrazují vedlejší směry jihozápad, severozápad, severovýchod

a jihovýchod. Jih je elementem vody a emocí, sever je elementem větru

a mysli. Západ je elementem země a těla, východ je elementem ohně

a ducha. Střed je elementem prázdnoty a duše. Možná se ptáte, proč je

znalost fungování těchto elementů tak důležitá pro pochopení sexuality.

Vezměte v úvahu, že když se spojujeme jako milenci, vítr našich dechů

zrychluje oheň naší vášně. Voda našeho tělesného žáru způsobuje, že naše

svaly, kosti a celé tělo ožívá rozkoší. Pokaždé, když prožíváme orgasmus,

pociťujeme element prázdnoty, zdroje stvoření, skrze nějž se vše rodí.Máme-li na paměti tyto elementy, pokládáme tím základ pro pocit většího

vzájemného spojení při svých sexuálních prožitcích.


24

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

Obr. 1.1. prvky stvoření

země,

tělo

oheň,

duch

voda, emoce

prázdnota,

duše

vítr, mysl


25

2.

INICIACE DO

SVĚTA SEXUALITY

Bez ohledu na to, jak jsme seznámeni se sexem ve svém raném věku,

zanechávají naše první sexuální zkušenosti nesmazatelnou stopu na

našem charakteru po následující roky.

FÉNIX OHNIVÁ ŽENA

Říká se, že v mnoha domorodých kulturách se jistí muži a ženyspeciali

zovali na používání sexuální energie k léčení. Fénix Ohnivá žena(Phoe

nix Fire Woman) je titul, jenž bývá udělovaný ženě, jež je nejen cvičená

v dovednostech milování, ale je také uznávaná komunitou jako šamanka,

která je moudrou učitelkou a výbornou léčitelkou. To samé platí proFé

nixe Ohnivého muže (Phoenix Fire Man). Jedním z úkolů těchto učitelů

bylo zajišťovat, aby mladí lidé byli poučeni o posvátnosti své sexuality.

Nejprve byli vyučováni pečlivému pozorování síly přírody. Když byli

považováni za dostatečně zralé, bylo jim odhaleno, jak přistupovat kse

xualitě s velkou péčí a byli vedeni k chování opačného pohlaví v úctě

a respektu. Protože uvádění mladých mužů a žen do světa sexuality leží

mimo přesvědčení naší kultury a je mnohými považováno za záležitost,

jež je tabu, zůstávaly skutečné metody a dovednosti FOŽ a FOM z velké

části tajné. Při následujícím rozhovoru pokládám jednomu muži otázky,

jako kdyby ve svém životě dostal poučení od FOŽ.

Přestože tento rozhovor je hypotetický a skládá se z detailů z osobních

zdrojů, slouží jako model pro názornou ukázku, jak by iniciaceprostřed

nictvím FOŽ mohla vypadat. Hovoří o zásadních záležitostech, které se

mladý muž potřebuje naučit, a způsobu, jakým by mu měly být předány,

aby se z něj stal zralý, milující manžel.


26

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

Imaginární rozhovor

Amara: Můžete nám říct, jak vaše instruktáž začala?

Adam: Když mi bylo osmnáct, vzala mě moje babička, které budu říkat

Jitřenka (Morning Star) do obývacího pokoje Mary Ohnivé orlice (Mary Fire

Eagle). představila mě šesti ženám a byl jsem požádán, abych si jednu z nich

vybral jako svou učitelku. Ve skutečnosti však moje učení začalo mnohem

dřív. přestože jsem to tehdy nevěděl, začalo moje vzdělávání, když mi bylo

sedm let. Tehdy mě začali o přírodě učit dva klanoví strýčkové Neal TwoArrows (Neal Dva šípy) a Edward Walking Bear (Edward Kráčející medvěd).

Amara: Jaký druh informací jste se učil od svých klanových strýčků, když jste

začínal?

Adam: Učili mě, že nic z toho, co mohu vnímat, není mimo mě, ale že je to

mojí součástí, pokud s tím zůstanu ve spojení. A samozřejmě tounejdůležitější věcí bylo zůstat ve spojení s duchem, protože to je energie, která stvořila

všechny minerální, rostlinné, zvířecí, lidské a duchovní světy. Nikdy jsme na

žádné z těchto témat neměli nějakou formální přednášku. Chodili jsme na

procházky, společně jsme lovili zvěř a chytali ryby nebo jsme se toulali venku

a povídali si.

Všechno, co se stalo, se stávalo součástí takové lekce. prověřovali mojesmysly – zrak, hmat, sluch, chuť a čich. Učili mě stovky věcí o zemi, květinách,

stromech a ptácích a také fascinující záležitosti o způsobech, jak jednají lidské

bytosti. Moje skutečné vzdělávání nemělo co dělat s teorií; pozoroval jsem,

všímal si a učil se od všeho. Učili mě, jak klást otázky, jak pozorovat a jak

naslouchat. podporovali mě ve zvídavosti vůči životu a vedli mě k vlastnímu

zkoumání. Jakmile se naučíte být pozornější, můžete to přenést do situace,

kdy jste se ženou. Vnímáte odlišně, protože žena má minerály, vodu, teplo

a dech, má emoční, mentální, fyzický, sexuální a spirituální svět v sobě

a to vše bylo stvořeno prostřednictvím přirozené energie spirituální sexuality.


27

2. Iniciace do světa sexuality

Když se dnes dívám zpátky, uvědomuju si, že mě učili zdokonalovat si smysly

a ostřit vnímání. Cvičili mě, abych byl citlivý vůči skutečnosti, dlouhopředtím, než jsem potkal Mary Ohnivou orlici.

Amara: Jaké nejdůležitější věci jste se od svých klanových strýčků naučil?

Adam: Vnímat cykly věcí. O roky později jsem mohl použít to, co jsem se

naučil z přírody, a všímat si změn ve vůních, když například žena prochází

svými měsíčními cykly. Všechny změny, jimiž žena prochází, jsem dokázal

zaznamenat a byl jsem schopný komunikovat o nich mnohem odpovědnějším způsobem. Jako muži musíme být schopni poučit se o těchto záležitostech, protože „ony všechny jsou z Venuše a my jsme z Marsu“. Musíme se naučit, jak spolu vycházet a jak spolu žít. pochopení záležitostí, jako čím žena prochází v průběhu svých cyklů, mi poskytlo neobyčejnou výhodu, když jsem dorostl v muže, protože jsem líp chápal, co s jejími změnami dělat. Tou nejdůležitější věcí, kterou jsem se od svých klanových strýčků naučil, je, že žena je blíž přírodě; ona je přírodou a ona je přirozená. pokud se nedokážete sladit s přírodou, nebudete schopni sladit se s ženskou energií v jakékolipodobě. příroda a ženství jsou neoddělitelné. To mění celé vnímání ženy. Amara: Vraťme se zpátky k vašemu učení s FOŽ Mary Ohnivou orlicí.Věděli o tom vaši rodiče? Adam: Ale jistě, požádali babičku, aby moje poučení zorganizovala. Moji rodiče babičce a Mary naprosto důvěřovali a do dnešního dne se mě na nic z toho ani jednou nezeptali. Amara: Věděli o vašem výcviku další lidé z vašeho společenství? Adam: Ano, byli jistí lidé, kteří to věděli, a další mladí muži, kteří se učili také, ale jinak to byla převážně soukromá záležitost. Byly tam i mladé ženy. Ty se setkávaly se svými klanovými tetami po mnoho let, nevím ale přesně,

28

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

co se učily. pro tyto lekce nebyly žádné určené časy, protože my všichni jsme

byli na různých úrovních zralosti a odlišných temperamentů. Všechno bylo

závislé na našem nadání a zájmech a žádní dva z nás neměli přesně ten

samý výcvik. Moje babička Jitřenka na naše vzdělávání dohlížela. Bylo to

soukromé, protože dokonce i učit se o sexu v osmnácti letech je spoustou lidí

stále považováno za zakázané. Ani za boha nepochopím proč, jelikož to byla

pravděpodobně ta nejrozumnější věc, kterou jsem kdy udělal.

Amara: povězte nám, jak jste byl představen Ohnivé ženě, Mary Ohnivé

orlici.

Adam: Jak už jsem říkal, byl jsem zaveden k Mary do jejího obývacíhopoko

je. Byl jsem požádán, abych si vybral mezi šesti velmi krásnými ženami, které

babička vybrala pro setkání se mnou. Vlastně byla mojí volbou nádherná

mladá rusovlasá žena, která okamžitě upoutala můj pohled. Byl jsem jíab

solutně uchvácený a jednoznačně jsem měl v úmyslu jít k ní, ale z nějakého

důvodu jsem místo toho šel k Mary. I ona byla krásná, bylo jí ale devětatřicet

a mně tehdy připadalo, že je o hodně starší než já. Jsem velmi rád, že jsem

tohle rozhodnutí udělal, protože teď vím, že to byla zkouška, která změnila

směr mého života. Všechny ty ženy mohly dychtivého mladého muže naučit

spoustu věcí o sexu, ale byla to Mary, kdo se stal jedním z mých největších

učitelů. Byl to skutečně duch, co mě vedlo, abych si tehdy vybral ji. Ona mě

naučila většinu z toho, co znám.

Amara: Jak jste se cítil, když jste se s ní setkal?

Adam: Uchvácený. (Usmívá se a směje se.) Milovaný. přijímaný. Vnímaný.

Nikdy jsem se s ní necítil nepříjemně, ať se jednalo o jakoukoli situaci.

Amara: Jak jste začínali? Jaký druh věcí jste spolu dělali?

Adam: Moje první lekce zahrnovaly pochopení, jak to, co jsem se naučil

2. Iniciace do světa sexuality

z přírody, by mohlo být uplatněno na ni a její tělo. Například citlivostdoteku. ptala se mě: „Která část mého těla se zdá jako růže? Která část se zdá jako

tulipán? Která část se ti jeví jako slunečnice?“ Měla opravdu drsná chodidla,

takže mi její chodidla připadala jako části slunečnicových listů. Zní tolegračně, ale bylo to opravdu v mnoha ohledech naprosto nevinné. Nezačali jsme

spolu jenom tak provozovat pohlavní styk; to je opravdu mylná představa.

Amara: Takže jste se seznámil s mnohem starší ženou. Jaké to pro vás bylo?

Adam: Nepřetržitá erekce. Bylo to nekonečné! Když jste mladý, je sex tojediné, o čem dokážete uvažovat, nebo jsem na to aspoň já myslel. Nejpodstatnější

záležitostí byla opatrnost – ne, lepší slovo by bylo citlivost, vnímavost, s níž

přistupujete k tomuto druhu krásy, a co to obnáší podílet se na takovémdruhu krásy odpovídajícím způsobem.

Amara: Jaké věci jste spolu dělávali?

Adam: Mnohokrát jsem ji navštívil u ní doma. Někdy tam byla i její rodina.

Chodili jsme na procházky do lesa; pracoval jsem u ní na zahradě a dělal pro

ni různé práce kolem domu. Trvalo to větší část roku, než jsme spolu vůbec

dělali cokoli náznakem sexuálního. první část tvořilo moje učení se, jakzůstat vnímavý při dávání. Musel jsem se dostat přes úvahy o tom, co bych mohl

„získat“, abych sám sebe uspokojil. Jednoho dne, když jsme byli na zahradě,

mi řekla: „Dotkni se mojí bradavky. Co cítíš kromě své erekce?“ Tak jsem

se naučil obejít erektilní funkci svého penisu a pomyslel jsem si: Počkej, tu

erekci vyvolává něco jiného, nejen ona. To její přirozenost ji způsobuje,

nejen ona. Jak se s tím teď vypořádáš?

Úžasné bylo to, jak věci dělala. Byla velmi spontánní a dělala všechny možné

věci, aby spustila moje emoce. V jednu chvíli jsem sám sebe litoval, protože jsem

musel čekat. Dělal jsem všechno možné, abych skryl svou netrpělivost, jí ale nicneuniklo. Ukázala mi, co se skutečně odehrává v mojí mysli, ne, co chci, aby se stalo.

Co se odehrávalo, byla jedna věc; podstatné bylo, jak jsem se s tím vypořádal.

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

první pohlavní akt, který jsme spolu měli, byl orální sex, který jsem s ní

prováděl. Až mnohem později jsme spolu měli nějaký pohlavní styk.

Amara: Jaký měl z jejích lekcí s vámi pocit její manžel?

Adam: Jedním z nejpůsobivějších momentů bylo něco, s čím se mi svěřil na Maryině pohřbu. Řekl mi, že zaučovala víc než stovku mladých mužů, aby se z nich stali skuteční muži. Byl neobyčejně hrdý na to, co dokázala. To je jedním z důvodů, proč jsem nikdy doopravdy nepochopil žárlivost. Jakmůžete být žárlivý, když někdo, koho milujete, učí a dělá něco, co předává víc zralosti, víc citlivosti a mnohem víc péče o svět? Jak můžete žárlit na někoho, koho milujete a kdo sám tyto vědomosti nebo zkušenosti získává? Amara: Které věci z toho, co vás učila, vás nejvíc ovlivnily? Adam: Bylo to učení prostřednictvím prožitků toho, co je přirozené, pokud se nenecháte ovládat všemi těmi tabu, která na vás naložili ohledně toho, o čem je sex. Nejdůležitější bylo být spontánní. Spontánnost je významnou součástí přístupu k veškerému sexuálnímu učení. podívejte se na to, jak často plánujete něco, co si myslíte, že byste měla v oblasti sexu dělat. Co to způsobí?Automaticky to zastaví tok toho, co se přirozeně odehrává. Musel jsem se také poučit o odlišných anatomických typech, což je jedna z věcí, na něž se zaměřujete na první úrovni výcviku Quodoushka. Tím, že jsem byl s různými ženami a poučil se o jejich anatomických typech, jsem začal hodně chápat přirozené rozdíly mezi ženami – sexuální rozdíly. Ženy nejsou všechny stejné a tím, že poznáte jejich anatomii, můžete být mnohem láskyplnějším partnerem a dokážete uspokojovat potřeby ženy mnohem sofistikovanějším způsobem. Amara: Jak vás váš sexuální výcvik ovlivnil v pozdější době jako manžela? Adam: Než jsem se oženil, babička se mnou rozmlouvala. Stanovila určitý zákon a řekla mi, že bych ho měl dodržovat. Jednou z věcí bylo nikdy nejít spát

2. Iniciace do světa sexuality

rozhádaní, aniž bychom se milovali. Jistě, Mary a její manžel se hádali a moji

prarodiče také, překvapovalo mě ale, jak rychle se zase usmířili. Nikdy nešli spát

po hádce a vždycky si našli cestu, jak se milovat. Rada mojí babičky měinspirovala víc než čtyřicet let a funguje to. Nebyl jsem dokonalý manžel, ale není podstatné

být dokonalí; důležité je najít cestu, jak se zase dát znovu dohromady.

Amara: poté, co jste se oženil, jste jel do Koreje. Můžete popsat, jaký vliv mělo

vaše školení na tuto část vašeho života?

Adam: Musím říct, že tahle učení byla tím, co mě přivedlo zpátky domů.

Když jsem byl v Koreji, potkal jsem jednoho muže - léčitele a šamana.Nejdřív jsem si nebyl jistý, jestli je to voják, nebo farmář, ale brzy jsme objevili,

že je mezi námi neobvykle silné spojení. Vyměňovali jsme si spoustu příběhů

o léčivých rostlinách a takových věcech. Žasnul jsem nad tím, jak podobné zkušenosti jsme měli. poslední věc, kterou mi řekl, než jsem odjel, byla:

„Až dostaneš v jeden den dvě krabičky cigaret pall Mall, nebudeš už zabíjet,

budeš léčit.“

po letech, kdy se odehrálo hodně věcí, o nichž tady nechci mluvit, spoustu děsivých věcí během války – jsem v Novém Mexiku potkal jednu šamanku. Ztratil jsem veškeré iluze, byl jsem nemocný a zapomněl jsem na to, co mě moji první učitelé naučili. Řekla, že jeden z jejích vlčích duchovníchprůvodců jí pověděl, aby mi přinesla dva balíčky cigaret pall Mall, přestože věděla, že kouřím cigarety hřebíčkové. Její duchovní průvodci jí řekli: „On bude vědět, co to znamená.“ V tu chvíli jsem si vybavil slova onoho šamana. Ty cigarety byly signál, abych se probudil ze svého zoufalství. Věděl jsem, žemusím sám sobě odpustit všechno to zabíjení, jehož jsem se dopustil jako voják, a musel jsem najít odvahu sám sebe uzdravit.

Jak tohle souvisí se sexuálním poučením, jehož se mi dostalo jakomladému muži? Odvaha bojovníka, milence a léčitele jsou pro mě ve skutečnosti jedno a totéž. Nakonec sex je o tom vzájemně si dávat. Je potřeba srdcebojovníka k odpouštění, léčení našich zranění a k tomu, abychom se stali zralými lidskými bytostmi.

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

KLÍČE K ÚČINNÉ

SEXUÁLNÍ VÝCHOVĚ

Není sice uskutečnitelné vrátit čas, abychom si idealizovali to, jakstarodávné civilizace možná vyučovaly mladé lidi o sexu, a možná jsme neměli

babičku nebo strýčky tak moudré, přesto je možné uvést do praxezákladní součásti moudrého uvádění do sexuality. Iniciace by měla začít o celé

roky dřív, než nastane cokoli sexuálního. Neznamená to mít předčasný

sex. Účinné vzdělávání ve skutečnosti klade důraz na trpělivost a patřičné

rozlišování a mělo by nás podporovat v bezpečném zkoumání. Především

by nám mělo vštípit silný pocit sebeúcty, odpovědnosti a respektu. To

vyžaduje pozorné vedení někým, kdo nás dobře zná.

Bez starostlivého učitele a jasných principů nás matoucí sdělenímohou na dlouhé roky svést z cesty. Naneštěstí většina z nás dostává jen

málo instrukcí o tom, co dělat s onou silnou sexuální energií, jež se v nás

probouzí v období puberty. V mém případě to bylo tak, že když mi bylo

zhruba čtrnáct, chodily jsme s mojí sestřenicí na společné schůzky spárem kamarádů se záměrem dělat hlouposti, což jsme taky dělali. Bylo to

velmi nevinné, a když se na to zpětně dívám, možná trochu moc bezdozoru. Nicméně bylo neuvěřitelně strhující povídat si a líbat se s mladým

mužem, kterého jsem sotva znala. Naštěstí to byla pozitivní zkušenost

– tedy aspoň do chvíle, než jsem se se svým dobrodružstvím následující

den svěřila své sestřenici. Byla jsem tak nadšená, až jí řeknu, jak mirozeínal v autě kalhoty, ale než jsem vůbec mohla dokončit větu, vypálila na

mě: „Cože jsi dělala?“ Dostalo se mi jasného poselství, že jsem zašla moc

daleko, a rozhodně jsem litovala, že jsem se o tom před svou sestřenicí

zmiňovala. O tomhle provinění jsem dlouho přemítala.

Přestože tento zážitek neznamenal žádný zničující úder pro můjdospělý sexuální život, byl úvodem toho druhu dilemat, jimiž sevyznačovalo moje zkoumání světa sexu. Na jednu stranu jsem stěží mohla pomyslet na cokoli jiného. Ani jsem nevěděla, co je to nějaký hormon, ty

moje se však bouřily. Jak jsem pokračovala s váhavým zkoumáním své

2. Iniciace do světa sexuality

sexuality, přinášela s sebou každá nová zkušenost víc pochybností. Jaké

jsou moje hranice? Čím už zacházím příliš daleko? Jak můžu vědět, co je

bezpečné? Otázky tohoto typu se vynořovaly u každého z nás v průběhu

našich raných sexuálních dobrodružství, a protože nevíme, kam se obrátit

s prosbou o radu, bývají naše iniciace plné zmatení, nejistoty, pocitů viny

a strachů, jejichž rozřešení trvá celé roky.

Když jsem nedávno měla na univerzitě přednášku na téma sexuálního

zdraví pro devatenácti a dvacetileté studenty, zeptala jsem se, jakýmzpůsobem získali své sexuální vzdělání. Z padesáti studentů jen dva uvedli,

že na toto téma od dokončení střední školy absolvovali nějaké přednášky.

Podobně jako u většiny z nás, i jejich reálné poučení sestávalo z toho, co

kde pochytali od svých vrstevníků. Mezi úsměvy a rozpačitým smíchem

byl v místnosti patrný všeobecný stud, když jsem se zeptala: „Kolik z vás bylo poučeno o tom, že sex je přirozená a dobrá věc?“ Jejich odpovědi mi řekly, že od doby, kdy jsem byla v jejich věku, se toho příliš nezměnilo.

Jejich formální sexuální výchova se stále skládala z klinicky znějících výrazů

zahalovaných do neochoty mluvit o tom, o co se skutečně jedná. Většinou

slýchali výčet všeho, co nemají dělat. Poučení o nebezpečích nechráněného

sexu je sice důležité, nezabývá se však tím, co se skutečně odehrává vmyslích a tělech studentů ve věku mezi dvanácti a dvaceti roky.

Odpověď na otázku, jak a kdy děti poučovat o sexualitě, zůstávánaneštěstí stále silně neurčitá a neexistují žádné dohodnuté metody, jak účinně

provádět naše mladé změnami, jimiž procházejí v pubertě. Předpokládá se,

že mladé chlapce a dívky budou o sexu poučovat jejich rodiče a upřímně

jim odpovídat na to, co je zajímá? Mohou se školy nebo náboženskéinstituce účinně zabývat okolnostmi sexuálního zrání, aniž by se nějak dotýkaly

jejich přesvědčení? Nejistota v tom, komu důvěřovat a jak bychom měli

své děti vzdělávat, ponechává příliš často tento zásadní aspekt našich životů

náhodě. Bez náležitého a odpovědného časného sexuálního vedení stáledokola udržujeme zbytečné sexuální problémy. Podle systému Quodoushka

to není jen důvodem, proč tolik manželství selhává, nedostatek sexuální

výchovy je také primární příčinou drogových závislostí a zneužívání.


34

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

Jak je možné, že vyžadujeme víc poučení o tom, jak řídit auto, nežkolik toho učíme své mladé o složitostech sexu? Jak mohou dospělíbezpečně směrovat novou generaci k prožívání vyrovnaného a zdravého života, když nám v cestě stojí naše vlastní nejistoty v oblasti sexuality? Klíčem jednoznačně je, aby se rodiče, prarodiče, učitelé a partneři samipropracovali k uspokojivému vztahu k sexu. Ať máme děti, nebo ne, každý z nás se musí snažit o uzdravení vlastních nevyrovnaností, aby k sexuální intimitě přistupoval s větší moudrostí a péčí.

I v případě, že se nám po cestě podařilo prožít mnoho pozitivních zkušeností, mnozí z nás vstoupili do svých dospělých vztahů vyzbrojeni téměř nulovou představou o tom, jak se vypořádat se sexuálními výzvami, jež se objeví. Jak už bylo řečeno, obsahují učení Quodoushka chybějící oblast ze smysluplné výchovy, kterou jsme měli podstoupit v obdobídospívání.

ŘÍDÍCÍ PRINCIPY SYSTÉMU QUODOUSHKA

K vybudování komplexního chápání naší sexuality jsou nejvíc zapotřebí jasné zásadní principy, jichž je potřeba se držet. Domorodé národy

měly historicky jen malou potřebu objemných knih, jež by se zabývaly

podrobnostmi lidského chování. Jejich zákony, jež sahají hluboko dohlubin lidské přirozenosti, jsou prosté, avšak důmyslné. Zatímco občanské

a společenské zákony se musí měnit spolu s tendencemi dané kultury,

některé zákony jsou univerzálně pravdivé – a tudíž posvátné. Existují

dva Posvátné zákony Sweet Medicine Sundance Path, jež jsou vůdčími

principy učení Quodoushka. První Posvátný zákon říká: Všechny věci jsou

zrozeny z ženské přijímající energie a jsou zasévány mužskou aktivní energií.

Druhý zákon říká: Dětem se nemá dělat nic, co by jim ubližovalo.

Může se zdát, že se jedná o poněkud těžká témata pro mladé lidi, významy, jež se za nimi ukrývají, je však velmi snadné pochopit aprojevují se všude v přírodě. Jak by například semena (mužská aktivníenergie) mohla vyklíčit, aniž by předtím byla umístěna do země (ženská,

2. Iniciace do světa sexuality

přijímající energie)? Tento zákon se rovněž dá vztáhnout na lidskéchování. Kdykoli se nám dostává nějakého poučení a otevřeme se mu,projevujeme tím ženskou přijímající energii. Pokaždé, když něco děláme,

projevujeme mužskou aktivní energii.

Pochopení tohoto zákona poskytuje jasný způsob, jak vědět, jestli něco, co děláte, je v souladu s přírodou, nebo není. Pokud se například stavíme proti ženské energii tím, že utiskujeme ženy, podílíme se navyhubení nějakého druhu nebo ničíme cokoli, co může dát život,zastavujeme tím plynutí proudu stvoření. Zraňování ženského principu narušuje plození, a tím brání vznikání věcí. Podobně narušování „semen“ mužské kreativity brání vývoji života. Slovo semeno se používá proto, že ideje jsou semeny činů. Čin vraždy a myšlenka chtivosti kvůli zisku bez jakékolistarosti o důsledky jsou semennými myšlenkami, jež stojí proti Posvátnému zákonu. Tyto mužské a ženské principy nesouvisejí s pohlavím, protože ženy mohou být chamtivé a schopné spáchat vraždu a muži mohou být otevření a přijímající. Tento zákon konec konců prohlašuje, že aby seživot mohl vyvíjet v harmonii, musí být jak ženský, tak mužský energetický princip respektovaný a chráněný.

Druhý Posvátný zákon, Dětem se nemá dělat nic, co byl jim ubližovalo, znamená uctívání světů Babičky Země včetně minerálů, rostlin, zvířat a lidí. Znamená to také ctít a chránit „dítě uvnitř“. Seznamovat děti sesexuálními akty je nelegální v každé společnosti, protože to vážně narušuje zrání dětské duše. Sexuální zneužívání tak moc poškozuje ducha dítěte, že může trvat celý život se z těchto zranění uzdravit.

REALIZOVÁNÍ POSVÁTNÝCH ZÁKONŮ

Dobrým místem, kde je možné začít chápat zákon ženských a mužských

principů energie, je pozorování krás přírody. Před lety mě na letnímtáboře, kde jsem učila, jeden osmiletý chlapeček odtáhl stranou, aby si se

mnou promluvil o samotě. Vráska mezi jeho obočím mi napověděla, že je

z něčeho jednoznačně zmatený. Nakonec vyšlo najevo, že jeho kamarádi


36

SExUáLNí pRAKTIKY Q UODOUSHKA

se bavili o sexu a on neměl ani tušení, o čem to mluví. V žádném případě

před nimi nechtěl přiznat, že neví, co je to sex, a byl silně rozpačitý nad

tím, že to neví.

Nikdy nezapomenu na způsob, jakým se mě tehdy zeptal. Podíval se na strom nad námi, jehož listy se chvěly ve větru, aby se dostal kesvojí velké otázce: „Je líbání sex?“ „Ano,“ odpověděla jsem mu. „Líbání je jednou z nejkrásnějších věcí na sexu. Vidíš, jak se slunce a vítr dotýkají těch lístků? To je jako líbání. Když tvoje maminka líbá tatínka, tak se cítí tohle, lehkost a teplo a chvění jako tyhle lístky. Líbání není jediná věc, která se děje při sexu, ale je to jedna z nejlepších částí a je to moc pěkné.“ Chlapeček vyskočil. Náš rozhovor skončil. Triumfálně se vrátil ke svým kamarádům s přesně tou informací, kterou potřeboval vědět. Pravděpodobně jsem neodpověděla na všechny jeho otázky a jsem si jistá, že se o našem rozhovoru nebavil se svými kamarády, ale pro tu chvíli to bylo dostačující. Říká se, že příroda je tím nejlepším a nejopravdovějším učitelem. Když s někým sdílíme informace o Posvátných zákonech, není potřeba používat slova „ženský nebo mužský princip“. Nejlepšímzpůsobem je začít se dívat na to, jak „milování“ neustále uskutečňuje příroda, a mluvit o tom.

Když nám nějaký důvěryhodný učitel ukazuje, jak pozorovat přírodu, pochopíme, jak všechno spletitě závisí na všem ostatním. Pro mladé lidi je také fascinující zážitek pozorovat páření nebo rození zvířat. Pokud jsou směřováni k tomu, aby tyto silné okamžiky vnímali s úctou k životu, vzbuzuje to nejen pocit úžasu, ale zároveň jim to vštěpuje poselství, že sex je přirozený. Všechno, co vidíme a slyšíme o sexu, když jsme mladí, a způsob, jak jsme vedeni ke zvládání svých pocitů, vytváří základ pro to, abychom se stali laskavými a milujícími lidskými bytostmi.

KOLO SPRÁVNÉHO RODIČOVSTVÍ

Náš přístup k sexu a intimitě je rovněž významným způsobemovlivňovaný cestami, jimiž nás naši rodiče inspirují k učení. Jestliže podpoříme


37

2. Iniciace do světa sexuality

atributy tohoto kola a pomůžeme jim vzkvétat v dítěti, bude výsledkem

zdravý, spolehlivý člověk připravený prožívat zralé vztahy. Jako dospě

lí můžeme toto kolo používat jako způsob „rodičovské péče“ vůči sobě

samým, abychom se stali citlivějšími, kreativnějšími a přirozenějšímimi

lenci.

Vnitřní kolo popisuje přirozené schopnosti, které bychom měli vdě

tech podporovat od narození do puberty (zhruba do věku dvanácti let).

Vnější kolo popisuje atributy, jež se rozvíjejí jako výsledek, ve věku od

dvanácti do osmnácti roků.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist