načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: SEO -- jednoduše - Martin Domes

SEO -- jednoduše
-15%
sleva

Kniha: SEO -- jednoduše
Autor: Martin Domes

Máte jako firma vlastní webové stránky, provozujete e-shop, nabízíte zajímavé služby, nebo jenom chcete na svůj blog či osobní stránku se originálním obsahem přilákat více ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  199 Kč 169
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2011
Počet stran: 144
Rozměr: 148 x 210 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Vazba: brožovaná lepená
Datum vydání: 20. 7. 2011
Nakladatelské údaje: Brno, Computer Press, 2011
ISBN: 9788025134566
EAN: 9788025134566
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Máte jako firma vlastní webové stránky, provozujete e-shop, nabízíte zajímavé služby, nebo jenom chcete na svůj blog či osobní stránku se originálním obsahem přilákat více čtenářů? Rádi byste jednoduchou metodou poznali všechny užitečné možnosti, jak své stránky dostat na přední místa vyhledávačů a oslovit tak mnohem více potenciálních zákazníků? S touto publikací z edice Jednoduše se za víkend či pár večerů naučíte vše, co budete skutečně potřebovat. Zkušený autor vás v šesti kapitolách provede důležitými oblastmi SEO od přípravných kroků přes analýzu a vlastní optimalizaci až po sledování, jak optimalizace vašim stránkám pomohla a kde by ji bylo možné ještě vylepšit. S knihou se mimo jiné naučíte: * Vhodně zvolit doménu pro svou prezentaci * Analyzovat a vybrat klíčová slova * Optimalizovat stránky přímo ve zdrojovém kódu * Registrovat svou webovou prezentaci do katalogů * Budovat zpětné odkazy a analyzovat návštěvnost Knihy z edice Jednoduše: * Neprobírají všechny funkce, avšak vysvětlují a ukazují, jak se provádějí ty nejpotřebnější úkony * Vynikají přehlednou dvoubarevnou sazbou * Nabízejí čtenářům na závěr možnost ověřit si nabyté dovednosti O autorovi: Martin Domes je zkušený tvůrce WWW stránek a autor téměř desítky úspěšných knih, např.: 333 tipů a triků pro CSS nebo Tvorba WWW stránek pro úplné začátečníky. Jako redaktor a šéfredaktor vydavatelství Computer Press stojí za vznikem několika stovek počítačových knih. Jeho web najdete na adrese www.MDwebdesign.cz. (jednoduše)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Martin Domes - další tituly autora:
Internet pro úplné začátečníky Internet pro úplné začátečníky
 (kniha + DVD)
333 tipů a triků jak na počítač 333 tipů a triků jak na počítač
Word pro seniory -- Nové vydání pro verze 2007 a 2010 Word pro seniory
Internet pro úplné začátečníky -- 3. aktualizované vydání Internet pro úplné začátečníky
Sklik Jednoduše Sklik Jednoduše
 (e-book)
Tvorba WWW stránek pro úplné začátečníky Tvorba WWW stránek pro úplné začátečníky
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

19

SEO JEDNODUŠE

KAPITOLA 2 Jak na SEO SEO U NOVÝCH A HOTOVÝCH WEBŮ  WEBOVÉ STRÁNKY JSOU URČENÉ LIDEM, NE ROBOTŮM ZAKÁZANÉ A POCHYBNÉ TECHNIKY SEO  SHRNUTÍ

Nyní již víte, co zkratka SEO znamená a co vás v této knize čeká. V další kapitole se podíváme na to, jakým směrem se vaše kroky budou ubírat. Optimalizovat můžete nejen svůj nově vytvářený web, ale také již existující web.

Cílem této kapitoly není podat přesné vysvětlení jednotlivých fází, ale seznámit čtenáře se základní metodikou SEO, tedy s jednotlivými kroky, které by měli následovat, pokud se rozhodnete pro provedení optimalizace vašeho webu. V následujících několika kapitolách knihy se pak naučíte jednotlivé techniky používat v praxi. SEO U NOVÝCH A HOTOVÝCH WEBŮ

Pokud vytváříte zcela nové webové stránky, je vhodné začít na SEO myslet již při návrhu webu. Jak uvidíte za chvíli ve výčtu technik, řada optimalizačních postupů může jít ruku v ruce s tvorbou webových stránek.

Ale ani když již máte web hotový a rádi byste jej optimalizovali následně, nic není ztraceno. Postup bude pouze poněkud složitější. Rozdíl je stejný jako v případě koupě nového a starého bytu. V novém bytě nebudete muset řešit novou podlahu, protože je poškrábaná. Nebudete muset malovat, protože stěny jsou špinavé. A nebudete muset měnit jmenovku na dveřích po předchozím majiteli.

Stejné je to s webem. Nyní shrnu stručně, co vás vlastně čeká v případě nového a starého webu. SEO V PŘÍPADĚ NOVÉHO WEBU

Jestliže s tvorbou webu teprve začínáte, pak jste zde správně. Postup optimalizace webu pro vyhledávače bude následující: 1. Při navrhování designu stránek rozvrhnete s ohledem na SEO také správnou strukturu webu a jeho naviga

ci (viz kapitola 3). 2. Při kódování webu budete dbát na validitu (správnost) zdrojového kódu (X)HTML, aby jej mohl robot vyhle

dávače správně přečíst a prohlížeč uživatele zobrazit. Správný kód by měl být sémantický (viz kapitola 4). 3. Před tvorbou textového obsahu webu si provedete rychlou analýzu vaší konkurence a vašeho trhu, abyste

zjistili, co nabízejí jiné úspěšné weby a mohli se tomu přizpůsobit. Následně zvolíte vhodná klíčová slova

a připravíte textový obsah webu. (Viz kapitola 3.) 4. Pronajmete si vhodnou doménu podle průzkumu v předchozím kroku (viz kapitola 3). 5. Po zprovoznění webu zajistíte registraci do vyhledávačů, katalogů a budování zpětných odkazů (viz

kapitola 5). 6. Provádíte monitoring webu, analýzu jeho návštěvnosti a následnou úpravu a aktualizace webu (viz kapitola 6).


20

KAPITOLA 2

Obrázek 2.1. Proces optimalizace jde ruku v ruce se samotnou tvorbou webu

Celý proces přitom kopíruje postup tvorby webu od jeho návrhu přes kódování až po následnou údržbu. Výhodou tohoto postupu je, že nemusíte opravovat hotový kód a zvolíte rovnou tu správnou doménu. Získávání zpětných odkazů je pak, jak uvidíte dále, shodné s optimalizací v případě již hotového webu. SEO V PŘÍPADĚ JIŽ HOTOVÉHO WEBU

Jestliže již máte hotový web, ale výsledky jeho návštěvnosti nejsou zrovna povzbuzující, pak jste správně sáhli po SEO. A to platí i v případě, že návštěvnost nesledujete, což je mimochodem velká chyba, s níž budete muset něco udělat (viz kapitola 6).

Situace bude poněkud komplikovanější, protože optimalizace bude vyžadovat zpětnou analýzu stavu, zjištění příčin špatné návštěvnosti a následně hlavně zásahy přímo do zdrojového kódu webu a jeho obsahu. Výhodou ovšem je, že:  po analýze zjistíte, co konkrétně nefunguje;  vaši doménu již vyhledávač bude pravděpodobně znát (podle stáří webu).

Fáze optimalizace budou následující: 1. Analýza stávajícího stavu hodnocení stránek ze strany vyhledávače (viz kapitola 3). 2. Analýza struktury webu a jeho navigace (viz kapitola 3). 3. Analýza validity zdrojového kódu webu (viz kapitola 4). 4. Analýza textového obsahu webu (viz kapitola 3). 5. Analýza stavu zpětných odkazů na webu a jeho registrace v katalozích (viz kapitola 3 a 5). 6. Následují kroky jako v případě nového webu; postup je založený na výsledcích analýzy.

Obrázek 2.2. Proces optimalizace webu začíná analýzou důležitých faktorů a pokračuje následnou úpravou webu

Na základě výsledku analýzy pak provedete všechny kroky stejně jako v případě nového webu. Postup se bude lišit v tom, že budete pracovat s již hotovou strukturou webu, hotovým zdrojovým kódem a textovým obsahem webu.

Více se k jednotlivým fázím dozvíte dále v kapitole.

poznámka


21

SEO U NOVÝCH A HOTOVÝCH WEBŮ

STARÁ VERSUS NOVÁ DOMÉNA

Jestliže máte již hotový funkční web, pak máte již pronajatou doménu webu (www.neco.cz). Stejně tak se může stát, že máte doménu pronajatou ještě před začátkem webu. Asi se ptáte, zda to je problém? Odpověď je, že není.

Jestliže je web funkční minimálně několik měsíců, je vysoce pravděpodobné, že si ho již prohlížeč všimnul (zvláště pak, pokud na něj vedou nějaké zpětné odkazy) a web indexoval. To znamená, že doménu již zná a svého robota na ni bude pouštět pravidelně, aniž by na web musely vést nějaké zpětné odkazy. Situace je jiná, pokud web budete teprve vytvářet a doménu zatím nemáte spojenou s konkrétním webem. V takovém případě robot doménu do indexu nejspíše nepřidá.

Výhodou domény, kterou prohlížeč již zná, je fakt, že ji bude hodnotit lépe než doménu novou. Pokud je doména starší, bude ji pravděpodobně vyhledávač považovat za důvěryhodnější, než doménu, kterou do indexu zařadil nedávno. To je také důvod, proč se může vyplatit koupit kvalitní doménu, na níž již běží nějaký kvalitní web. Původní webové stránky můžete posléze nahradit svým vlastním webem.

Starší doména s kvalitním webem bude pravděpodobně nedostupná. Může se ale stát, že hostovaný web nebude udržovaný (například proto, že na jeho údržbu majitel nemá čas), a vy se můžete pokusit doménu od majitele odkoupit.

Jestliže je doména obsazená, ale přesto se na ní web nenachází, existuje zde jedno z následujících vysvětlení:  Doménu má koupenou spekulant, který čeká, až se mu někdo ozve s nabídkou. Taková doména prav

děpodobně nebude levný špás.  Doménu si zakoupil někdo, kdo na ní chtěl spustit web, ale nedostal se k tomu. Můžete tedy vyčkat než

pronájem vyprší a pokusit se doménu pronajmout sami (viz kapitola 3). Případně můžete kontaktovat

majitele s nabídkou na odkoupení.

Obrázek 2.3. Obsazená doména – spekulant čeká, až někdo doménu odkoupí

Faktem je, že taková obsazená doména bez kvalitního webu nemá v ohledu k indexaci vyhledávačem smysl. Význam ale může být po jiné stránce. Více se o doménách dozvíte v kapitole 3. Jestliže zatím doménu pronajatou nemáte, vyčkejte. Pokud není zmíněná doména horké zboží, pak není od věci o jejím názvu více popřemýšlet.

Jestliže se domníváte, že vám oprava webu, zvláště pak jeho celkové struktury, zabere

příliš mnoho času, který nyní nemáte, pak se pusťte alespoň do budování zpětných odkazů a regis

trace do katalogů. Tímto postupem nemůžete nic zkazit. Ale pozor na nepovolené techniky – viz

konec této kapitoly.

tip

Neaktualizovaný web poznáte nejsnáze podle roku copyrightu v  zápatí stránky.

Případně podle seznamu aktualizací či novinek. Jakmile jsou staršího data (například několik let

zpět), pak máte napůl vyhráno.

tip


22

KAPITOLA 2

WEBOVÉ STRÁNKY JSOU URČENÉ LIDEM, NE ROBOTŮM

Pamatujte si vždy základní pravidlo webového vývoje:

Webové stránky vytváříte pro lidi, vaše uživatele, nikoliv pro roboty vyhledávačů!

Co to znamená? Kdykoliv budete chtít provést nějakou optimalizaci vzhledem k vyhledávačům, zvažte postup nejprve z hlediska uživatele webu. Bude pro něj mít změna pozitivní přínos? Pokud je odpověď ano, pokračuje. Pokud nevíte, je další postup na zvážení. A pokud si odpovíte, že nikoliv, tedy že změna bude mít negativní přínos, pak postupujete špatně.

Vyhledávač také nepostupuje tak, že by vytvořil tajná kritéria a na nejlepší pozice dosadil ty, kteří hlavolam nejlépe vyluští. Vyhledávač se snaží co nejpřesněji analyzovat, jak lidé hledají, a tomu přizpůsobit výsledky hledání. Jeho snahou je doručit uživatelům co nejkvalitnější výsledky na hledaný dotaz.

Vašim cílem proto musí být tvorba validních webových stránek s kvalitním a pro uživatele přínosným obsahem (dále v kapitole 4). A následně na ně přilákat uživatele – k tomu vám dopomůže jednak SEO a také propagace webu (viz kapitola 5). Kvalitního webu si pak všimnou také uživatelé, kteří se na něj budou rádi vracet.

Ruku v ruce jdou s tímto tvrzením i dva zásadní pojmy webového designu:  Přístupnost – web je přístupný co nejvíce lidem bez ohledu na to, jakou platformu používají. Ať už

jde o stolní či přenosný počítač, mobilní telefon nebo čtečku obrazovky v případě uživatelů se zrako

vým postižením.  Použitelnost – web se snadno používá všem uživatelům, má snadno pochopitelnou strukturu a navi

gaci, obsah webu je dobře strukturovaný a srozumitelný. Snadno použitelný web je základem pro to,

aby se lidé na web rádi vraceli. JAK NA PŘÍSTUPNÝ WEB

Přístupný web by se měl především stejně dobře zobrazit ve všech nejpoužívanějších internetových prohlížečích. Ať už připravujete nový web, nebo analyzujete web hotový, budete jej muset otestovat v nejrůznějších prohlížečích. Procentní zastoupení prohlížečů zjistíte z následující tabulky: Tabulka 2.1: Tržní podíl prohlížečů v březnu 2011 (zdroj dat: Rankings.cz)

Internetový prohlížeč Podíl

Firefox 35 %

Internet Explorer 8.x 30 %

Internet Explorer 7.x 11 %

Chrome 12 %

Opera 5 %

Internet Explorer 6.x 3 %

Jak vidíte v tabulce 2.1, testovat je třeba stránky minimálně v šesti prohlížečích, respektive v jejich verzích. K tomu připočtěte nově vydané prohlížeče v dubnu 2011 – mimo Firefoxu 4 také zvláště Internet Explorer 9. V případě Firefoxu, Chrome a Opery stačí testovat v nejnovější nebo v předposlední verzi, zatímco v případě Internet Exploreru je situace složitější a web je třeba otestovat ve více verzích – ve verzích 6, 7, 8 a 9. V každé se web může zobrazit trochu odlišně.


23

WEBOVÉ STRÁNKY JSOU URČENÉ LIDEM, NE ROBOTŮM

Pokud nemáte možnost nebo nechcete na svůj počítač instalovat více prohlížečů a jejich verzí, pak

můžete využít některých webových služeb, například té na adrese www.browsershots.org (viz obrázek 2.4). Postup je následující: 1. Na webové stránce jednoduše do pole Zadejte URL adresu napíšete WWW adresu vašeho webu. 2. Zaškrtnete, ve kterých prohlížečích si chcete stránky prohlédnout. 3. A stisknete Odeslat. 4. Poté počkáte, než se vytvoří snímky webu.

Obrázek 2.4. Testování zobrazení webu ve více prohlížečích v rámci služby BrowserShots.org

Jestliže se budete chtít vrátit později, pak je vhodné se na webu zaregistrovat. Celý proces může zabrat

několik desítek minut a snímání vyžaduje fungující web. Proto doporučuji spíše metodu instalace více různých prohlížečů a testování v průběhu tvorby nebo úpravy webu.(Případně viz Tip výše.)

V případě některých webů se vyžaduje, aby byl web přístupný například z mobilního telefonu. Pak je

vhodné připravit mobilní verzi webu, kterou si otestujete například ve webové aplikaci. Podmínkou je, aby byl web nahraný na Internet. Zkusit můžete například aplikaci zobrazující webové stránky v iPhonu na adrese www.testiphone.com (viz obrázek 2.5).

Testování stránek ve více verzích Internet Exploreru realizujte ve virtuálním stroji – napří

klad VMWare nebo Microsoft Virtual PC, v němž si nainstalujete stařičká Windows XP s Internet

Explorerem 6. Případně využijte ve Windows 7 možnosti Windows XP Mode. Jak se stránka zobrazu

je v Internet Exploreru 7, zjistíte v osmé verzi tak, že se přepnete do kompatibilního režimu – tlačít

ko Kompatibilní zobrazení vpravo od řádku s adresou. Případně si stáhněte a nainstalujte utilitu

IETester. Více informací najdete v mé knize 333 tipů a triků pro CSS (vydal Computer Press, 2011).

tip


24

KAPITOLA 2

Obrázek 2.5. Testování zobrazení mobilní verze stránek v iPhonu

Obsah webu by měl být stejně čitelný ve všech prohlížecích zařízeních, nejen v internetových prohlížečích stolních počítačů. Obecně proto platí tato pravidla (viz kapitola 4):  Veškerý prezentační kód (řešený ideálně pomocí CSS, případně JavaScriptu) by měl být oddělený

od samotného obsahu ve zdrojovém kódu (X)HTML.  Veškeré obrazové informace musí mít svou textovou alternativu – roboti, podobně jako třeba čtečka

obrazovky zrakově postiženého uživatele, totiž obrázky neuvidí.  Tabulky by měly obsahovat jasně označené buňky záhlaví se směrem jejich čtení. Přičemž by se nikdy

neměly používat pro tvorbu layoutu webu, ale pouze pro poskytnutí tabulkových dat.  Nepoužívejte klikací obrázkové mapy – taková navigace není některým zařízením přístupná.  Každý text odkazu jasně popisuje cíl odkazu, případně je možné jej doplnit nápovědou. JAK NA POUŽITELNÝ WEB

Žádné kvalitní SEO vám nebude nic platné, když vaše webové stránky nebudou snadno použitelné. Snadno použitelné stránky jsou intuitivní, jednoduše se ovládají, dobře se v nich orientuje, obsahují smysluplné a rychle přístupné informace.

Základní pravidla tvorby použitelného webu jsou:  Po příchodu na webovou stránku lze okamžitě zjistit účel webu, například jaké služby firma nabízí

a v jakém regionu působí. Prvních 20 vteřin podle výzkumů rozhoduje o tom, zda uživatel na webo

vých stránkách zůstane. Nevhodné jsou uvítací obrazovky s odkazem Vstupte, nebo vágní texty typu

Vítáme vás na našich stránkách. Viz obrázek 2.6.

Přístupnosti webu rozhodně nepomůže, pokud jej celý vytvoříte ve  Flashi.

Uživatel bez nainstalované správné verze Flash Playeru nic neuvidí.

důležité


25

WEBOVÉ STRÁNKY JSOU URČENÉ LIDEM, NE ROBOTŮM

 Na první pohled musí být viditelná navigace webu, která je snadno ovladatelná. Navigační nabídky,

jejichž ovládání vyžaduje chvíli zkoumání, uživatele zaručeně odradí.  Uživatel by měl vždy okamžitě vědět, kde se na webu nachází. A vždy by měl mít možnost se jediným

klepnutím myší dostat na úvodní stránku webu.  Kvalitní textový obsah, jenž je odpovědí na to, co uživatel hledá, bývá alfou a omegou úspěchu webu.

Dlouhé, nudné nebo často odbočující texty se spoustou podrobných a nepotřebných informací uživa

tele rozhodně nezaujmou.  Web by měl vždy obsahovat snadno přístupné kontaktní informace na správce či majitele webu mini

málně ve formě e-mailové adresy. Nebo lépe ve formě kontaktního formuláře.

Obrázek 2.6. Uvítací stránky jsou vrahem návštěvnosti

Všimněte si, že jsem se ani jednou nezmínil o grafice webu. A že jste si dodnes mysleli, že to je to hlavní? Není to pravda. Snadná použitelnost jde dnes ruku v ruce s grafickou střídmostí. Jednoduchá, nerušivá grafika bez složitých a nesmyslných prvků a „hejblátek“ je v případě komerčních stránek jednoznačně ta správná cesta. Pamatujte si:

Uživatelé se nechodí na webové stránky dívat a obdivovat efekty, ale chodí na ně hledat informace.

Tato pravda má samozřejmě své limity. Dobrým příkladem jsou například stránky nějakého kreativního umělce.

I v těchto případech existují výjimky z pravidla. Například na stránce umělce

může být netradiční navigace cíleným vtažením uživatele do hry.

poznámka


26

KAPITOLA 2

Obrázek 2.7. Veleúspěšný internetový obchod Alza.cz úchvatnou grafi kou nepřetéká ZAKÁZANÉ A POCHYBNÉ TECHNIKY SEO

Možná už jste slyšeli pojmy jako povolené a zakázané techniky SEO. V této knize se věnujeme pouze povoleným technikám. Ty nepovolené, mimo toho, že jsou nemorální, mohou vést až k situaci, kdy vaše stránky vyhledávač začne ignorovat a ve výsledcích hledání je přestane zobrazovat.

Ne všechny techniky zde uvedené jsou přímo zakázané, ale lze je někdy řadit minimálně mezi techniky pochybné. V takovém případě platí, že je vyhledávače nemají rády. Proto je vhodné se jim vyhnout. NEPŘIROZENÉ ZÍSKÁVÁNÍ ZPĚTNÝCH ODKAZŮ

Vyhledávače nemají rádi, když se jim snažíte vnutit myšlenku, že jsou vaše stránky populárnější, než ve skutečnosti jsou. Proto je nákup odkazů problematickou technikou. Opravdovým problémem se pak může stát hromadný nákup velkého množství zpětných odkazů na váš web. Rychlý nárůst velkého počtu odkazů může vyhledávač vyhodnotit tak, že se jej snažíte podvést, a bude chtít stránky penalizovat. Nejpochybnější je pak tvorba stránek bez významu, které jsou vyplněny odkazy mířícími na různé weby – takové odkazy si samozřejmě zaplatíte a obvykle se generují automaticky. Na světě existují možná miliony takových stránek; na některé jste jistě sami narazili (například při překlepu adresy nějakého známého webu). DUPLIKOVANÝ OBSAH

Tvorba dobrého textového odkazu je něco, co se ne každý naučí. Proto můžete chtít sáhnout po automatických systémech tvořících obsah a stránku takovým generickým obsahem naplnit, abyste získali velké množství obsahu a dosáhli lepšího hodnocení stránky. Problémem ale je, že vyhledávač dokáže tento duplikovaný obsah odhalit a stránky penalizovat.


27

SHRNUTÍ

TAPETOVÁNÍ STRÁNKY KLÍČOVÝMI SLOVY

Pokud stránku tzv. „vytapetujete“ pouze obrovským množstvím klíčových slov, nezlepšíte tím hodnocení stránky na daná klíčová slova. Vyhledávač pozitivně hodnotí přirozený textový obsah, v němž se hustota klíčových slov (podle nichž pak uživatel vyhledávače hledá) bude pohybovat v řádu procent z celkového textu. Proto připomínám to, co jsem uvedl na začátku podkapitoly – obsah vytvářejte vždy pro návštěvníky vašeho webu nebo e-shopu. MASKOVÁNÍ OBSAHU

Zjednodušeně řečeno, k maskování dochází tehdy, když návštěvníkovi webu poskytnete jiný obsah, než který poskytnete vyhledávačům. Obvykle se tak děje pomocí skriptu na serveru. SKRYTÝ TEXT

Pochybnou technikou je také neviditelný text a odkazy – uvedete jej sice ve zdrojovém kódu HTML, ale například pomocí CSS jej skryjete. Cílem je podstrčit vyhledávači klíčová slova. Něco takového samozřejmě nevadí, jestliže tímto způsobem dodáte text obrázkových tlačítek, ale pokud byste takto chtěli robotovi servírovat velký obsah stránky, vyhledávač to může odhalit a web se dostane na černou listinu. DUPLICITNÍ STRÁNKY

Vyhledávače nemají rádi, když se na dvou různých adresách vyskytuje úplně stejný obsah. Vyhledávač se pak snaží zjistit, která adresa je primární a druhou z indexu vyřadí. Někdy se tak může stát, pokud používáte doménu s pomlčkou a bez pomlčky, ale obě vedou na stejné stránky. Vždy je proto lepší místo maskování domény přesměrovat uživatele z jedné varianty domény na variantu druhou, na níž se bude zobrazovat obsah. SHRNUTÍ

Ve druhé kapitole jste se dozvěděli základní principy toho, jak při SEO postupovat v případě, že se teprve chystáte web tvořit, a také v případě, že máte web hotový, ale jeho špatné výsledky vyžadují optimalizaci pro vyhledávače. Naučili jste se také jednomu z nejdůležitějších pravidel tvorby a optimalizace webů: nikdy nezapomínat na to, že web tvoříte pro lidi, a nikoliv pro roboty vyhledávačů. Zopakovali jste si základní pravidla tvorby přístupných a použitelných webových stránek, což je minimálně stejně důležité jako dodržování pravidel SEO. A nakonec jste byli varováni před pochybnými či zakázanými technikami, jimž se každý dobrý webový vývojář a SEO konzultant vyhne.

V další kapitole se dostanete k přípravné fázi, která předchází optimalizaci webu pro vyhledávače. K volbě domény, klíčových slov a zjištění, které odkazy vedou na váš web již v současnosti.

Vyhledávače vyhodnocují nepovolené taktiky automaticky, nicméně na webu

obou velkých vyhledávačů najdete tzv. spamové formuláře, v nichž lze podvodné prakticky nahlásit:

 Google: www.google.com/webmasters/tools/spamreport

 Seznam: search.seznam.cz/nahlasit-spam

poznámka




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist