načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Rychločtení, rychlostudium, info management - David Gruber

Rychločtení, rychlostudium, info management
-15%
sleva

Kniha: Rychločtení, rychlostudium, info management
Autor:

Nové, upravené a rozšířené vydání úspěšného bestselleru známého tvůrce a lektora racionálních technik duševní práce je určeno všem, kdo chtějí rychle studovat a číst, a ... (celý popis)


hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-05-01
Počet stran: 328
Rozměr: 145 x 205 mm
Úprava: 326 stran
Vydání: 7., upr. vyd.
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788072611843
EAN: 9788072611843
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Nové, upravené a rozšířené vydání úspěšného bestselleru známého tvůrce a lektora racionálních technik duševní práce je určeno všem, kdo chtějí rychle studovat a číst, a šetřit tak vlastním časem. Jádro knihy tvoří soubor technik racionálního čtení, jejichž osvojení umožňuje čtenáři zvyšovat rychlost čtení, objem zapamatovaného a zlepšovat schopnost pracovat s informacemi. Nové vydání obsahuje více než dvacet testů s třemi různými způsoby jejich vyhodnocování, a to i v angličtině.

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Rychločtení v kostce Rychločtení v kostce
Gruber David
Cena: 99 Kč
Rychločtení v kostce Rychločtení v kostce
Gruber David
Cena: 98 Kč
The Final Generation of Time Management in Six Steps The Final Generation of Time Management in Six Steps
Gruber Jan, Gruber David
Cena: 399 Kč
Inteligentní čtení v internetovém věku Inteligentní čtení v internetovém věku
Gruber David
Cena: 571 Kč
Zákazníci kupující knihu "Rychločtení, rychlostudium, info management" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

www.mgmtpress.cz


1. Pár faktů astřípků (pro ty, co ještě nevědí)

a trocha připomenutí (pro ty, co dávno vědí) 13

Zabezpečte si informace – přežijete! 17

Jaký je rozdíl v pojmech „rychločtení“ a „racionální čtení“?

Jsou ještě jiné druhy pokročilého čtení? Jak se to učí v kurzech? 19

Proč je možné relativně rychle se naučit rychločtení a racionálnímu čtení?

Jak jsme se učili číst ve škole? 24

Rychločtení není povrchní hltání textu. A racionální čtení už vůbec ne 25

Ale když já, manažer, mám tak strašně málo času 28

Dřevorubec a moudrý dědeček 28

Komu přinese tato kniha užitek zejména 29

Není třeba číst knihu celou, není třeba okamžitě ji studovat 30

Školit se podle této knihy nebo si ji jen tak zběžně přečíst? 31

Jste v kariéře tím a právě tím, jak čtete 31

2. Kurz racionálního čtení 33

Struktura kurzu v této knize 33

Co je to čtenářský výkon 34

Rychlost čtení 34

Chápavost čtení 35

Měření chápavosti čtení 35

Měření chápavosti stylem „creation“ 35

Měření chápavosti stylem „multiple choice“ 37

Měření chápavosti stylem „TFN“ 38

Vzájemné porovnání jednotlivých stylů měření chápavosti 38

Výpočet čtenářského výkonu z rychlosti a chápavosti 39

„Fyzikální“ rozměry rychlosti, chápavosti, výkonu 40

5

Obsah

www.mgmtpress.cz


Co je hlavní myšlenka textu? Jak ji co nejlépe formulovat? 40

Jak provádět testy v kurzu 41

Postup provádění testu v kurzu – při vedení učitelem 42

Je třeba odpovídat věcně správně. Ale jak rychle? 43

Pravidla pro testy rychločtení – stručný souhrn 44

Samostatné provádění testů – pro samouky 46

Na závěr možná to nejdůležitější pro žáky kurzů i samouky 46

3. Úvodní testy 48

Test A – I Freud je na ženské myšlení krátký 49

Test A – I Freud je na ženské myšlení krátký – creation – otázky 50

Test A – I Freud je na ženské myšlení krátký – multiple choice – otázky 51 Test B – Známosti rozežírají prosperitu jako koroze 53

Test B – Známosti rozežírají prosperitu jako koroze – creation – otázky 56

Test B – Známosti rozežírají prosperitu jako koroze –

multiple choice – otázky 56 Test C – Mozkový jogging – vedou rychločtení a angličtina 59

Test C – Mozkový jogging – vedou rychločtení a angličtina – TFN systém –

otázky 61 Test D – Americký filmař v Česku 63

Test D – Americký filmař v Česku – TFN systém – otázky 65 Test E – Džínový evergreen 66

Test E – Džínový evergreen – creation – otázky 67

Test E – Džínový evergreen – multiple choice – otázky 68 Test F – Jak vyjednávat s příliš sebevědomými lidmi 70

Test F – Jak vyjednávat s příliš sebevědomými lidmi – creation – otázky 71 Chcete si zkusit úvodní test anglicky? 72 Test G – Delegate like a Mafia Boss 72

Test G – Delegate like a Mafia Boss – Questions – Creation 73

4. Osvojování si zbraní školeného čtenáře74

Přehled zbraní školeného čtenáře – rychločtení 75

Přehled zbraní školeného čtenáře – rychlostudium 76

Přehled zbraní školeného čtenáře – rychlovyhledávání 77

Osvojování si zbraní školeného čtenáře77

Problém 1: Okolí mne ruší. I já sám sebe někdy ruším 78

Problém 2: Nezajímavé se mi čte hůře než zajímavé 78

Jak tyto první dva problémy řešit? 79

Psychovzorec koncentrace a tajemná zkratka P-N-V 80

RYCHLOČTENÍ ANEB ŠETŘME ČASEM!

6

www.mgmtpress.cz


Jak zlomit neúspěchy, popsané v pasáži „problémy“? 81

Koncentrace 82

Jak pomocí výše uvedeného psychovzorce překonat krizi? 84

Jak cvičit koncentraci? 85

Řešení problému 1 (Okolí mne ruší. I já sám sebe někdy ruším):

Zbraň 1 – ignorovat okolí! 86

Řešení problému 2 (Nezajímavé se mi čte hůře než zajímavé):

Zbraň 2 – každý text je úžasně zajímavý! 87

Další užitek a příznivé vedlejší efekty profesionální koncentrace 88

Poznámka aneb Rozprava na obranu vzorce koncentračního 89

Problém: Jak se co nejlépe připravit na četbu? 91

Řešení: Zbraň 3 – stanovení cíle četby v přípravě 91

Jak se připravíte na četbu každodenní dávky e-mailů?92

Nečtení mailu kvůli obsahu kontra nečtení mailu kvůli odesílateli 94

Další vedlejší efekty 95

Problém: Jak co nejlépe myšlenkově mobilizovat předchozí znalosti,

okolnosti a souvislosti čtené tematiky 96

Řešení: Zbraň 4 – myšlenková mobilizace předchozích znalostí, okolností

a souvislostí čtené tematiky 96

Další vedlejší efekty 97

Problém: Když už mám mobilizovat před četbou – tak co konkrétně?98

Řešení: Zbraň 5–předjímání hlavních bodů, hlavní myšlenky

adůležitých detailů podle znalosti nadpisu a okolností 98

Další vedlejší efekty 99

Rychlovyhledávání – předjímáme něco jiného 99

Problém: Jak být při čtení aktivní? 100

Řešení: Zbraň 6 – myšlenková aktivita při čtení 100

Problém: Kdy a jak poznám, že už jsem přečetl dost? 100

Problém: Kdy přestat číst daný text? 101

Řešení: Zbraň 7 – soustavná konfrontace přečteného s cílem četby

Zbraň 8 – zanechání četby po dosažení cíle 101

Jak je to při pracovním surfování po internetu? 101

Další vedlejší efekty – i s pomocí Švejkova pravidla 103

Problém: Kdy s autorem nesouhlasím, kdo má pravdu – já nebo on?

Kdo je větší odborník? 104

Řešení: Zbraň 9–čtenářské kritické myšlení – oddělení autorova

já od jeho názorů v textu

Zbraň 10 – přiměřená různost názorů – rovnoprávnost čtenáře a autora 104

Problém: Mám v duchu mlčet, mám v duchu polemizovat s autorem textu? 106

Obsah

7

www.mgmtpress.cz


Řešení: Zbraň 11 – tichý vnitřní dialog s autorem 107

Problém: Mám při čtení hlavně myslet na to, co před mýma očima je,

anebo na to, co bude o pár řádků, odstavců, stránek, kapitol dále? 108

Řešení: Zbraň 12 – předvídání během četby – redukce variant z bodů 4 a 5 108

Další vedlejší efekty 108

Problém: Je užitečné představovat si, že text píšu já sám?

Co bych asi napsal sám na místě autora? 109

Řešení: Zbraň 13 – empatie – vcítění do autora a okolností.

Čtení hlubších vrstev textu (= čtení „mezi řádky“) 109

Čtení reklamy a inzerce mezi řádky 110

Problém: Mám psychicky stát v posvátné úctě před znalostmi autora,

nebo mám mít pocit typu „to je pro mne moucha, to dávno vím“ 112

Řešení: Zbraň 14 – vysoké vnitřní sebevědomí – přiměřená čtenářská

sebedůvěra 112

Problém: Čtení je přece také práce. Jaká je optimální teplota, vybavení

místnosti a podobné podmínky, aby čtecí výkon byl co nejvíce

podporován? 114

Řešení: Zbraň 15 – optimální pracovně psychologické podmínky čtení 114

Teplota, osvětlení, barvy místnosti 114

Režim vypětí a přestávek 115

Problém: Jak daleko mám mít oči od textu? Ve škole říkali něco o třiceti

centimetrech... Platí to i pro vzdálenost očí od displeje počítače? 116

Řešení: Zbraň 16 – správná vzdálenost očí od textu, správné velikosti

a barvy písma 117

Problém: Jak mám knihu držet? Jak si mám naklopit displej?

A jak mám vlastně u čtení správně sedět? 118

Řešení: Zbraň 17 – správný sklon čteného textu

Zbraň 18 – správná poloha těla (správné sezení) 119

Správný sklon čteného textu 119

Správná poloha těla (správné sezení) 119

Problém: Mám si při rychločtení ukazovat prstem nebo něčím podobným?

Nebo mám číst bez ukazování si? 120

Řešení: Zbraň 19 – čtení bez tělesných pohybů 120

Oko tedy text bere – ale klíčové je, aby obsah brala hlava, mozek 121

Rychlovyhledávání – lehký systém poznámek 122

Rychlostudium: Metoda NEANA aneb Jak NEstudovat,

Avšak Nastudovat 122

Problém: Smím číst nahlas? Mohu si při rychločtení polohlasně broukat? 123

Řešení: Zbraň 20 – čtení bez artikulací

RYCHLOČTENÍ ANEB ŠETŘME ČASEM!

8

www.mgmtpress.cz


Zbraň 21 – nenásilné postupné omezování subvokalizace

zvyšováním sečtělosti 124

Rychlostudium: Metoda dvojchytrého čtení jako aplikace synergického

jevu 126

Rychlostudium: Metoda SSS – skupinová studijní seance 127

Problém: Vracení se v textu neboli regrese 127

Řešení: Zbraň 22 – minimalizace otevřených regresí 128

Otevřené regrese u rychločtení 128

Regrese u rychlovyhledávání 130

Regrese u rychlostudia 130

Problém: Oko se nejspíše naučí brát text rychleji, ale hlava pořád nebere

rychleji. Kde je hlavní zbraň na zrychlení hlavy? 130

Řešení: Zbraň 23 – minimalizace práce zjišťovací paměti, maximalizace

podílu zpětně poznávací paměti 130

Nevyužitá cenná paměť 131

Proč to už dávno takhle všichni neděláme? 132

Paměťová asociační listina 136

Problém: Budu číst rychle, avšak cílem nebudou hlavní body, hlavní

myšlenka atp., ale zjištění jednoho jediného čísílka nebo písmenka.

Například odhalení překlepu. Nemohu při tom spěchu tak miniaturní

část textu snadno přehlédnout? 140

Řešení: Zbraň 24 – pravidlo skoropřeskočení a podvědomého hlídače.

Střídání vědomého a podvědomého řídicího režimu čtení. Pravidlo

„když po četbě nevím, co v textu bylo, tak vlastně vím“ 140

Střídání vědomého a podvědomého řídicího režimu čtení. Skoropřeskočení 144

Vaše první skoropřeskočení 145

O Červené Karkulce 145

O Červené Karkulce – se čtyřmi změnami 147

Zanedbaná neverbální komunikace 149

Zanedbaná neverbální komunikace – se změnami 149

Rychlovyhledávání: Pravidlo skoropřeskočení, podvědomý hlídač 150

Problém: Jak co nejlépe vystihnout hlavní body, hlavní myšlenku,

důležité detaily textu? 150

Řešení: Zbraň 25 – kauzální kořeny rovnice nadpisu aneb hlavní body

Zbraň 26 – kauzální stavba z kamenů bodů aneb hlavní myšlenka

Zbraň 27 – K-otázky (W-questions) aneb důležité detaily 150

Hlavní body 151

Hlavní myšlenka 151

Důležité detaily 155

Obsah

9

www.mgmtpress.cz


Hlavní příležitosti a hrozby 155

Problém: Jak zlepšit práci očí při čtení? Jak je vycvičit, aby braly text rychleji,

apřitom bez pocitu chvatu, ve větší pohodě, šetrněji? Jde to? 156

Řešení: Zbraň 28 – široké zrakové rozpětí

Zbraň 29 – méně fixací oka na řádek, omezení skrytých regresí

Zbraň 30 – nasazování oka za začátek řádku, odsazování před koncem 156

Široké zrakové rozpětí 157

Omezení skrytých regresí, lepší práce oka na začátku a na konci řádku 161

Problém: Když v textu při rychločtení něco důležitého nepostřehnu,

musím se vždy vrátit? Nejde to řešit nějak jinak? 161

Řešení: Zbraň 31 – využití redundance v textech k minimalizaci

počtu otevřených regresí 162

Problém: Když se snažím číst rychle bez újmy na chápavosti,

chytá mne tréma. Jak ji zvládnout? 164

Řešení: Zbraň 32 – využití pravidla opozice podvědomí – zvládání trémy

při vyšších tempech 164

Vedlejší příznivé efekty 166

Problém: Jet autem devadesátkou se mi zdá příšerně rychlé, když se

na tu devadesátku dostanu z padesátky. A tatáž devadesátka mi připadá

jako pomalé šourání, když na ni klesnu ze stotřicítky. Dá se toho nějak

využít i při rychločtení? 166

Řešení: Zbraň 33 – pravidlo psychické teorie relativity a jednostránkové

sprinty 167

5. Praktické způsoby čtení 169

Orientační čtení – skipping 169

Kurzorické čtení – scanning 170

Selektivní čtení – skimming 171

Rychlostudium – studying 172

Rekreační čtení – enjoying 173

6. Závěr kurzu rychlého čtení 174

A po kurzu? 174

Čím se Gruberova česká škola a české metody liší od zahraničních? 175

7. Návody ke cvičením 177

RZR – rozšiřování zrakového rozpětí 177

Odstraňování potíží při obtížnějších cvičeních RZR 178

PC – pozorovací cvičení 178

RYCHLOČTENÍ ANEB ŠETŘME ČASEM!

10

www.mgmtpress.cz


PYR a DVOJPYR – pyramida a dvojpyramida 178

FIX – fixační cvičení 179

8. Vlastní cvičení 180

Vzorový test aneb Ukázka, jak čte test školený rychločtenář 225

Test – Delegovat nebo ne? 226

Test – Delegovat nebo ne? – creation – otázky 232

Test – Delegovat nebo ne? – klíč creation 232

9. Závěrečné testy 234

Jsou obtížnější ty úvodní nebo ty závěrečné testy? Co rozhoduje

o obtížnosti textu? 234 Test H – AKUMA radí v zimě 237

Test H – AKUMA radí v zimě – creation – otázky 238 Test I – Na vrcholcích nejvyšších hor nejvíce fouká – stateční horolezci

zaslouží při zdolání největší obdiv aneb Úcta k novátorům

se vyplatí všem 239

Test I – Na vrcholcích nejvyšších hor nejvíce fouká – creation – otázky 241

Test I – Na vrcholcích nejvyšších hor nejvíce fouká – multiple choice –

otázky 242

Test J – Muž nakupuje, žena nakupuje – to je rozdíl! 245

Test J – Muž nakupuje, žena nakupuje – to je rozdíl! – creation – otázky 246

Test J – Muž nakupuje, žena nakupuje – to je rozdíl! – multiple choice –

otázky 247

Test K – Lék proti nespavosti aneb Vyžeňte pracovní problémy ze své ložnice 249

Test K – Lék proti nespavosti – creation – otázky 250 Test L – Špatně zacílené zákony šikanují stále více 251

Test L – Špatně zacílené zákony šikanují stále více – TFN systém – otázky 255 Test M – Kvalita lektora – čerstvý certifikát nebo dávná školní vysvědčení? 257

Test M – Kvalita lektora – čerstvý certifikát nebo dávná školní vysvědčení? –

TFN systém – otázky 260

Test N – Proč se většina vzdělaných Čechů nad 35 let nikdy nenaučí anglicky 261

Test N – Proč se většina vzdělaných Čechů nad 35 let nikdy nenaučí

anglicky – creation – otázky 263

Test N – Proč se většina vzdělaných Čechů nad 35 let nikdy nenaučí

anglicky – multiple choice – otázky 263

Test O – Invence se vyplatí aneb Špičkový učitel-novátor není o nic méně

než špičkový politik či sportovec 266

Test O – Invence se vyplatí – creation – otázky 270

Obsah

11

www.mgmtpress.cz


Test O – Invence se vyplatí – multiple choice – otázky 270 Test P – A Few Easy Tricks to Improve up Your Reading 274

Test P – A Few Easy Tricks to Improve up Your Reading –

Questions – Creation System 275

10. Další testy pro zájemce 276

Test Q – Zásady správné diskuse 276

Test Q – Zásady správné diskuse – creation – otázky 278 Test R – Finové a tituly 279

Test R – Finové a tituly – creation – otázky 280 Test S – Lék proti starostem 281

Test S – Lék proti starostem – creation – otázky 283 Test T – Kdy vzniklo písmo? 284

Test T – Kdy vzniklo písmo? – creation – otázky 286 Test U – Dřevěné kosti 287

Test U – Dřevěné kosti – creation – otázky 288 Test V – Řečnický takt aneb Jak správně kritizovat 290

Test V – Řečnický takt – creation – otázky 291 Test X – Řečnické triky 292

Test X – Řečnické triky – creation – otázky 294 Test Y – Jak se chovat k lidem 295

Test Y – Jak se chovat k lidem – creation – otázky 297 Test Z – Jak vést poradu 298

Test Z – Jak vést poradu – creation – otázky 300

11. Odpovědi a bodování testů 301

Převodní tabulka časů (ze sekund na zlomky minuty) 316

Klíč ke cvičením PC – počet rozdílů 317

Tabulka čtenářských výkonů 318

12. Literatura 319

Odborné stanovisko renomovaného právníka 324

Přehled publikací D. Grubera dostupných v době vydání

této knihy 326

Kontakt na autora 326

RYCHLOČTENÍ ANEB ŠETŘME ČASEM!

12

www.mgmtpress.cz




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist