načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Rozvoj zrakového vnímání -- Jak krtek Barbora pomohl objevit poklad, 3. díl, od 5 do 7 let - Jiřina Bednářová

Rozvoj zrakového vnímání -- Jak krtek Barbora pomohl objevit poklad, 3. díl, od 5 do 7 let
-15%
sleva

Kniha: Rozvoj zrakového vnímání -- Jak krtek Barbora pomohl objevit poklad, 3. díl, od 5 do 7 let
Autor:

Publikace obsahuje: 1) cvičení pro děti od 5 do 7 let, která se zaměřují mimo jiné na rozvoj: - rozlišování a pojmenování barev - rozlišení figury a pozadí - zrakové analýzy a ... (celý popis)


hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2% 100%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017-01-01
Počet stran: 64
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: 64 stran : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: 2. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Richard Šmarda
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
ISBN: 9788026605546
EAN: 9788026605546
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace obsahuje: 1) cvičení pro děti od 5 do 7 let, která se zaměřují mimo jiné na rozvoj: - rozlišování a pojmenování barev - rozlišení figury a pozadí - zrakové analýzy a syntézy - uvědomování si posloupnosti - pravo-levé a prostorové koordinace 2) metodický návod pro dospělé, který: - doporučuje zásady pro práci s dítětem - pomáhá překonávat obtíže Vy ještě neznáte krtka Barboru? Tedy dovolte, abych vás seznámila. Krtka Barboru si pro zvídavé děti a jejich dospělé přátele vymyslila známá autorka, pedagožka pracující v poradenství, která má bohaté praktické zkušenosti v přípravě dětí na školní práci i v podpoře dětí, které mají ve škole potíže se čtením a psaním. S ní spolupracuje malíř a ilustrátor, kterému se Barbora, jeho přátelé i všechny úkoly v knížkách (nejen o krtkovi) daří nakreslit k radosti čtenářů. Knize, kterou právě listujete a která je určena dětem ve věku 5 až 7 let, předchází 1. díl pro děti ve věku 3 až 5 let a 2. díl určený dětem ve věku 4 až 6 let, tedy předškolákům. Prohlédněte si je, protože je možné, že by bez ohledu na věk vašemu dítku prospěla práce nejprve s některým z nich. V těchto dílech Barbora nejprve „uviděl svět“, potom „našel cestu domů“: to vše v zajímavém příběhu, při plnění úkolů spolu s dětskými kamarády. V 3. díle určeném dětem ve věku 5 až 7 let, tedy před nástupem do školy nebo prvňáčkům, krtek Barbora pomáhá objevovat poklad. O jaký poklad jde, to se dozvíme až na konci knížky. Objevování pokladů není vždy snadné, může však být lákavé a zajímavé. Jistě mi dáte za pravdu, že pro nás, kteří máme to štěstí, že vidíme, je zrakové vnímání důležitou cestou k poznání, objevování. Někdy si však neuvědomujeme, že vidět neznamená vždy vidět správně, přesně, umět rozlišit přesně tvary, velikost různých předmětů, správně vnímat, co se kolem nás děje. Tato schopnost se u člověka vyvíjí postupně od narození a vlastně celý život. Víme, že v některých profesích je přesnost zrakového vnímání naprostou nezbytností. Děti, které nastupují do 1. ročníku základní školy, budou potřebovat zrakové vnímání vedle sluchového vnímání, rozvinuté grafomotoriky, pozornosti a dalších předpokladů tvořících školní zralost, k tomu, aby se úspěšně učily číst, psát, počítat, aby měly ze školy radost. Právě zrakové vnímání, jemuž je tato kniha věnována a které rozvíjí, je důležité pro rozlišení písmen, číslic, dodržování jejich správného pořadí. Jistě uznáte, že pokud získá dítě příjemnou, hravou formou dovednosti, které bude ve škole potřebovat, bude se lépe učit a bude ve škole rádo. Nesmíme však také zapomenout na jednu důležitou věc: plnění úkolů, povzbuzení úspěchem kladně ovlivňuje pozornost dítěte, rozvíjí jeho pracovní návyky. V knize uvedená cvičení, úkoly, sám zajímavý příběh také působí na rozvoj slovní zásoby, schopnosti souvislého vyjadřování. Nejde tedy jen o „pouhé“ rozlišení tvarů, vnímání figury a pozadí, rozlišení detailů a rozdílů, jde o vytváření spojení v mozku, rozvíjení rozumových schopností dítěte. Starosti se čtením, psaním a počítáním však mohou mít i děti ve vyšších ročnících prvního stupně základní školy. Rovněž pro ně je vhodné využít úkoly uvedené v této knize k rozvíjení zrakového vnímání, prvního kroku při odstraňování čtenářských obtíží. K zájmu o čtení je může přivést příběh krtka Barbory. Ještě jednu malou poznámku na konec: aby se úspěch dostavil, musí mít dítě vedle sebe chápajícího a laskavého dospělého, který je povzbudí, pomůže překonat překážky. Zkuste si vyřešit některé úkoly, opravdu nejsou zcela jednoduché. Než se do společné práce pustíte, přečtěte si pozorně autorčina doporučení v závěru knihy a hlavně v textu u každého úkolu. Přeji vám i dětem hodně úspěchů v objevování pokladu. PhDr. Alena Šafrová externí pedagožka Pedagogické fakulty MU v Brně (jak krtek Barbora pomohl objevit poklad)

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Rozvoj zrakového vnímání Rozvoj zrakového vnímání
Bednářová Jiřina
Cena: 127 Kč
Rozvoj zrakového vnímání Rozvoj zrakového vnímání
Bednářová Jiřina
Cena: 69 Kč
Zrakové vnímání Zrakové vnímání
Šikl Radovan
Cena: 424 Kč
Zrakové vnímání Zrakové vnímání
Šikl Radovan
Cena: 254 Kč
Zrakové vnímání Zrakové vnímání
Krejčová Kristýna, Pechancová Jana
Cena: 53 Kč
Zákazníci kupující knihu "Rozvoj zrakového vnímání -- Jak krtek Barbora pomohl objevit poklad, 3. díl, od 5 do 7 let" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

„Tak ho půjdeme hledat,“ navrhla Magdalenka. „Přeci někde v okolí vaší

zahrady musí být.“ „Hm, to je dobrý nápad,“ přidala se Kristýnka. „Nápad

je to dobrý,“ souhlasila s kamarádkami Terezka. „Ale někdy je moc těžké

Barboru najít. Musely bychom projít hodně luk, nevím ani, kde jsou cesty.

A také mám strach, abychom nezabloudily. Možná by nám babička nebo náš

dědeček Karlík mohli s hledáním pomoct.“

Figura a pozadí. Dítě rozliší tři cesty na obrázku.

14


15

„Asi by nám v hledání mohl více pomoct dědeček. Je zahradník a umí moc dobře

rozlišit všechny rostlinky, které má na zahradě,“ vymyslela Terezka. „A kde je

krtek, to pozná vždy už na dálku.“ „To tvůj dědeček tak dobře vidí, že pozná

krtka i pod zemí?“ divila se Kristýnka. „Kdepak, ale krtka přeci pozná podle

hromádek hlíny – krtinců, které krtek vyhrabe.“

Zrakové rozlišování, odlišení obrazce lišícího se pravo-levou polohou. Dítě necháme prohlédnout si celou řadu

obrázků a posléze je vyzveme, aby našlo obrázek, který je v řadě jiný, pojmenováváme proč.


16

Matýsek si zatím hrál s kluky společenské hry. Jeden poskládal obrázky na

síť a druhý musel poskládat podle něj. Mezitím Matýsek poslouchal Terezku:

„Dneska přeci nemůžeme jít hledat Barboru. Víš, že Pavlík je dnes první den

ve škole a ráno jsme se ani nestihli s ním rozloučit. Odpoledne musíme jít

za Pavlíkem.“

Zraková analýza a syntéza, plošná prostorová orientace. Dítě vybarvuje políčka podle vzorové sítě.


Tentokráte ani Matýsek nemusel Terezce u oběda říkat, aby jedla rychle.

Věděla, že když se nebude u oběda loudat, nebude babička na ně dlouho

čekat, budou rychle doma a mohou jít brzy za Pavlíkem. Matýsek byl zvědavý

na aktovku, Terezka na paní učitelku ze školy.

Zrakové rozlišování, odlišení obrazce lišícího se pravo-levou polohou. Dítě necháme prohlédnout si celou řadu

obrázků a posléze je vyzveme, aby našlo obrázek, který je v řadě jiný, pojmenováváme proč.

17




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist