

sleva
Kniha:
Rozumově nadané děti s dyslexií
Autor:
Šárka Portešová

Nakladatelství: | » PORTÁL |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2011 |
Počet stran: | 216 |
Rozměr: | 205 x 145 x 18 mm |
Úprava: | 8 stran obrazové přílohy: ilustrace (některé barevné) |
Vydání: | Vyd. 1. |
Skupina třídění: | Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob |
Vazba: | Knihy - paperback |
Datum vydání: | 23. 9. 2011 |
Nakladatelské údaje: | Praha, Portál, 2011 |
ISBN: | 978-80-7367-990-3 |
EAN: | 9788073679903 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Problematika nadaných dětí se souběžnou poruchou učení. Publikace určená učitelům, psychologům, speciálním pedagogům a rodičům. U dětí s tzv. dvojí výjimečností - souhrou rozumového nadání i handicapu - nedojde často k rozpoznání talentu. Autorčiným záměrem je vytvoření takového systému, ve kterém již nebudou mimořádně nadané děti s dyslexií vyřazovány ze vzdělání dříve, než budou moci skutečně vyniknout. Text vysvětluje, jak tyto děti rozpoznat, jak obvykle kompenzují svůj handicap, jaký je častý profil jejich schopností a handicapů při psychologickém vyšetření, jaký je obvykle jejich styl učení, paměť, motivace, tvořivost, jaké mají sociální a emocionální problémy. Publikace se opírá o zahraniční poznatky, ale vychází z českého výzkumu a úzkého kontaktu s konkrétními nadanými žáky a studenty s dyslexií.
Cílem knihy je seznámit čtenáře s problematikou psychologie a pedagogiky rozumově nadaných dětí se specifickými poruchami učení, zejména s dyslexií. Autorka vysvětluje, jak je vhodné tyto děti, jež bývají označovány jako tzv. „paradoxní žáci“, rozpoznat, jakým způsobem obvykle kompenzují svůj handicap, jaký je častý profil jejich schopností a handicapů při psychologickém vyšetření, jaký je obvykle jejich styl učení, paměť, motivace, tvořivost, jaké mají sociální a emocionální problémy a zejména jaké jsou možnosti jejich dalšího vzdělávání tak, aby byly skutečně rozvíjeny jejich schopnosti, nejen kompenzovány nápadné handicapy. Publikace se opírá o zahraniční poznatky, ale vychází z českého výzkumu a úzkého kontaktu s konkrétními nadanými žáky a studenty s dyslexií. Pro lepší názornost je text doplněn citáty rozhovorů a ukázkami výtvorů a školních prací dětí, komentáři jejich učitelů a rodičů a kazuistikami vybraných dětí.