načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Rozbouřený mozek dospívání, teenageři a jejich výchova - Daniel J. Siegel

  > > > > Rozbouřený mozek dospívání, teenageři a jejich výchova  
-14%
sleva

Kniha: Rozbouřený mozek dospívání, teenageři a jejich výchova
Autor:

Puberta dává často zabrat dospívajícím dětem i jejich rodičům. Daniel J. Siegel, zakladatel oboru interpersonální neurobiologie, přichází ve své další knize s novým pohledem na ...
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  299 Kč 257
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: TRITON
Rok vydání: 2016-09-23
Počet stran: 264
Rozměr: 207 x 148 x 21 mm
Úprava: 257 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: přeložila Eva Klimentová
Vazba: Paperback
ISBN: 978-80-7553-040-0
EAN: 9788075530400
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Puberta dává často zabrat dospívajícím dětem i jejich rodičům. Daniel J. Siegel, zakladatel oboru interpersonální neurobiologie, přichází ve své další knize s novým pohledem na toto „nesnesitelné“ období, v němž nejednou dochází k vzájemným nedorozuměním. Nepovažuje dospívání za problém, který je potřeba vyřešit, ani za náročnou vývojovou fázi, kterou je nutné přetrpět. Vysvětluje, že dospívání je obdobím nesmírné kreativity a mnoha možností. Na základě nejnovějších poznatků o mozku a jeho vývoji nabízí rodičům i „puberťákům“ účinné nástroje pro rozvoj osobnosti a individuálních schopností, pro celkové zklidnění a soustředění a také pro lepší pochopení sebe samých i svého okolí. Tento návod, jak zachovat dobré vztahy mezi rodiči a dětmi a žít i nadále spokojeným životem, nepochybně využije každá rodina. (dospívání, teenageři a jejich výchova)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Daniel J. Siegel - další tituly autora:
Vnitřní nazírání Vnitřní nazírání
Siegel, Daniel J.
Cena: 187 Kč
Klidná výchova k disciplíně Klidná výchova k disciplíně
Siegel, Daniel J.; Payneová-Brysonová, Tina
Cena: 266 Kč
Klidná výchova Klidná výchova
Siegel, Daniel J.; Payneová-Brysonová, Tina
Cena: 158 Kč
Rozvíjejte naplno mozek svého dítěte Rozvíjejte naplno mozek svého dítěte
Bryson, Tina Payne; Ph.D.; Siegel, Daniel J.
Cena: 228 Kč
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH
I. ČÁST: P odstata adolescence ....................................................................... 13
Výhody a výzvy adolescence.................................................................................... 17
Zachovávání schopností a cílů adolescentní mysli do dospělosti ........................20
Adolescence zevnitř ................................................................................................... 23
Riziko a odměna ........................................................................................................27
Odmítání .................................................................................................................... 31
Načasování puberty, sexuality a adolescence ........................................................... 32
Stres a tíseň z prodloužené adolescence ................................................................. 35
Adolescentní přechody a ústřední význam vztahů .................................................. 37
Nástroje vnitřního nazírání č. 1 ....................................................................... 44
Vidění a utváření vnitřního moře ............................................................................44
Tři základní druhy map vnitřního nazírání ............................................................ 46
Vnitřní moře ...............................................................................................................47
Cvičení A: Vhled a třídění mysli pomocí metody SIF T........................................... 50
Fyzické vidění hmotného světa oproti vnitřnímu nazírání niterného světa ...... 51
Cvičení B: Osvetlené vnitrní nazírání...................................................................... 53
Em patie...................................................................................................................... 53
Cvičení C: Empatie ................................................................................................... 55
Integrace .................................................................................................................... 55
Cvičení D: Vnímání harmonie integrace ................................................................. 58
Když není přítomna integrace: Chaos nebo rigidita ............................................ 59
Cvičení E: Pojmenovat a ovládnout ...........................................................................60
Cvičení F: Rozpoznávání chaosu a rigidity a vyrovnávání mysli............................61
Vnitřní nazírání posiluje mysl, mozek a vztahy ......................................................62





IL ČÁST: M o z e k .................................................................................................64
Dopamin, rozhodování a touha po odm ěně......................................................... 65
Rodina, přátelé a vylomeniny ................................................................................ 69
Účel adolescence...................................................................................................... 71
Rozhodování ............................................................................................................74
„Nedělej to“ nefunguje: Jděte na to pozitivně .................................................... 76
Integrace m ozku...................................................................................................... 77
(Pří)ruční model mozku ........................................................................................ 80
Adolescence jako brána к tvůrčímu objevování .................................................. 84
Spolupráce mezi generacemi ................................................................................. 89
Zranitelnost a příležitost........................................................................................ 90
Přestavba mozku a zatemnění mysli .......................................................................93
V adolescenci se mozek integruje...........................................................................97
Emoční dolní mozek ...............................................................................................98
Dobrodužství a navazování vztahů máme v krvi ..................................................99
® Nástroje vnitřního nazírání č. 2 .................................................................. 102
Cas na zamyšlení ................................................................................................. 102
Čas na zamyšlení, vnitřní nazírání a všímavé uvědomění ................................ 102
Prožívání přítomného okamžiku........................................................................ 107
Cvičení A: Uvědomování dechu............................................................................ 108
Budování objektivu vnitřního nazírání ............................................................. 113
Integrace vědomí s kolem uvědomění ............................................................... 115
Cvičení B: Kolo uvědomění.................................................................................. 118
Zamyšlení nad kolem .......................................................................................... 121
III. ČÁST: Citové v a z b y ................................................................................ 124
Bezpečný přístav a odrazový můstek .................................................................. 128
Varianty citové vazby........................................................................................... 132





Jistý model ........................................................................................................... 133
Vyhýbavý model .................................................................................................. 134
Ambivalentní model........................................................................................... 135
Dezorganizovaný model..................................................................................... 136
Reaktivní citová vazba ........................................................................................... 137
Jistá citová vazba a integrace m ozku..................................................................... 137
Zamyšlení nad citovou vazbou a pochopení vlastního života........................... 141
Otázky к zamyšlení nad citovou vazbou ............................................................. 143
Narativy citové vazby a dvě poloviny m ozku...................................................... 147
Vyhýbavost, citový odstup a levá strana m ozku................................................. 155
Ambivalence, emoční zmatek a pravá strana m ozku.......................................... 160
Dezorganizovaná citová vazba a disociující mozek ............................................ 164
Vytváření bezpečného přístavu a odrazového můstku pro adolescenty........... 169
^ Nástroje vnitřního nazírání č. 3 ................................................................... 172
Společný čas a reflektivní rozhovor ...................................................................... 172
Jak modely utvářejí současnost ........................................................................... 173
Cvičení A: Zamyslení nad tím, jak modely citové vazby utvářejí
reflektivní rozhovory........................................................................................... 175
Reflexe, integrace a kořeny empatie ..................................................................... 176
Cvičení B: Reflektivní rozhovory............................................................................ 179
Role, kterou hrajeme při vytváření vztahů.......................................................... 180
Cvičení C: Náprava roztržek.................................................................................. 181
IV. ČÁST: Z účastněnost v p rů b ěh u zm ěn a náročných ú k o l ů......... 184
Úcta к člověku, kterým se dospívající stává........................................................ 185
Odchod z domova .................................................................................................. 187
Puberta, sexualita a identita .................................................................................. 192
Nezávazné známosti ............................... 196





Milostný vztah a první láska ............................................................................... 198
Nejprve buďte přítomni ...................................................................................... 203
Změny a výzvy integrace ..................................................................................... 206
Sexuální orientace, přijetí a upuštění od očekávání ..........................................208
Užívání, nebo zneužívání drog? .......................................................................... 219
Návrat domů: reflexe, přestavba a náprava trhlin ............................................. 229
И Nástroje vnitřního nazírání č. 4 .................................................................. 234
Snadné sedmero ..................................................................................................... 234
Cvičení A: Čas na zamyslení ................................................................................. 233
Cvičení B: Spánek ................................................................................................... 237
Cvičení C: Soustředění........................................................................................... 239
Cvičení D: Uvolnění a odpočinek ......................................................................... 241
Cvičení E: Čas na hraní........................................................................................ 242
Cvičení F: Tělesný čas............................................................................................. 244
Cvičení G: Čas na kontakt......................................................................................243
ZÁVĚR: „M W e“ a integrace id en tity .........................................................248
Poděkování............................................................................................................ 256






       

internetové knihkupectví ABZ - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist