načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Rozbouřený mozek -- Dospívání, teenageři a jejich výchova - Daniel J. Siegel

Rozbouřený mozek -- Dospívání, teenageři a jejich výchova
-11%
sleva

Kniha: Rozbouřený mozek -- Dospívání, teenageři a jejich výchova
Autor:

Puberta dává často zabrat dospívajícím dětem i jejich rodičům. Daniel J. Siegel, zakladatel oboru interpersonální neurobiologie, přichází ve své další knize s novým pohledem na toto ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  299 Kč 266
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,9
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: TRITON
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 201609
Počet stran: 257
Rozměr: 208,0x150,0x22,0 mm
Úprava: tran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: přeložila Eva Klimentová
Hmotnost: 0,479kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7553-040-0
EAN: 9788075530400
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Nepovažuje dospívání za problém, který je potřeba vyřešit, ani za náročnou vývojovou fázi, kterou je nutné přetrpět. Vysvětluje, že dospívání je obdobím nesmírné kreativity a mnoha možností. Na základě nejnovějších poznatků o mozku a jeho vývoji nabízí rodičům i "puberťákům" účinné nástroje pro rozvoj osobnosti a individuálních schopností, pro celkové zklidnění a soustředění a také pro lepší pochopení sebe samých i svého okolí. Tento návod, jak zachovat dobré vztahy mezi rodiči a dětmi a žít i nadále spokojeným životem, nepochybně využije každá rodina. Puberta dává často zabrat dospívajícím dětem i jejich rodičům. Zakladatel oboru interpersonální neurobiologie, přichází ve své další knize s novým pohledem na toto "nesnesitelné" období, v němž nejednou dochází k vzájemným nedorozuměním.

Popis nakladatele

Puberta dává často zabrat dospívajícím dětem i jejich rodičům. Daniel J. Siegel, zakladatel oboru interpersonální neurobiologie, přichází ve své další knize s novým pohledem na toto „nesnesitelné“ období, v němž nejednou dochází k vzájemným nedorozuměním. Nepovažuje dospívání za problém, který je potřeba vyřešit, ani za náročnou vývojovou fázi, kterou je nutné přetrpět. Vysvětluje, že dospívání je obdobím nesmírné kreativity a mnoha možností. Na základě nejnovějších poznatků o mozku a jeho vývoji nabízí rodičům i „puberťákům“ účinné nástroje pro rozvoj osobnosti a individuálních schopností, pro celkové zklidnění a soustředění a také pro lepší pochopení sebe samých i svého okolí. Tento návod, jak zachovat dobré vztahy mezi rodiči a dětmi a žít i nadále spokojeným životem, nepochybně využije každá rodina.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zákazníci kupující knihu "Rozbouřený mozek -- Dospívání, teenageři a jejich výchova" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

I. ČÁST: P odstata adolescence ....................................................................... 13

Výhody a výzvy adolescence.................................................................................... 17

Zachovávání schopností a cílů adolescentní mysli do dospělosti ........................20

Adolescence zevnitř ................................................................................................... 23

Riziko a odměna ........................................................................................................27

Odmítání .................................................................................................................... 31

Načasování puberty, sexuality a adolescence........................................................... 32

Stres a tíseň z prodloužené adolescence ................................................................. 35

Adolescentní přechody a ústřední význam vztahů .................................................. 37

Nástroje vnitřního nazírání č. 1 ....................................................................... 44

Vidění a utváření vnitřního moře ............................................................................44

Tři základní druhy map vnitřního nazírání ............................................................ 46

Vnitřní moře ...............................................................................................................47

Cvičení A: Vhled a třídění mysli pomocí metody SIF T ........................................... 50

Fyzické vidění hmotného světa oproti vnitřnímu nazírání niterného světa ...... 51

Cvičení B: Osvetlené vnitrní nazírání...................................................................... 53

Em patie...................................................................................................................... 53

Cvičení C: Empatie ................................................................................................... 55

Integrace .................................................................................................................... 55

Cvičení D: Vnímání harmonie integrace ................................................................. 58

Když není přítomna integrace: Chaos nebo rigidita ............................................ 59

Cvičení E: Pojmenovat a ovládnout ...........................................................................60

Cvičení F: Rozpoznávání chaosu a rigidity a vyrovnávání mysli............................61

Vnitřní nazírání posiluje mysl, mozek a vztahy ......................................................62


IL ČÁST: M o z e k .................................................................................................64

Dopamin, rozhodování a touha po odm ěně......................................................... 65

Rodina, přátelé a vylomeniny ................................................................................ 69

Účel adolescence...................................................................................................... 71

Rozhodování ............................................................................................................74

„Nedělej to“ nefunguje: Jděte na to pozitivně .................................................... 76

Integrace m ozku...................................................................................................... 77

(Pří)ruční model mozku ........................................................................................ 80

Adolescence jako brána к tvůrčímu objevování .................................................. 84

Spolupráce mezi generacemi ................................................................................. 89

Zranitelnost a příležitost........................................................................................ 90

Přestavba mozku a zatemnění mysli .......................................................................93

V adolescenci se mozek integruje...........................................................................97

Emoční dolní mozek ...............................................................................................98

Dobrodužství a navazování vztahů máme v krvi ..................................................99

® Nástroje vnitřního nazírání č. 2 .................................................................. 102

Cas na zamyšlení ................................................................................................. 102

Čas na zamyšlení, vnitřní nazírání a všímavé uvědomění ................................ 102

Prožívání přítomného okamžiku........................................................................ 107

Cvičení A: Uvědomování dechu............................................................................ 108

Budování objektivu vnitřního nazírání ............................................................. 113

Integrace vědomí s kolem uvědomění ............................................................... 115

Cvičení B: Kolo uvědomění.................................................................................. 118

Zamyšlení nad kolem .......................................................................................... 121

III. ČÁST: Citové v a z b y ................................................................................ 124

Bezpečný přístav a odrazový můstek .................................................................. 128

Varianty citové vazby........................................................................................... 132


Jistý model........................................................................................................... 133

Vyhýbavý model .................................................................................................. 134

Ambivalentní model........................................................................................... 135

Dezorganizovaný model..................................................................................... 136

Reaktivní citová vazba ........................................................................................... 137

Jistá citová vazba a integrace m ozku..................................................................... 137

Zamyšlení nad citovou vazbou a pochopení vlastního života........................... 141

Otázky к zamyšlení nad citovou vazbou ............................................................. 143

Narativy citové vazby a dvě poloviny m ozku...................................................... 147

Vyhýbavost, citový odstup a levá strana m ozku................................................. 155

Ambivalence, emoční zmatek a pravá strana m ozku.......................................... 160

Dezorganizovaná citová vazba a disociující mozek ............................................ 164

Vytváření bezpečného přístavu a odrazového můstku pro adolescenty........... 169

^ Nástroje vnitřního nazírání č. 3 ................................................................... 172

Společný čas a reflektivní rozhovor ...................................................................... 172

Jak modely utvářejí současnost ........................................................................... 173

Cvičení A: Zamyslení nad tím, jak modely citové vazby utvářejí

reflektivní rozhovory........................................................................................... 175

Reflexe, integrace a kořeny empatie ..................................................................... 176

Cvičení B: Reflektivní rozhovory............................................................................ 179

Role, kterou hrajeme při vytváření vztahů.......................................................... 180

Cvičení C: Náprava roztržek.................................................................................. 181

IV. ČÁST: Z účastněnost v p rů b ěh u zm ěn a náročných ú k o l ů ......... 184

Úcta к člověku, kterým se dospívající stává........................................................ 185

Odchod z domova .................................................................................................. 187

Puberta, sexualita a identita .................................................................................. 192

Nezávazné známosti ............................... 196


Milostný vztah a první láska ............................................................................... 198

Nejprve buďte přítomni ...................................................................................... 203

Změny a výzvy integrace ..................................................................................... 206

Sexuální orientace, přijetí a upuštění od očekávání ..........................................208

Užívání, nebo zneužívání drog? .......................................................................... 219

Návrat domů: reflexe, přestavba a náprava trhlin ............................................. 229

И Nástroje vnitřního nazírání č. 4 .................................................................. 234

Snadné sedmero ..................................................................................................... 234

Cvičení A: Čas na zamyslení ................................................................................. 233

Cvičení B: Spánek ................................................................................................... 237

Cvičení C: Soustředění........................................................................................... 239

Cvičení D: Uvolnění a odpočinek ......................................................................... 241

Cvičení E: Čas na hraní........................................................................................ 242

Cvičení F: Tělesný čas............................................................................................. 244

Cvičení G: Čas na kontakt......................................................................................243

ZÁVĚR: „M W e“ a integrace id en tity .........................................................248

Poděkování............................................................................................................ 256




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist