načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Řízení zásob - Stuart Emmett

Řízení zásob
-15%
sleva

Kniha: Řízení zásob
Autor:

Sklady byly popsány jako místa, kde nákupčí uchovávají své omyly. Rovněž jsou vnímány jako ,nutné zlo‘: místa, která zastavují tok zboží a tudíž zvyšují náklady, aniž by ... (celý popis)
Kniha teď bohužel není dostupná.

»hlídat dostupnost


hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: BIZBOOKS
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2008-02-28
Počet stran: 304
Rozměr: 167 x 225 mm
Úprava: vi, 298 stran : ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Warehouse management
Spolupracovali: překlad Markéta Henychová
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788025118283
EAN: 9788025118283
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Sklady byly popsány jako místa, kde nákupčí uchovávají své omyly. Rovněž jsou vnímány jako ,nutné zlo‘: místa, která zastavují tok zboží a tudíž zvyšují náklady, aniž by přidávaly hodnotu. Kniha Řízení zásob obsahuje veškeré informace, které potřebujete znát k tomu, aby se tato tvrzení nestala pravdou. V knize se blíže seznámíte s následujícími oblastmi: - skladování a dodavatelský řetězec - analýza zásob a klasifikace výrobků - kontrola zásob - provozní principy a vybavení skladu - využívání outsourcingu při skladování - řízení lidí Kniha je základním průvodcem pro kteréhokoli odborníka na skladování, logistiku nebo dodavatelské řetězce. S cílem jasně definovat a vysvětlit všechny možné procesy skladování a logistiky Stuart Emmett znovu objevuje a prezentuje sklady jako kritické články dodavatelských řetězců, přičemž vyzdvihuje jejich modernizaci, přizpůsobivost a ziskovost. Je to prostředí, kde jsou hlavními hesly rychlost a flexibilita. Prostřednictvím bodů k zamyšlení, cvičení zaměřených na vlastní ohodnocení a případových studií autor vybízí k novému způsobu úvahy nad vašimi vlastními postupy a do budoucna udává nový směr. (jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu)

Předmětná hesla
skladové hospodářství
Logistika (management)
Související tituly dle názvu:
Vzory rozhodčího řízení Vzory rozhodčího řízení
Syruček Vladimír, Sabotinov Vencislav, Moravcová Marie
Cena: 401 Kč
Zákazníci kupující knihu "Řízení zásob" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

3

Kontrola zásob

Skladování představuje kapitál, vázaný v podnikání a jako takový je předmětem fi nančních

kontrol. Samozřejmě z čistě fi nančního hlediska jsou zásoby aktivem, jelikož jsou schopny

vytvářet příjmy a tržby v podnikání. Sledování kontroly zásob je tudíž prováděno znásledujících důvodů:

• Ověření vázané hodnoty

• Určení nákladů na skladování

• Odpověď na nesoulad

• Zjištění ztráty nebo podvodu

• Ukázat, kde se dějí chyby, aby mohly být napraveny

• Je součástí systému řízení kontroly NEPŘESNOST ZÁSOB Zásoby tedy musí být kontrolovány a pečlivé sledování by mělo být prováděno u fyzických zásob na skladě. Jestliže záznamy zásob nejsou přesné, může to mít následující důsledky:

• Neočekávané vyčerpání zásob; například: obvykle k němu dochází, je-li zapotřebí

uspokojit nějakou důležitou objednávku!

• Neofi ciální hromadění zásob; například: „veverčí“ zásoby vnitřních uživatelů.


Řízení zásob – Jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu

78

• Nadbytečné skladování; například: přílišné objednávání, když skutečné zásoby nejsou

pro uživatele viditelné.

• Neofi ciální evidence zásob; například: prostřednictvím neúčinného systému evidence.

• Nakupování přímo; například: když uživatelé nevěří evidenci prodejen.

• Nákupčí jsou znechuceni; například: když musí pátrat po zboží, které je podle dokladů

přítomno, ale není možné je nalézt.

• Objednávky nejsou uspokojovány. Příčiny nepřesnosti zásob mohou být různé a je jich hodně. Následují některé možnédůvody, proč tomu tak je:

• Chyby ve vstupních datech; například: z důvodu chybného zadání do počítače nebo

zaznamenání chybných položek.

• Nesprávná evidence; například: nesprávné určení výrobku.

• Provozní prodlevy v administrativě; například: prodlevy při vstupu do systému příjmů

nebo expedice nebo vnitřní škody / odpisy.

• Ztráta dokladů; například: výdej bez dokladů, tj. bez evidování.

• Nesoulad mezi současným a doklady; například: neevidované manko.

• Chybná identifi kace příjmových dokladů; například: u odlišného souboru faktur od

dodavatelů.

• Bezchybná identifi kace vráceného zboží; například: chybné přidělení původnímuodběrateli.

• Špatné srovnávací procedury, týkající se kontroly zásob; tomuto tématu se ještěbudeme krátce věnovat.

• Chybné umístění; například: zboží, objevené na určitém místě, není to, které tam má

správně být, ale přitom je evidováno jako správně umístěné.

• Krádež, například: provedená zaměstnancem nebo někým, kdo se do fi rmy vloupal

zvenku, nebo kombinací obou.

• Špatné balení / etiketování; například: špatná identifi kace. Aby se snížil počet nepřesností, je třeba vytvářet atmosféru vysokých nároků, napříkladstanovením jasného cíle, že přijatelná bude pouze naprostá přesnost. Také proškolení může být užitečné, neboť poskytuje nejen znalosti o výrobcích a postupech, ale i širší přehled opodniku a o dopadech toho, když něco uděláme špatně. Sledování provozu je často cenné tím, že měří přesnost v rámci jednotlivých sekcí či oddělení a pak tyto údaje zveřejňuje a poskytuje odezvu pro případná zlepšení.


79

Nepřesnosti lze snížit také omezením přístupu ke zboží a materiálům a rovněžsledováním systémů, prošetřováním a odstraňováním chyb. Například kontrolou sledovacíchpostuů, překódováním a analyzováním chyb, vyšetřováním, poskytováním zpětné vazby aopravováním chyb. Automatizace a s ní spojené čárové kódování / zaznamenávání / automatická identifi kace se často velice oceňuje při snižování nepřesností v zásobách za předpokladu, že celkové označení výrobku je správné. NEPŘETRŽITÉ NEBO PERIODICKÉ SLEDOVÁNÍ ZÁSOB Existují dvě základní metody sledování zásob: metody nepřetržitého nebo neustáléhosledování a metody pravidelného (periodického) sledování. Nepřetržité sledování zásob Používá se v rozsáhlejších provozech a zahrnuje nepřetržitou kontrolu v průběhu roku.Pracovní zatížení je tedy rovnoměrněji rozmístěno, například každá položka je kontrolována alespoň jednou ročně. Kontrola může být ruční nebo automatizovaná, přičemž její rozvržení je tajné a sčítání či kontrola je rozdělena na části.

K rozdělení lze použít ABC analýzu, kde se používá následující princip:

• A položky: rychloobrátkové položky nebo položky o vyšší hodnotě jsou sčítány častěji,

s dolní tolerancí chyby 1 %.

• B položky: položky se středním obratem nebo o střední hodnotě jsou sčítány méně

často, s dolní úrovní tolerance 2 až 5 %.

• C položky: pomaloobrátkové položky nebo položky o nízké hodnotě jsou sčítány ještě

méně často, s dolní úrovní tolerance 5 až 10 %.

Například:

• A položky: 2000 položek sčítaných 6x ročně = 12 000 sčítání

• B položky: 3000 položek sčítaných 3x ročně = 9 000 sčítání

• C položky: 4000 položek sčítaných 2x ročně = 8 000 sčítání

• D položky (bez obratu): 500 položek, sčítaných = 500 sčítání

jednou ročně

Celkem = 29 500 sčítání ročně

Kapitola 3 | Kontrola zásob


Řízení zásob – Jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu

80

Pokud je tedy ročně k dispozici 230 dní, pak je třeba provést 128 sčítání za den. Lze to dobře

skloubit s obvyklou praxí kontrolorů zásob, kteří běžně provádějí 100 až 130 sčítání denně.

Nepřetržité sledování zásob dělá z kontroly trvale nepřerušenou činnost a umožňuje

ostatnímu prodejnímu či skladovému provozu pokračovat jako obvykle. Nepodléházastavení provozu, což se často stává v případě pravidelného (periodického) sledování zásob.

Pravidelné sledování zásob

Týká se menších podniků a obvykle znamená období zastavení provozu. To znamená, že je

tu nějaká známá doba kontroly zásob, proto jakékoli nesrovnalosti mohou být skryty, dokud

neproběhne kontrola. Navíc ji často provádějí neškolení lidé, protože „je potřeba mít to co

nejrychleji z krku“; proto se u pravidelné kontroly zásob častěji vyskytují chyby.

Namátková kontrola

Může být použita zároveň s výše zmíněnými metodami. Jejím hlavním rysem je, že seprovádí bez oznámení předem. Nikdo neví, kdy to bude. Namátkové kontroly také mohou býtprováděny jen u určitých položek anebo z bezpečnostních důvodů. Nejlepší a ideální moment

pro její provedení je ve chvíli, kdy je podle systému na skladě nulová zásoba. Znamená to, že

kontrola bude provedena s nízkými náklady a zároveň s vysokou přesností a jelikož sečtení

nulových nákladů zabere minimální čas, ve výpočtech by neměly být chyby. Alternativním

řešením je sčítání v objednacím termínu, které přináší podobné početní výhody.

KONTROLA ZÁSOB

Níže jsou uvedeny některé otázky, týkající se kontroly zásob.

Uživatelé a odběratelé

• Jaký je pohyb hladin zásob ve vztahu k prodeji?

• Jaká jsou kontrolní hlášení ohledně zákaznického servisu a hladin zásob?

• Máme nějaké přebytečné zásoby nebo zásoby s pomalým obratem?

• Vyprodáme vždy všechny položky? Pokud ano, tak z jakého důvodu?

• Je dostupnost našich konečných výrobků snížena rezervacemi zásob pro odběratele?


81

Prognózování

• Je v návrzích nových výrobků zahrnut průzkum využití dodatečných zásob a jejich

vlivu na peněžní tok? • Provádíme prognózy peněžního toku? • Jsou prognózy prodeje prováděny pečlivě? • Využíváme plně informace z minulých poptávek?

Dodavatelé

• Jsou naše úvěrové podmínky slučitelné s platebními podmínkami našich dodavatelů?

• Brzdí nás často naši dodavatelé? A pokud ano, proč?

• Mohou nám naši dodavatelé pomoci, např. zásobování ze strany dodavatelů, řízení

zásob prodejnami? • Jsme schopni mít zásoby polotovarů, které mohou být upraveny k prodeji a tudíž snížit

hladinu konečných zásob?

Metody

• Mají cíle, které si vytyčujeme ohledně hladiny zásob, smysl?

• Je naše evidence zásob přesná?

• Je náš systém přítěží, nebo pomocí?

• Počítače pracují pro nás, nebo proti nám?

• Investujeme do praktických školení personálu?

• Používáme pomocné techniky typu EOQ, exponenciální vyrovnání prognóz prodeje

apod.?

Povinnosti

• Kdo je zodpovědný za urovnávání konfl iktních záležitostí, týkajících se zásob,zákaznického servisu, výroby či nákupu? • Provádí vrchní vedení našeho skladu pravidelné kontroly? • Je úroveň naší administrativy vysoká vždy, nebo jen v případě VIP návštěv? • Prozkoumali jsme dostatečně možnosti snížení různorodosti? • Máme postupy pro oznamování výjimek?

Kapitola 3 | Kontrola zásob


Řízení zásob – Jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu

82

Přijímání nových výrobků / položek na sklad

Pro fungování podniku je až příliš snadné přidávat do katalogu společnosti nové výrobky

a může to vést k rozrůstání objemu surovin a hotových výrobků. Takže předtím, než sepustíme do něčeho, co povede k nárůstu pestrosti výrobků, je třeba si zodpovědět následující

otázky (převzato z Stock Control, IPS, 1991, kopírováno se souhlasem CIPS):

• Skutečně tuto položku potřebujeme?

• Potřebujeme ji právě teď?

• Jaký to bude mít vliv na peněžní tok?

• Máme prostor pro její uskladnění?

• Můžeme přijmout značkovou položku?

• Potřebujeme tolik velikostí, barev a tvarů?

• Nemohli bychom místo přidání nahradit starý výrobek novým?

• Pokud jej nahradíme, jaký to bude mít vliv na současné zásoby a suroviny?

• Můžeme použít vícejazyčné popisy?

• Můžeme skladovat polotovary a pak je přizpůsobovat potřebám našich odběratelů až

po zadání objednávky?

• Jak dlouho trvá fáze vývoje takového výrobku? Nezmeškáme trh?

• Nezmění nebo nesníží tato nová položka poptávku po některém z našich současných

výrobků?

• Není tu problém se skladovou životností?

• Stojíme při prognózách takříkajíc nohama na zemi?

• Může být tato nová položka dodávána v množstvích, které potřebujeme?

• Je v souladu s našimi dlouhodobými plány?

• Jsme schopni jí přizpůsobit naše současné strojové vybavení?

• Ví o tom všechna oddělení naší společnosti?

• Prošla tato položka bezpečnostními zkouškami?

• Jaké hypotézy byly stanoveny? A byly testovány?

• Je možné ji získat z jiného odvětví nebo od konkurence?

• Může tato úprava nahradit dvě nebo více našich stávajících úprav?

• Můžeme zároveň zužitkovat naše stávající suroviny nebo součástky?


83

BEZPEČNOST A PŘEDCHÁZENÍ ZTRÁTÁM

Většina lidí v rámci tohoto tématu uvažuje jen o potřebě zabránit vniknutím zvnějšku:takzvaným krádežím zvenčí. I když je taková prevence bezpochyby nutná, v rámci skladové

bezpečnosti se musíme více soustředit na fakt, že většina krádeží se uskutečňuje uvnitř

společnosti – a často je provádějí „důvěryhodní“ zaměstnanci. Může být těžké to přijmout

a bezpochyby to může být ta nejnepříjemnější stránka podnikání, nicméně vnitřní krádeže

jsou nejskrytější a přitom nejběžnější formou krádeží. Důkazy pro to jsou zřejmé, dokonce

někteří experti na bezpečnost se domnívají, že tu lze použít pravidlo 80/20, kdy 80 % krádeží

pochází z vnitřních zdrojů a 20 % z vnějších zdrojů.

Navzdory tomuto zjištění se odhaduje, že zhruba 80 % preventivních opatření jezaměřeno na potlačování krádeží zvenčí.

Aktuální údaje a míry krádeží jsou vždy obtížně zjistitelné. Nicméně některé údaje

poskytuje Evropský maloobchodní sektor rychloobrátkového zboží, kde jejich takzvanýproblém „ztrát“ (který zahrnuje krádeže / ztrátu zásob a škody) čítá jen v Evropě nějakých 18

bilionů eur. Pokud by se tento problém odstranil, pak by se čistý zisk navýšil o 1,7 %.

Pro ilustraci rozsahu tohoto problému jiným způsobem, pomocí průměrného počtu krádeží, se experti na bezpečnost domnívají, že krádeže se dějí v intervalu šesti měsíců

a účastní se jich pět lidí. Vláda také uvádí, že přibližně dvě třetiny zaměstnanců u svýchzaměstnavatelů kradou (zdroj: www.burtonsecurity.com).

Na závěr je možné poznamenat, že tyto vnitřní krádeže jsou odhadem 10krát častější

než veškerá vnější pouliční kriminalita (která zahrnuje mnohem víc než jen vykrádánískladů zvenčí).

Některá znamení, signalizující potíže,

na něž je třeba dát si ve skladu pozor

• Změněné údaje v objednávkové dokumentaci

• Chybějící dokumenty

• Chybějící potvrzující razítka

• Pokles zaměstnaneckých nákupů

• Nesrovnalosti v evidenci a kontrolách zásob

• Neobvyklé označení balíků

• Nepatrné poškrábání výrobku

• Polootevřený výrobek je viditelný

Kapitola 3 | Kontrola zásob


Řízení zásob – Jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu

84

• Výrobek naskládaný tak, aby zablokoval výhledovou cestu uzavřeným bezpečnostním

kamerovým systémům (CCTV)

• Chybějící šroubky u okenních mříží

• Nouzový východ má zámek ucpaný lepenkou

• Sklony personálu k přílišnému utrácení

• Kontroloři a vychystávači (operátoři) mají pauzu vždy ve stejnou dobu

• Výrobek nalezený v kontejneru na odpad

• Zaměstnanci organizace, zabezpečující vývoz odpadu, jsou k určitým lidem velmi

přátelští

• Zaměstnanci chodí často během pracovní doby pro něco do auta

• Příliš časté přestávky na kouření

• Výrobek není na správném místě

• Vychystávací lístky jsou nalezeny v kontejneru na odpad

• Výrobek není při nakládce zkontrolován podle hlavních dokumentů

• Řidiči si sami nakládají svá auta

• Personál si žije nad poměry

• Příjmové doklady nejsou dvakrát překontrolovány pověřenou osobou

• Personál poskytovatele úklidových služeb má kontakty s fi remním personálem

• Byli spatřeni lidé, potulující se po areálu bez povolení, aniž by je někdo zastavil a zeptal

se na důvod jejich přítomnosti

Zaměstnanci často vytvářejí živnou půdu pro možnost krádeží; ti, kteří jsou přistiženi, jsou

jen zřídka soudně stíháni – jak se zdá, děje se tak kvůli obavám ze špatné reklamy a z toho,

že nebude možné krádež dokázat, což může poukazovat na neschopnost zajištění správných

postupů okamžitého propuštění. Okamžité propuštění je podle pracovního zákoníkuSpojeného království možné pouze v případě prokázané krádeže.

Příkladem trvalého neúspěchu ve zjišťování a prevenci proti krádežím je fakt, žeběhem předvánočních měsíců čtyřnásobně vzrůstají krádeže alkoholu, a přesto se tatostatistika rok co rok opakuje.

Vedení se tedy až příliš snadno spokojí s falešným pocitem bezpečí a myslí si, že „u nás

se nic takového nikdy nestane, protože moji lidé by nikdy nekradli“. Bohužel realita tento tak

pochopitelný pohled nepotvrzuje a přehlížení oné negativní stránky lidské povahy může být

osudné. Nicméně k chycení lidí jsou potřeba lidi. A dojde k němu pouze v případě, že vedení

a ostatní lidé na to budou připraveni, ale na druhé straně zloděj zrovna tak.

Někteří zaměstnanci vidí krádež jako prostředek k získání neformálních odměn,neboť spolu se zbožím jsou obvykle kradeny peníze i čas. Příkladem krádeže času a peněz je


85

situace, kdy zaměstnanec, který je zdráv a v pořádku, si zajistí, aby každoročně plně vyčerpal

nárok na placenou nemocenskou; je to něco jako prázdninová odměna.

Zboží, pravidelně kradené ze skladů a obchodů, zahrnuje „obyčejné“ položky,například balicí a dřevěné palety. Více než 100 milionů liber ročně je jeden z odhadů hodnoty

„ztracených“ dřevěných palet. Nejsou obecně ani zaznamenány nebo vnímány jakoukradené, ztráta je někdy z velké části způsobena nedostatečnými systémy kontroly.

V podnikání je mnoho sfér, které není možné ovlivnit, například infl aci nebo tržní

podmínky, ale vnitřní bezpečnost skladu může být téměř vždy kontrolována lépe.

Je třeba, aby vedení pochopilo, že jakýkoli potenciální zloděj (zevnitř i zvnějšku) musí

mít znalosti o výrobku, přístupu k němu, příležitosti, době a trhu, na němž jej může prodat.

Je zřejmé, že vlastní zaměstnanec je v těchto bodech dobře informován, nicméně existuje

několik způsobů, jak vnitropodnikovým krádežím zamezit. Jejich výčet je následující:

• Nainstalujte bezpečnostní systémy a provádějte vnitřní kontroly všech lidí, kteřívstuují do areálu nebo jej opouštějí, včetně všech stupňů vedení a každého návštěvníka,

včetně odběratelů a dodavatelů. • Nainstalujte dobré osvětlení a odstraňte slepá místa. • Při výkonu pracovních činností monitorujte pohyb pracovníků v prostorách skladu

a pokud možno zajistěte automatickou kontrolu při každé změně činnosti. • Při výběru a náboru zaměstnanců testujte jejich bezúhonnost a mějte na paměti, že

někteří lidé hledají zaměstnání jen proto, aby měli příležitost krást; pak změnízaměstnání dříve, než jsou přistiženi. • Provádějte prověrky osobních spisů tak důkladně, jak to je umožněno v rámcizákonem stanovených požadavků. • Kontrolujte a upřesňujte dostupnost informací pro zaměstnance a omezte přístup

k nim tam, kde je to opodstatněné. • Provádějte namátkové kontroly. • Zaveďte prověřovací záznamy se systémem přesných a pravidelných hlášení. • Zdůrazňujte důležitost poctivosti, čestnosti a rovněž cenu a důsledky přistižení při

krádeži. • Vyzdvihujte v podniku úlohu čestnosti. • Poraďte nepokojným zaměstnancům, aby podnik opustili. • Vylepšujte pracovní prostředí, snažte se odstranit nespokojenost a vytvářejte pouto mezi

zaměstnanci a podnikem (řízení personálu bude podrobně rozvedeno v kapitole 10).

Co se týče prevence proti krádežím zvnějšku, může vám pomoci následující:

Kapitola 3 | Kontrola zásob


Řízení zásob – Jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu

86

• Rozmístěte poplašná zařízení tak, aby byly zajištěny všechny dveře a východy.

• Rozmístěte fólie na okna, infračervenou směrovou síť, detektory pohybu, CCTV.

• Zajistěte, aby alarmy byly napojeny na stanici bezpečnostní služby či policie.

• Provádějte bezpečnostní hlídky, vně i uvnitř areálu.

• Vybudujte bezpečné obvodové oplocení vyšší než 7 stop (2,2 m)

• Uvažujte o instalaci osvětlení plotu z vnější strany.

• Instalujte moderní kontrolní systém přístupu osob (karta / heslo atd.).

OCHRANA INFORMACÍ

Je třeba zabezpečit nejen výrobky, ale i informace. Oddělení průmyslu a obchodu Spojeného

království uveřejnilo následující soupis, aby upoutalo pozornost na tento vzrůstající problém

– nejdůležitější aspekt veškerého podnikání 21. století:

• Má vaše organizace informační bezpečnostní politiku?

• Je vašemu personálu přidělena nějaká konkrétní odpovědnost, týkající se bezpečnosti,

např. uzavírání budovy, přidělování hesla? • Jsou konkrétní personální opatření, jako je školení uživatelů nebo začlenění bezpečnosti do jejich popisu práce, přijímána s ohledem na bezpečnost? • Víte, jaká jsou hlavní aktiva vaší organizace? Máte jejich seznam a patří sem iinformace? • Podniká vaše organizace kroky k tomu, aby zabránila neoprávněnému přístupu dovašeho areálu? • Provádíte provozní kontroly a postupy pro zabezpečení informací, např. zálohování

dat, antivirový soft ware, fi rewalls? • Kontrolujete přístup k informacím pomocí efektivního používání uživatelskýchidentifi kačních kódů a hesel např. zajištěním, aby uživatelé nesdíleli hesla nebo si je nepsali

do zápisníků? • Podnikli jste kroky k zajištění, aby požadavky na bezpečnost byly formulovány azačleněny do vývoje systému nebo uspokojeny prostřednictvím baleného soft waru? • Máte nějaké plány kontinuity podnikání? • Zajišťujete dodržování všech požadavků či závazků, daných zákonem, např. licencí,

autorských práv, ochrany dat?


87

TEORIE V PRAXI 3.1: TOVÁRNA NA VÝROBU

JOGURTŮ A BEZPEČNOST

Následuje krátká instruktáž bezpečnostnímu expertovi, prováděná fi rmou na výrobujogurtů, která má v Londýně skladový areál o rozloze 4500 m

2

v blízkosti železniční trati. Bydlení

v této oblasti je nákladné. Po obvodu areálu je řetězový plot a přístup dovnitř je pouzejedním vchodem. Parkování uvnitř areálu je povoleno, protože v přilehlé oblasti povoleno není.

Vchodem projede denně 100 aut. Zboží je baleno do krabic a smrštitelných fólií a ukládáno

na europalety.

Místní malá nezávislá fi rma v sousedství zajišťuje bezpečnostní ochranu. Pracuje se 24 hodin denně. Uvnitř areálu je nainstalován CCTV systém a dvě kamery sledují prostor vně areálu. Monitor je umístěn v kanceláři provozního ředitele. Všechny pohyby nákladů z fi rmy a do fi rmy jsou sledovány.

Během určité doby se tu udály drobné krádeže. Během října a listopadu jejich počet vzrostl a ve skladu bylo možné spatřit větší množství vyhozených krabic na jogurty.Požadavky velkých supermarketů na krátké dodávky rovněž vzrostly.

Úkoly

1. Rozeberte problém z hlediska bezpečnosti.

2. Popište, jak byste zasáhli. TÉMATA K PROCVIČENÍ Pro společnost, která se věnuje řízení zásob, může být užitečné zajistit, aby veškerýzainteresovaný personál měl obecné povědomí o tom, co to obnáší:

• Role zásob

- Proč skladovat

- Náklady na skladování a proměnlivé faktory služeb

- Kolik objednat a kdy

• Klasifi kace výrobků

- Proměnné poptávky a dodávky

- ABC analýza, která ukáže, kam soustředit omezené zdroje

Kapitola 3 | Kontrola zásob


Řízení zásob – Jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu

88

- Způsoby manipulace s určitými skupinami výrobků a jejich třídění za účelem

efektivity provozu

- Pomocné kontrolní seznamy pro analýzu • Kódování výrobků

- Různé metody

- Pochopení všeho, co to obnáší

- Pomocné kontrolní seznamy při rozhodování o nejlepším postupu • Evidence zásob

- Oddělení pravomocí

- Právní otázky

- Jak dochází k nepřesnostem • Kontrola zásob

- Postavení a odpovědnosti

- Požadavky

- Popisy práce

- Úrovně pravomocí

- Tolerance a schvalování

- Program

- Možnosti

- Usmiřování / neshody • Bezpečnost a ztráty

- Krádeže uvnitř společnosti

- Krádeže zvenčí

- Preventivní opatření




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist