načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Řešené testy ke zkouškám na víceletá gymnázia – ing. Petr Šulc Ph. D.

Řešené testy ke zkouškám na víceletá gymnázia

Elektronická kniha: Řešené testy ke zkouškám na víceletá gymnázia
Autor: ing. Petr Šulc Ph. D.

– Titul Řešené testy ke zkouškám na víceletá gymnázia je určen pro všechny žáky, kteří se chtějí připravit k přijímacím zkouškám na výběrová gymnázia. Publikace obsahuje testy z českého jazyka, matematiky, všeobecných znalostí a jejich ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  119
+
-
4
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Pierot
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Počet stran: 128
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-735-3535-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Titul Řešené testy ke zkouškám na víceletá gymnázia je určen pro všechny žáky, kteří se chtějí připravit k přijímacím zkouškám na výběrová gymnázia. Publikace obsahuje testy z českého jazyka, matematiky, všeobecných znalostí a jejich řešení. Testy jsou vhodné k práci ve třídě i doma.

Zařazeno v kategoriích
ing. Petr Šulc Ph. D. - další tituly autora:
 (e-book)
Naučme se hospodařit -- Finanční gramotnost pro 1. stupeň ZŠ s doložkou MŠMT Naučme se hospodařit
 (e-book)
Vánoční dobroty Vánoční dobroty
 (e-book)
Pejsek Tom a jak to začalo Pejsek Tom a jak to začalo
 (e-book)
Cirkus je tu! Cirkus je tu!
 (e-book)
Pejsek Tom -- A jeho trampoty Pejsek Tom
 (e-book)
Pejsek Tom -- A jak to začalo Pejsek Tom
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Vydalo jako svou 605. publikaci

nakladatelství Pierot, spol. s r. o.

Objednávky vyřizujeme na adrese:

Štefánikova 29, 150 00 Praha 5

tel./fax: 00420/257 328 476 (78)

www.pierot.biz

Nakladatelstvi.Pierot

E-mail: pierot@pierot.biz

© Pierot, spol. s r. o.,

© Pierot copyright agency

Text: Ing. Petr Šulc Ph.D

Grafická úprava: Jan Matějček

Jazykové korektury: Dana Štropová

Fotografie na obálce: Stock media provided by www.Pond5.com

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s.

ISBN: 978-80-7353-535-3


Obsah

1. test 5

2. test 10

3. test 18

4. test 23

5. test 28

6. test 34

7. test 38

8. test 44

9. test 53

10. test 64

Šestiletá gymnázia

11. test 73

12. test 78

13. test 83

14. test 91

15. test 98

Řešení 109



5

Diktat Vánoční dárek

Dostal jsem k Vánocům zlomenou ruku. Bylo to opravdové překvapení. Štědrý den a štědrou noc jsem strávil v nemocnici na dětském oddělení. Dostal jsem se tam poměrně jednoduchým způsobem, volným pádem. Rodiče strojili stromek ve velkém pokoji a my s bráchou si hráli na honěnou. Procitl jsem až v nemocnici, kde ke mně přistoupil chirurg a pravil: „Tak chlapče, drž se!“ Netrvalo dlouho a měl jsem téměř celou ruku v sádře.

Rudolf Křesťan: Myš v jedenáctém patře. Upraveno.

Sběrači míčků

Nad tenisovými hřišti pomalu hasl den, a třebaže to znamenalo konec výdělku, hoši Rychlých šípů se z toho upřímně radovali. Měli toho všeho právě tak dost. Již od časného odpoledne pobíhali tady za bláznivě skákajícími tenisovými míčky, shýbali svá těla v žáru slunce, jen aby co nejrychleji vyhověli svým zákazníkům. Měli zde dnes hodně práce. Hřiště bylo stále obsazeno nenasytnými hráči a sběrači míčů měli plné ruce práce. Kapsičky trenýrek se jim však utěšeně plnily poctivě vydřenými penězi.

Jaroslav Foglar: Záhada hlavolamu. Upraveno.

Jazykovy rozbor Zazvonily rolničky, před domem zastavily sáně. 1. a) Urči počet vět. b) Vypiš všechny základní skladební dvojice. c) Kterou z uvedených spojek můžeš doplnit mezi věty?

aby, avšak, a proto

TEST

1.

CESKY JAZYK

TEST

1.


7

9. Která z vět je napsána správně?

a) Deně jsem běžel do školy s dobrou náladou.

b) Naštívili nás turysté z Polska, Německa a Slovenska.

c) Kolem nás se shlukly řady lidí.

10. Přemýšlej! a) Vezmi kořen ze slova knížka a přidej k němu

jednu ze samohlásek, nové slovo napiš.

b) Utvoř složené slovo, ve kterém přidáš druhou část ke slovu kraso.

11. Označ, ve které skupině jsou slova, která jsou utvořená před

ponou pra:

a) prastarý, prachový, pradědeček

b) pradědeček, prahory, prastarý

c) praskot, prateta, pramáti

12. Ve které skupině slov jsou správně napsány předpony:

a) spřáteliti se, zúžilo se, zhlédli představení

b) zblížit se, shodit, spotřebovat

c) zúročiti, zčervenati, slomiti

13.

a) Z přeházených slov sestav větu podle tohoto schématu a napiš ji:

2 1 7 1 5 1 6 7 1

zpět, rozmyšlení, rybu, překvapený, bez, do, rybář, hodil, vody

b) Urči, v jakém literárním žánru (druhu literatury) bychom se setkali

s takovou větou.

c) Dokonči dvěma větami celý příběh.

d) Vymysli patřičný, vhodný název tohoto příběhu:

TEST

1.


8

1. Jirka má krok dlouhý 40 cm. Dědečkovu zahradu obejde šesti sty

kroky. Délka zahrady je třikrát větší než její šířka. Jirka chtěl vypočí

tat délku, šířku a také obsah dědečkovy zahrady, ale nevěděl, jak na

to. Ty to jistě víš, vypočítej to.

2. Trenér kupoval pro tým dvaceti pěti žáků trička po 240 Kč.

V prodejně byla zrovna sleva: při koupi tří triček dostane čtvrté trič

ko zadarmo. Vypočítej, kolik korun trenér při takové slevě ušetřil a

kolik korun za trička vydal.

3. Desetikoruna má průměr 25 mm. Jak dlouho bys pochodoval

rychlostí 5 km/hod. podél nepřetržité řady 300 000 desetikorun?

4. a) Honzovi je 12 let. Jeho otec je třikrát starší.

Kolik bude otci, až bude Honzovi 18 let?

b) Kruhový dort má být rozdělen na 7 částí. Jakým nejmenším po

čtem rovných řezů to lze provést? Nakresli obrázek.

(Jednotlivé díly nemusejí být stejně velké.)

c) Z nádraží ve městě N se paprskovitě rozbíhá 7 tratí. Na každé trati

je 7 nádraží. Kolik nádraží je to celkem?

d) V místnosti byla naměřena teplota 21 °C, venku –5 °C.

O kolik stupňů Celsia byla teplota v místnosti vyšší než venku?

e) V naší ulici stojí deset stromů. Vzdálenost mezi každými dvěma

stromy je 6 m.

Jaká je vzdálenost mezi prvním a posledním stromem?

f) Na auto lze naložit 2 tuny brambor.

Kolik by to bylo pětikilových sáčků brambor?

TEST

1.

MATEMATIKA

TEST

1.


9

5. Kolika různými způsoby můžeš vyplatit částku 3,50 eur, máš-li

k dispozici padesáticentové, eurové a dvoueurové mince? Všechny

způsoby zapiš.

6. Sněhurka má sedmi trpaslíkům připravit k večeři 77 hub. Bude

jim je rozdělovat podle stáří tak, že nejstarší dostane nejvíce hub

a každý mladší vždy o jednu houbu méně.

Vypočítej, kolik hub dostane nejstarší a kolik nejmladší trpaslík.

TEST

1.


10

Diktat O vodníkovi

Vodník byl bytostí známou všem dávným obyvatelům Čech a Moravy. Lidé mu také přezdívali hastrman. Představovali si ho jako mužíka se zelenými vlasy, jestřábíma očima a v pěkném zeleném fráčku. Z levého šosu vodníkovi obyčejně padaly kapky vody. Švihnutím proutku si hastrman otevíral cestu do hlubokých tůní v blízkosti mlýnů nebo splavů. Pod vodou míval prý křišťálové paláce. Tam stály řady hrnečků a v nich dušičky utopených.

Na suchu nemá vodník sílu, ale ve vodě prý mu nikdo neodolá. Rád škádlí mlynáře i pastýře pasoucí stáda. Lidé se vodníka báli a rybníkům a řekám se raději vyhýbali. My ovšem dnes na vodníka nevěříme. Známe však spoustu zajímavých pověstí a pohádek, které nám vyprávěly naše maminky a babičky. Jazykovy rozbor Cínový vojáček viděl denní světlo ještě dříve, nežli vyplul zpod mostu, ale také zároveň slyšel hučivý zvuk, který by jistě vyděsil sebestatečnějšího muže. Úkoly vyplývající z úvodního textu: 1. Urči počet vět v souvětí: 2. Vypiš základní skladební dvojice z prvních dvou vět souvětí:

2.

TEST

CESKY JAZYK

TEST

2.


11

3. Urči slovní druhy slov:

dříve, zpod, ale, sebestatečnějšího

4. Urči z textu pád u slova světlo:

5. Urči z textu rod přídavného jména denní:

6. Urči druh přídavného jména denní:

7. Z poslední věty vypiš slovesný tvar a urči u něho osobu,

číslo a způsob:

8. Vypiš kořeny těchto slov: hučivý vyděsil

9. Napiš ke slovu denní slovo protikladné:

10. Od přídavného jména cínový vytvoř podstatné jméno:

Úkoly 11-24 nevyplývají z úvodního textu:

V úkolech 12-23 je z nabízených možností vždy pouze jedna správ

ná. Vyber ji a zakroužkuj příslušné písmeno (a – b – c – d). Pokud

bude v rámci jedné otázky označeno více odpovědí, bude celá otáz

ka považována za chybně zodpovězenou.

11. Větu jednoduchou označ J a souvětí S:

Vím, že nemusí mít vždy pravdu. Na poličce byly položené dětské

knihy, školní sešity, učebnice a odborné časopisy. Na obzoru jsme

spatřili komín, chrlící oblaka černého kouře.

12. Podle abecedy jsou správně seřazena slova na řádce:

a) skupina, skýva, slabika, skulina, slabý, skulit se

b) skulina, skulit se, skupina, skýva, slabika, slabý

c) skulina, skupina, slabika, skulit se, slabý, skýva

d) slabý, slabika, skupina, skulit se, skulina, skýva

TEST

2.


13

21. Ve kterém slově nedoplníš předponu „vz-“? a) Jarní setba už -klíčila. b) Hejno racků -létlo nad mořskou hladinu. c) Až pojedete kolem, -pomeňte si na nás. d) Každý všední den musíme ráno brzy -tát. 22. Dvě citoslovce jsou podtržena ve větách: a) Na, tady máš peníze a běž nakoupit! Kam jsi dal mé sešity? b) Květiny na zahradě pomalu odkvétají. Kam jsi dal mé sešity? c) Květiny na zahradě pomalu odkvétají. Kůzlata skotačila v ohradě a všude bylo slyšet jen samé mé. d) Na, tady máš peníze a běž nakoupit! Kůzlata skotačila v ohradě a všude bylo slyšet jen samé mé. 23. Najdi přídavné jméno měkké: a) matčini bratři, b) cizí lidé, c) drzí komáři, d) mladí cestovatelé 24. Přečti si pozorně básničku a odpověz na tyto otázky: Z kolika slok se báseň skládá? Co je to apríl? Co tedy znamená název básně? Vypiš jedno nespisovné slovo:

Aprílová škola – Jiří Žáček

Navštívíme dneska spolu

Když domů pětku přinese si,

aprílovou školu,

syn vykráká ho za pačesy

kde žáci – s poškoláky v čele –

(jestliže ovšem nemá pleš)...

zkoušejí pana učitele.

Všecko je pravda – žádná lež!

TEST

2.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.