načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Reklamní a produktová fotografie -- Kreativní techniky a neobvyklé postupy - Jan Jindra

Reklamní a produktová fotografie -- Kreativní techniky a neobvyklé postupy
-15%
sleva

Kniha: Reklamní a produktová fotografie -- Kreativní techniky a neobvyklé postupy
Autor:

Zajímá vás, jak vnikají snímky, které si klienti nakonec vyberou jako součást své reklamní kampaně nebo dokonce firemní identity? Chtěli byste začít s produktovou fotografií, nebo jen ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  399 Kč 339
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
11,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6% 80%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2011-11-30
Počet stran: 232
Rozměr: 210 x 235 mm
Úprava: 232 stran : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: Vyd. 1.
Vazba: brožovaná, šitá nitmi
ISBN: 9788025131121
EAN: 9788025131121
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka shrnuje hlavní zásady a postupy reklamní fotografie. Autor - profesionální fotograf - popisuje proces vzniku efektních reklamních snímků, při výkladu používá ukázky svých vlastních prací.

Popis nakladatele

Zajímá vás, jak vnikají snímky, které si klienti nakonec vyberou jako součást své reklamní kampaně nebo dokonce firemní identity? Chtěli byste začít s produktovou fotografií, nebo jen hledáte nové přístupy, techniky a inspiraci pro další práci? Profesionální fotograf a pedagog pro vás vybral několik desítek svých realizovaných zakázek, na kterých vám popíše celý proces jejich vzniku. Nechte se inspirovat a osvojte si neobvyklé fotografické postupy, abyste dokázali pořídit výjimečný snímek pro každé zadání. Otištěné ukázky doplňují detailní informace o pozadí jejich vzniku, podrobné nákresy rozmístění světel na scéně nebo autorovy pracovní skici, na jejichž základě se dobral výsledného záběru. Seznámíte se s průběhem fotografování nejrůznějších zadání od table-top snímků až po automobil v exteriéru a autor se s vámi rozdělí i o tipy na nejrůznější efekty a iluze, které pomohou vaše snímky ozvláštnit. V knize se mimo jiné dozvíte jak: - Naplánovat práci na reklamní zakázce od zadání po prezentaci výsledků - Probíhá tvůrčí proces, kde hledat inspiraci a nápady na samotné provedení - Připravit scénu, vybrat a nastavit světla, nezbytné kulisy a další pomůcky - Využít vlastnosti objektivů k nejrůznějším formám zobrazení objektů - Vhodně zvolit stylizační prostředky, efekty nebo manipulaci s obrazem -Pořídit neobvyklý snímek ať už budete fotit ve studiu nebo exteriéru O autorovi: Jan Jindra získal fotografické vzdělání na pražské AMU a od roku 1989 se profesionálně věnuje užité fotografii. Je držitelem řady významných ocenění a jeho snímky se objevily v několika výstavních katalozích a knižních publikacích. V současnosti přednáší na Fakultě multimediálních komunikací, kde v Ateliéru reklamní fotografie vede semináře např. o Strategii prezentace, Fotografických trikových technikách nebo Lightdesignu. (kreativní techniky a neobvyklé postupy)

Další popis

Podívejte se, jak vznikají skutečně profesionální reklamní a produktové snímky. Zkušený fotograf popisuje na příkladech skutečně realizovaných zakázek pozadí vzniku jednotlivých snímků a zároveň odhaluje tvůrčí postupy, které nejčastěji využívá. Sledujte celé workflow od návrhu layoutu, přes schvalování s klientem až po fotografování ve studiu nebo venkovních lokacích.
Obsahuje CD-ROM



Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jan Jindra - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

152|

Kniha K1824.indb 152Kniha K1824.indb 152 2.11.2011 13:45:482.11.2011 13:45:48


|153

BAREVNÉ EFEKTY

Kniha K1824.indb 153Kniha K1824.indb 153 2.11.2011 13:45:542.11.2011 13:45:54


154| Barevné efekty

Černobílé řešení

Strelicie

Exotická květina Strelicie mě vždy překvapovala a přál

jsem si ji jednoho dne fotografovat. Chtěl jsem nafotografi i zachytit její neobvyklý tvar. Příležitost přišla

s další obálkou pro časopis Softwarové noviny.Rozhodl jsem se, že zkombinuji portrét a Strelicii. Očekával

jsem, že vznikne zajímavý dialog tvarů.

Černobílé řešení fotografi e umožňuje zvláštníabstrakci motivu. Divák fotografi i vnímá přes kontury

a tvary. Rozdíly v tom, jak vidíme barevný a černobílý snímek, jsou větší, než tušíme. Černobíláfotografi e má svoje zákonitosti. Pracuje se zde více s tvarem

a s podstatou zobrazené věci. Věci na černobíléfotografi i jsou jaksi věci samy za sebe v tom nejkrásnějším

prvotním významu.

Ve vzdálenosti 4 m od bílého pozadí jsem umístil

modelku s květinou. Byl to opět výběr přescastingovou agenturu. Hledal jsem někoho, kdo bude dobře

fungovat v plánovaném snímku z profi lu. Hlavnísvětlo softbox 120 × 60 cm jsem umístil na levou stranu

od modelky. Zadní, bílé pozadí bylo nasvíceno dvěma

světly Hensel 1000 C. Dodržel jsem svoji zásadu, že

světelné řešení pracuje odděleně a vytváří osvětlení

scény nezávisle na sobě. Působí pouze pro jednu oblast

snímku. Zadní světla osvětlují pouze pozadí a nesvítí

1

|

Tip

 Tak jako používáte stříbrné desky k prosvětlení, můžete použít černou desku nebo černý samet k vytvoření hlubokých stínů.

 Věci na černobílé fotografi i jsou jaksi věci samy za sebe v tom nejkrásnějším prvotním významu.

Vybavení a rekvizity: Mamiya RB 67, Sekkor 5,6/90 mm,

fi lm Ilford FP4, softbox 60 × 120 cm, tři záblesková světla

Hensel 1000 C, černý samet, bílé pozadí.

na model. Vzdálenost modelky od světla softboxu byla

přibližně 1,5 m. Pro zvýraznění boční modelace jsem

na protilehlé straně k hlavnímu světlu umístil velkou

desku pokrytou černým sametem. Tato deska eliminovala nadbytečné změkčení, které by se projevilo při

rozptýlení zbytkového světla o stěny ateliéru.Důsledkem bylo vytvoření kontrastní modelace. Záběr jsem

vyfotografoval na černobílý fi lm Ilford FP4fotoaparátem Mamiya RB 67 s objektivem Sekkor 5,6/180 mm.

Kniha K1824.indb 154Kniha K1824.indb 154 2.11.2011 13:46:002.11.2011 13:46:00


Kniha K1824.indb 155Kniha K1824.indb 155 2.11.2011 13:46:022.11.2011 13:46:02


156| Barevné efekty

Grafické řešení2

|

Malování vývojkou

Tématem snímku pro obálku Softwarových novin byla

„Kancelář“. Napadlo mě vytvořit zátiší ve staré kanceláři. Pro toto zadání jsem si chtěl vyzkoušettechnologii malování vývojkou na fotografi cký papír. Tento

postup mě překvapil možností vytvořit v krátké době

celou řadu variant. Zjistil jsem, že pro tutotechnologii se nehodí každý černobílý negativ. Dobré je, když

má negativ někde klidné plochy. Grafi cké tahy štětcem nebo houbičkou na tomto klidném pozadí dobře

vynikají.

Předměty pro fotografování jsem zapůjčil ve fi rmě

Fundus na Barrandově (www.fundus.barrandov.cz).

Připravené fotografi cké zátiší jsem doplnil velkýmčerným pozadím. Toto pozadí sloužilo jako výraznýpodklad pro pozdější zpracování motivu. Pro osvětlení

zátiší jsem zvolil razantní boční světlo, tak abyvznikly tvrdé neprosvětlené stíny. Potřeboval jsem negativ,

který bude mít neexponované plochy. Film bylvyvolán černobílou vývojkou D-76 zředěnou v poměru 1:1.

Další zpracování v temné komoře probíhalo odlišným

způsobem. Na obrácenou misku jsem umístilexponovaný fotografi cký papír a pak jsem podélnými tahy

Tip

 Práce s klasickými materiály v dnešní plně digitalizované době přináší potřebnou trpělivost, bez níž se tvůrčí fotografi e

neobejde. Učí mě zodpovědněji fotografovat, protože materiál je drahý. Nad fotografováním více přemýšlím. Výsledná

časová investice se projeví na kvalitě připravované fotografi e.

 Zvládnutí klasického černobílého procesu v temné komoře přináší možnosti, které se pomocí počítače nedají vytvořit

tak přesvědčivě.

 Zajímavé je kombinovat klasické technologie s počítačovými manipulacemi v programu Photoshop.

vatičkou namočenou ve vývojce postupně vytvářel

samotný obraz. Vývojka v části dobře exponovaného

obrazu působila výrazněji. Pro větší fl exibilitu celého

procesu jsem použil dva druhy vývojek.Koncentrovanou vývojkou dovyvolám oblasti, které potřebuji ještě

zdůraznit. Zředěnou vývojkou vyvolám oblasti, které

mají být pouze slabě viditelné. Postup vyžadujetrpělivost, ale přináší vždy různé varianty. Po ustálení,praní a usušení je fotopapír naskenován. Další úpravy je

výhodné provést v počítačovém programu Photoshop.

Kniha K1824.indb 156Kniha K1824.indb 156 2.11.2011 13:46:042.11.2011 13:46:04


|157

Kniha K1824.indb 157Kniha K1824.indb 157 2.11.2011 13:46:072.11.2011 13:46:07


158| Barevné efekty

Tónované řešení3

|

Nohy

Tento snímek nevznikl pro žádné konkrétní zadání.

Fotografi e je pro mne především neustálým pozorováním. Vymýšlím, co vše se dá fotografi í sdělit. Svět

okolo sebe sleduji jako potenciální snímek.

Okolo zatáčky s výhledem na rostoucí obilné pole

jsem jezdil téměř každý den. Při pohledu na strukturu

vytvářenou ostrým ranním sluncem mě napadlo, jak

překvapivě by mohly vypadat dámské nohy vyčnívající z velkého lánu obilí. Modelku jsem si sehnal přes

castingovou agenturu. Mezi nápadem, výběrem modelky a produkcí proběhla určitá doba a pole zatím

povyrostlo.

Modelku bylo potřeba vyzvednout, aby nohy dostatečně čněly z pole. K samotnému fotografování

jsem nakonec potřeboval dvě osoby. Pracovní úkol

ležet pod modelkou vzal na sebe přizvaný asitent.

Na můj povel vždy modelku vyzdvihl a já měl chvíli

Tip

 Používání pouze 2–3 objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností vede k určité obrazové disciplíně. Snímky mají

podobný charakter a dobře působí vedle sebe. To se projeví zejména ve chvíli, kdy pracujete na jednom tématu

a později snímky skládáte na výstavu nebo do knihy. Této skutečnosti využívají fotografové jako je například William

Klein nebo Sebastião Salgado.

 Snažte se vyjádřit svůj nápad ve fotografi cké zkratce. Vytvořte na fotografi i nejasné místo, aby divákova fantazie

mohla pracovat.

 Pracujte s obrazovým plánem. Jeden plán tvoří neurčité popředí, druhý plán je hlavní motiv a poslední tvoří neurčité

pozadí. Nízkou hloubkou zvýrazníte hlavní motiv snímku.

čas vyhotovit rychle několik dalších snímků.Fotografoval jsem teleobjektivem Nikkor 4/200 mm s nízkým

clonovým číslem se záměrem dostatečně potlačilstrukturu obilí. Fotografi e byla pořízena fotoaparátemNikon F4 na černobílý fi lm Kodak TRI-X. Naskenovaný

snímek jsem pak obarvil do hněda v programuPhotoshop. Takové tónování evokuje staré fotografi e a při

použití programu Photoshop se nabízí obrovská škála

možností. Při použití klasické technologie tónovánífotografi e v dvousložkové lázni je rozsah tónůomezenější. Zajímavých výsledků dosahuji v horkém tónovači

Fomatoner Sepia, který při teplotě okolo 40 °C dává

snímkům hluboký hnědofi alový odstín. Fotografi e pro

toto tónování předehřívám ve vodě s teplotou okolo

50 °C. Tónováním se životnost černobílé fotografi evýrazně zvyšuje.

Kniha K1824.indb 158Kniha K1824.indb 158 2.11.2011 13:46:112.11.2011 13:46:11


Tónované řešení |159

Kniha K1824.indb 159Kniha K1824.indb 159 2.11.2011 13:46:222.11.2011 13:46:22


160| Barevné efekty

Harley-Davidson

Námětem snímku se stal sraz majitelů motorekHarley-Davidson. Většinou je takové téma zpracovánoreortážním způsobem. Já jsem ho však chtěl ztvárnit

jinak, jako klidné statické portréty. Hlavní světlo mělo

osvětlit pouze motorkáře a jejich stroje. Vše ostatní

jsem chtěl mít potlačené.

K osvětlení jsem použil světlo Hensel 1000 C se

softboxem 120 × 60 cm. Důvodem pro použitítohoto softboxu byl záměr vytvořit na motorce víceplošných odrazů. Zadní část krajiny okolo rybníka Džbán

jsem podexponoval o 1,5 clony. Snímek byl realizován

na materiál Polaroid 55 s černobílým negativem.Negativ byl naskenován jako celek včetně okrajů a pak

barevně upraven ve Photoshopu do sépiového tónu.

Okrajové efekty tohoto materiálu jsem záměrně ponechal. Jejich dekorativní charakter spolu s barevným

tónem sépie dodal snímku na atraktivitě.

Použitím bleskového světla v exteriéru můžete dosáhnout velmi působivých výsledků. V posledních letech je tento způsob svícení velmi oblíbený. Můžeme

vnímat jeho použití při mnoha módních snímcích. Při

fotografování se často používá pouze základní refl ektor,

který dává tvrdé světlo. Jako zdroj elektrického proudu

lze použít benzinový generátor nebo přenosné Porty

Hensel s nabíjecím akumulátorem. Občas používám

Tip

 Sbírejte si průběžně nápady a vizuální postřehy, které můžete později uplatnit při konkrétním fotografování.

zařízení Visit od fi rmy Hensel. U tohoto generátoru je

nutné počítat s omezenější kapacitou baterky. V každém případě je nutné mít v záloze ještě jednu nabitou

baterku. Baterie vydrží cca 75 záblesků. Silnézábleskové světlo je schopné v určitém okruhu potlačit hladinu

denního světla. Tímto způsobem lze zvýraznit objekt

vašeho zájmu. V kombinaci s barevnými fi ltry na světle

může dokonce přetvářet pozadí za objektem do různých barevných tónů. Tato tzv. „barevná kompenzace“

funguje tak, že na digitálním přístroji nastavíte např.

barevnost na teplotu žárovky (3 200 K). Na hlavnízábleskové světlo umístíte fi ltr s barevnosti, která převádí

bleskové světlo z teploty 5 500 K na 3 200 K(oranžový fi ltr Rosco 441 Full CT Straw). Tento převodní fi ltr

na hlavním světle upraví barevnost osvětleného objektu

do oblasti žlutooranžového světla žárovky. Výsledkem

bude, že na popředí osvětlené bleskem bude nyní digitální fotoaparát zobrazovat vše neutrálně. Mimodosah bleskového světla bude vše namodralé. Přeexpozicí

nebo podeexpozicí můžete barvu ještě zesvětlit nebo

zdůraznit. Takovým způsobem lze pracovat s dalšími

barvami. Výsledkem budou zajímavé posuny v bleskem

neosvětlených částech snímku. Je to fl exibilní způsob

barevné manipulace, zejména při fotografování vnezajímavých exteriérech.

Kniha K1824.indb 160Kniha K1824.indb 160 2.11.2011 13:46:362.11.2011 13:46:36


|161

Kniha K1824.indb 161Kniha K1824.indb 161 2.11.2011 13:46:372.11.2011 13:46:37


162| Barevné efekty

Aranžování fotografi cké kompozice od fotoaparátu Sinar P2.

Vybavení a rekvizity: Sinar P2, Symmar 5,6/180 mm,

fi lm Polaroid 55, Nikon D200, softbox 60 × 120 cm

na světle Hensel 1000 C.

Kniha K1824.indb 162Kniha K1824.indb 162 2.11.2011 13:46:402.11.2011 13:46:40


Tónované řešení |163

Tip

 Zkuste pracovat s fi ltry a barevně kompenzovat světlo vašeho blesku. Výsledkem bude překvapivě zabarvené pozadí.

Darovaný černobílý Polaroid vytváří vztah důvěry a umožňuje mi další

nerušené fotografování.

Další jezdec je přilákán k fotografování (kdo by

nechtěl mít obrázek hned) a soustředěně pózuje před

fotoaparátem.

Kniha K1824.indb 163Kniha K1824.indb 163 2.11.2011 13:46:442.11.2011 13:46:44




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist