načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Řeč těla -- Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla - Tiziana Bruno; Gregor Adamczyk

Řeč těla -- Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla

Elektronická kniha: Řeč těla -- Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla
Autor: ;

Jak svou řečí těla působíte na druhé lidi? Jak můžete vhodnou gestikulací a mimikou ovlivnit svůj protějšek? Co se skrývá za řečí těla ostatních? Úspěšní trenéři vás ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  144
+
-
4,8
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 39.2%hodnoceni - 39.2%hodnoceni - 39.2%hodnoceni - 39.2%hodnoceni - 39.2% 30%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2005
Počet stran: 109
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Název originálu: Körpersprache
Spolupracovali: překlad Iva Michňová
Jazyk: česky
Téma: řeč těla, neverbální komunikace, mimika, gesta
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-1313-7
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Jak svou řečí těla působíte na druhé lidi? Jak můžete vhodnou gestikulací a mimikou ovlivnit svůj protějšek? Co se skrývá za řečí těla ostatních? Úspěšní trenéři vás provedou úskalími a záludnostmi neverbální komunikace pomocí praktických rad, tipů a příkladů, které nejsou vyjádřeny jen slovně, ale také více než 70 situačními fotografiemi. Budete umět využívat řeč těla pro své cíle a rozumět neverbální komunikaci ostatních, a tedy rozpoznat, co si lidé skutečně myslí a prožívají. Čtivý jazyk, osvědčené rady a spousta fotografií dělá z této knížky nepostradatelnou příručku pro každého komunikujícího člověka. (jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Tiziana Bruno; Gregor Adamczyk - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

9 788024 713137

Tiziana Bruno, Gregor Adamczyk

GRADAPublishing, a.s.

U Průhonu 22, 170 00 Praha 7

tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400

e­mail: obchod@gradapublishing.cz

www.grada.cz

V knize

z edice

se dozvíte:

Ř e č t ě l a – Jak neverbálně působit na

druhé a rozumět řeči těla Poradce pro praxi

u

u

u

u

u

u

u

jaké signály vysíláte mimikou, gesty, vaším hlasem

i způsobem chůze;

co říká řečí těla váš partner v komunikaci;

jak cíleně používat řeč těla při přijímacím pohovoru

nebo při rozhovoru s nadřízeným;

jak pracovat s řečí těla při prodeji a prezentacích;

jak se stát sebevědomějšími a přesvědčivějšími

partnery v komunikaci;

co se můžete naučit od herců;

a mnoho dalších praktických rad a příkladů

zkušených školitelů – herečky a režiséra –, které

vám pomohou vyznat se v tajemství řeči těla.

Kniha je doplněna množstvím názorných fotografií

a užitečnými praktickými cvičeními, díky nimž se

naučíte lépe vnímat své tělo a ovládat své emoce.

p

oradce

ro praxi

Jak neverbálně působit na druhé

a rozumět řeči těla

T

.

B

R

U

N

O

,

G

.

A

D

A

M

C

Z

Y

K

Ř

E

Č

T

Ě

L

A

Řeč tělaŘeč těla




Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí být reprodukována

ani šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez předchozího písemného souhlasu nakla datele.

Neoprávněné užití této knihy bude trestně stíháno.

Knihy edice Poradce pro praxi se věnují nejrůznějším tématům z oblastí

komunikace, rozvoje osobnosti, budování kariéry a vedení lidí. Edice je určena

jak profesionálům z řad odborných pracovníků, například lektorům, koučům,

manažerům či personalistům, tak všem ostatním, kteří chtějí zlepšit své

komunikační a jiné dovednosti. Tiziana Bruno / Gregor Adamczyk Řeč těla Jak neverbálně působit na druhé a rozumět řeči těla TIRÁŽ TIŠTĚNÉ PUBLIKACE: DOTISK 2012, 2011, 2008, 2007, 2006 Licensed edition by the Rudolf Haufe Verlag GmbH & Co. KG, Branch München, Federal Republic of Germany, 2004. Lizenzausgabe der Rudolf Haufe Verlag GmbH & Co. KG, Niederlassung München, Bundesrepublik Deutschland, 2004. Přeloženo z německého originálu Körpersprache, vydaného nakladatelstvím Rudolf Haufe Verlag GmbH & Co. KG, Mnichov, Německo, v roce 2004. © 2004, Rudolf Haufe Verlag GmbH & Co. KG, Niederlassung Planegg b. München Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 2290. publikaci Překlad Iva Michňová Odpovědný redaktor Petr Somogyi Sazba Antonín Plicka Počet stran 112 První vydání, Praha 2005 Vytiskla Tiskárna PROTISK, s.r.o., České Budějovice Translation © Grada Publishing, a.s., 2005 Cover Photo © profimedia.cz/CORBIS, 2005 ISB N 978 - 8 0 -247-1313 -7 ELEKTRONICKÉ PUBLIKACE: ISBN 978-80-247-8797-8 (ve formátu PDF) ISBN 978-80-247-8798-5 (ve formátu EPUB)

Obsah

Obsah

O autorech ....................................................................................................................... 9

Předmluva .................................................................................................................... 11

1. kapitola

Co je řeč těla? .............................................................................................................. 13

1.1 Upřímná řeč ................................................................................................... 15

Vliv řeči těla ................................................................................................ 15

Síla prvního dojmu .................................................................................. 16

1.2 Co znamená rozumět řeči těla? ............................................................... 17

Vidět celého člověka ................................................................................ 17

Ohled na konkrétní situaci ..................................................................... 18

Změna perspektivy .................................................................................. 19

Cyklus řeči těla ........................................................................................... 19

1.3 Nejčastější otázky týkající se řeči těla ................................................... 20

2. kapitola

Jak rozumět signálům řeči těla .......................................................................... 23

2.1 Držení těla a způsob chůze ....................................................................... 25

Držení těla .................................................................................................. 25

Druhy chůze ............................................................................................... 31

2.2 Mimika ............................................................................................................. 32

Ústa a rty .................................................................................................... 32

Oči ................................................................................................................. 33

2.3 Gestikulace ..................................................................................................... 36

Pozdrav – převaha ruky .......................................................................... 37

Význam gest .............................................................................................. 39

2.4 Hlas a intonace .............................................................................................. 45

Hlas a nálada ............................................................................................ 45

2.5 Status ................................................................................................................ 46

Vysoký a nízký status ............................................................................... 47

Zaujmout správný status ....................................................................... 47

Jak rozeznat status .................................................................................. 48

Přiměřený status ....................................................................................... 49

Řeč těla

Proč je tak obtížná orientace na zákazníka ...................................... 50

Ženy a muži ................................................................................................ 51

2.6 Teritoria ............................................................................................................ 52

Odstup a blízkost ...................................................................................... 52

2.7 Tělesné typy ................................................................................................... 54

Dominantní typ ........................................................................................ 54

Pečlivý typ ................................................................................................... 55

Podnikavý typ ............................................................................................ 55

Kontaktní typ ............................................................................................. 56

Plachý typ ................................................................................................... 57

3. kapitola

Autentické vystupování – učíme se od úspěšných herců ...................... 59

3.1 Zaujmout prostor a být přítomen .......................................................... 61

Jak to dělají herci ...................................................................................... 61

Jak získat výraz ......................................................................................... 62

3.2 Změna rolí ....................................................................................................... 63

3.3 Odhalit motiv a vnitřní postoj ................................................................. 64

Souhra mezi vnitřkem a vnějškem ....................................................... 65

3.4 Nemějte strach z emocí ............................................................................. 66

4. kapitola

Jak cíleně používat řeč těla .................................................................................. 69

4.1 Přijímací pohovor ......................................................................................... 71

Co můžete udělat jako uchazeč ........................................................... 71

Z pohledu řídícího pracovníka .............................................................. 74

4.2 Mezi nadřízeným a podřízeným ............................................................. 75

Co můžete udělat jako nadřízený? ...................................................... 76

Mít dobrý postoj jako pracovník .......................................................... 77

4.3 Mezi kolegy .................................................................................................... 78

Řeč těla jako orientace ............................................................................ 78

Skupiny ........................................................................................................ 79

Vnímání konfliktů v týmu ....................................................................... 80

Jak udržovat kolegy „od těla“ ............................................................... 81

4.4 Porady .............................................................................................................. 82

Posílit vnímání neviditelných sítí ......................................................... 82

Na poradě ................................................................................................... 83

4.5 Když prezentujete ........................................................................................ 84

Jasné vystoupení ...................................................................................... 84

Obsah

Co dělat proti trémě? ............................................................................... 85

Na jevišti ..................................................................................................... 86

Na konci přednášky ................................................................................. 90

4.6 Při prodeji a jednání .................................................................................... 90

Orientovat se na zákazníka ................................................................... 90

Umění nenásilně prodávat .................................................................... 92

Berte ohled na různé tělesné typy ........................................................ 94

5. kapitola

Cvičení ............................................................................................................................ 97

5.1 Vnímání řeči těla ostatních ....................................................................... 99

5.2 Dýchání ............................................................................................................ 99

Jak dýchat zhluboka a rovnoměrně ................................................... 99

Pořádně se nadechnout ....................................................................... 100

5.3 Uvolnění a povolení napětí .................................................................... 100

Kroužení hlavou ...................................................................................... 100

Kočka ......................................................................................................... 101

5.4 Hlas .................................................................................................................. 102

Jak mluvit přirozeným hlasem ........................................................... 102

Otevření rezonačních dutin pomocí samohlásek ......................... 102

5.5 Před vystoupením ...................................................................................... 103

Paříž – Dakar ........................................................................................... 103

Vnímání těla a prostoru ........................................................................ 104

Dr. Jekyll a Mr. Hyde ............................................................................... 104

Doporučená literatura .......................................................................................... 106

Knihy z edice Poradce pro praxi ....................................................................... 108



9

O autorech

O autorech

Tiziana Bruno

Herečka, školitelka a moderátorka „divadla pro podniky“ VitaminT4change,

které získalo v roce 2002 v Německu Mezinárodní cenu za školení a bylo

vyznamenáno zlatou medailí v kategorii Prodej. Je členkou týmu školitelů

„Manager of Business-Entertainment“, který nabízí vzdělávání pro poradce

a školitele.

www.vitaminT4change.de

tiziana.bruno@vitaminT4change.de

Gregor Adamczyk

Divadelní režisér a scénárista, pracoval mj. v městském divadle v Mnichově

a pro televizní stanici ARD a SWR. Od roku 1996 realizuje divadelní projekty

pro podniky a inscenace akcí a prezentací, působí jako školitel na volné

noze.

www.plotpoint1.de

gadamczyk@gmx.net



11

Předmluva

Předmluva

Řeč těla – jistě, to znamená usmívat se a dávat pozor, jestli správně stojím

a takové ty věci – to je běžný předsudek. Pak ale najednou nedostanete

nějakou práci, přestože máte tu nejlepší kvalifikaci, nový šéf je vám prostě

nesympatický a vy nevíte proč, při rozhovoru s kolegy máte pocit, žemluvíte do zdi...

Řeč těla je jedním z posledních tajemství našeho materialistickyorientovaného pracovního prostředí. Neboť nikdo nemůže jednat nezávisle na svém těle. Tělo vyjadřuje, co jsme a zachycuje náš vztah ke světu. Proto dennodenně zcela samozřejmě používáme řeč těla, ale často podceňujeme její vliv. Řeč těla nám prozradí o vnitřním postoji člověka více než jeho slova. Když vnímáte a interpretujete signály těla svého partnera, dokážete lépe porozumět sami sobě i ostatním, vhodně reagovat a pozitivně ovlivňovat svá setkání s okolím.

V této knize se naučíte interpretovat a vnímat signály řeči těla a také je v pracovních situacích cíleně používat. Dozvíte se, co se skrývá za úspěchem herců a co z toho můžete při svých vystoupeních v profesním životě sami využít, abyste působili autenticky a přesvědčivě.

Tiziana Bruno a Gregor Adamczyk



13

Co je řeč těla?

Řeč těla má nad námi větší moc, než si myslíme – její vliv

často podceňujeme. Proč? Protože jí vnímáme a používáme

podvědomě. Podobně jako u mluvené řeči se však můžeme

řeč těla naučit vědomě vnímat a porozumět jí.

1



15

Co je řeč těla?

1

1.1 Upřímná řeč



Příklad Poselství do prázdna

Pan Pecka, dlouholetý vedoucí pracovník ve vysoké funkci, pronáší proslov před svými spolupracovníky. Jde o velmi důležitý projekt: mají sezavádět nové organizační struktury a mají se slučovat některé úrovně dosavadní hierarchie. Obsah toho, co říká, zní logicky a i jeho prezentace na fóliích je připravená perfektně.

Když mluví, má založené ruce, stále vytahuje ramena nahoru a nehne se

z místa. Jeho hlas zní monotónně a upřeně se dívá jedním směrem.Spolupracovníci sledují jeho výklad, ale neoslovuje je. Opírají se, mají založené ruce,

kriticky sklánějí hlavu a mračí se.

Během prezentace a ještě několik dalších dní má pan Pecka pocit, že jeho

poselství nemělo mezi spolupracovníky žádaný ohlas. Když pak zaváděnínových struktur postupuje velmi rozvláčně, má pan Pecka obavy o úspěch projektu

a ptá se sám sebe: „Co jsem udělal špatně? Přehlédl jsem něco?“

Vliv řeči těla

Pan Pecka podcenil řeč těla. Ačkoliv byl pro něj obsah jeho slov velmidůležitý a měl svou řeč velmi dobře připravenou, jeho tělo vysílalo zcela jiné

signály. Držení těla v y zařovalo uzavřenost, jeho gesta byla úsporná a nesho -

dovala se s prezentovanými změnami. Nevyjadřovala ani ochotu podstoupit

určité riziko nebo nadšení. Pan Pecka působil strojeně a jakoby bez energie.

Spolupracovníci neměli dobrý pocit. Získali dojem, že si pan Pecka sám za

změnami nestojí. Držení těla a gesta spolupracovníků vyjadřovala všechno

možné, jen ne zvědavost a pozornost. Kdyby pan Pecka uměl interpretovat

řeč těla svých spolupracovníků, mohl na ni zareagovat.

!

Řeč těla často vypovídá o emocích a vnitřních postojích člověka

více než mluvená řeč. Řeč těla je naším prvním a upřímným projevem. Jakmile se naučíme zacházet se slovy, vědomě již řeči těla nepřikládáme větší význam. Ale naše prvotní řeč je mnohem mocnější, než si myslíme. Nelze ji potlačit a na netrénovaného pozorovatele působí silněji než slova. Ovšem zkušenému pozorovateli o nás může mnohé prozradit. Řeč těla

Psycholog Albert Mehrabian při svém vědeckém výzkumu zjistil, na

jakých faktorech závisí účinek mluveného sdělení. Jsou tři: obsah sdělení

s podílem 7 %, řeč těla s podílem 55 %, hlas a technika mluvení s podílem

38 %. Tento překvapivý výsledek ukazuje, jaký vliv mají projevy řeči těla

v mezilidských kontaktech.

Síla prvního dojmu

Představte si, že do místnosti vstoupí člověk, kterého osobně neznáte.Pozdravíte se, prohodíte několik vět a posadíte se. Od vašeho setkání uplynulo

teprve několik sekund, ale tyto sekundy byly velmi důležité.

 Jak ý je člověk , k ter ý vstoupil do místnosti?

Sebevědomý nebo spíše nejistý?

 Usmíval se nebo se ještě mračil kvůlisvému posledním telefonátu?

 Jak na vás působil?

Toto a ještě mnohem více vnímáme v prvních

momentech každého setkání. Intuitivněvnímáme u ostatních vzhled, oblečení, mimiku,

držení těla nebo zabar vení hlasu. Před mnoha

tisíci lety byl tento první dojem velmidůležitý, neboť lidé museli v tomto okamžiku ihned

odhadnout, zda mohou cizímu člověkudůvěřovat. Od té doby se v podstatě nic nezměnilo.

Komunikační technologie sice zaznamenaly

značný pokrok – už se nemusíme znátosobně, abychom si mohli vyměňovat informace,

ale při bezprostředním setkání může sehrát první dojem (a to nejen z prvního momentu, ale z celého prvního setkání) důležitou, někdy i osudnou roli.



Příklad Nepřesvědčivý první dojem

Pan Vinický je schopný zástupce pojišťovny a navštíví novéhozákazníka, pana Stavinohu. Pan Vinický v poslední době hodně pracoval, působí

vyčerpaně a podrážděně. Při rozhovoru se zákazníkem pořádně neposlouchá,

nervózně poposedává na židli a když mluví, tak rozmáchle a hekticky gestibr />

17

Co je řeč těla?

1

kuluje. Nakonec se ve spěchu rozloučí. Ačkoli dostal pan Stavinoha všechny

informace, které potřeboval, zjevně se při setkání necítil dobře, ale neví proč.

Jedno však ví jistě: u pana Vinického žádné pojištění neuzavře.

Na prvním dojmu při běžném pracovním setkání často záleží: při konkurzu

na nové místo, při pr vním kontak tu se zákazníkem nebo začínáme -li praco -

vat v novém podniku nebo týmu. Signály řeči těla nám poskytují při těchto

prvních setkáních základní orientaci. Pokud budete na jedné straně tyto

signály u ostatních vnímat a správně interpretovat a na druhé straně budete

posilovat uvědomování si vlastních signálů, nebudete moci prvního dojmu

vydáni napospas, ale můžete jej vědomě ovlivňovat. První moment je zde

nejdůležitější – protože to, zda někdo vstupuje nejistě, usmívá se nebo se

mračí, často určuje směr celého zbývajícího setkání.

!

Při prvním setkání máte o svém protějšku jen málo informací a ještě

jste si nevytvořili vzájemný vztah. Řeč těla vám pomáhá při základní orientaci. 1.2 Co znamená rozumět řeči těla? Řeč těla je podceňovanou součástí komunikace. Pokud se zdokonalíte ve vnímání řeči těla ostatních, brzy zjistíte, že výraz těla může prozradit ovnitřním světě toho druhého velmi mnoho. Řeč těla vypovídá o tom, co není vidět a co se neříká, tedy o myšlenkách, motivech a postojích.

Vidět celého člověka

Neměli byste však podlehnout svodům čarodějnického učně, jenž si myslí, že

zná kouzlo, jehož pomocí lze s jistotou poznat, co se v lidech skrývá. Spíše si

uvědomte, že každý člověk je z hlediska pohybů jedinečný a souhrapsychických a fyzických vyjadřovacích forem je komplexní. Chceme-li tedy řeči těla

rozumět, nemůžeme posuzovat celého člověka podle jediného signálu.

Vyjadřovací formy řeči těla jsou komplexní. Gesto nebo pohled lzepochopit jen tehdy, pokud je uvedeme do vztahu s ostatními signály, které

pozorujeme: souhrn gest, nejrůznějšího držení těla a dynamika pohybůvytvářejí celek. Proto také hovoříme o řeči těla. Stejně jako mluvená řeč se totiž

v přeneseném smyslu skládá ze slov, vět, pauz a mnoha dalších prvků.


18

Řeč těla

Pokusíme se to názorně vysvětlit na příkladu proslulých založenýchrukou. Nevnímáme snad negativně, když partner sedí proti nám právě tímto

způsobem? Podívejte se na fotografie – jak na vás působí tento člověk?

Na obrázku vlevo působí nepřátelsky, vpravo spíše vesele, téměřšibalsky, v každém případě nikoliv nesympaticky? Vidíte, že založené ruce na nás

působí pouze v kontextu s držením těla a mimikou – a pak mohou působit

naprosto rozdílně.

Ohled na konkrétní situaci

Stejně jako rozmanitost v ýrazu těla je komplexní i souhra těla a situace. Záleží

vždy na tom, kde a kdy se setkáváme. Je to brz y ráno nebo pozdě večer? Jsme

u někoho na návštěvě nebo přijímáme někoho na svém vlastním „území“,

ve své kanceláři? Nebo se snad setkání koná na neutrální půdě, třeba při

obchodním obědě v restauraci? Známe se navzájem již déle, můžeme být

dokonce neformální, nebo se setkáváme poprvé a jedná se o perspektivní

prezentaci výrobku, či snad o tvrdé vyjednávání?

Lidé jednají různě – v závislosti na předpokladech, vlivech a cílechsituace. Proto byste se měli vždy snažit chápat partnerovo gesto nebo jeho

držení těla v souladu s příslušnou situací.



Příklad Zkřížené ruce

Polovina prosince. Členové projektové skupiny „Zvýšení orientace na

zákazníka“ diskutují o dalším postupu. Paní Správcová, vedoucí týmu, sedí

mezi ostatními mírně schoulená a se zkříženýma rukama.

*


19

Co je řeč těla?

1

Rozhovor mezi kolegy. Nadřízený paní Správcové s ní hovoří o váznoucím postupu projektu. Paní Správcová sedí proti němu se zkříženýma rukama

a nehne ani brvou.

Prezentace projektu v podniku. Paní Správcová představila úspěšnédokončení projektu. Dlouhodobý projekt dopadl výborně, sklízí od kolegů anadřízených mnoho chvály. Spokojeně se opírá se zkříženýma rukama.

Tři situace, tři různé příležitosti zkřížit ruce: paní Správcové je zima, odmítá

kritiku nebo má radost. Pokaždé však používá stejné gesto.

!

Před interpretací jednotlivého gesta nez apomeňte : často se jeho význam projeví až v souvislosti s ostatními gesty a s danou situací.

Změna perspektivy Rozumět signálům řeči těla tedy znamená změnit perspektivu vlastního pohledu. Několik triků řeči těla, které mohou pomoci uzavřít obchod nebo lépe motivovat spolupracovníky, nemá takový význam jako změna úhlu pohledu. Pokud zdokonalíte své vnímání a zároveň si uvědomíte širokou paletu důvodů lidského pohybu a způsobů vyjadřování, budete umět lidi pozorovat a lépe odhadovat. Samozřejmě budete vnímavější i vůči vlastní řeči těla a budete ji moci autenticky a přesvědčivě používat.

Cyklus řeči těla Umět vnímat a interpretovat řeč těla je užitečné proto, abychom dokázali lépe pochopit lidi a nejrůznější situace. Pak můžeme reagovat, případně můžeme situaci změnit a zase vnímat změněnou situaci. Uzavírá se tím cyklus akce a reakce: 1. vnímání signálů těla, 2. pochopení vysílaných signálů, 3. reakce na signály, 4. vnímání změněné situace. Řeč těla

Znalost tohoto cyklu nám umožňuje, abychom mohli být sami aktivní a nebyli vydání řeči těla napospas.

To znamená: můžeme aktivně (a ne jako dosud nevědomky) vnímat signály ostatních. Porovnáváme je s vágním pocitem, který jsme často získali již na začátku setkání. Porovnáme je s ostatními signály řeči těla a sinformacemi o dané situaci. To nám umožňuje rozumět signálům řeči těla. Díky cenným informacím, které nám tímto způsobem poskytuje výraz tělanašeho partnera, můžete příslušně reagovat – tím, že se znovu zeptáte nebo budete korigovat svou vlastní řeč těla, případně to, co říkáte, aproblematickou situaci například změníte. Jak na to, se dozvíte na straně 30 a v kapitole „Jak cíleně používat řeč těla“ od strany 69.

Samozřejmě vám pochopení signálů řeči těla a jejich působení také umožní vědomě používat vlastní řeč těla a posílit nebo změnit tak účinek vašich slov na ostatní – ať už při přijímacích pohovorech, při přednáškách nebo při důležitých diskusích a rozhovorech. 1.3 Nejčastější otázky týkající se řeči těla Mohu prostřednictvím řeči těla manipulovat ostatními? Ano. Řeč těla je řečí. Stejně jako můžete manipulovat se slovy, můžetemanipulovat i se signály řeči těla. Musíte se sami rozhodnout, k jakým účelům chcete řeč těla využívat. Vždy však existuje nebezpečí, že ostatní vaše úmysly prohlédnou. Mohu se bránit proti manipulaci? Manipulace prostřednictvím řeči těla probíhá zejména v emocionálnírovině: například chceme nastolit blízký a důvěrný vztah, předstíratotevřenost nebo suverenitu. Pokud začnete partnera podezřívat, že vámi chce

reagovat pochopit

vnímat


21

Co je řeč těla?

1

manipulovat, snažte se vrátit rozhovor znovu do věcné roviny. Zjistěte, zda

chce někdo pouze něčeho dosáhnout nebo něco ovlivnit, či zda je veden

skutečným přesvědčením.

Mohu z řeči těla svého protějšku poznat, že lže?

Signály těla mohou pouze poskytnout indicie, že váš protějšek lže. Pokud

se někdo například při řeči často rozhlíží nebo si zakrývá ústa, nemusí to

automaticky znamenat lež. Nezapomeňte, že gesta nemůžete interpretovat

izolovaně od celkové situace. Budete-li mít přesto podezření, že vášprotěj

šek lže, klidně se jej na to zeptejte. Pokud byste se sami dostali do situace,

ve k teré byste museli lhát (například kdy ž se vás bude zloděj ptát, kde máte

peníze), nedělejte žádná nervózní gesta rukou, která směřují k obličeji.Zů

staňte klidní a uvolnění, rozevřete ruce, ukažte dlaně a lžete, např. že jste

byli právě okradeni a jdete na policii.

Mohu se gestům naučit?

Ano. Ale až budete zkoušet nové gesto, myslete na to, že váš vnitřní postoj

se musí s gestem shodovat. Pokaždé, když budete trénovat nové gesto,

ujasněte si, co chcete vyjadřovat a jaká je vaše motivace.

Když budu ovládat řeč těla, budu úspěšnější u opačného pohlaví?

Ano. Nadbíhání druhému pohlaví a flirtování je založeno především nasig

nálech řeči těla: navážeme oční kontakt, usmíváme se, zajedeme si rukou do

vlasů nebo povytáhneme jako projev zájmu obočí. Chápání těchto signálů

vám může pomoci navázat kontakt a později můžete také lépe rozpoznat

potřeby druhého a zabývat se jimi.



Toto je pouze náhled elektronické knihy. Zakoupení její

plné verze je možné v elektronickém obchodě společnosti

eReading.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist