načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Rally 2009 -- World Rally Championship, Intercontinental Rally Challenge – Zdeněk Weiser

Rally 2009 -- World Rally Championship, Intercontinental Rally Challenge
-15%
sleva

Kniha: Rally 2009
Autor: Zdeněk Weiser
Podtitul: World Rally Championship, Intercontinental Rally Challenge

Z obsahu knihy: - Rally Ireland - Rally Norway - FxPro Cyprus Rally - Vodafone Rally de Portugal - Rally Argentina - Rally d’Italia Sardegna - Acropolis Rally of Greece - Rally Poland - Neste Oil ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  99 Kč 84
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
2,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2014
Počet stran: 160
Rozměr: 210 x 285 mm
Úprava: sv.
Spolupracovali: fotografie Petr Sagner ... et al.
Vazba: vázaná s laminovaným potahem
Datum vydání: 1. 7. 2014
Nakladatelské údaje: Brno, Tiskdruck Velímský, [199-]-
ISBN: 9788025127803
EAN: 9788025127803
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Z obsahu knihy: - Rally Ireland - Rally Norway - FxPro Cyprus Rally - Vodafone Rally de Portugal - Rally Argentina - Rally d’Italia Sardegna - Acropolis Rally of Greece - Rally Poland - Neste Oil Rally Finland - Repco Rally Australia - Movistar RACC Rallye de España - Wales Rally GB - seriál Intercontinental Rally Challenge - představení jezdců - celkové výsledky WRC 2009 - Barum Czech Rally Zlín (World Rally Championship)

Předmětná hesla
Mistrovství světa v rally
Rallye – 20.-21. stol.
Sport & tuning
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

6 RALLY IRELAND

Zimní rošáda v MS nechala bez práce i Australana Chrise Atkinsona. V Irsku se objevil s Citroënem C4 WRC v sestavě juniorského týmu Citroënu, ale bohužel se jednalo o jediný letošní sta


RALLY IRELAND 7

30. 1. – 1. 2. 2009

šní start.

Déšť, bláto a zima

Soutěžní sezonu netradičně nezahajovala

slavná Rallye Monte Carlo, nýbrž Irská rally. Na

Zeleném ostrově panovalo na konci ledna ne

vlídné počasí. Většinu času pršelo, na trati

bylo mokro a vytahané bláto klouzalo. Navíc

byla nepříjemná zima. I za těchto nepříznivých

podmínek potvrdily Citroëny C4 WRC svoji su

verenitu na asfaltovém povrchu. Sébastien

Loeb nezaváhal a vykročil k obhajobě svého

pátého mistrovského titulu. Jeho týmový ko

lega Sordo si bez problémů poradil

s Hirvonenem, kterého zdržela porucha posi

lovače řízení. Latvala s druhým továrním

Focusem WRC opět neunesl roli lídra soutěže

a při nejbližší příležitosti chyboval. Příjemným

překvapením byly výkony Chrise Atkinsona

a Urmo Aavy.

Sébastien Loeb s Danielem Elenou obhájili irský triumf z roku 2007.


8 RALLY IRELAND Průběh soutěže RZ 1: Po noční bouřce byla celá trať pod vodou, navíc se startovalo brzy ráno ještě za tmy. Úřadující mistr světa Sébastien Loeb vykročil do nové sezony levou nohou. Ačkoliv jezdci měli výjimečně k dispozici bezpečnostní špiony, zvolil stejně jako jeho týmový kolega Sordo měkké pneumatiky Pzero a ztratil 42 sekund. Suverénně nejrychlejší čas zajel Latvala s továrním Focusem WRC obutým do zimních pneumatik Sottozero. Druhý nejrychlejší soukromník Urmo Aava ztrácel 17,6 sekund, ale největší senzací byla třetí příčka domácího Nialla McShea s malajským Protonem Satria Neo S2000. RZ 2: Divoký Fin Jari-Matti Latvala se z komfortního náskoku dlouho neradoval. Hned na následujícím úseku chyboval, prorazil dvě pneumatiky, poškodil poloosu a ztratil 1,5 minuty. Loeb zvítězil a posunul se na druhou pozici, do čela se nečekaně vyhoupl Estonec Aava, debutující v britském týmu Stobart. Australan Chris Atkinson jel poprvé s Citrënem C4 WRC, ale špatně zajištěná kapota mu rozbila čelní sklo. RZ 3: Uskákané irské asfaltové silnice osychaly a Loeb dokázal na slickách stáhnout z Aavova náskoku 15 sekund. Třetí pozici si upevnil Mikko Hirvonen. Porucha elektroniky vyřadila z páté pozice McShea s vozem kategorie Super 2000. RZ 4: „Seb“ Loeb byl při chuti a nikdo jiný jeho časům nestačil. Aava naopak začal ztrácet dech a přišel o vedoucí pozici. Dani Sordo zaznamenal druhý čas a v průběžné klasifikaci předstihl Hirvonena. Náročné podmínky nesvědčily AlQassimimu, který narazil do stromu a ztratil dvě minuty. RZ 5: Favorizovaná trojice Loeb, Sordo a Hirvonen si rozdělila první příčky na vložce i v celkovém pořadí. Aava klesl na čtvrté místo. Navzdory defektu pneumatiky ho začal ohrožovat i Henning Solberg. RZ 6:Loeb se Sordem znovu dominovali, naopak Hirvonen výrazně zaostal a jeho ztráta překročila celou minutu. Hvězda úvodu soutěže Aava na blátě uklouzl, skončil v příkopu a využil systému superally. Jeho místo zaujal Nor Solberg, který držel v šachu trio juniorského týmu Citroënu. RZ 7 a RZ 8: Zkoušky zrušeny z důvodu nepříznivých povětrnostních podmínek. Pořadí po I. etapě 1. Loeb (Citroën) 1:09:35.2 2. Sordo (Citroën) + 44.4 3. Hirvonen (Ford) + 1:04.8 4. H. Solberg (Ford) + 3:09.4 5. Rautenbach (Citroën) + 4:18.3 RZ 9: Dominance francouzského továrního týmu pokračovala, ale vrásky na tvářích manažera Quesnela dělala juniorka. Mladý Afričan Conrad Rautenbach ztratil kontrolu na vozem a spadl do příkopu, chyboval i Sébastien Ogier, který ztratil 2,5 minuty. Nezaměstnaný tovární jezdec Subaru Atkinson díky tomu postoupil na pátou příčku. RZ 10: Opět Loeb, Sordo. Hirvonena, kterému se na první sobotní vložce dařilo držet krok se Sordem, zradil posilovač řízení a Fin ztratil 20 sekund. Dařilo se Chrisi Atkinsonovi, který stáhl ztrátu na Solberga téměř o půl minuty. RZ 11: Stejná situace panuje trojice „céčtyřek“ ve složení Loeb, Sordo, Atkinson. RZ 12: I mistr tesař se občas utne. Sébastien Loeb vylétl z trati, vyzul gumu a ztratil 13 sekund. Přesto mu zbýval dostatečný minutový náskok. Nejrychlejším časem se blýskl Hirvonen, ale Sordo byl pomalejší jen o jednu desetinu sekundy. RZ 13: Australan Atkinson nadále zrychloval a svým časem se poprvé dokázal vklínit mezi suverénní dvojici Loeb – Sordo. Francouzům dělal radost i juniorský mistr Ogier, který se vrátil na šestou příčku. Pomohly mu k tomu Wilsonovy problémy se stěrači. RZ 14: Loeb vyhrál i závěrečnou vložku druhé etapy. Schylovalo se k souboji o čtvrtou příčku. Atkinson ztrácel na Solberga už jen necelých pět sekund. Pořadí po II. etapě 1. Loeb (Citroën) 2:20:02.8 2. Sordo (Citroën) + 1:09.1

3. Hirvonen (Ford) + 2:30.9

4. H. Solberg (Ford) + 5:57.4

5. Atkinson (Citroën) + 6:02.1

RZ 15: Počasí se konečně umoudřilo, ale jezdci Citroënu nadále preferovali zimní

obutí. Poslední část soutěže zahájil nejlépe Mikko Hirvonen, ale při 2,5minutové

ztrátě na lídra neměl šanci na zvrat. Atkinson podle očekávání překonal staršího

z bratrů Solbergových a usadil se na čtvrté příčce.

RZ 16: Stopky naměřily Loebovi a Hirvonenovi téměř shodný čas. Na bodovaných

pozicích se však už nedaly očekávat zásadní změny.

RZ 17: Fin Mikko Hirvonen si připsal třetí nejrychlejší čas v soutěži. Z celkové

ztráty na konkurenční citroëny však byl velmi rozčarovaný.

RZ 18: Hirvonen si zapsal další dílčí vítězství, ale důležitější byla situace za

stupni vítězů. Chris Atkinson poslal na předposledním měřeném úseku svůj rudý

vůz mimo trať a ztratil čtvrtou příčku ve prospěch Henninga Solberga.

RZ 19: Finále se odehrávalo na městské zkoušce v ulicích Donegalu. Hirvonen

potvrdil, že je nejrychlejším jezdcem závěrečné etapy, musel se však spokojit

s bronzovou medailí. Jinak se nic nezměnilo. Matthew Wilson oslavil své dvaa

dvacáté narozeniny sedmým místem, nejúspěšnějším domácím jezdcem se stal

veterán Eammon Boland se Subaru Impreza WRC.

Střípky ze soutěže

• Světová krize tvrdě zasáhla i rallysport. Zatímco odchod továrního týmu

Suzuki ze světového seriálu byl po nevalných výsledcích předem očekáván, ukon

čení aktivit kultovní značky Subaru udeřilo jako blesk z čistého nebe. Počet ofi

ciálních týmů se drasticky snížil na polovinu. Ve hře zůstal pouze Citroën a Ford.

Bez angažmá se najednou ocitli čtyři špičkoví jezdci. Toni Gardemeister se spo

radicky objevil v seriálu IRC, Per-Gunnar Andersson si vyzkoušel soukromou

Škodu Fabii WRC a soustředil se na švédský šampionát. Chris Atkinson absolvo

val pouze Irskou rally. Jediným, kdo v kolotoči MS zůstal, byl Petter Solberg.

I když musel úvodní soutěž vynechat, posháněl sponzory, zakoupil starší Citroën

Xsara WRC a jako soukromník pravidelně startoval po celou sezonu.

• Snaha šetřit finance je několik let patrná i ze strany FIA. V letošní sezoně byl

omezen počet karoserií, testovacích dnů i mechaniků pracujících na jednom

voze. Motor musí absolvovat už tři soutěže. Po 15 letech (Rally Sanremo 1996)

se do seriálu vrátila soutěž se smíšeným povrchem. Nejmarkantnější změnou

bylo snížení počtu soutěží v kalendáři na pouhý tucet. Kalendáře PCWRC a JWRC

obsahovaly osm soutěží, z nichž si každý registrovaný účastník mohl vybrat šest

startů.

• Světovou premiéru absolvoval v Irsku zbrusu nový speciál stále populárnější

kategorie Super 2000. Malajský Proton Satria Neo S2000 zatím startoval jen na

francouzské Rallye d’Antibes 2008, ale Bryan Bouffier vinou celé řady technic

kých problémů brzy odstoupil. Bývalý mistr světa produkčních vozů Niall McShea

si syrový vůz pronajal na prestižní domácí soutěž a uvedl se senzační třetí příč

kou na první vložce. Na třetí vložce sice musel odstoupit, ale i po návratu v rámci

superally zajížděl konkurenceschopné časy na úrovni první desítky. Jeho vystou

pení skončilo havárií, ale dojem zanechal velmi pozitivní.

Češi v akci

Pravidelný účastník seriálu MS Martin Prokop vyrazil po páté do boje o trůn

juniorského šampionátu. Jihlavský mladík zůstal věrný osvědčenému

Citroënu C2 S1600, ale po předchozích zkušenostech změnil taktiku. Zrádné

podmínky Irské rally zvládl na výbornou a nenechal se vyprovokovat k ris

kantní jízdě. Přesto se neubránil jezdecké chybě, když na RZ 11 dostal ve vy

soké rychlosti aquaplanning a vylétl z trati. Náraz do stromu se naštěstí obe

šel bez výraznějších škod a Prokop mohl pokračovat v soutěži. Po druhé

etapě si držel třetí příčku, po těžké havárii Holanďana Weijse si dojel pro

stříbrný věnec. Zvítězil Němec Aaron Burkart debutující se Suzuki Swift

S1600.


RALLY IRELAND 9

Výsledky 4. Rally Ireland 1. soutěž MS značek a jezdců, 1. soutěž JWRC termín 29. 1. – 1. 2. 2009, místo Sigo (IRL) celková délka tratě 1153,84 km 17 rychlostních zkoušek o délce 310,26 km (2 zrušeny) 36 startujících posádek (8 JWRC), 28 posádek klasifikováno (6 JWRC) povrch tratě: mokrý asfalt, místy bláto počasí: déšť, chladno Vedení v soutěži: RZ1 Latvala, RZ 2–3 Aava, RZ 4–19 Loeb Vítězové RZ: Loeb 11, Hirvonen 5, Latvala 1 Vedení v soutěži (JWRC): RZ 1–5 Burkart, RZ 6–9 Weijs, RZ 10–19 Burkart Vítězové RZ (JWRC): Abbring 9, Burkart a Prokop 3, Bonato a Weijs Absolutní pořadí

1. Sébastien Loeb – Daniel Elena (F/MC – Citroën C4 WRC) 2:48:25.7

2. Dani Sordo – Marc Marti (E – Citroën C4 WRC) + 1:27.9

3. Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen (FIN – Ford Focus RS WRC) + 2:07.8

4. Henning Solberg – Cato Menkerud (N – Ford Focus RS WRC) + 6:32.4

5. Chris Atkinson – Stephane Prévot (AUS/B – Citroën C4 WRC) + 7:51.9

6. Sébastien Ogier – Julien Ingrassia (F – Citroën C4 WRC) + 10:44.0

7. Matthew Wilson – Scott Martin (GB – Ford Focus RS WRC) + 11:23.8

8. Khalid Al-Qassimi – Michael Orr (UAE/GB – Ford Focus RS WRC) + 14:07.9

9. Eammon Boland – Daniel Morrissey (IRL – Subaru Impreza WRC) + 15:23.4

10. Urmo Aava – Kuldar Sikk (EE – Ford Focus RS WRC) + 15:35.4

JWRC

1. Aaron Burkart – Michael Kölbach (D – Suzuki Swift S1600) 3:16:41.5

2. Martin Prokop – Jan Tománek (CZ – Citroën C2 S1600) + 47.3

3. Simone Bertolotti – Luca Celestini (I – Suzuki Swift S1600) + 9:00.1

4. Yoann Bonato – Benjamin Boulloud (F – Suzuki Swift S1600) + 13:06.2

5. Kevin Abbring – Erwin Mombaerts (NL/B – Renault Clio R3) + 17:38.0

Výsledky rychlostních zkoušek

I. ETAPA

RZ 1 Glenboy 1 (22,25 km) 1. Latvala (Ford Focus RS WRC) 12:44.0, 2. Aava (Ford Focus RS WRC) + 17.6, 3. McShea (Proton Satria Neo S2000) + 27.1, 4. Hirvonen (Ford Focus RS WRC) + 31.5, 5. Sordo (Citroën C4 WRC) + 32.7, 6. H. Solberg (Ford Focus RS WRC) + 35.9, 7. Loeb (Citroën C4 WRC) + 42.0, 8. G. MacHale (Ford Focus RS WRC) + 46.0, 9. Boland (Subaru Impreza WRC) + 51.7, 10. Atkinson (Citroën C4 WRC) + 52.5, 29. Prokop (Citroën C2 S1600) + 3:10.9 RZ 2 Cavan 1 (15,09 km) 1. Loeb 8:31.5, 2. Aava + 2.4, 3. Hirvonen + 16.1, 4. Sordo + 17.8, 5. H. Solberg + 21.7, 6. Al Qassimi (Ford Focus RS WRC) + 24.4, 7. G. MacHale + 25.5, 8. McShea + 25.7, 9. Rautenbach (Citroën C4 WRC) + 26.3, 10. Boland + 27.8, 23. Prokop + 1:22.5, 29. Latvala + 1:52.2 RZ 3 Aughnasheelan 1 (25,19 km) 1. Loeb 14:35.2, 2. Aava + 15.3, 3. Hirvonen + 18.6, 4. Sordo + 21.7, 5. H. Solberg + 33.1, 6. Rautenbach + 41.0, 7. Wilson (Ford Focus RS WRC) + 55.0, 8. G. MacHale + 1:04.3, 9. Ogier (Citroën C4 WRC) + 1:06.2, 10. Boland + 1:08.5, 17. Prokop + 2:26.6 RZ 4 Glenboy 2 (22,25 km) 1. Loeb 11:37.4, 2. Sordo + 2.0, 3. Hirvonen + 10.0, 4. Atkinson + 29.8, 5. Aava + 38.5, 6. H. Solberg + 42.1, 7. Ogier + 42.8, 8. Wilson + 1:03.7, 9. Rautenbach + 1:08.8, 10. G. MacHale + 1:16.4, 18. Prokop + 2:10.4

RZ 5 Cavan 2 (15,09 km)

1. Loeb 7:40.5, 2. Sordo + 8.3, 3. Hirvonen + 11.5, 4. Atkinson + 20.0, 5. Aava

+ 28.4, 6. Ogier + 30.2, 7. Rautenbach + 40.9, 8. Wilson + 44.9, 9. H. Solberg

+ 45.8, 10. G. MacHale + 52.0, 19. Prokop + 1:24.7

RZ 6 Aughnasheelan 2 (25,19 km)

1. Loeb 13:44.6, 2. Sordo + 3.9, 3. Hirvonen + 19.1, 4. Ogier + 47.0, 5. H.

Solberg + 52.8, 6. Wilson, Rautenbach + 1:09.1, 8. G. MacHale + 1:22.9,

9. Atkinson + 1:28.9, 10. Al Qassimi + 1:43.8, 18. Prokop + 2:37.8

RZ 7 Murley (24,70 km) a RZ 8 Fardross (14,77 km) byly kvůli pod

mínkám na trati zrušeny.

II. ETAPA

RZ 9 Sloughan Glen 1 (27,76 km)

1. Loeb 14:43.3, 2. Sordo + 12.7, 3. Hirvonen + 13.3, 4. Atkinson + 43.0, 5.

Latvala + 57.0, 6. H. Solberg + 1:05.4, 7. Wilson + 1:09.3, 8. Al Qassimi

+ 1:11.2, 9. McShea + 1:19.0, 10. Aava + 1:19.1, 22. Prokop + 2:47.4

RZ 10 Ballinamallard 1 (25,46 km)

1. Loeb 13:02.1, 2. Sordo + 9.7, 3. Atkinson + 16.7, 4. Latvala + 29.7,

5. Hirvonen + 31.5, 6. H. Solberg + 42.0, 7. Ogier + 46.8, 8. Aava + 53.8, 9. Al

Qassimi + 1:07.3, 10. McShea + 1:07.6, 20. Prokop + 2:17.0

RZ 11 Tempo 1 (13,46 km)

1. Loeb 7:33.1, 2. Sordo + 5.4, 3. Atkinson + 11.1, 4. Latvala + 12.3, 5. Aava

+ 12.6, 6. H. Solberg + 18.2, 7. Ogier + 22.7, 8. Wilson + 32.1, 9. Al Qassimi

+ 32.5, 10. A. MacHale (Ford Focus RS WRC) a Hirvonen + 39.6, 21. Prokop

+ 1:23.1

RZ 12 Sloughan Glen 2 (27,76 km)

1. Hirvonen 14:33.9, 2. Sordo + 1.3, 3. Latvala + 5.7, 4. Atkinson + 7.5, 5. Loeb

+ 13.7, 6. H. Solberg + 25.9, 7. Aava + 27.2, 8. Ogier + 28.0, 9. Al Qassimi

+ 52.8, 10. Wilson + 53.6, 11. McShea + 1:01.9, 21. Prokop + 2:02.2

RZ 13 Ballinamallard 2 (25,46 km)

1. Loeb 12:51.4, 2. Atkinson + 4.8, 3. Sordo + 5.1, 4. Hirvonen + 12.0, 5. H.

Solberg + 20.2, 6. Latvala + 20.9, 7. Aava + 29.3, 8. Ogier + 31.3, 9. Al Qassimi

+ 53.0, 10. Wilson + 1:01.4, 12. McShea + 1:13.4, 22. Prokop + 2:24.9

RZ 14 Tempo 2 (13,46 km)

1. Loeb 7:30.1, 2. Latvala + 0.6, 3. Atkinson + 1.5, 4. Hirvonen + 3.4, 5. Sordo

+ 4.2, 6. Aava + 8.4, 7. H. Solberg + 10.0, 8. Ogier + 14.4, 9. Wilson + 23.5,

10. Al Qassimi + 25.6, 19. Prokop + 1:26.1

III. ETAPA

RZ 15 Geevagh (11,48 km)

1. Hirvonen 6:11.3, 2. Loeb + 1.0, 3. Sordo + 1.4, 4. Latvala + 13.7, 5. Atkinson

+ 16.7, 6. Aava + 19.6, 7. Wilson + 20.7, 8. H. Solberg + 22.9, 9. Ogier + 34.1,

10. Rautenbach + 36.0, 19. Prokop + 1:11.4

RZ 16 Arigna (27,90 km, zkouška byla zkrácena na 10,88 km)

1. Loeb 6:03.6, 2. Hirvonen + 0.1, 3. Sordo + 8.3, 4. Atkinson + 10.7, 5. Latvala

+ 11.0, 6. H. Solberg + 13.1, 7. Aava + 19.0, 8. Ogier + 19.9, 9. Wilson + 22.5,

10. A. MacHale + 27.5, 19. Prokop + 57.0

RZ 17 Lough Gill (13,51 km)

1. Hirvonen 6:27.0, 2. Loeb + 3.9, 3. Sordo + 9.1, 4. Atkinson + 16.9, 5. H.

Solberg + 17.9, 6. Latvala + 18.4, 7. Ogier + 25.0, 8. Aava + 26.7, 9. Wilson

+ 28.2, 10. A. MacHale + 39.4, 19. Prokop + 1:07.0

RZ 18 Donegal Bay (14,47 km)

1. Hirvonen 8:09.7, 2. H. Solberg + 3.5, 3. Latvala + 7.1, 4. Loeb + 14.4, 5. Sordo

+ 18.4, 6. Ogier + 31.8, 7. Aava + 32.8, 8. Wilson + 34.7, 9. Al Qassimi + 40.2,

10. McNulty (Subaru Impreza WRC) + 43.0, 18. Prokop + 1:24.6

RZ 19 Donegal Town (1,50 km)

1. Hirvonen 1:08.1, 2. H. Solberg + 0.8, 3. Latvala + 2.8, 4. Ogier, McNulty + 3.0,

6. Aava + 3.5, 7. Loeb + 3.9, 8. Atkinson + 4.2, 9. Sordo + 4.8, 10. Boland + 5.9,

16. Prokop + 8.4


10 RALLY IRELAND

I přes double citroënů odjížděl Mikko Hirvonen z Irska spokojený. Šest bodů za třetí místo považoval za dobrý start do sezony.

Irská rally doznala proti světové premiéře v roce 2007 několika změn. Jedním z nich bylo umístění uzavřeného parkoviště na nádvoří hradu v Enniskillenu.


RALLY IRELAND 11

Sébastien Loeb si vytvořil rozhodující náskok už v první etapě. Vyjma úvodního testu v dalším průběhu dne nenašel přemožitele.

Irské želízko na bodovaná místa Gareth Machale si v první etapě držel pozici nejlepšího domácího jezdce, ale v dalším průběhu soutěže ho potrápila technika a musel odstoupit.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist