načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: RALLY 2008 - Zdeněk Weiser

RALLY 2008
-15%
sleva

Kniha: RALLY 2008
Autor:

Z obsahu knihy: - Rallye Monte Carlo - Uddeholm Swedish Rally - Corona Rally Mexico - Rally Argentina - Jordan Rally WRC - Rally d’Italia Sardegna - BP Ultimate Acropolis Rally of Greece - Rally of ... (celý popis)
84
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost
Alternativy:


hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2014
Počet stran: 184
Rozměr: 240 x 340 mm
Úprava: sv.
Spolupracovali: fotografie Petr Sagner ... et al.
Vazba: vázaná s laminovaným potahem
Datum vydání: 01. 7. 2014
Nakladatelské údaje: Brno, Tiskdruck Velímský, [199-]-
ISBN: 9788025122792
EAN: 9788025122792
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Z obsahu knihy: - Rallye Monte Carlo - Uddeholm Swedish Rally - Corona Rally Mexico - Rally Argentina - Jordan Rally WRC - Rally d’Italia Sardegna - BP Ultimate Acropolis Rally of Greece - Rally of Turkey ADAC Rallye Deutschland - Repco Rally New Zealand - Rallye de España - Rallye de France – Tour de Corse - Pioneer Carrozzeria Rally Japan - Wales Rally GB (World Rally Championship)

Předmětná hesla
Mistrovství světa v rally
Rallye -- 20.-21. stol.
Sport & tuning
Související tituly dle názvu:
Rally 2009 Rally 2009
Weiser Zdeněk
Cena: 84 Kč
Rally is life Rally is life
Poulík Petr
Cena: 199 Kč
Škoda Fabia WRC 2005 Škoda Fabia WRC 2005
Antonický Michal
Cena: 116 Kč
PLAR1:Amazon Rally Book and CD-ROM Pack PLAR1:Amazon Rally Book and CD-ROM Pack
Amos Eduardo
Cena: 182 Kč
Ke knize "RALLY 2008" doporučujeme také:
Rally 2009 -- World Rally Championship, Intercontinental Rally Challenge Rally 2009
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

18 UDDEHOLM SWEDISH RALLY

Jari-Matti Latvala se spolujezdcem Miikkou Anttilou zaskočili švédským triumfem světovou špičku, možná nejvíce pak týmovou jedničku Fordu Hirvonena.


UDDEHOLM SWEDISH RALLY 19

8.–10. 2. 2008

Fordův hattrick ve sněhové břečce

Zatímco při úvodní soutěži sezony domino

valy rudé Citroëny, ve Skandinávii byla situ

ace diametrálně odlišná. Všechny zklamalo

teplé počasí, které rozpustilo sníh a s ním

i naděje na jediné zimní klání roku. Ve sně

hové břečce kralovaly Fordy. Jari-Matti

Latvala využil své výhodné startovní pozice

a hned první den si vybudoval dostatečný ná

skok před zkušenějším týmovým kolegou

Hirvonenem. Ve dvaadvaceti letech se stal

historicky nejmladším vítězem soutěže MS.

Trojnásobný úspěch modrého oválu dovršil

Ital Galli. V konkurenčním táboře panoval

smutek. Loeb havaroval a Sordo byl vinou pě

timinutové penalizace deklasovaný už před

startem. Martin Prokop zakončil svoji premi

éru v seriálu PCWRC solidní čtvrtou příčkou.

Fordy opanovaly kompletní stupně vítězů i zásluhou třetího Itala Galliho.


Průběh soutěže: RZ 1: Krátkou večerní diváckou vložku v Karlstadu projel nejrychleji Petter Solberg s Imprezou WRC. Kdo čekal, že bude bojovat o vítězství jako před třemi lety, byl zklamán. Nor, který ve Švédsku před deseti lety absolvoval svoji premiérovou světovou soutěž, nakonec nedosáhl ani na podium. RZ 2: Teploty nad nulou a rozbředlý sníh způsobily, že první startující jezdci museli ostatním čistit stopu podobně jako na šotolině. Latvala paradoxně zúročil nulový bodový zisk z Monte Carla, jako desátý v pořadí projel první klasickou lesní vložku o tři sekundy rychleji než Hirvonen a ujal se vedení. Překvapením byl i třetí čas mladého Nora Madse Ostberga (Subaru), o kterém se hovoří jako o Solbergově nástupci. RZ 3: Latvala si připsal druhé vítězství. Sébastien Loeb si držel třetí příčku za Hirvonenem. Ostberga skvělý čas z předchozí zkoušky natolik namlsal, že chyboval a po hodinách ztratil půl minuty. Mnohem hůř dopadl Chris Atkinson s tovární Imprezou. Vítěz předstartovního shakedown testu si ustlal ve sněhu mimo trať tak důkladně, že dolování vozu ze závěje zabralo celých 15 minut. RZ 4: I mistr světa se občas utne. Vítěz Monte Carla Loeb musel startovat jako první a ve snaze držet krok s oběma továrními Fordy riskoval. „Céčtyřku“ stáhla sněhová bariéra, která ji následně poslala přes střechu. Francouz mohl sice po čtyřech minutách pokračovat, ale s prokluzující spojkou posléze odstoupil. Porucha motoru Suzuki SX4 WRC vyřadila juniorského mistra světa P.-G. Anderssona. Vedoucí Latvala zvýšil svůj náskok o neuvěřitelných 17,4 s, druhou příčku tentokrát obsadil H. Solberg. RZ 5: Ani tentokrát vedoucí mladík neslevil a svůj náskok zaokrouhlil na půl minuty. Druhým časem se blýskl Gianluigi Galli, čtvrtý v průběžném pořadí. Kvartet Fordů bezpečně držel první čtyři příčky. RZ 6: Na čele soutěže se nic neměnilo. Latvala nadále bezkonkurenčně kraloval, Hirvonen po Loebově havárii zvolnil a H. Solberg s Gallim soupeřili o bronzový stupínek. Fordy, kam až oko dohlédlo. RZ 7: Mladý Fin opanoval i poslední klasickou vložku prvního dne. Galli se perfektním výkonem výrazně přiblížil ke třetí příčce a za Latvalou začalo přituhovat. V popředí výsledkové listiny se konečně objevil Sordo, s pětiminutovým handicapem způsobeným nepovolenou výměnou motoru však figuroval až na konci druhé desítky průběžného pořadí. RZ 8: Rozjetý „Gigi“ Galli vyhrál druhou diváckou speciálku a způsobil staršímu z rodu Solbergů těžké sny. Svoji ztrátu na třetí místo snížil na šest sekund. Latvala mohl naopak spát klidně. K dobru měl celých 48 sekund. Pořadí po I. etapě: 1. Latvala (Ford) 1:03:33,3 2. Hirvonen (Ford) + 48,2 3. H. Solberg (Ford) + 56,3 4. Galli (Ford) + 1:02,0 5. P. Solberg (Subaru) + 1:45,2 RZ 9: V sobotu se v rámci superally vrátil do hry Loeb, který chtěl původně odjet domů. Spolu se Sordem obsadili na úvodní vložce první dvě příčky, ale se svými obrovskými ztrátami nemohli konečné výsledky ovlivnit. Třetím časem o sobě dal vědět také norský talent Andreas Mikkelsen, který měl v první etapě problémy se zadními tlumiči. H. Solberg ztratil půl minuty defektem pneumatiky a přišel o třetí místo. Dlouhé minuty v zajetí sněhových pastí strávili Ostberg a Al-Qassimi. RZ 10: Další nejrychlejší čas pro Citroën C4 WRC. Tentokrát byl na tahu Španěl Dani Sordo, který měl šanci probojovat se na bodovanou pozici. Na čele se nic neměnilo. Latvala byl stále rychlejší než Hirvonen. RZ 11: Zcela opačná situace byla v boji o třetí místo. Henning Solberg s pomerančovým Fokusem jel doslova „na krev“, aby se vrátil před Galliho, ale to se mu vymstilo. Havaroval a Ital si mohl oddechnout. Mimo trať vylétl i Toni Gardemeister se Suzuki a ztratil čtyři minuty. Nejrychlejším časem se rozloučil „Seb“ Loeb, protože motor jeho vozu se přehříval a tým ho raději v servise ze soutěže stáhl. RZ 12: Druhý průjezd úvodní ranní vložky Horssjön byl pro nezpůsobilou trať zrušen. RZ 13: Dani Sordo se už stačil probojovat do první desítky před nejrychlejší produkční vozy a dalším vítězstvím na vložce dokazoval, že by za normální situace Fordům zle zatápěl. RZ 14: Závěrečný měřený úsek dne vyhrál Mikko Hirvonen. Bylo to jeho jediné vítězství v celé soutěži. Přitom to měl být právě on, kdo zastoupí Grönholma. Latvala si bezpečně kontroloval vedoucí pozici a všech chyb se tentokrát vyvaroval.

Pořadí po II. etapě:

1. Latvala (Ford) 2:03:53,7

2. Hirvonen (Ford) + 49,8

3. Galli (Ford) + 1:35,9

4. P. Solberg (Subaru) + 2:40,9

5. Wilson (Ford) + 4:37,6

RZ 15: Na předních příčkách byly po předcházejících etapách dostatečné rozestupy,

ve hře zbyla pouze Wilsonova pátá příčka, o kterou měl zájem mladičký Mikkelsen.

Neděle však patřila Solbergům. Henning zahájil kompletní sérii nejrychlejších časů.

RZ 16: Druhé vítězství pro Nora, vedoucího Latvalu porazil o dvě sekundy.

RZ 17: Tentokrát si H. Solberg připsal celých osm sekund.

RZ 18: Opakovaný průjezd byl vinou nezpůsobilé trati odvolán.

RZ 19: Na startu předposlední vložky měl syn majitele týmu M-Sport Matthew Wilson

osmisekundový náskok na Mikkelsena, ale strhující finále se nekonalo. Britský mla

dík zůstal stát na okraji cesty s poruchou akcelerátoru.

RZ 20: Henning Solberg byl s pěti vyhranými testy jednoznačně hrdinou dne. Bohužel

mu to po sobotní chybě nebylo nic platné a celkově obsadil až třináctou příčku. Fordy

dominovaly, Citroën paběrkoval Sordovými body za šestou příčku. Na další pozici

dojel Gardemeister se Suzuki SX4 WRC.

Střípky ze soutěže:

• Švédská rally 2008 se zapsala do historických análů. Od roku 1973, kdy se koná

mistrovství světa, zde zvítězil nejmladší jezdec. Fin Jari-Matti Latvala měl v době ko

nání soutěže 22 let (narozen 30. 4. 1985). Latvala má i při svém nízkém věku do

statečné zkušenosti a nikdo nepochybuje o jeho rychlosti. Rekord v tomto směru do

posud držel jeho legendární krajan Henri Toivonen. Při jeho premiérovém vítězství na

RAC Rally 1980 mu bylo čtyřiadvacet. O šest let později tragicky zahynul na Korsice.

• Tradičním problémem Švédské rally bylo počasí. Zatímco v Monte Carlu je sníh

milým zpestřením soutěže, ve Švédsku je nutností. Hlavním předpokladem jsou sa

mozřejmě teploty pod bodem mrazu, pak si pořadatelé mohou vypomoci poléváním

trati vodou. V minulosti už byla rally vinou teplého počasí zrušena a ani tentokrát ne

byla situace růžová. Rozbředlý sníh soutěžní čtyřkolky vyhrabaly až na šotolinový pod

klad a ve dvou případech musel být druhý průjezd zrušen. Stovka účastníků národ

ního šampionátu dokonce ani nedostala šanci odstartovat. K nepříjemné situaci

nepřispěly ani jediné povolené pneumatiky Pirelli 145/85 R16 Sottozero opatřené

sedmimilimetrovými hřeby, které udělaly z lesních cest oranici.

• Francouzský tým Citroën Total měl slavit jubilejní stý start v MS. Mnoho důvodů

k bujaré oslavě však nebylo. Fenomenální Loeb, který zde v posledních ročnících

dojel dvakrát druhý, havaroval. Šéfa Quesnela víc trápila taktická chyba s výměnou

motoru, kvůli které byl Sordo zatížen pětiminutovou penalizací. Radost nepřineslo ani

premiérové vystoupení Urmo Aavy s Citroënem C4 WRC. Estonec vyjel dvakrát mimo

trať a skončil hluboko v poli poražených. V hodnocení jezdců klesl Loeb na druhou

příčku, Citroën v týmech dokonce až na čtvrtou.

Češi v akci:

Jediným pravidelným účastníkem světového šampionátu byl v roce 2008 Martin

Prokop. Svoji dvojroli zahájil premiérovým startem v seriálu PCWRC za volantem

Mitsubishi Lancer Evo 9. Na úvodní divácké vložce v Karlstadu se blýskl senzač

ním druhým časem a celé tři následující dny patřil k nejlepším neseverským jezd

cům. O vítězství bojovali Finové Hänninen a Ketomaa s domácím Patrickem

Sandellem. První den byl nejrychlejší Sandell s Peugeotem 207 S2000, ale druhý

den chyboval a klesl na čtvrtou příčku za Prokopa. Jihlavský mladík bránil bronz

jako lev. Výsledná čtvrtá příčka byla výborným vykročením do sezony, Prokop se

stal nejrychlejším neskandinávským pilotem Švédské rally.

Po delší přestávce se na start soutěže MS postavil populární pražský jezdec Josef

Semerád, kterému klouzání ve vysokých rychlostech vyhovuje. Proto zvolil právě

severskou zimní soutěž. Jenže počasí mu moc radosti nepřineslo a hluboké vyfré

zované koleje navíc zapříčinily spektakulární kotrmelec hned v první zatáčce

úvodní divácké vložky. Během noci uvedli mechanici Lancer Evo 9 zpět do provo

zuschopného stavu a Semerád mohl ráno s desetiminutovou penalizací znovu na

stoupit na start. V dalším průběhu soutěže už postihl posádku Semerád –

Ceplecha pouze jeden defekt pneumatiky a do cíle v Karlstadu dorazila na

36. příčce.

20 UDDEHOLM SWEDISH RALLY


UDDEHOLM SWEDISH RALLY 21

Výsledky 57. Swedish Rally 2. soutěž MS značek a jezdců 1. soutěž PCWRC produkčních vozů termín 7.–10. 2. 2008 místo Karlstad (S) celková délka tratě 1440,08 km 18 rychlostních zkoušek o délce 309,1 km 61 startujících posádek (21 PCWRC) 47 posádek klasifikováno (17 PCWRC) Povrch rozbředlý sníh a šotolina, teploty nad nulou, polojasno Vedení v soutěži: RZ 1 P. Solberg, RZ 2–20 Latvala Vítězové RZ: Latovala 6, H. Solberg 5, Sordo 2, Loeb 2, Hirvonen 1, P. Solberg 1, Galli 1 Vedení v soutěži (PCWRC): RZ 1 Nittel, RZ 2–3 Ketomaa, RZ 4–13 Sandell, RZ 14–20 Hänninen Vítězové RZ (PCWRC): Sandell 9, Hänninen 4, Ketomaa 2, Nittel, Aigner a Flodin 1

Absolutní pořadí

1. Jari-Matti Latvala – Mikka Anttila (FIN – Ford Focus RS WRC) 2:46:41,2

2. Mikko Hirvonen – Jarmo Lehtinen (FIN – Ford Focus WRC) + 58,3

3. Gianluigi Galli – Giovanni Bernacchini (I – Ford Focus WRC) + 2:23,2

4. Petter Solberg – Phil Mills (N/GB – Subaru Impreza WRC) + 2:59,4

5. Andreas Mikkelsen – Ola Floene (N – Ford Focus WRC) + 5:46,0

6. Dani Sordo – Marc Marti (E – Citroën C4 WRC) + 7:13,1

7. Toni Gardemeister – Tomi Tuominen (FIN – Suzuki SX4 WRC) + 10:35,3

8. Juho Hänninen – Mikko Markkula (FIN – Mitsubishi Evo 9 sk. N) + 12:27,5

12. Martin Prokop – Jan Tománek (CZ – Mitsubishi Lancer sk. N) +14:30,5

36. Josef Semerád – Bohuslav Ceplecha (CZ – Mitsubishi Lancer sk. N) + 39:54,8

PCWRC

1. Juho Hänninen – Mikko Markkula (FIN – Mitsubishi Evo 9) 2:59:08,7

2. Ketomaa – Teiskonen (FIN – Subaru Impreza Sti N14) + 1:23,2

3. Patrick Sandell – Emil Axelsson (S – Peugeot 207 S2000) + 1:51,8

4. Martin Prokop – Jan Tománek (CZ – Mitsubishi Lancer Evo 9) + 2:03,0

5. Uwe Nittel – Detlef Ruf (D – Mitsubishi Lancer Evo 9) + 3:55,3

Výsledky rychlostních zkoušek

I. ETAPA

RZ1 SSS Karlstad 1 (1,90 km) 1. P. Solberg (Subaru Impreza WRC) 1:28.9, 2. Latvala (Ford Focus WRC) + 0.5, 3. Hirvonen (Ford Focus WRC) + 0.9, 4. Loeb (Citroën C4 WRC) + 1.1, 5. H. Solberg (Ford Focus WRC) + 1.5, 6. Galli (Ford Focus WRC) + 2.0, 7. Andersson (Suzuki SX4 WRC) + 2.0, 8. Sordo (Citroën C4 WRC) + 3.2, 9. Gardemeister (Suzuki SX4 WRC) + 3.2, 10. Östberg (Subaru Impreza WRC) + 4.1, 17. Prokop (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 10.0, 61. Semerád (Mitsubishi Lancer Evo 9) + 10:10.0 RZ2 Stensjön 1 (15,50 km) 1. Latvala 7:24.0, 2. Hirvonen + 3.3, 3. Östberg + 4.3, 4. Loeb + 6.7, 5. H. Solberg + 7.0, 6. Galli + 8.2, 7. P. Solberg + 11.7, 8. Atkinson (Subaru Impreza WRC) + 11.7, 9. Andersson + 14.5, 10. Wilson (Ford Focus WRC) + 17.6, 17. Prokop + 42.2, 61. Semerád + 6:52.3 RZ3 Bjälverud 1 (21,58 km) 1. Latvala 10:33.7, 2. Hirvonen + 1.9, 3. Loeb + 4.6, 4. H. Solberg + 7.9, 5. Galli + 13.9, 6. P. Solberg + 19.3, 7. Gardemeister + 24.1, 8. Andersson + 25.1, 9. Sordo + 26.5, 10. Aava (Citroën C4 WRC) + 27.1, 24. Prokop + 1:15.5, 34. Semerád + 1:39.7 RZ4 Mangen 1 (22,09 km) 1. Latvala 12:20.7, 2. H. Solberg + 16.4, 3. Hirvonen + 17.4, 4. Galli + 24.7, 5. P. Solberg + 31.2, 6. Wilson + 34.1, 7. Sordo + 35.3, 8. Gardemeister + 37.3, 9. Mikkelsen (Ford Focus WRC) + 39.4, 10. Östberg + 48.0, 18. Prokop + 1:13.3, 33. Semerád + 1:54.8

RZ5 Stensjön 2 (15,50 km)

1. Latvala 7:22.3, 2. Galli + 4.2, 3. H. Solberg + 4.4, 4. Hirvonen + 6.1, 5. Östberg

+ 7.2, 6. Sordo + 9.2, 7. P. Solberg + 10.1, 8. Aava + 12.4, 9. Gardemeister + 20.2,

10. Wilson + 22.0, 22. Prokop + 51.2, 38. Semerád + 1:24.1

RZ6 Bjälverud 2 (21,58 km)

1. Latvala 10:32.4, 2. H. Solberg + 7.5, 3. Galli + 7.6, 4. Hirvonen + 8.0, 5. P. Solberg

+ 15.6, 6. Sordo + 17.0, 7. Aava + 18.5, 8. Östberg + 19.6, 9. Wilson + 35.0,

10. Gardemeister + 39.9, 19. Prokop + 1:16.2, 36. Semerád 2:02.8

RZ7 Mangen 2 (22,09 km)

1. Latvala 12:21.2, 2. Galli + 3.3, 3. Sordo + 7.1, 4. Östberg + 9.5, 5. Hirvonen

+ 10.9, 6. H. Solberg + 12.3, 7. P. Solberg + 18.2, 8. Wilson + 25.8, 9. Atkinson

+ 29.0, 10. Rautenbach (Citroën C4 WRC) + 49.0, 18. Prokop + 1:11.3, 30. Semerád

+ 2:01.1

RZ8 SSS Karlstad 2 (1,90 km)

1. Galli 1:28.2, 2. P. Solberg + 1.0, 3. H. Solberg + 1.2, 4. Latvala + 1.4, 5. Hirvonen

+ 1.6, 6. Atkinson + 2.1, 7. Sordo + 3.9, 8. Östberg + 4.4, 9. Al-Qassimi (Ford Focus

WRC) + 5.2, 10. Wilson + 6.5, 18. Prokop + 13.2, 44. Semerád + 28.4

II. ETAPA

RZ9 Horssjön 1 (14,89 km)

1. Loeb 9:18.1, 2. Sordo + 0.5, 3. Mikkelsen + 5.3, 4. Latvala + 6.9, 5. Hirvonen

+ 11.8, 6. Gardemeister + 13.2, 7. Galli + 15.9, 8. Aava + 17.4, 9. Wilson + 18.6,

10. P. Solberg + 20.9, 16. Prokop + 31.5, 21. Semerád + 41.3

RZ10 Hagfors 1 (20,92 km)

1. Sordo 11:45.8, 2. Latvala, H. Solberg + 1.6, 4. Loeb + 4.6, 5. Mikkelsen + 6.2,

6. Galli + 6.3, 7. Hirvonen + 10.6, 8. Aava + 20.0, 9. P. Solberg + 22.1, 10. Wilson

+ 24.9, 18. Prokop + 51.4, 30. Semerád + 1:20.3

RZ11 Vargasen 1 (24,63 km)

1. Loeb 13:49.1, 2. Hirvonen + 1.0, 3. Latvala + 9.2, 4. Sordo + 10.0, 5. Atkinson

+ 13.5, 6. Galli + 15.8, 7. Aava + 21.6, 8. P. Solberg + 23.5, 9. Mikkelsen + 24.1,

10. Östberg + 24.9, 15. Prokop + 1:04.0, 30. Semerád + 1:52.8

RZ12 Horssjön 2 (14,89 km)

RZ byla kvůli nezpůsobilé trati zrušena

RZ13 Hagfors 2 (20,92 km)

1. Sordo 11:30.1, 2. Latvala + 1.7, 3. Hirvonen + 3.0, 4. P. Solberg + 5.0, 5. Galli

+ 8.1, 6. Mikkelsen + 9.6, 7. Östberg + 13.4, 8. Atkinson + 14.8, 9. Aava + 14.9,

10. Gardemeister + + 19.9, 18. Prokop + 1:02.3, 33. Semerád + 1:40.2

RZ14 Vargasen 2 (24,63 km)

1. Hirvonen 13:32.5, 2. Latvala + 5.4, 3. Atkinson + 5.6, 4. Sordo + 6.0, 5.

P. Solberg + 9.0, 6. Galli + 12.6, 7. Östberg + 13.8, 8. Aava + 19.0, 9. Mikkelsen

+ 21.9, 10. Wilson + 27.1, 14. Prokop + 1:09.2, 34. Semerád + 2:14.6

III. ETAPA

RZ15 Ullen 1 (16,25 km)

1. H. Solberg 8:21.7, 2. P. Solberg + 5.3, 3. Hirvonen + 7.0, 4. Latvala + 7.1,

5. Östberg + 7.6, 6. Sordo + 10.2, 7. Wilson + 11.9, 8. Aava + 13.0, 9. Galli + 15.5,

10. Mikkelsen + 15.9, 17. Prokop + 51.0, 35. Semerád + 1:11.8

RZ16 Lesjöfors 1 (10,49 km)

1. H. Solberg 5:54.5, 2. Latvala + 1.9, 3. Östberg + 3.9, 4. Atkinson + 5.4, 5. Aava

+ 5.9, 6. Hirvonen + 6.7, 7. Sordo + 7.1, 8. Galli + 7.4, 9. P. Solberg + 10.0,

10. Wilson + 10.0, 11. Mikkelsen + 11.3, 16. Prokop + 27.9, 33. Semerád + 45.6

RZ17 Rämmen 1 (21,87 km)

1. H. Solberg 11:14.4, 2. Latvala + 8.2, 3. Hirvonen + 9.3, 4. Aava + 12.3, 5. Sordo

+ 12.6, 6. Östberg + 12.7, 7. Mikkelsen + 14.9, 8. P. Solberg + 18.8, 9. Atkinson

+ 19.7, 10. Galli + 21.5, 19. Prokop + 1:04.1, 29. Semerád + 1:32.9

RZ18 Ullen 2 (16,25 km)

RZ byla kvůli nezpůsobilé trati zrušena.

RZ19 Lesjöfors 2 (10,49 km)

1. H. Solberg 5:43.8, 2. P. Solberg + 2.4, 3. Sordo + 4.2, 4. Atkinson + 4.4,

5. Latvala + 4.5, 6. Östberg + 5.2, 7. Hirvonen + 7.1, 8. Aava + 7.8, 9. Galli + 10.9,

10. Gardemeister + 15.6, 13. Prokop + 27.5, 33. Semerád + 57.0

RZ20 Rämmen 2 (21,87 km)

1. H. Solberg 11:07.1, 2. Latvala + 4.3, 3. Hirvonen + 4.4, 4. P. Solberg + 8.0,

5. Aava + 12.0, 6. Sordo + 13.1, 7. Atkinson + 15.2, 8. Galli + 18.0, 9. Mikkelsen

+ 23.8, 10. Östberg + 28.5, 14. Prokop + 1:01.4, 30. Semerád + 1:46.9


22 UDDEHOLM SWEDISH RALLY

Mikko Hirvonen v rozhovoru se svým loňským týmovým kolegou Marcusem Grönholmem.

Švédský závod ani tentokrát neprovázely optimální sněhové podmínky. Toni Gardemeister dovedl Suzuki SX4 WRC na sedmé místo.


UDDEHOLM SWEDISH RALLY 23

Sněhové brýle nepoužívala jen absolutní špička, ale i český zástupce Martin Prokop. Švédská rally patří k oblíbeným závodům Gigi Galliho.

Posádkám stáje Citroën Total švédské tratě pořádně zhořkly. Dani Sordo obsadil až šestou příčku.


24 UDDEHOLM SWEDISH RALLY

Petter Solberg se vrátil na místo činu. Právě před deseti lety ve Švédsku debutoval v rámci světového šampionátu.

Světová premiéra Peugeotu 207 Super 2000 v rukou Patrika Sandella naznačila potenciál vozů této specifikace.

Atak Henninga Solberga na stupně vítězů vydržel jen polovinu soutěže, kdy zkušený Nor havaroval. Návrat do soutěže okořenil nejrychlejšími časy na všech zkouškách závěrečné etapy.


UDDEHOLM SWEDISH RALLY 25

Jari-Matti Latvala zvítězil téměř stylem start – cíl. O tento primát ho připravil nejrychlejší čas P. Solberga na úvodní divácké speciálce.

Osmnáctiletý Andreas Mikkelsen se díky páté příčce dočkal životního výsledku.


26 UDDEHOLM SWEDISH RALLY

Světová premiéra Josefa Semeráda téměř skončila dříve než začala. Na trati divácké speciálky se pražský pilot ocitl se svým Lancerem na střeše.

Na horizontu Colina McRae skočil nejdále tovární Ford. Nikoli však Mikko Hirvonen na snímku, ale Khalid Al Qassimi. Jeho let měřil úctyhodných 36 metrů.


UDDEHOLM SWEDISH RALLY 27

České duo Martin Prokop – Jan Tománek bylo s výsledkem na specifickém povrchu spokojeno.

Juho Hänninen zúročil své sněhové zkušenosti a do produkčního šampionátu vstoupil s maximálním bodovým ziskem.

Seveřané opanovaly v PCWRC kompletní stupně vítězů. Druhé místo obsadila finská posádka Ketomaa – Teiskonen se Subaru Impreza.

„Na tento den nikdy nezapomenu,“ reagoval Jari-Matti Latvala.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist