načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Psaní na hladině vody -- Spontánní promluvy, vhledy a kresby - Mooji

Psaní na hladině vody -- Spontánní promluvy, vhledy a kresby

Elektronická kniha: Psaní na hladině vody -- Spontánní promluvy, vhledy a kresby
Autor:

Psaní na hladině vody je zhuštěným paprskem té vroucí záře, kterou je Mooji. Uvnitř jsou obsaženy zlaté valouny moudrosti, jež byly nashromážděny za poslední desetiletí z Moojiho ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  150
+
-
5
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9% 100%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Maitrea a.s.
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 208
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace , portréty
Vydání: 1. vyd. v českém jazyce
Název originálu: Writing on water
Spolupracovali: sestavili Zendži a Mandžušrí
přeložili Janaki a Josef Ananda Skuhrovec
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-750-0074-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Kniha zachycující životní moudra, postřehy a myšlenky jamajského Guru.

Popis nakladatele

Psaní na hladině vody je zhuštěným paprskem té vroucí záře, kterou je Mooji. Uvnitř jsou obsaženy zlaté valouny moudrosti, jež byly nashromážděny za poslední desetiletí z Moojiho zápisníků a z jeho osobních setkání a satsangů po celém světě. Tato kniha je také pokladem díky obsaženým originálním kresbám, jež podporují psaná slova Pravdy. V Moojiho kresbách štětcem není žádný úmysl zachytit jakékoliv poznatelné objekty. Je to gejzír kreativní radosti. Jeho kresby vyjadřují spontaneitu a svobodu, jež souzní se životem. Je to víra v interpretace mysli, jež jsou příčinou našeho odbočení od zřejmé pravdy. Jeden způsob, jak se dostat z této pasti, je meditovat nad tím, co zde s námi Mooji sdílí a k čemu neochvějně poukazuje.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Psaní

na hladine

vody

ˇ



MOOJI

vhledy a kresby

Sestavili

Zendži a Mandžušrí

Přeložili

Janaki a Josef Ananda Skuhrovec

spontánní promluvy,

Psaní

na hladine

vody

ˇ

„Vstřebat tato rčení je totéž jako navrátit se Domů.”

− Radha


KATALOGIZACE V KNIZE - NÁRODNÍ KNIHOVNA ČR

Mooji

Psaní na hladině vody: spontánní promluvy, vhledy a kresby / Mooji ; [z

anglického originálu ... přeložili Klára Janaki Matoušková a Josef Ananda

Skuhrovec]. -- 1. vyd. v českém jazyce. -- Praha: Maitrea, 2014. -- 209 s.

Název originálu: Writing on water

ISBN 978-80-7500-074-3 (brož.)

111.1/.3 * 130.33+2-188 * 130.31 * 111.83 * 165.023.1 * 123.1 * 159.923.5

* 17.02 * 13

- bytí

- univerzální vědomí

- mysl

- pravda -- duchovní pojetí

- svoboda -- duchovní pojetí

- rozvoj osobnosti -- duchovní pojetí

- životní moudrost -- duchovní pojetí

- úvahy

13 - Filozofie ducha [5]

Mooji

Psaní na hladině vody

Writing on Water

Copyright © Mooji (Anthony Paul Moo-Young), 2011

Translation © Janaki, Ananda, 2014

Czech edition © MAITREA a.s., Praha 2014

ISBN 978-80-7500-074-3


Venováno týmu Mooji Sangha,

jehož clenové slouží telem, myslí a Srdcem,

aby se podelili se svetem o Pravdu, kterou

objevili skrze satsang.

ˇ

ˇ ˇ

ˇ ˇ

Mooji


Klaním se

u nohou svého učitele,

ztělesnění Milosti,

Moudrosti a Lásky,

světlo jehož přítomnosti

rozptyluje veškeré pochybnosti

a falešné představy,

a tím ustaluje mysl

v jejím původním stavu

− Nezrozeném Čirém Vědomí


Srí Harilal Púndža (Sri Harilal Poonja)

Milovaný „Papadží“ (Papaji)


Bhagavan Šrí Ramana Mahariši,

světec z Arunačály


Držíte v  ruce drahokam, který vám může umožnit přímé

zažití mysteria, jež je základem celého Univerza. Je topříležitost poznat a ustálit se v poznání, že jste vždy bylinekonečným a dokonalým Bytím.

Mnozí mluví o Pravdě, nemnozí ji znají přímo a mnohem méně je těch, kteří jsou schopni vám ji odhalit. Mooji je jednou z těchto vzácných bytostí, jež poctívají svoupřítomností tuto planetu, bytostí, jež není pouze probuzená, ale také umí nasměrovat mysl zpět do jejího zdrojeprostřednictvím autority vlastních slov a své přítomnosti. Touto cestou manifestuje jedinečnou schopnost osvobodit upřímnéhledající od nadvlády egoistické mysli.

Psaní na hladině vody je zhuštěným paprskem té vroucí záře, kterou je Mooji. Uvnitř jsou obsaženy zlaté valouny moudrosti, jež byly nashromážděny za poslední desetiletí z  Moojiho zápisníků a  z  jeho osobních setkání a  satsangů po celém světě. Tato kniha je také pokladem díkyoriginálním kresbám, jež podporují psaná slova Pravdy. V Moojiho kresbách štětcem není žádný úmysl zachytit jakékoliv poznatelné objekty. Je to gejzír kreativní radosti. Jeho kresby vyjadřují spontaneitu a svobodu, jež souzní se životem. Je to víra v interpretace mysli, jež jsou příčinou našeho odbočení od zřejmé pravdy. Jeden způsob, jak se dostat z této pasti, je meditovat nad tím, co zde s námi Mooji sdílí a k čemuneochvějně poukazuje.

PŘEDMLUVA


Přístup s  otevřenou myslí je velkým pomocníkem při čtení této knihy. Není důležité, jakou duchovní literaturu jste četli či jaká duchovní učení jste poznali. Živá slova Pravdy jsou vždy svěží a bezprostřední. To, co následuje, není předkládáno k teoretické diskusi či debatě nebo aby to bylo slepě přijato. Koncepty samy o sobě nejsou neměnné; pouze tak vypadají ve chvíli, kdy připoutáme sami sebe k  tomu, co je pociťováno jako důvěrně známé, a kdy se pohybujeme v prostředí, kde předpoklady jsou zřídkakdy zpochybňovány. Pravda nemůže být uspořádaná do sterilních konceptů, žádný koncept není celistvý či jedinečný.

Zveme vás, abyste svou mysl ponořili do tohoto pramene a  dovolili svému srdci napít se jasné moudrosti vyzařující z těchto stránek. Editoři

Jediným smyslem těchto slov

je zanechat vaši mysl prázdnou,

ne plnou.

Jestliže odcházíte s tím,

že jste se něco naučili,

promeškali jste svou příležitost.

Satsang není učením, ale objasňováním,

aby pravého pochopení

mohlo být znovu dosaženo

a falešná představa byla rozptýlena.

Nejsem

řečníkem ani kazatelem.

Nemám poslání

změnit tento svět. Nemám pro nikoho

žádná originální slova či učení.

Pouze vyjadřuji to, co zažívám ve svém srdci

v nejpřirozenější podobě.

Neokouzlují mě nové myšlenky nebo činy.

Veškerý entusiasmus pro pozemské snahy

a usilování je pryč.

Pro mne jsou myšlenky, slova a skutky

− aktivity života − pouhými nástroji

k servírování prasadu Bytí.

5

Na úplném konci je to svoboda

i od konceptu svobody, kterou hledáme.

Je to konec veškerého usilování.

Směřujeme svou pozornost, své úsilí

k tomu, abychom se stali tím nejlepším „někým“,

jímž dokážeme být.

To je důsledek našich vnějších okolností

a je to přirozené a nevyhnutelné

až do té doby, než je pravda rozpoznána a potvrzena v srdci.

Rozvíjení se směrem k dokonalosti

je příběhem celého lidstva, ale

není to svoboda, není to pravda.

Všemi způsoby

žijte ten nejvyšší projev, jaký dokážete. Změňte to,

co cítíte, že neslouží vaší svobodě a pravdě.

Následujte výzvu svého srdce, ale neberte

projev jako ztělesnění

nebo definici svého pravého Já.

S vděčností si užívejte svého života

jako daru od života samotného,

jako projev Boha, jako tanec kosmu,

ale zůstaňte uvnitř formy prostým Pozorovatelem.

Mudrc se dívá do zrcadla existence

na obraz, který se jeví jako on sám, ale není zmaten.

Zůstává neměnným Bytím

zářícím uvnitř svatyně prázdnoty.

6

Naučená spiritualita

byla vždy snadno k dostání.

Co je vzácné, je Svatost

− ta co září sama sebou,

když je vědění

pohlceno v Srdci.

Nejvíce utrpení přináší, když musíte žít jako „já“

namísto „Já” – Čirého Vědomí.

Kdo je to dobrý žák?

Mistr v procesu zrání.

Kdo je to mistr?

Úspěšný žák.

Bděte! Prožívejte emoce,

ale nestaňte se jejich kontrolorem.

7

Tak jako hosté nepřicházejí do restaurace

s vlastním menu,

nežijte v životě se svým vlastním

seznamem požadavků.

Kdo bude spokojený s jídlem,

které mu život připraví?

Krajní lstí ega-mysli

je vklouznout za koncept pozorovatele.

Mysl-ego pak řekne

„Nejsem ničím, co se objevuje.“

Pouze moudrý rozpozná jeho přítomnost

a vykoření ho.

Milost Satgurua „vás“ vyhodí pryč

a vstoupí do vaší nepřítomnosti.

Obraz vašeho vlastního já je pomíjivý

jako hra světla tančícího na hladině vody.

8

Zjištění, že žádná představa

nemůže žít bez vás,

zanechá vaši mysl jako otevřený prostor.

Ani nepovažujte žádné představy za pravdu

ani nebuďte jejich vlastníkem.

Nejdůležitější je zdržet se

ztotožňování se s jakoukoliv představou,

ať sebevíce lákavou.

A takto nebudete omezovat

svou přirozenou mysl.

Není to

pouhé sledování mysli,

ale spíše

rozpoznávání Toho,

v čem je mysl

pozorována.

9

Svět je plný bláznivých lidí.

Co je tímto bláznovstvím?

Usilování o všední a pomíjivé

zatímco Klenot

samojediné Blaženosti

je přehlížen.

Kdo říká,

já nemohu najít „Já jsem“?

Toto „Já jsem“

mluví ve svém zmatení

jako mysl.

Ani tato nálepka „Já jsem“

není nutná,

vy jste tímto „Já jsem“!

A vy jste Tím, k čemu

tato slova „Já jsem” poukazují.

Sebedotazování

nezdokonaluje „já“,

spíše odhaluje fakt,

že „já“ je pouhou myšlenkou,

a nakonec rozpustí tuto „já“- myšlenku

v jejím zdroji.

10

Může se vynořit myšlenka

„Teď je vše v pořádku, ale až se vrátím

do svého každodenního života,

bude to jiné.“

Právě tímto

předpovídáte svůj pád.

Rozpoznejte toto jako myšlenku.

Pociťujte její sílu,

avšak zůstaňte soustředěni,

jako nezúčastněný pozorovatel,

utvrzeni ve vědění:

toto není pravda.

Přestože je pravdou,

že cvičení jako taková

nevedou nutně k osvícení,

mají své nezastupitelné místo.

Zpočátku připraví mysl

k tomu, aby byla vnímavější

k jemným pravdám.

V okamžiku, kdy pravé pochopení vyvstane,

cvičení dále přispívají

k upevňování pozornosti v základech Bytí

a k odvrácení veškerých pochybností

vůči tomu, co bylo rozpoznáno

v srdci.

11

Když ponoříte prst do vody,

voda se trochu zachvěje,

když je prst vytažen,

voda se znovu uklidní.

Toto je přirozenost vody.

Podobně přirozenost Bytí

je taková, že když je zčeřeno,

navrátí se pak do svého

přirozeného klidu samo o sobě.

Žádná pomoc k tomu není nutná.

Ale pokud je zde myšlenka „já”,

prst neustále čeří vodu.

12

Spíše než

stát se účastníkem scény,

hledejte pozorovatele.

Vaše utrpení nepochází

ani tak

ze světa jako takového,

ale spíše z hluku mysli.

Niterný prostor

je přirozené místo odpočinku všech bytostí

− je to místo pravé meditace,

ticha a lásky −

když je kvůli klamnému

ztotožnění se s egem skryté,

do světa vstupuje chaos.

Když nastane

opravdové setkání

mezi vámi a Guruem,

oba zmizí.

Pouze Satguru,

samojediné Já, zůstává.

13

Není žádná „věc“, co by existovala za pocitem „Já jsem“.

Ale vy jako „nic“ existujete za pocitem „Já jsem“.

Tazatel

obvykle nebývá zpochybňován.

To jeho otázky jsou

středem pozornosti.

Většina otázek, objektivních ve své podstatě,

může být zodpovězena

objektivními odpověďmi

v návaznosti na naši myšlenkovou tradici.

Avšak v okamžiku, kdy je položena otázka:

„Kdo je tazatel?“,

zemětřesení vstoupí do mysli

a falešná identita se začne rozpadat

uvolňujíc místo

světlu čirého Bytí.

14

To, co Jest,

nemá žádnou podobu.

Mysl má mnoho podob, vše, co můžete vidět, je myslí.

Já se však nepodobá ničemu.

Žádný zážitek nemůže být měřítkem

pravého Já.

Tak posvátná, mimo veškeré představy,

mimo veškerá hnutí mysli,

je Absolutní Realita − To, čím ve skutečnosti jsme.

Uvědoměním si tohoto

se přemístíte ze smrti do věčného života.

Pravda je Jedna,

a přesto se projevuje v mnohosti.

Není zde ale nutnost

tlačit váš život do existence bez chuti,

a usilovat tím o zažívání Jednoty.

Je mnoho těch,

kteří mluví

o „Bohu“, „Duchu“ nebo „Vědomí“...

Vzácní jsou však ti, v jejichž přítomnosti

je tato Pravda zjevná.

15

Mysl,

pohlcena v Srdci,

se znovu objeví jako

ticho a mír.

Smrt

je jedním z úžasných božích nápadů,

neboť strach ze zániku

žene mysl

k hledání toho, co nikdy neumírá −

nezrozeného Bytí.

16

Vy jste

absolutní jednota

mimo dualitu.

To t o j s t e .

Vy jste

tak zajedno se svým já,

že nedokážete

vnímat sami sebe.

Pouze si můžete představit,

že jste

něčím jiným.

Zrovna tak jako nůž

může nakrájet mnoho zeleniny,

ale nemůže nakrájet sám sebe

nebo váha,

která může zvážit mnoho věcí,

ale nemůže zvážit sama sebe,

právě tak je to s jediným nejvyšším Já

− jedinou Skutečností.

Samojediné a nedělitelné

nemůže vnímat samo sebe,

může pouze vnímat vše,

čím není.

Mysl

vás vždy pošle

na cestu...

17

Držíme se tolika věcí!

Nosíme s sebou tolik vzpomínek,

úmyslů a představ

v kapsách své mysli.

Neustále vyprazdňujte své kapsy.

Některé ojedinělé bytosti,

které vidí zbytečnost

v ukládání bezcenného,

jednoduše vytrhnou své kapsy

a zahodí je pryč!

Buďte pravdiví k Lásce.

Nezraďte Ji.

Pak, v den,

kdy se celý prales mysli

vznítí v plamenech,

vy neutečete.

Zůstanete tišší a klidní,

protože v této chvíli Láska zplodí

své nejsladší ovoce:

nedotčenou Přítomnost.

Tou nejvyšší sádhanou je,

když vnímání a bytí

jsou jedním.

18

Doktor vám řekne

„Brzy umřete.”

Tento okamžik a tuto zprávu

nikdy nezapomenete.

Mudrc vám jasně ukazuje,

„Vy jste to Věčné,

jež nikdy nezemře.”

Příští moment

to okamžitě zapomenete.

Jak udivující je

falešná představa,

která drží tento svět

v očarování.

Proč se cítím tak svázán,

tak nesvobodný?

Protože jste vychováváni

tomu věřit.

Já nepředávám Pravdu,

nehledám ji ani ji nesdílím.

Já jsem Pravdou samotnou.

19

Jestliže vás polibek vašeho milence

dokáže rozpálit,

co potom polibek od Boha,

co s vámi udělá?

Dovolte sami sobě

býti doopravdy políbeni z nitra.

Polibkem, který vám vaše mysl

nikdy nemůže dát.

20

Jste to vy,

kdo určuje,

jestli se něco děje,

anebo ne.

Je zde možnost volby,

není to fakt.

Bez vašeho zájmu

zde není žádný záznam

o tom, že se něco děje.

Jestliže uvěříte pohybu ve své mysli

a ztotožníte se s ním,

− to je „dění se“.

A přesně v tu chvíli se to začne zapisovat

do vaší paměti.

Taková je přirozenost

a mechanismus mysli.

A proto zůstávejte

Pozorností samotnou.

Věčnost není nekonečný čas,

věčnost znamená bezčasovost.

Cesty mysli jsou pradávné,

ale vaše pravé Já je věčné.

21

Co to je,

co nemůže být proměněno ani odstraněno?

Jaká vzdálenost stojí

mezi vámi

a tím, co nikdy nemůže být

vzato pryč?

Pouhá vzdálenost myšlenky.

Bůh

vám nabízí chléb.

Nežádejte o toast,

udělejte si ho!

22

Když je poznáno poznání,

ten, kdo by něco znal,

mizí.

Ale i toto „mizení”

je iluze. Toto neměnné Já

je všepřesahující ,

mimo objevování se, mimo mizení.

Nepochopitelné.

Skrze víru ve slova Mistra

je zákal klamné identity odstraněn

a samojediné Já je odhaleno.

A tak odpadá tíha

ega, arogance, pýchy, strachu

a veškerého utrpení.

A člověk začne vnímat − nikoli pravé Já −

ale ryze z pravého Já

pomíjivost projeveného světa.

23

Slova poukazující

z Pravdy k Pravdě

se navracejí zpět do Prázdnoty

ve chvíli, kdy je jejich

poslání dokončeno.

A proto zde nejsou k tomu,

aby se sbírala a vystavovala

v muzeu mysli.

Když se živá slova změní ve strnulé koncepty,

stanou se pro usilujícího

sarkofágem.

Přestaňte se snažit

vysvětlit svou mysl.

Jednoduše buďte pravým Já.

Proč požadujete tolik předtím,

než si dovolíte

jednoduše spočinout jako Bytí?

Odložte kontrolní seznam

pro osvícení. Je to pouhý výmysl mysli

snažící se vás ošidit o mír,

kterým už ve své podstatě jste.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist