načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Průvodce školní inkluzí – Monika Tannenbergová

Průvodce školní inkluzí
-11%
sleva

Kniha: Průvodce školní inkluzí
Autor: Monika Tannenbergová

Autorka v knize vysvětluje, co je to inkluze a jak ji uplatnit ve školách ke spokojenosti všech - žáků, učitelů i rodičů. Kniha je rozdělena do čtyř kapitol. V první jsou východiska, ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  250 Kč 223
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6% 80%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Wolters Kluwer
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 136
Rozměr: 232 x 158 x 8 mm
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání
Vazba: Paperback
Datum vydání: 1. 3. 2016
ISBN: 978-80-7552-008-1
EAN: 9788075520081
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autorka v knize vysvětluje, co je to inkluze a jak ji uplatnit ve školách ke spokojenosti všech - žáků, učitelů i rodičů. Kniha je rozdělena do čtyř kapitol. V první jsou východiska, která shrnují, proč se již nediskutuje nad tím "zda" vůbec, nýbrž nad tím "jak" inkluzi pojmout. V druhé kapitole je mj. vyjasněno, co to inkluze vlastně je a jaký je rozdíl mezi inkluzí a integrací. V následující části jsou popsány konkrétní ukazatele i prvky školní inkluze. Tedy z obecných definic a charakteristik inkluze se posuneme dál k její praktické formě, kterou by na sebe měla ve škole brát. Pro správné pochopení základů inkluze jsou všechny její prvky rozděleny do čtyř skupin, přičemž jednotlivé prvky - ukazatele jsou doplněny popisem pro lepší poznání a rozlišení. Poslední část knihy tvoří praktické tipy. Je zde soubor námětů z českých inkluzivně zaměřených škol, které mohou posloužit jako inspirace nebo konkrétní návody, jak zavádění či zkvalitňování školní inkluze postupovat.

Popis nakladatele

Otázka nezní, zda podporovat inkluzi ve školství, ale jak, domnívá se autorka publikace Monika Tannenbergerová. Jak lze identifikovat prvky, které na půdě školy tvoří inkluzivní prostředí, a co ve škole změnit, aby mohl být princip inkluze do života školy efektivně a přirozeně zapracován? Autorka čtivým jazykem vysvětluje, proč bychom inkluzi měli požadovat – tedy také proč považuje debatu o tom, zda inkluzivní vzdělávání podporovat, za absurdní –, co pod pojmem inkluze rozumět a jak poznat inkluzivní školu. Stejně tak poskytuje inspirativní rady a náměty z českých základních škol, které napomohou úspěšně uplatnit inkluzivní prvky v praxi.

Další popis

Jak lze identifikovat prvky, které na půdě školy tvoří inkluzivní prostředí? Co ve škole změnit, aby mohl být princip inkluze do života školy efektivně zapracován? Naše kniha praktická příručka nabízí nejen odpovědi, ale i soubor praktických, inspirativních námětů z českých základních škol, které mohou pomoci s konkrétním uplatněním inkluzivních prvků. Je důležité připravit děti na život v rozmanité, dynamické a demokratické společnosti. Rozvíjet kompetence, které budou v budoucnu pro své úspěšné uplatnění opravdu potřebovat. A vnímání inkluze jako přirozené vlastnosti společnosti i školy toho musí být neoddělitelnou součástí, jinak se nám tento úkol nepodaří splnit. Pojem inkluze je širší pedagogickou i laickou veřejností často vnímán jako politikum, které je do české školy násilně implementováno shora. Při nezaujatém čtení této publikace si ale uvědomíme, že jde o naprosto logické vyústění vývoje společnosti, která se hlásí k demokratickým principům a která svůj školský systém zakládá na humanitním přístupu. Přitom zde nejde jen o obecně pojaté přesvědčování, neboť obecná východiska jsou následně ilustrována barvitými příklady dobré praxe. doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. vedoucí katedry primární pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity Kniha přináší ucelený pohled na téma inkluze velmi čtivým a srozumitelným jazykem, který nesměřuje pouze k učitelům, ředitelům a zřizovatelům, ale také k rodičům. Předkládá návod, jak poznat inkluzivní školu, ale především se podrobně věnuje jednotlivým tematickým oblastem inkluze a jejich rozpoznání v prostředí školy. Cenné jsou i konkrétní tipy z praxe. Kniha by měla být běžnou součástí knihoven nejen odborných pracovníků. RNDr. Mgr. Břetislav Svozil, Ph.D. ředitel ZŠ Labyrinth


Jak lze identifikovat prvky, které na půdě školy tvoří inkluzivní prostředí? Co ve škole změnit, aby mohl být princip inkluze do života školy efektivně zapracován? Naše kniha nabízí nejen odpovědi, ale i soubor praktických, inspirativních námětů z českých základních škol, které mohou pomoci s konkrétním uplatněním inkluzivních prvků.

Je důležité připravit děti na život v rozmanité, dynamické a demokratické společnosti. Rozvíjet kompetence, které budou v budoucnu pro své úspěšné uplatnění opravdu potřebovat. A vnímání inkluze jako přirozené vlastnosti společnosti i školy toho musí být neoddělitelnou součástí, jinak se nám tento úkol nepodaří splnit.


Předmětná hesla
Základní školyČesko – 21. století
Sociální inkluzeČesko – 21. století
Integrovaná výchova a vzděláváníČesko – 21. století
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

5

OBSAH

Poděkování 6 Férová škola 7 Seznam použitých zkratek 8 Seznam souvisejících právních předpisů 9 ÚVOD aneb K čemu a komu slouží tento průvodce? 11 1. VÝCHODISKA aneb Proč požadujeme inkluzi? 13

1 1 Pohled filozoficko-etický 13

1 2 Pohled historicko-pedagogický 20

1 3 Pohled lidskoprávní 26

1 4 Pohled ekonomický 31

2. TERMINOLOGIE aneb Co je to inkluze? 34

3. UKAZATELE aneb Jak poznám inkluzivní školu? 41

4. TIPY aneb Jak zní základní inspirativní rady do praxe? 59

PŘÍLOHY 109

1 Profil žáka na jednu stranu 110

2 Individuální vzdělávací plán A 113

3 Individuální vzdělávací plán B 116

4 Plán osobnostního rozvoje A 118

5 Plán osobnostního rozvoje B 121

6 Ocenění učitele/asistenta 123

7 Hodnocení mé cesty k úspěchu 125

8 Sebehodnocení žáka 126

9 Hospitační záznam 128

10 Plán osobního a pedagogického rozvoje 132

Literatura 133

O autorce 136




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist