

sleva
Kniha:
Průvodce školní inkluzí
Autor:
Monika Tannenbergová
Kniha teď bohužel není dostupná.
»hlídat dostupnost
Nakladatelství: | Wolters Kluwer |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2016 |
Počet stran: | 136 |
Rozměr: | 231 x 155 x 9 mm |
Vydání: | Vydání první |
Skupina třídění: | Výchova a vzdělávání |
Vazba: | Knihy - paperback |
Datum vydání: | 1. 3. 2016 |
ISBN: | 978-80-7552-008-1 |
EAN: | 9788075520081 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Autorka v knize vysvětluje, co je to inkluze a jak ji uplatnit ve školách ke spokojenosti všech - žáků, učitelů i rodičů. Kniha je rozdělena do čtyř kapitol. V první jsou východiska, která shrnují, proč se již nediskutuje nad tím "zda" vůbec, nýbrž nad tím "jak" inkluzi pojmout. V druhé kapitole je mj. vyjasněno, co to inkluze vlastně je a jaký je rozdíl mezi inkluzí a integrací. V následující části jsou popsány konkrétní ukazatele i prvky školní inkluze. Tedy z obecných definic a charakteristik inkluze se posuneme dál k její praktické formě, kterou by na sebe měla ve škole brát. Pro správné pochopení základů inkluze jsou všechny její prvky rozděleny do čtyř skupin, přičemž jednotlivé prvky - ukazatele jsou doplněny popisem pro lepší poznání a rozlišení. Poslední část knihy tvoří praktické tipy. Je zde soubor námětů z českých inkluzivně zaměřených škol, které mohou posloužit jako inspirace nebo konkrétní návody, jak zavádění či zkvalitňování školní inkluze postupovat.
Otázka nezní, zda podporovat inkluzi ve školství, ale jak, domnívá se autorka publikace Monika Tannenbergerová. Jak lze identifikovat prvky, které na půdě školy tvoří inkluzivní prostředí, a co ve škole změnit, aby mohl být princip inkluze do života školy efektivně a přirozeně zapracován? Autorka čtivým jazykem vysvětluje, proč bychom inkluzi měli požadovat – tedy také proč považuje debatu o tom, zda inkluzivní vzdělávání podporovat, za absurdní –, co pod pojmem inkluze rozumět a jak poznat inkluzivní školu. Stejně tak poskytuje inspirativní rady a náměty z českých základních škol, které napomohou úspěšně uplatnit inkluzivní prvky v praxi.
Jak lze identifikovat prvky, které na půdě školy tvoří inkluzivní prostředí? Co ve škole změnit, aby mohl být princip inkluze do života školy efektivně zapracován? Naše kniha praktická příručka nabízí nejen odpovědi, ale i soubor praktických, inspirativních námětů z českých základních škol, které mohou pomoci s konkrétním uplatněním inkluzivních prvků. Je důležité připravit děti na život v rozmanité, dynamické a demokratické společnosti. Rozvíjet kompetence, které budou v budoucnu pro své úspěšné uplatnění opravdu potřebovat. A vnímání inkluze jako přirozené vlastnosti společnosti i školy toho musí být neoddělitelnou součástí, jinak se nám tento úkol nepodaří splnit. Pojem inkluze je širší pedagogickou i laickou veřejností často vnímán jako politikum, které je do české školy násilně implementováno shora. Při nezaujatém čtení této publikace si ale uvědomíme, že jde o naprosto logické vyústění vývoje společnosti, která se hlásí k demokratickým principům a která svůj školský systém zakládá na humanitním přístupu. Přitom zde nejde jen o obecně pojaté přesvědčování, neboť obecná východiska jsou následně ilustrována barvitými příklady dobré praxe. doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D. vedoucí katedry primární pedagogiky na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity Kniha přináší ucelený pohled na téma inkluze velmi čtivým a srozumitelným jazykem, který nesměřuje pouze k učitelům, ředitelům a zřizovatelům, ale také k rodičům. Předkládá návod, jak poznat inkluzivní školu, ale především se podrobně věnuje jednotlivým tematickým oblastem inkluze a jejich rozpoznání v prostředí školy. Cenné jsou i konkrétní tipy z praxe. Kniha by měla být běžnou součástí knihoven nejen odborných pracovníků. RNDr. Mgr. Břetislav Svozil, Ph.D. ředitel ZŠ Labyrinth
Jak lze identifikovat prvky, které na půdě školy tvoří inkluzivní prostředí? Co ve škole změnit, aby mohl být princip inkluze do života školy efektivně zapracován? Naše kniha nabízí nejen odpovědi, ale i soubor praktických, inspirativních námětů z českých základních škol, které mohou pomoci s konkrétním uplatněním inkluzivních prvků.
Je důležité připravit děti na život v rozmanité, dynamické a demokratické společnosti. Rozvíjet kompetence, které budou v budoucnu pro své úspěšné uplatnění opravdu potřebovat. A vnímání inkluze jako přirozené vlastnosti společnosti i školy toho musí být neoddělitelnou součástí, jinak se nám tento úkol nepodaří splnit.
Sociální inkluze – Česko – 21. století
Integrovaná výchova a vzdělávání – Česko – 21. století

Pipeková Jarmila, Vítková Marie
Cena: 311 Kč