načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Průvodce člověka klidnějším životem -- Odhalená kabala - Michael Laitman

Průvodce člověka klidnějším životem -- Odhalená kabala
-12%
sleva

Kniha: Průvodce člověka klidnějším životem -- Odhalená kabala
Autor:

Kabala, vysvětlená modernímu člověku vynikajícím současným duchovním mistrem a autorem, nás dovede až k podstatě věcí, poskytne odpovědi na to, co člověka obecně zajímá, a ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  238 Kč 209
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: EUGENIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2019
Počet stran: 160
Rozměr: 205,0x135,0x13,0 mm
Hmotnost: 0,126kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Novinka týdne: 2019-11
Datum vydání: 201903
ISBN: 978-80-8100-590-9
EAN: 9788081005909
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kabala, vysvětlená modernímu člověku vynikajícím současným duchovním mistrem a autorem, nás dovede až k podstatě věcí, poskytne odpovědi na to, co člověka obecně zajímá, a vysvětlí, proč se nacházíme tam, kde jsme.

Podle knihy Zohar se na konci 20. století objevila nová touha, jež je vyvrcholením všech předcházejících úrovní vývoje lidstva, je nejmocnější, její jedinečné rysy ji odlišují od ostatních a je podstatou duchovního růstu, jímž má každý z nás projít. V současné době svět posuzujeme pěti smysly, ale aby bylo toto posuzování správné, potřebujeme ještě šestý smysl. Rozvinout jej nám může pomoct i moudrost kabaly. Jejím využíváním můžeme změnit touhu po sebeuspokojování definovanou jako egoismus na touhu uspokojit celou přírodu (Stvořitele), jež je definovaná jako altruismus.

Současná globální krize je krizí tužeb, a pokud použijeme moudrost kabaly k uspokojení největší touhy ze všech - touhy po duchovnosti – veškeré problémy se vyřeší automaticky, neboť jejich podstatou je to, co zažívají mnozí z nás – duchovní nespokojenost.

Další popis

Autor je současný přední kabalista. Jeho kniha vysvětluje jedno z nejvýznamnějších světových duchovních učení tak, aby přinesla praktickou moudrost běžnému modernímu člověku. Kabala se zabývá zkoumáním světa a přírody. K hlavním tématům kabaly patří: duchovní světy a náš svět, výstup po žebříku, vnímání reality, svobodná volba. Najdete zde i podnětné názory na to, jak souvisí kabala se životem dnešního člověka a jak s její pomocí řešit současnou globální krizi.


Autor je súčasný popredný kabalista. Jeho kniha zrozumiteľne vysvetľuje jedno z najvýznamnejších svetových duchovných učení. Zároveň poskytuje kľúč k blahu ľudstva v zložitej súčasnosti, kedy čelíme úlohe rozhodnúť sa medzi devolučnou a evolučnou cestou.


Kniha je zařazena v kategoriích
Michael Laitman - další tituly autora:
Od chaosu k harmonii -- Svět podle kabaly Od chaosu k harmonii
Kniha Zohar Kniha Zohar
Sobectví, nebo altruismus? Sobectví, nebo altruismus?
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

5

Obsah O autorech ................................................................7

ÚVOD .....................................................................11

PLANETÁRNÍ VĚDOMÍ .......................................13

1 KABALA DŘÍVE A NYNÍ .......................................17

MISTROVSKÝ PLÁN ................................................18

KOLÉBKA VĚDY .......................................................20

DALŠÍ SMĚRY .....................................................21

ZÁVAŽNÉ DOTAZY ...........................................22

KABALA VSTUPUJE NA SCÉNU ..............................23

MOTOR ZMĚN ...................................................23

PŘEVZETÍ ŽEZLA ................................................24

SKRÝVÁNÍ, HLEDÁNÍ A NENACHÁZENÍ ................27

GLOBÁLNÍ KRIZE A ŠŤASTNÝ KONEC ..............28

EGOISMUS A PATOVÁ SITUACE .......................29

NUTNOST ALTRUISMU ..........................................31

ZVÝŠENÁ VNÍMAVOST ......................................33

JE ČAS .................................................................34

V KOSTCE ................................................................37

2 NEJVĚTŠÍ PŘÁNÍ ...................................................39

ODRAZOVÝ MŮSTEK RŮSTU ................................40

ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI ..................................41

VÝVOJ TUŽEB ....................................................43

OVLÁDÁNÍ TUŽEB .................................................46

NOVÁ TOUHA ...................................................47

NOVÁ METODA PRO NOVOU TOUHU ...........48

TIKKUN – NÁPRAVA VŮLE PŘIJÍMAT ................49

V KOSTCE ................................................................52

3 POČÁTEK STVOŘENÍ ...........................................53

DUCHOVNÍ SVĚTY .................................................54

ČTYŘI ZÁKLADNÍ FÁZE ......................................55

HLEDÁNÍ MYŠLENKY STVOŘENÍ ...........................61

CESTA ......................................................................66

ADAM HA-RIŠON – SPOLEČNÁ DUŠE ...................71

V KOSTCE ................................................................73 4 NÁŠ SVĚT .............................................................75

PYRAMIDA ..............................................................77

JAK NAHOŘE, TAK DOLE ...................................80

VÝSTUP PO ŽEBŘÍKU .............................................82

TOUHA PO DUCHOVNOSTI .................................87

V KOSTCE ................................................................92

5 ČÍ REALITA JE REALITA? .......................................95

TŘI MEZNÍKY PŘI STUDIU KABALY .......................98

PRVNÍ MEZNÍK – TO, CO SI UVĚDOMUJEME ...98

DRUHÝ MEZNÍK – KDE SI TO UVĚDOMUJEME 98

TŘETÍ MEZNÍK – KDO SI TO UVĚDOMUJE ........99

VNÍMÁNÍ REALITY ................................................102

NEEXISTUJÍCÍ REALITA .....................................104

MĚŘICÍ MECHANISMUS ..................................106

ŠESTÝ SMYSL ....................................................108

VŠECHNO JDE, KDYŽ SE CHCE .......................110

MYŠLENKA STVOŘENÍ .....................................112

REŠIMOT – NÁVRAT DO BUDOUCNOSTI ......113 V KOSTCE ..............................................................116

6 (ÚZKÁ) CESTA KE SVOBODĚ .............................119

TEMNO PŘED ÚSVITEM .......................................121

NOVÝ ŘÁD VE ČTYŘECH KROCÍCH ...............125

ZNÁT SVÉ MOŽNOSTI ..........................................127

OTĚŽE ŽIVOTA ................................................129

ZMĚNOU SPOLEČNOSTI KE ZMĚNĚ SEBE .......131

ČTYŘI FAKTORY ....................................................133

VÝBĚR SPRÁVNÉHO PROSTŘEDÍ K NÁPRAVĚ .....136

ŽÁDNÍ ANARCHISTÉ .......................................139

NEODVRATNÝ ZÁNIK EGA ..................................141

LÉČBA ...............................................................142

NEPRAVÁ SVOBODA .......................................144

PŘEDPOKLADY PRO SVOBODNOU VOLBU ..146 USKUTEČNĚNÍ SVOBODNÉ VOLNY VÍRA ...........148

VÍRA ................................................................148

DŮVOD ..........................................................149

V KOSTCE ..............................................................151

O ORGANIZACI BNEI BARUCH ...........................153

KONTAKT ..............................................................158


18

1

KABALA DŘÍVE A NYNÍ

MISTROVSKÝ PLÁN

Kabala není současný módní výstřelek Hollywoodu. Je známá po tisíce let a v době, kdy se poprvé objevila, měli lidé k přírodě mnohem blíže než nyní; vnímali důvěrnou provázanost s přírodou a rozvíjeli ji.

Lidé nebyli natolik egocentričtí a tak odtržení od svého přirozeného prostředí jako dnes, neměli důvod izolovat se od přírody, byli její nedílnou součástí a rozvíjeli svou důvěrnou provázanost s přírodou.

Nedostatečné znalosti přírody lidem neumožňovaly, aby se cítili bezpečně, a obavy z přírodních sil je donutily přistupovat k přírodě jako k vyšší moci.

Blízkost přírody a její nevyzpytatelnost se projevily ve snaze poznat okolní svět a v touze určit, co nebo kdo ho ovládá.

Ukrýt se před přírodními živly a uniknout útrapám tak, jak můžeme dnes v naše „umělém“ světě, tehdy nebylo snadné. Obavy z přírody a současně provázanost s ní dohnaly mnohé k hledání a odhalení plánu, jejž si příroda pro nás všechny připravila.

První průkopníci zkoumající přírodu chtěli vědět, zda skutečně existuje nějaký cíl, a pokud ano, jaká může být role lidstva v tomto mistrovském plánu. Ti, kdož dosáhli nejvyšší úrovně znalosti mistrovského plánu, byli nazváni kabalisty.

Významný kabalista Abraham po odhalení mis

trovského plánu probádával jeho hloubku a předával ho dál. Pochopil, že plně porozumět plánu přírody lidem pomohou pouze záruky proti strádání a obavám, a nelitoval námahy na vzdělávání každého, kdo se chtěl učit. Abraham, tento první kabalista, založil dynastii učitelů kabaly: z nejnadanějších studentů vznikla nová generace učitelů a ti předávali vědomosti další generaci studentů.

Kabalisté nazývají tvůrce mistrovského plánu Stvo

řitel a vlastní plán myšlenka stvoření. Jinými slovy, když kabalisté hovoří o přírodě či přírodních zákonech, hovoří o Stvořiteli. A naopak hovoří-li o Stvořiteli, hovoří o přírodě a o přírodních zákonech. Tyto pojmy jsou synonymické.

Termín kabalista pochází z hebrejského slova

Kabbalah (přijetí). Původním jazykem kaba

ly byla hebrejština, jazyk vyvinutý kabalisty

a pro kabalisty, aby jim pomohl vzájemně

probírat duchovní záležitosti. Mnoho kabalis

tických knih bylo napsáno i v jiných jazycích,

ale základní pojmy jsou vždy uvedeny v heb

rejštině.

Pojem Stvořitel neznačí pro kabalisty nadpřiroze

nou bytost, nýbrž další úroveň, které by měl člověk dosáhnout na své cestě za vyššími znalostmi. Hebrejské slovo pro Stvořitele je Boreh a skládá se ze dvou částí: Bo (přijít) a Re’eh (vidět); slovo Stvořitel je tedy osobním pozváním k setkání s duchovním světem.

KOLÉBKA VĚDY

Znalosti prvních kabalistů vedly k pochopení dů

ležitých souvislostí a k objasnění přírodních jevů, se kterými se setkáváme. Zcela přirozeně se z nich stali učitelé a vědomosti, jež předávali, položily základy jak dávných, tak současných vědních oborů.

Někdy jsou kabalisté považováni za lidi ukrýva

jící se v tmavých, svíčkami osvětlených místnostech a sepisující magické posvátné knihy. Až do konce 20. století tomu tak bylo a toto utajování podnítilo vznik četných pověstí a legend; většina z nich sice není pravdivá, přesto stále ještě mate mnoho myslitelů.

Vliv utajování na kabalu rozebírá význam

ný matematik a filozof Gottfried Leibnitz:

„Vzhledem k tomu, že lidé neměli ten správný

klíč k tajemství, byla žízeň po vědění nakonec

uspokojena nejrůznějšími pověrami. Výsled

kem byla jakási lidová kabala, jež měla jen

pramálo společného se skutečnou kabalou

a jež spolu s různými fikcemi zastřešenými

společným názvem magie plní stránky knih.“

Na počátku nebyla kabala utajována: první ka

balisté byli velmi otevření, nadšeně se angažovali ve společnosti a často zastávali vysoké funkce. Zřejmě nejznámějším kabalistou a současně významnou vůdčí osobností byl král David.

A právě tato angažovanost kabalistů pomohla jejich soudobým učencům vybudovat základy toho, co dnes známe jako západní filozofii a moderní vědy. Potvrzuje to i Johannes Reuchlin, humanista, klasický učenec a znalec antických jazyků a tradicí. Ve své knize De Arte Cabbalistica (Umění kabaly) uvádí: „Pythagoras, otec filozofie a můj učitel, převzal své učení od kabalistů... Jako první svým současníkům přeložil již neznámé slovo kabala řeckým slovem filozofie... Kabala nám nedovolí prožít život ve zmatku a naši mysl pozvedne do výšin vědění.“

DALŠÍ SMĚRY

Filozofové nebyli kabalisté, nestudovali kabalu a nechápali hloubku jejího učení. Kabala vyžadovala specifický přístup, nebyla však rozvíjena potřebným způsobem a po rozšíření se do dalších částí světa, kde žádní kabalisté neexistovali, nabrala jiný kurz.

Západní filozofie sice převzala část kabalistického učení, avšak vydala se naprosto jiným směrem a pro lidstvo to znamenalo odklon od přímé cesty. Na rozdíl od kabaly zkoumající dění, jež nejsme schopni pojmout svými smysly, se vznikající vědní obory soustředily na materiální svět, a tedy na svět snadno uchopitelný všemi pěti smysly. Lidstvo se vydalo přesně opačným směrem, než jakým směřovalo původní učení kabaly, a toto sejití z cesty s sebou neslo následky, jež budou prozkoumány v následující kapitole.

ZÁVAŽNÉ DOTAZY

Do ústraní se kabalisté uchýlili před dvěma tisíci lety z prostého důvodu: o kabalu již nebyl zájem, neboť se lidstvo začalo zabývat rozvojem monoteistických náboženství a později i vědy. Obojí mělo poskytnout odpovědi na nejzákladnější dotazy lidí: „Jaké je naše místo ve světě a ve vesmíru?“ a „Jaký je smysl naší existence?“ Jinými slovy: „Proč jsme se narodili?“

Mnozí lidé si v současnosti více než kdy jindy uvědomují, že to, co fungovalo přes dva tisíce let, již jejich potřebám nevyhovuje a odpovědi poskytované náboženstvím a vědou je neuspokojují. Při pídění se po smyslu života se obracejí k východním naukám, k věštění, magii a mystice a někteří z nich opět objevují kabalu.

Kabala vznikla z potřeby nalézt odpovědi na zásadní dotazy, a může na ně tedy přímo odpovědět. Znovuobjevováním dávných odpovědí na téma smyslu života doslova napravujeme zpřetrhané vztahy mezi lidstvem a přírodou a jsme si vědomi, že k jejich narušení dochází vždy, když se odchýlíme od kabaly a přikloníme se k filozofii.

KABALA VSTUPUJE

NA SCÉNU

Kabala se poprvé objevila přibližně před pěti tisíci lety v Mezopotámii (na území dnešního Iráku), v prastaré zemi, jež byla kolébkou všech dávných učení a mystik. Vznikly a vzkvétaly tu astrologie, věštění, numerologie, magie, čarodějnictví a kouzlení, z Mezopotámie se stalo kulturní centrum tehdejšího světa a lidé věřící v mnoho různých učení byli nezřídka stoupenci více než jen jedné nauky.

Dokud je jejich víra uspokojovala, necítili potřebu změny, chtěli pouze vědět, že jsou v bezpečí, a zajímalo je, jak si mohou zpříjemnit život. Lidé se nepídili po původu života a ani se neptali, kým nebo čím byla určena jeho pravidla.

Může to vypadat jako nepatrná nuance, avšak ve skutečnosti je rozdíl mezi zájmem o život a o pravidla, jež ho utvářejí, stejný jako rozdíl mezi tím, když se učíme řídit auto, a snahou ho vyrobit – pokaždé se jedná o naprosto odlišnou úroveň vědění.

MOTOR ZMĚN

Touhy se neobjevují zčistajasna, formují se v nás bez našeho vědomí a vynořují se, až když jsou zřejmé, například když si řekneme: „Chci pizzu.“ Do té doby si jich nejsme vědomi a vnímáme je jen jako jakýsi neklid. Všichni jsme zažili ten pocit touhy po něčem, co neumíme pojmenovat, a právě to je ona touha, jež ještě nedozrála.

Platon řekl: „Potřeba je matkou invence“ a měl pravdu. Totéž uvádí kabala: jediný způsob, jak se něco naučit, je chtít se to naučit. Jednoduše řečeno, pokud něco chceme, uděláme vše, abychom to získali − uděláme si čas, napneme všechny síly a osvojíme si potřebné dovednosti. Je tedy zřejmé, že motorem změn je touha.

Touhy měly velký vliv na historii lidstva, a jak se rozvíjely, nutily lidi zkoumat okolní prostředí a snažit se uspokojit jejich přání. Na rozdíl od nerostů, rostlin a zvířat se lidé neustále vyvíjejí a touhy každé další generace jsou silnější.

PŘEVZETÍ ŽEZLA

Motor změn, tedy ona touha, se skládá z pěti úrovní označených čísly 0–4 a kabalisté ho považují za „vůli přijímat radost“ či prostě za „vůli přijímat“. Zhruba před pěti tisíci lety v době, kdy se objevili první kabalisté, byla vůle přijímat na úrovni 0. Není těžké odhadnout, že se v současnosti nacházíme na úrovni 4, tedy na nejintenzivnější úrovni.

V počátcích, kdy se vůle přijímat nacházela na úrovni 1, nebyly touhy lidí natolik silné, aby je dokázaly oddělit od přírody a od sebe navzájem. Nyní považujeme soulad s přírodou za přirozený způsob života, a abychom tak dokázali žít, utrácejí mnozí z nás nemalé množství peněz za meditaci, jež nám má pomoci, avšak výsledek není zaručen. Tehdy lidé neznali jiné cesty, a dokonce ani nevěděli, že mohou být odděleni od přírody a zda to vůbec chtějí.

Vzájemná komunikace a komunikace s přírodou byly natolik ucelené, že nebylo třeba slov a lidé se dorozumívali pomocí myšlenek. Byla to doba jednoty, kdy se veškeré lidstvo chovalo jako jeden národ.

Náhle začalo v Mezopotámii docházet ke změnám, touhy zesilovaly, lidé byli egoističtější, chtěli měnit přírodu a využívat ji pro sebe. Než aby se přizpůsobili přírodě, snažili se ji změnit tak, aby vyhovovala jejich potřebám, vzdalovali se jí a izolovali se od ní i od sebe navzájem. Teprve nyní, o mnoho a mnoho století později, zjišťujeme, že to nebyl dobrý nápad a že to takto nefunguje.

Jakmile se lidé postavili do opozice proti okolnímu prostředí a společnosti, již se nemohli považovat za jednu rodinu a příroda přestala být jejich domovem, neboť lásku nahradila zášť a lidé se rozcházeli a vzájemně se od sebe izolovali.

Jediný národ se rozštěpil a rozpadl na dvě skupiny, z nichž jedna směřovala k východu a druhá k západu. Obě skupiny se dále štěpily a dělily, až nakonec vzniklo velké množství národů.

Nejzřejmějším symptomem dělení byl vznik různých jazyků − tuto skutečnost popisuje bible jako babylonské zmatení jazyků. Rozdílné jazyky způsobily vzájemnou izolaci lidí, zmatek a selhávání. V hebrejštině se zmatek vyjadřuje slovem Bilbul, a abychom na tento zmatek nezapomněli, bylo hlavní město Mezopotámie pojmenováno Babel (Babylon).

S přírodou jsme konfrontováni vždy, když naše touhy přerostou z úrovně 0 na úroveň 1, a místo abychom korigovali stále narůstající egoismus a snažili se ho uvést do souladu s přírodou, a tedy se Stvořitelem, postavili jsme mechanický a technický štít, aby nás před ní chránil. Prvotní pohnutkou pro rozvoj vědy a techniky byla snaha uchránit naši existenci před přírodními živly, a ať už si toho jsme vědomi či nikoliv, ve skutečnosti se pokoušíme ovládat Stvořitele a převzít žezlo.

V době, kdy byl na pořadu dne Bilbul, žil Abra

hám v Babyloně a pomáhal otci vyrábět malé

modly, jež pak společně prodávali v rodinném

obchodě. Abrahám se nacházel přesně upro

střed pulzujícího chaosu nápadů, jimž se tak

dařilo v Babylonu − New Yorku dávného svě

ta. Tento zmatek navíc objasňuje Abrahámův

dotaz, jehož zodpovězení mu pomohlo odhalit

přírodní zákon: „Kdo je majitelem sídla vlá

dy?“ Jakmile si uvědomil, že existuje důvod

ke zmatku a odcizení, okamžitě tuto skutečnost

sděloval všem, kdo byli ochotni poslouchat.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist