načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Propaganda džihádu -- Časopisy Al-káidy, Islámského státu a Tálibánu v angličtině - Kateřina Plisková

Propaganda džihádu -- Časopisy Al-káidy, Islámského státu a Tálibánu v angličtině
-16%
sleva

Kniha: Propaganda džihádu -- Časopisy Al-káidy, Islámského státu a Tálibánu v angličtině
Autor:

Džihádistická propaganda, která se šíří volně na internetu ve formě online časopisů, je stále se prohlubujícím trendem, který dnes představuje významnou bezpečnostní hrozbu. Ta ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  199 Kč 167
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Barrister & Principal
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 29.11.2016
Počet stran: 100
Rozměr: 23 cm
Úprava: tran, 8 nečíslovaných stran obrazových příloh : barevné ilustrace
Vydání: První vydání
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
ISBN: 9788074851131
EAN: 9788074851131
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Rozbor propagandy tří internetových časopisů, které používají islámští fundamentalisté k šíření svých myšlenek. Teoretická část studie se zaměřuje na výklad a historický vývoj důležitých pojmů; propaganda, islamismus, džihád a islámský fundamentalismus. Hlavní část se věnuje třem anglicky psaným internetovým časopisům, které provozují islamistické organizace; jde o časopisy Inspire, Azan a Dabiq. Největší pozornost se soustředí na obsahovou stránku těchto časopisů a různé metody jejich propagandy. V závěru najdeme vysvětlení použitých arabských pojmů.

Popis nakladatele

Džihádistická propaganda, která se šíří volně na internetu ve formě online časopisů, je stále se prohlubujícím trendem, který dnes představuje významnou bezpečnostní hrozbu. Ta může vést k radikalizaci a rekrutaci osob do džihádistických skupin, ale i k jejich motivaci provést teroristický čin uvnitř nepřátelské společnosti.
Předkládaná publikace se zabývá třemi případy džihádistických časopisů, za kterými stojí významné islamistické organizace. Jedná se o časopis Inspire, který vydává Al-Káida na Arabském poloostrově, časopis Dabiq, jenž je počinem tzv. Islámského státu, a Azan, za nímž stojí Pákistánské hnutí Tálibán. Analýza jednotlivých případů vychází z modelu analýzy propagandy od Gartha Jowetta a Victorie O´Donnellové. V knize jsou představeny způsoby a techniky, které islamistické organizace využívají k propagandě vlastní ideologie a zejména k manipulaci s cílovým publikem. Součástí jsou názorné ukázky vizuálního zpracování vybraných časopisů, které doplňují textový obsah. V závěru dochází ke vzájemnému porovnání představených případů, přičemž jsou identifikovány základní charakteristické rysy dané formy džihádistické propagandy. (časopisy Al-Káidy, Islámského státu a Tálibánu v angličtině)

Předmětná hesla
Al-Káida (organizace)
IS (organizace)
Taliban
Inspire (časopis)
Dabiq (časopis)
Azan (časopis)
internetová periodika -- islámské země
Teroristické organizace -- Islámské země
Islámská propaganda
Svatá válka (islám)
Islám a politika
masmédia a terorismus
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

1. Úvod 5

2. Metodologická část 9

2.1. Výběr případů a průběh studie 13

3. Teoretická část 17

3.1 Propaganda a stručný přehled jejího vývoje 17

3.1.1. Účel, taktika a typologie propagandy 20

3.1.2. Techniky propagandy 22

3.2. Islámský fundamentalismus 25

3.3. Islamismus 28

3.4. Džihád 30

3.4.1. Globální džihádistické hnutí 31

3.4.2. Džihádistická propaganda 33

4. Praktická část 39

4.1. Inspire 39

4.1.1. Ideologie a účel vedení propagandy 39

4.1.2. Identifikace autorů propagandy a struktury

jejich organizace 42

4.1.3. Identifikace cílového publika 43

4.1.4. Kontext propagandy a její tematická struktura 43

4.1.5. Techniky maximalizující efekt propagandy 47

4.1.6. Identifikace „protipropagandy“, reakce

na propagandu a její vyhodnocení 48

4.2. Dabiq 49

4.2.1.Ideologie a účel propagandy 50

4.2.2. Identifikace autorů propagandy a struktury

jejich organizace 53

4.2.3. Cílové publikum 54


4.2.4. Kontext propagandy a tematická struktura časopisu 55

4.2.5. Techniky maximalizující efekt propagandy 57

4.2.6. Identifikace protipropagandy, reakce

na propagandu a její vyhodnocení 59

4.3. Azan 60

4.3.1. Ideologie a účel vedení propagandy 61

4.3.2. Identifikace autorů propagandy a struktury

jejich organizace 64

4.3.3. Identifikace cílového publika 65

4.3.4. Kontext propagandy a její obecná tematická

struktura 65

4.3.5. Techniky maximalizující efekt propagandy 68

4.3.6. Identifikace protipropagandy,

reakce na propagandu a její vyhodnocení 69

4.4. Komparace vybraných případů 70

4.4.1. Ideologie a účel vedení propagandy 70

4.4.2. Autoři propagandy a cílové publikum 71

4.4.3. Kontext a tematická struktura magazínů 72

4.4.4. Techniky maximalizující efekt propagandy 74

4.5. Základní charakteristické rysy džihádistické

propagandy ve formě anglojazyčných online časopisů 76

5. Závěr 79

Rejstřík 84

Bibliografie 87

Summary 99




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist