načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Proměny československé reklamy 1918-1989 – Kateřina Hlouchová

Proměny československé reklamy 1918-1989
-7%
sleva

Kniha: Proměny československé reklamy 1918-1989
Autor: Kateřina Hlouchová

Zajímá Vás svět reklamy? Víte, jak se inzerovalo v První republice, co přinesl reklamní film, či jak zasáhl do reklamního vývoje Protektorát? Z čeho čerpala socialistická propagace a ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  199 Kč 185
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Václav Klemm
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015
Počet stran: 184
Rozměr: 140x200
Úprava: ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile
Skupina třídění: Reklama. Public relations. Média
Jazyk: česky
Datum vydání: 10.05.2015
ISBN: 978-80-87713-12-9
EAN: 9788087713129
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Zajímá Vás svět reklamy? Víte, jak se inzerovalo v První republice, co přinesl reklamní film, či jak zasáhl do reklamního vývoje Protektorát? Z čeho čerpala socialistická propagace a jaké formy používala? Kniha Proměny československé reklamy se jako první pokouší zmapovat historii tohoto oboru mezi léty 1918–1989 prostřednictvím klíčových let našich dějin ve 20. století a přináší tak odpovědi na vše důležité z reklamní historie Československa.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Úvod ....................................................................................................................... 7

1. Reklama - pojem a jeho transformace v Československu

mezi léty 1 9 1 8 -1 9 8 9 ....................................................................................... 9

1.1 Etymologické intermezzo........................................................................9

1.1.1 Reklama jako „české" slovo.............................................................12

1.2 Propagace, inserce, nábor - synonyma reklamy

v První republice......................................................................................13

1.3 Socialismus - už jen „propagace"?....................................................... 17

2. Rok 1918 - První republika: Reklama jako tržní mechanismus -

hospodářské a ekonomické aspekty jejího vývoje

v Československu........................................................................................... 19

3. Inzerát a plakát - tradiční formy tištěné re kla m y....................................23

3.1 Inzerát - reklama pro všechny..............................................................23

3.1.1 Inzerce pod diktátem doby............................................................27

3.2 Plakát jako zrcadlo moderní doby.........................................................30

3.2.1 Stroje, lidé a města........................................................................32

4. M é d ia -film a ro zh las................................................................................... 46

4.1 F ilm -v zajetí reklamy.............................................................................46

4.2 Rozhlas - reklama, která se nekonala....................................................51

5. Firemní reklama jako předobraz Československé

reklamní praxe a teorie..................................................................................54

5.1 Baťova komerční strategie -

následováníhodný ideál?....................................................................... 54

5.1.1 Americký sen Tomáše Bati.............................................................55

5.1.2 Zlínská realita................................................................................ 59

5.1.3 Reklama firmy Baťa........................................................................62

5.2 Nehera, Rolný a jiní, aneb příklady tá h n ou....................................... 69

5.3 Reklub - osvěta a propagace reklamy..................................................77

5.5 Shrnutí období 1918-1938................................................................... 81

6. Rok 1939 - Protektorát....................................................................................83

6.1 Sbohem, Československo!......................................................................83


6.2 Důsledky................................................................................................ 85

6.2.1 Společenské důsledky................................................................. 86

6.2.2 Hospodářské důsledky................................................................. 93

6.2.3 Správní důsledky..........................................................................99

6.3 Reklama bilancuje................................................................................102

6.4 Shrnutí..................................................................................................104

7. Rok 1948 - od reklamy к propagaci

aneb z kapitalismu do socialismu...........................................................106

7.1 Krátký historický exkurz......................................................................106

7.2 Ideologické základy společnosti....................................................... 114

7.2.1 Některé vybrané prvky učení Karla Marxe

a Friedricha Engelse...................................................................115

7.2.2 Centrálně plánované hospodářství ...........................................117

7.3 Reklama „v úzkých"...............................................................................120

7.4 Rehabilitace na obzoru?......................................................................126

7.4.1 Tvůrci reklamy-Merkur, Rapid .................................................128

7.5 Shrnutí..................................................................................................139

8. Rok 1968 - jaro končí v srpnu.....................................................................141

8.1 Moskevská inspirace...........................................................................141

8.2 Zápas o hospodářskou reformu.........................................................142

8.3 Akční program a jeho vliv na reklamní obor....................................145

8.4 Pan Vajíčko-„reklama na reklam u"..................................................150

8.5 Srpen 1968 - jaro střídá zim a.............................................................154

8.6 Shrnutí.................................................................................................. 158

9. Rok 1 9 8 9 -z p á tk y v kapitalismu ............................................................. 159

9.1 Předzvěsti pádu....................................................................................159

9.2 Socialistický sen a kapitalistická realita.............................................161

9.3 Polistopadová reklama -„před a po" ...............................................163

Z á v ě r ..................................................................................................................168

Summary............................................................................................................ 169

L ite ra tu ra .......................................................................................................... 171

O autorce............................................................................................................ 182




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist