načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele - Taťána Göbelová

Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele
-7%
sleva

Kniha: Profesní hodnoty a etické principy v práci učitele
Autor:

Téma profesních hodnot a etických principů učitele je teoreticky a výzkumně řešeno v návaznosti na připravovaný profesní standard učitele, jeho část Učitel a jeho profesní Já. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  218 Kč 203
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Ostravská univerzita
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 119
Rozměr: 165x235
Vydání: Vydáni: 1.
Skupina třídění: Etika. Morální filozofie
Jazyk: česky
Datum vydání: 25.01.2017
ISBN: 978-80-7464-808-3
EAN: 9788074648083
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Téma profesních hodnot a etických principů učitele je teoreticky a výzkumně řešeno v návaznosti na připravovaný profesní standard učitele, jeho část Učitel a jeho profesní Já. Monografie je členěna do sedmi kapitol. V úvodní kapitole jsou popsána vybraná specifika učitelské profese ve vztahu k legislativnímu rámci výkonu profese, profesním kompetencím a profesním činnostem. Druhá kapitola analyzuje oblast profese učitele v etickém diskursu aplikované a normativní etiky. Ve třetí kapitole je analyzována oblast profesního jednání učitele na základě jednotlivých teoretických a etických přístupů. 4. Kapitola vymezuje specifika étosu učitele jako symbolu osobního postoje. V páté kapitole jsou na základě axiologických teorií analyzovány hodnoty, profesní hodnoty a identifikovány charakteristiky dobrých učitelů na základě kvalitativního výzkumu. V šesté kapitole jsou popsány etické principy v profesu učitele. Závěrečná sedmá kapitola popisuje typologii etických dilemat učitelů a intramorálních konfliktů, na základě kvalitativního výzkumu jsou identifikovány a popsány typy etických dilemat v současné pedagogické praxi.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Taťána Göbelová - další tituly autora:
Profesiografické otázky učitelství Profesiografické otázky učitelství
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

1 PROFESE A PROFESIONALITA UČITELE.......................................5

1.1 Učitelství jako vokace............................................................................. 7

1.2 Učitelství jako pomáhající profese.........................................................9

1.3 Explicitní a implicitní hodnoty pro výkon profese učitele

Všeobecná deklarace lidských práv. Úmluva o právech dítěte a Charta

učitelů.............................................................................................................. 11

1.4 Profesní standard učitelů....................................................................... 14

1.5 Profesní identita a rozvoj profesionality učitelů............................... 17

2 PROFESE UČITELE V ETICKÉM DISKURSU.............................. 22

2.1 Co je morální, co je etické?................................................................. 22

2.2 Normativní etika................................................................................... 24

2.3 Profesní etika učitele jako součást aplikované etiky.........................25

2.4 Profesní ctnosti................................................................ 29

2.4.1 Pedagogické ctnosti...................................................................... 31

3 ÉTOS UČITELE JAKO SYMBOL OSOBNÍHO POSTOJE...........35

3.1 Kultivace pedagogického étosu............................................................ 38

4 PROFESNÍ HODNOTY...........................................................................40

4.1 Co hodnotu činí hodnotou.....................................................................40

4.2 Význam a funkce hodnot..................................................................... 41

4.2.1 Hierarchie hodnot a hodnotová orientace......................................43

4.2.2 Hodnocení..................................................................................... 46

4.3 Profesní hodnoty...................................................................................47

4.3.1 Přehled pracovních hodnot profese učitele podle

profesiografícké databáze DOT................................................................. 50

4.4 Typologie profesních hodnot...............................................................52

4.5 Charakteristiky dobrých učitelů...........................................................53


4.6 Model profesních charakteristik „efektivních učitelů“ z hlediska

profesních hodnot..............................................................................................55

5 PROFESNÍ JEDNÁNÍ UČITELE A JEHO ROZHODOVÁNÍ.......60

5.1 Teorie morálky - motivy mravního jednání.......................................62

5.2 Základní etické principy v morálních teoriích - eticky správné

jednání................................................................................................................71

5.3 Profesní jednání učitelů........................................................................ 74

6 ETICKÝ KODEX UČITELE..................................................................77

6.1 Etické principy v profesi učitele.......................................................... 83

6.1.1 Princip respektu a důstojnosti jako výchozí princip etických

kodexů ........................................................................................................ 85

6.1.2 Princip odpovědnosti......................................................................87

6.1.3 Princip spravedlnosti......................................................................91

6.1.4 Princip pravdý.................................................................................94

6.1.5 Princip morální integrity............................................................... 95

7 ETICKÁ DILEMATA V PROFESNÍM JEDNÁNÍ UČITELE.......97

7.1 Typologie etických dilemat v práci učitele.........................................98

SUMMARY........................................................................................................ 105

SEZNAM POUŽITÉ LITERATURY...........................................................106

SEZNAM PŘÍLOH...........................................................................................114




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist