

sleva
Kniha:
Proč školství a jeho aktéři selhávají
Autor:
Radim Šíp
Podtitul: Kognitivní krajiny a nacionalismus

Nakladatelství: | » Masarykova univerzita |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2020 |
Počet stran: | 471 |
Vydání: | 1. vydání |
Skupina třídění: | Výchova a vzdělávání |
Jazyk: | česky |
Vazba: | kniha, brožovaná vazba |
Datum vydání: | 28.04.2020 |
ISBN: | 9788021093775 |
EAN: | 9788021093775 |
Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních - od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů - v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století. (kognitivní krajiny a nacionalismus)
Pedagogika – 20.-21. století
Pedagogika – Česko
Teorie vědy
Kognitivní procesy
Krize (společnost) – 21. století
Nacionalismus – 20.-21. století
Výchova a vzdělávání – filozofické pojetí
Výchova a vzdělávání – Česko – 20.-21. století
Teorie poznání
Klíčové kompetence – Česko – 21. století
Dějiny výchovy a vzdělávání