načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

PROBOUZENÍ K DOKONALOSTI - František Malotín

PROBOUZENÍ K DOKONALOSTI
-7%
sleva

PROBOUZENÍ K DOKONALOSTI
Autor: František Malotín

Po vydání flétnové školy První doteky , která brzy zaznamenala velký ohlas, vzniklo ve dvou sešitech její pokračování Probouzení k dokonalosti . Ve skutečnosti představuje toto ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  416 Kč 387
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
12,9
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Výrobce: » Bärenreiter Praha
Médium / forma: produkt
Rok vydání: 2009
Rozměr: 31 cm
Úprava: sv.
Vydání: 1. vyd.
Spolupracovali: k vydání připravila Jindra Černá
Jazyk: česky
Datum vydání: 10.06.2009
Nakladatelské údaje: Praha, Editio Bärenreiter Praha, 2009-
ISBN: 979-02-6010-462-4
EAN: 9790260104624
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Po vydání flétnové školy První doteky , která brzy zaznamenala velký ohlas, vzniklo ve dvou sešitech její pokračování Probouzení k dokonalosti . Ve skutečnosti představuje toto vydání završení předchozích dvou svazků Příčná flétna. Praktická metodika (Informatorium 1998) a První doteky (Editio Bärenreiter Praha 2005). Dohromady tvoří tituly jediný nedílný celek, který by se mohl také nazývat Příčná flétna. Velká škola tónu. Pokračování školy hry na příčnou flétnu Probouzení k dokonalosti je rozdělené do 2 sešitů po 5 kapitolách. Je určeno pokročilejším žákům ZUŠ, stejně jako studentům nižších ročníků konzervatoří na dobu 2-3 let. Úvod - jak s učebnicí pracovat - detailní sedmitýdenní plán cvičení každé kapitoly, odstranění přehrávání skladeb - jak se připravit na veřejné vystoupení - autorovo téma zdravého životního stylu, postoje k práci na sobě jako na člověku i na interpretovi Systém a obsah kapitol - úplné rozšíření flétnového rozsahu do třetí oktávy - systém kapitol navazující na První doteky - v každé kapitole: nové hmaty (3. oktáva), rozehrávací a prstovětechnická cvičení, cvičení na rozvoj krásného tónu a dynamiky, flažolety, další stupnice v celém rozsahu flétny, návod ke cvičení technicky obtížného flétnového partu významného orchestrálního díla, dvě etudy, přednesová skladba, informace o jednom ze slavných kolegů - světových flétnistů minulosti i současnosti Pomůcky, dodatky - ucelená studie editorky Jindry Černé o zdobení hudby starších stylových období - samostatně vložená tabulka rytmických a artikulačních obměn - přehled hmatů a trylků v celém rozsahu flétny (pokračování školy hry na příčnou flétnu)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
František Malotín - další tituly autora:
Škola hry na příčnou flétnu První doteky Škola hry na příčnou flétnu První doteky
První doteky - doprovody k přednesovým skladbám První doteky
Příčná flétna -- Metodická příručka Příčná flétna
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

( 5 )

cis

4

=

des

4

Tóny c

4

, cis

4

a d

4

mají několik hmatových možností, které nabízejí klapky na nožce fl étny. Jejich nejvhodnější

kombinaci si musí každý hráč na svém nástroji vyzkoušet sám. Závisí to také na použití fl étny s c-nožkou nebo

s h-nožkou. Moderní h-nožka navíc umožňuje ještě samostatné uzavření h-klapky, kterým lze docílit překvapivě

lehkého ozvu tónu c

4

.

6. KAPITOLA

1

2


( 6 )

3


( 7 )

a)

b)

4

5


( 8 )

Stupnice a akordy Fis dur

Při nácviku vycházíme z Tabulky rytmických a artikulačních obměn.

DOMINANTNÍ SEPTAKORD A JEHO OBRATY

KVINTAKORD A JEHO OBRATY


( 9 )

Chromatická stupnice

Při nácviku vycházíme z Tabulky rytmických a artikulačních obměn.


( 10 )


( 11 )

Nikolaj Rimskij-Korsakov: Šeherezáda, op. 35

(III. věta – Láska careviče a princezny – Andantino quasi allegretto,

IV. věta – Svátek v Bagdádu. Zkáza korábu – Allegro molto. Allegro molto e frenetico)

(přípravná cvičení k partu 1. fl étny)

Při nácviku vycházíme z Tabulky rytmických a artikulačních obměn.

1


( 12 )

Cvičíme s důrazem na kontrolu správných hmatů.

2


( 13 )

Melodická příprava na 1. etudu

Zopakujeme stupnici a akordy a moll v daném rozsahu.

1


( 14 )

Technická příprava na 1. etudu

Při nácviku vycházíme z Tabulky rytmických a artikulačních obměn.

2

1


( 15 )


( 16 )

2

Etuda č. 4

z op. 33, I. sešitu

Ernesto Köhler

(1849–1907)


( 17 )

Melodická příprava na 2. etudu

Zopakujeme stupnici a akordy F dur v daném rozsahu.


( 18 )

Technická příprava na 2. etudu

Při nácviku vycházíme z Tabulky rytmických a artikulačních obměn.

1


( 19 )

2

Etuda č. 3

z op. 33, I. sešitu

Ernesto Köhler

(1849–1907)


( 20 )

JEAN-LOUIS TULOU (1786–1865) byl vynikající francouzský fl étnista a skladatel, dlouholetý profesor pařížské

konzervatoře. V letech 1830–1860 byl považován za „vládnoucího“ fl étnistu v Paříži nejen díky své vynikající

hře a svému postavení na pařížské konzervatoři, ale také proto, že sám začal vyrábět fl étny a stal se partnerem

tamějšího hlavního dodavatele fl éten, kterým byl Jacques Nonon. V roce 1840 postavil Tulou Boehmův mo

del fl étny s otevřenými otvory v klapkách, ale nakonec jej zavrhnul. Usoudil tehdy, že Boehmova fl étna zní

„tence, bez plnosti, příliš jako hoboj“. Stal se doživotním nepřítelem Boehmova modelu a vrátil se k modelu

osmiklapkové fl étny, u níž upravil velikost otvorů a celkově ji vylepšil. U svých fl éten požadoval „patetický

a sentimentální tón“ a využíval celé barevné spektrum nástroje.

Hudební styl za Tulouova života procházel zásadní proměnou – od sonátové formy, typické pro baroko

a klasicismus, se začalo v tvorbě pomalu upouštět. Krom toho změny ve fl étnové mechanice umožnily hráčům

dosahovat velice jemnou, precizní techniku. Vstupujeme tak do éry okázalých, brilantních fl étnových sól. Tulou

byl jejich autorem i interpretem – jen skladeb s názvem Grand Solo vytvořil patnáct. Zde předložené Grand Solo

op. 91 nese číslo 9.

1

Při nácviku vycházíme z Tabulky rytmických a artikulačních obměn.


( 21 )

2


( 22 )

Grand Solo č. 9

Jean-Louis Tulou

(1786–1865)


( 23 )


( 24 )


( 25 )


( 26 )

//www


( 27 )

SLAVNÍ FLÉTNISTÉ

JEAN-PIERRE RAMPAL (1922–2000) patří k nejvýznamnějším fl étnistům 20. století.

Jeho otec (žák A. Hennebainse) byl profesorem fl étny na konzervatoři v Marseille,

což předurčilo Jean-Pierrovu fl étnovou dráhu. Jeho cesta ke kariéře sólového fl étnis

ty ovšem vedla přes studium medicíny.

Po 2. světové válce působil Rampal krátce jako sólový fl étnista v pařížské Opeře.

S kolegy z orchestru založil velmi úspěšný „Quintette a Vent Français“ (Francouz

ské dechové kvinteto), ale brzy se začal věnovat sólové kariéře a koncertním cestám

po celém světě. Jean-Pierre Rampal výrazně přispěl k prosazení příčné fl étny jako

sólového koncertního nástroje a také k objevování a propagaci předklasické fl étnové

literatury. Uváděl však i skladby soudobých autorů – např. André Jolivet či Francis

Poulenc napsali skladby přímo pro něj. Byl také profesorem pařížské konzervatoře, kde vychoval řadu významných fl étnistů. Velkého uznání se Rampalovi dostalo i tím, že jeho jméno nese světoznámá fl étnová soutěž v Paříži. Všemi svými aktivitami a svou ohromnou popularitou spustil ve 2. polovině 20. století přímo „fl étnovou horečku“.

Rampal spolupracoval i s českými interprety – nejdéle s Milanem Munclingerem a souborem Ars rediviva,

s nímž uskutečnil řadu krásných gramofonových nahrávek. Bendův Koncert pro fl étnu a orchestr e moll (s kadencí Milana Munclingera) byl dokonce ve Francii vyznamenán zvláštní cenou „Grand Prix du Disque“.

O tom, že se pochyby o vlastních technických možnostech nevyhnuly ani takovému fl étnistovi, jakým byl

Jean-Pierre Rampal, vypráví příhoda, kterou svěřil jednomu svému příteli: „Když hraji třetí větu toho koncertu (pozn.: Koncert G dur od C. Ph. E. Bacha), mám při oné dlouhé pasáži pocit, jako kdybych měl uříznutou jednu nohu. A nevím, zůstanu-li stát na té druhé, nebo se skácím.“



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist