načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Problém médií. Jak uvažovat o dnešních médiích. – Robert McChesney

Problém médií. Jak uvažovat o dnešních médiích.

Elektronická kniha: Problém médií. Jak uvažovat o dnešních médiích.
Autor: Robert McChesney

Studie na příkladu situace ve Spojených státech amerických odhaluje roli a fungování masmédií v současném světě. Východisko analýzy představuje shrnutí vývoje profesionální žurnalistiky. Demokratická teorie předpokládá, že společnost ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  89
+
-
3
bo za nákup

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grimmus
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Počet stran: 140
Rozměr: 19 cm
Vydání: 1. české vyd.
Název originálu: Political economy of media
Spolupracovali: přeložila Barbora Holubová
Skupina třídění: Noviny. Tisk. Žurnalistika
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Všeň, Grimmus, 2009
ISBN: 978-80-902-8312-1
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Studie na příkladu situace ve Spojených státech amerických odhaluje roli a fungování masmédií v současném světě. Východisko analýzy představuje shrnutí vývoje profesionální žurnalistiky. Demokratická teorie předpokládá, že společnost potřebuje žurnalistiku, která je "hlídacím psem chování mocenských struktur". V posledních dekádách však dochází k útoku na nezávislost profesionální žurnalistiky, komerčním útokům na novinářskou práci a ke konzervativní kritice "liberálních médií". Tyto tři faktory způsobily žalostný stav americké žurnalistiky počátku jedenadvacátého století. Východisko McChesney vidí v kvalitnější novinářské práci, jež může vyrůst výhradně z rozsáhlých změn koncepcí i struktur médií.

Popis nakladatele

"Práce McChesneyho je mimořádně důležitá. Měla by být čtena pozorně a se zájmem, zejména lidmi, kterým jde o svobodu a základní práva." [ Noam CHOMSKY ]
Slouží média obecnému blahu, nebo oligarchii? Je mediální systém založený na velkých korporacích slučitelný s životaschopnou demokratickou veřejnou sférou? Jak fungují zkorumpované politické principy, které takový systém vytvářejí? To jsou klíčové otázky protínající texty Roberta McChesneyho, mediálního analytika a profesora kadedry komunikace Illinoiské univerzity. Problém médií zahrnuje dva eseje z knihy "The Political Economy of Media" (New York, 2008): "Problém žurnalistiky" a "Jak přemýšlet o žurnalistice".

McChesney v nich zkoumá témata politické ekonomie médií, mezi něž patří např. vztah žurnalistiky k demokratické praxi, porozumění propagandě (vládní i komerční), souvislosti mezi komerčními médii a depolitizací společnosti, zvláštní role inzerce ve formování mediálního trhu i obsahu, vztah médií ke globálnímu a současnému kapitalismu, vliv komercializace na kulturu, veřejnoprávní vysílání atd. Autorovy argumenty jsou podloženy dlouholetým výzkumem. Přináší hutnou kritiku probíhajícího procesu degradace žurnalistiky.

"Probém médií" je nezbytným úvodem pro všechny, kteří chtějí rozumět médiím dnešního světa.

Robert W. McChesney je profesorem na Katedře komunikace na Illinoiské univerzitě v Urbaně-Champaign. Spolu s Benem Bagdikianem, Edwardem Hermanem a Noamem Chomskym patří k nejznámějším představitelům kritiky médií ve Spojených státech. V poslední době vydal k tématu několik knih: Communication Revolution: Critical Junctures and the Future of Media (Komunikační revoluce), The Problem of the Media: U.S. Communication Politics in the 21st Century (Problém médií) a Rich Media, Poor Democracy (Bohatá média, ubohá demokracie).

"Obecný postulát, že novináři jsou hlídacím psem demokracie, je v neoliberálním prostředí poněkud vyžilá a vyprázdněná floskule a pro společnost, která má být skutečně svobodná, je to podstatný problém."

(jak uvažovat o dnešních médiích)
Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
K elektronické knize "Problém médií. Jak uvažovat o dnešních médiích." doporučujeme také:
 (e-book)
Public relations a politika -- Kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem Public relations a politika
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.