

sleva
Kniha:
Příručka mentoringu
Autor:
Jitka Kominácká

Nakladatelství: | » Books&Pipes |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2016 |
Počet stran: | 201 |
Rozměr: | 23 cm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | První vydání |
Skupina třídění: | Organizace výuky a vzdělávání |
Jazyk: | česky |
Vazba: | brožovaná |
ISBN: | 978-80-7485-067-7 |
EAN: | 9788074850677 |
Nejdůležitější část publikace tvoří kapitoly týkající se praktického uplatnění technik mentoringu v praxi a kapitoly zabývající se trendy v oblasti moderních přístupů zatraktivnění výuky s využitím ICT a aktivizačních metod výuky. Záměrem autorů bylo vytvořit "praktickou příručku" obsahující rady, doporučení a návody, které se osvědčily v praxi. Konečným cílem je podpora praktického zavádění mentoringu jako profesní podpory jednotlivců a pracovních týmů. Publikace věnovaná problematice mentoringu a jeho využití v učitelské praxi.
Tato kniha je nejen příručkou pro ty, kdo chtějí posilovat roli mentoringu a budovat mentorské kapacity v českých školách, ale i inspirací pro všechny, kteří podporují změny, kterým je vystaveno tradiční školství v prostředí rostoucího počtu alternativních forem vzdělávání. Udržet vzdělávací monopol není sice dlouhodobě možné, ale jeho ztráta nebude znamenat ani konec tradičních forem vzdělávání formou povinné školní docházky. Systém, školy, ale i jednotliví pedagogové však na větší konkurenční tlak musí být připraveni.
Jednotlivé kapitoly reprezentují základní oblasti problematiky mentoringu. Použité metody směřují k posílení rozvoje kompetencí pedagogů v rámci základního, středního a vyššího odborného stupně vzdělávání. Koncepce knihy je navržena především tak, aby zlepšila postavení cílové skupiny pedagogů a posílila úlohu mentoringu. Kombinací zvolených metod dojde jak k prohloubení odborné znalosti a kvalifikaci pedagogů v oblasti mentoringu, tak ke zlepšení pedagogických schopností směřujících ke zkvalitnění sdílení zkušeností mezi pedagogy. Stěžejní část knihy tvoří pasáž věnovaná postavení mentoringu v českém školství a jeho aplikaci ve školní praxi, část věnovaná ICT jako podpoře mentoringu a část věnovaná metodám vzdělávání dospělých a institucionalizaci mentoringu na českých školách. Na závěr jsou uvedeny dosavadní zkušenosti českých škol prostřednictvím případových studií. Záměr autorů je vytvořit praktickou příručku a tím podpořit využívání mentoringu a posílení mentorských kapacit na školách v ČR.
(posilování mentorských kapacit pedagogů)Publikace se zabývá problematikou mentoringu a budování mentorských kapacit a má ambici být příručkou pro implementaci mentoringu a budování mentorských kapacit, včetně zvládání edukačních změn, jakými jsou posilování významu aktivizačních metod a ICT ve výukovém procesu. Nejdůležitější a nejužitečnější část publikace tvoří kapitoly týkající se praktického uplatnění technik mentoringu v praxi a kapitoly zabývající se trendy v oblasti moderních přístupů zatraktivnění výuky s využitím ICT a aktivizačních metod výuky. Záměrem autorů bylo vytvořit „praktickou příručku“ obsahující rady, doporučení a návody, které se osvědčily v praxi. Konečným cílem je podpora praktického zavádění mentoringu jako profesní podpory jednotlivců a pracovních týmů. Mentoring jako nástroj kolegiální podpory je užitečným způsobem sdílení zkušeností a rozvíjení nových trendů, které moderní přístup ve vzdělávání podporují. Na webové stránce knihy naleznete interaktivní cvičení, rozšiřující texty, powerpointové prezentace a kontrolní otázky. http://psknihy.cz/prirucka-mentoringu
Publikace se zabývá problematikou mentoringu a budování mentorských kapacit a má ambici být příručkou pro implementaci mentoringu a budování mentorských kapacit, včetně zvládání edukačních změn, jakými jsou posilování významu aktivizačních metod a ICT ve výukovém procesu. Nejdůležitější a nejužitečnější část publikace tvoří kapitoly týkající se praktického uplatnění technik mentoringu v praxi a kapitoly zabývající se trendy v oblasti moderních přístupů zatraktivnění výuky s využitím ICT a aktivizačních metod výuky. Záměrem autorů bylo vytvořit "praktickou příručku" obsahující rady, doporučení a návody, které se osvědčily v praxi. Konečným cílem je podpora praktického zavádění mentoringu jako profesní podpory jednotlivců a pracovních týmů. Mentoring jako nástroj kolegiální podpory je užitečným způsobem sdílení zkušeností a rozvíjení nových trendů, které moderní přístup ve vzdělávání podporují. Na webové stránce knihy naleznete interaktivní cvičení, rozšiřující texty, powerpointové prezentace a kontrolní otázky. http://psknihy.cz/prirucka-mentoringu
Mentorství
Aktivizační metody ve výuce
Informační a komunikační technologie ve vzdělávání