načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Přesvědčování -- Umění dosáhnout svého - David Lakhani

Přesvědčování -- Umění dosáhnout svého
-15%
sleva

Kniha: Přesvědčování -- Umění dosáhnout svého
Autor:

„Nechte mne kdekoli nahého a bez prostředků a do večera budu mít šaty, jídlo, střechu nad hlavou a jistotu, že si obstarám dostatek prostředků na to, abych dosáhl svých cílů. Proč? ... (celý popis)
Titul nyní (přelom roku) doručujeme za 9 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  298 Kč 253
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-04-24
Počet stran: 206
Rozměr: 21 cm
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Persuasion
Spolupracovali: z anglického originálu ... přeložila Alena Hanusová
ISBN: 9788072611836
EAN: 9788072611836
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Manažerská příručka shrnuje základní informace o technice přesvědčování, která vede k prosazování vlastních zájmů.

Popis nakladatele

„Nechte mne kdekoli nahého a bez prostředků a do večera budu mít šaty, jídlo, střechu nad hlavou a jistotu, že si obstarám dostatek prostředků na to, abych dosáhl svých cílů. Proč? Protože přesně vím, jak přesvědčit lidi, aby dělali to, co od nich potřebuji a co může být ku prospěchu nám oběma,“ tvrdí ve svém bestselleru Přesvědčování. Umění dosáhnout svého (Management Press, brož., 208 str., doporučená cena 298 Kč, z angličtiny jej přeložila Alena Hanusová) známý konzultant, podnikatel a marketingový génius Dave Lakhani.        Přesvědčování je umění, které je nutno trénovat a neustále si je prohlubovat. Je to „tanec s promyšlenou choreografií“, jehož se účastníte vy a osoba, kterou se snažíte přesvědčit. Touto choreografií se rozumí pochopení skutečných přání a tužeb přesvědčované osoby a poskytnutí informací takovým způsobem, jenž je s těmito jejími přáními a tužbami v souladu. I ten druhý by měl mít dobrý pocit z toho, že se nechal přesvědčit, aby se na něco podíval z vašeho hlediska nebo to udělal po vašem.        Kniha Přesvědčování. Umění dosáhnout svého  nabízí návod na to, jak lze dosáhnout co největší přesvědčivosti. V úvodních kapitolách na praktických příkladech ukazuje rozdíl mezi přesvědčováním a manipulací, jež se svou podstatou vždy soustřeďuje na výsledek důležitý pro toho, kdo se manipulace dopouští. Opravdové přesvědčování oproti manipulaci usiluje o dosažení stavu, z něhož by těžili všichni zúčastnění. Je založeno na pravdivosti, čestnosti, otevřenosti a schopnosti „vyprávět“ poutavý příběh, který zaujme ty, které chcete přesvědčit, a splní jejich očekávání. Následující kapitoly se zaměřují na klíčové techniky a zásady přesvědčování, jako jsou přenos vlivu a věrohodnosti, „vyprávění“ příběhů, působení kouzla osobnosti, schopnost být ideovým vůdcem či schopnost získat si v určité skupině výlučné postavení. V závěru publikace pak autor pomocí tzv. rovnice přesvědčování na základě výše uvedených technik demonstruje, jak každou z nich použít, abyste ostatní získali na svou stranu.        V byznysu je přesvědčování klíčem k úspěšnému dovršení prodeje, ke všem marketingovým aktivitám a předpokladem jakéhokoli vyjednávání. Přestože je kniha určena především manažerům a podnikatelům, techniky přesvědčování, které nabízí, lze bezezbytku aplikovat i v osobním životě. Knihu by si měl přečíst každý, kdo se chce stát opravdovým mistrem v přesvědčivosti – počínaje uměním komunikovat a konče oblékáním a řečí těla.       Dave Lakhani – přední světový odborník na problematiku přesvědčování – je zakladatelem a prezidentem firmy Bold Approach, jež firmám radí, jak efektivnějším prodejem, marketingem a technikami public relations dosáhnout okamžitého zvýšení svých příjmů. Je autorem několika úspěšných publikací a řady příspěvků, které pravidelně zveřejňují taková prestižní periodika jako Wall Street Journal či Investors Business Daily. Dave Lakhani je rovněž moderátorem rozhlasové talk show Making Marketing Work, zaměřené na marketingové strategie pro začínající firmy. Jeho blog navštěvuje více než deset tisíc uživatelů týdně.        Se svou manželkou Stephanií a dcerou Austrií žije ve státě Idaho. Pokud právě necestuje za klienty nebo nepřednáší, věnuje se sportovnímu potápění, lyžování, bojovým sportům a četbě.        Z dalších knih o vedení lidí a rozvoji vůdčích a manažerských dovedností, které vydalo nakladatelství Management Press, můžete vybírat na této straně. Knihy nakladatelství Management Press z oblasti PR, marketingu a prodeje vám přiblíží tento výpis.   (umění dosáhnout svého)

Další popis

Kniha proslulého marketéra a poradce v oboru komunikace určená jak manažerům a podnikatelům, tak i všem těm, kteří dennodenně musí někoho přesvědčovat o své věci (rodinné příslušníky, přátele), krok za krokem seznamuje čtenáře s osvědčenými účinnými technikami přesvědčování, které jsou založeny nikoli na manipulaci, nýbrž na čestnosti, otevřenosti, autentičnosti a schopnosti ""vyprávět"" svůj příběh tak, aby přesvědčovaného partnera zaujal. Překlad z angličtiny Alena Hanusová.



Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zákazníci kupující knihu "Přesvědčování -- Umění dosáhnout svého" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Dave Lakhani: Persuasion. The Art of Getting What You Want. Published by John

Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Copyright © Dave Lakhani, 2005

Translation © Alena Hanusová, 2008

Cover design © Petr Foltera, 2008

All rights reserved. This translation published under licence.

ISBN 978-80-7261-183-6

www.mgmtpress.cz


Obsah

Předmluva (Jeffrey Gitomer) 9

Poděkování 11

Slovo autora 13

11 | Manipulace 21

12 |Přesvědčování 30

13 | Osobnost – neviditelný argument 34

14 |Přenos moci a věrohodnosti 52

15 | Vyprávění příběhů 58

16 | Jak se stát guruem 74

17 | Touha uvěřit 89

18 |Důvěrná znalost 99

19 | Exkluzivita a dostupnost 105

10 |Zvědavost 113

11 |Případnost 119

12 | Oprávnění 124

13 | Jak přesvědčit rychle 131

14 | Rovnice přesvědčování 142 15 | Jak přesvědčit ke koupi 154 16 | Aby reklama zabrala 165 17 | Jak přesvědčivě vyjednávat 178 18 | Jak využít elektroniky k přesvědčování ve velkém 185 19 | Jak zvládnout přesvědčování – umění dostat to,

co chcete 194

7

www.mgmtpress.cz


Čím lze přesvědčit 200 Doporučená literatura 203 Rejstřík 204 O autorovi 207

PŘESVĚDČOVÁNÍ

8

www.mgmtpress.cz


13

Jak přesvědčit rychle

Dar, jejž získáte na oplátku za to, že jste něco dali, je taknesouměřitelný, že je takřka nespravedlivé jej přijmout.

— Rod McKuen

A

ž doposud jsem hlavním taktikám přesvědčování věnoval vždy

samostatnou kapitolu. Tato kapitola bude ovšem trochu jiná.

Ne snad že by byla méně důležitá, právě naopak. Toto jsoutaktické postupy, jimž budete okamžitě rozumět a dokážete jich využívat

bez nějakého nácviku nebo zkušeností. Také proto jsem je v knizezařadil až kousek dál; chci totiž, abyste se naučili nejprve ty složitější techniky, protože jejich osvojení vám bude trvat déle.

Tyto taktiky jsou rovněž ze všech postupů při přesvědčování tynejvíce nasnadě a hodně lidí, na které je uplatníte, je prokoukne. Ale

i když je rozpoznají, neznamená to, že budou neúčinné. Lidé často něco

odhalí a myslí si, že tím jsou proti tomu imunní. Na hlubší úrovni

ovšem proces běží dál a přináší požadovaný efekt. Taktiku rychlého

přesvědčování je nejlépe využít jako podporu, když ji dokážetezkombinovat s jinými, podstatnějšími postupy, aby nakonec vytvořilyúčinnou strategii.

131

www.mgmtpress.cz


Společenská přiměřenost

Dr. Robert Cialdini tento pojem ve své klasické publikaci Influence –

Science and Practice (Allyn & Bacon, 2001) nazývá společenskýmpotvrzením. Princip společenského potvrzení je, že my sami určujeme, co

je správné, tím, že pátráme po tom, co za správné považují ostatní.Jestliže svým posluchačům předložíte důkazy nebo příklady toho, co

v souvislosti s ideou, již jim nabízíte, dělají jiní, využíváte velmimocného prostředku, jak lidi přimět k nějaké akci, o níž si nejsou zcela jisti.

Důvod, proč raději používám termín společenská přiměřenost anikoli společenské potvrzení, je ten, že podle mého tenhle princip jdeponěkud hlouběji. Domnívám se, že lidé mají své specifické potřeby, jež

sami znají, jež ale zůstávají nenaplněny a neustále se poohlížejí poněkom, kdo by na tom byl podobně jako oni. Potřebují společenský vzor,

a když ho najdou, okamžitě začnou jeho chování napodobovat. Stačí

jim takový vzor nabídnout a získáte pro sebe výhodu. Znamená to pro

ně mnohem víc než jen vidět, že někdo jiný něco dělá a že by bylo fajn

dělat totéž. Vy je vlastně vedete za ručičku a říkáte jim, co mají udělat, a pak jim poskytnete společenský vzor, někoho, kdo je přesně jako oni adělá to, co oni.

Pojem společenské potvrzení znamená, že jestliže něco dělajívšichni, pak je to patrně správné. Společenskou přiměřeností rozumíme, že

lidé především touží cítit se jako individuality, ale není jim proti mysli

následovat ty, kteří patří k elitní skupině – lidi, co jsou přesně jako oni.

Chcete-li využít společenské přiměřenosti při přesvědčování,uveďte co nejvíc takových, kteří se podobají osobě, již přesvědčujete, alejejich podobnost prezentujte jako cosi osobitého. Takto lidé jednoduše

získají velkou odvahu udělat něco, o čem by předtím ani neuvažovali.

Nejde o to, že to dělá každý, ale o to, že to dělá každý podobný mně. Ti,

kteří si nějaký produkt pořídí mezi prvními, si na společensképoměřování hodně potrpí, protože jich je málo a užívají si to. Celou svouidentitu budují kolem představy, že jsou první a dali na frak konkurenci.

PŘESVĚDČOVÁNÍ

132

www.mgmtpress.cz


Souhlas

Souhlas jde ruku v ruce se společenskou přiměřeností. Souhlas jejednoduše shoda názorů. Je mnohem snazší pohnout názorem lidí, jež se

snažíte přesvědčit, když můžete poukázat na to, že někdo jako oni

anebo někdo, koho si váží, sdílí jejich názory.

Najděte si během přípravy na pohovor čas a hledejte, v čem máte

s budoucím klientem shodné názory. Lhostejno, zda jich je více nebo

jen jediný, představují oblast shody, kam je možno dostat se i smyšlenkou zcela novou. Důvěra je samozřejmou podmínkou souhlasu a spolu

se souhlasem narůstá.

Přenos moci proběhne snadněji, jestliže dokážete prezentovat názor, jejž zastává i někdo, komu osoba, kterou přesvědčujete, důvěřuje.

Ještě silněji působí, když onen vlivný jedinec veřejně prohlásí, že svůj

názor sdílí s vámi.

Sčítání souhlasných postojů během procesu přesvědčování takévaše publikum snáze vede k tomu, že vyvodí závěry, jaké vám vyhovují.

Obzvláště to platí, přesvědčujete-li větší skupinu, protože se projeví

efekt společenské přiměřenosti, aktivního procesu, jejž lidé pozorují

a na němž se podílejí. Čím víc lidí s vámi souhlasí a sdílí váš názor, tím

pravděpodobněji jej převezmou v souvislosti s novými nápady iostatní. Taky ve vás mnohem snáz naleznou zalíbení, a to je téma, jemuž se

za chvíli budeme věnovat podrobněji.

Empatie

Alex Mandossian, o kterém se v této knize dočtete ještě více, vypráví

příběh, který skvěle ilustruje rozdíl mezi empatií a soucitem. Ve svých

slavných televizních seminářích to vysvětluje následovně: Představte si,

že jste na lodi, která se pohupuje na docela slušných vlnách. VáškamaJak přesvědčit rychle

133

www.mgmtpress.cz


rád stojí u zábradlí a jde na něj mořská nemoc. Zezelená a začne zvracet do moře. Jdete k němu, poplácáte ho po zádech a řeknete mu, že je vám moc líto, že je mu tak zle – to je soucit. Jestli k němu přijdete a udělá se vám taky šoufl a nakonec se spolu s ním poblinkáte, je to empatie.

Tímto poněkud příliš plastickým podobenstvím se i složitámyšlenka náramně zjednoduší. Chcete přesvědčovat jiné a proto potřebujete,

aby se do vašich myšlenek vcítili. Chcete, aby pochopili a ztotožnili se

s vaší situací, pocity a motivy. Když k vám pocítí empatii, jen sotva

budou vaše závěry považovat za nesprávné.

Emoce posilují empatii jako nic jiného. Čím víc dokážete jejichrozhodování ovlivnit emocemi, tím víc se ztotožní s vámi i vašimiidejemi, tím rychleji pocítí empatii. Přidejte několik podobných zkušeností,

které zažili jiní, a poukažte na to, jak oni své problémy vyřešili, aematie vašich posluchačů se prohloubí.

Klíčem k využívání empatie zůstává, že nechcete, aby vás ostatnílitovali (soucit), vy potřebujete, aby se do vaší situace (nebo někoho,

kdo je na tom stejně jako oni) vcítili tak silně, že si ani nedokážoupředstavit, že by s vámi nesouhlasili.

Já o koze, ty o voze, aneb jde to i oklikou

Staré přísloví praví, že sebedelší cesta začíná prvním krokem. Já vím, opřesvědčování se tu nemluví, ale platí to i pro ně.

Zúplna někoho přesvědčit nikdy nevypadá tak, že byste někohopřiměli akceptovat jakousi jedinou velikou představu. Je to proces, kdy

dané osobě vnutíte množství malých představ a ta původní velkámyšlenka se ořeže do přijatelných rozměrů. Pro lidi je mnohem snazšíakceptovat nejprve malé nápady a malé změny. Jakmile jeden nebo dva

takové nápady přijmou, je mnohem lehčí je přesvědčit o dalších.

Mějte prosím na paměti, že teď nemluvím o situaci, kdy uvrtáteposluchače k apriornímu souhlasu s čímkoli a pak jim vysázíte jednotlivé

PŘESVĚDČOVÁNÍ

134

www.mgmtpress.cz


položky, na které mají kývnout. To je salónní trik, a i kdyby řekli ano,

s největší pravděpodobností si to brzy rozmyslí.

Hezkou obchvatnou strategií bude, když lidi přimějete k souhlasu

s malými koncepty, malými ústupky, ve vztahu k představě, která jetotožná s rozhodnutím, k němuž chcete směřovat. Je ve vašem zájmuvybrat si takové koncepty, které jsou nejsnáze přijatelné a které mohou

nejspíše ovlivnit další rozhodnutí. Pečlivým výběrem těchto vlivných

myšlenek dokážete pomalu ale jistě své publikum dovést kzávěrečnému rozhodnutí, které je velmi závažné a přitom se zdá být logické

a snadné.

Jít na věci od lesa, obchvatem, je skrytou taktikou přesvědčování,

která může navodit pocit uspokojení s dosaženého úspěchu. Pár věcí se vyžehlí, o dalších se dohodneme a hned je nám líp. Je to takový impuls, oni rozumějí vám, vy rozumíte jim. Je větší šance, že si padnete do oka, vždyť teď máte něco, co vás spojuje. Společné pouto problémů, jež jste oba vyřešili, umí výrazně posílit a prohloubit vzájemné vztahy.

Většina lidí si nepotrpí na opakované omílání stejných problémů.

Když už se k určitému velkému problému našlo mnoho, ne-li většina

dílčích řešení, jsou ochotní to dotáhnout do konce s člověkem, s nímž

už se dostali tak daleko. Z toho logicky plyne, že se jim nejspíš nebude

chtít, teď, kdy se finální řešení rýsuje na obzoru, znovu začínat sněkým novým.

Sympatie

Být lidem sympatický je velice cenná deviza, kterou si pro účelypřesvědčování musíte pěstovat. Všichni rádi spolupracujeme s lidmi,kteří se nám zamlouvají. Je mnohem snazší akceptovat nějakou myšlenku

od někoho, kdo se nám líbí, než od člověka, jenž je nám lhostejný.

Být sympatický neznamená, že se stanete nejlepším kámošemkaždého, koho kdy budete o něčem přesvědčovat, jde prostě o to, aby ve

Jak přesvědčit rychle

135

www.mgmtpress.cz


vaší společnosti bylo ostatním volně apříjemně. Následuje několikrysů, které z nás v očích jiných dělají sympaťáky:

☛ Společné zážitky

☛ Původ ve stejném socioekonomickém prostředí

☛ Původ v obdobném regionu

☛ Příjemná osobnost

☛ Dobré vychování a úpravný zevnějšek

☛ Neochota drbat a pomlouvat

☛ Dobrá úroveň znalostí a ochota se o ně podělit

☛ Schopnost aktivně naslouchat při rozhovoru

☛ Ochota prozradit i něco o sobě, jež utužuje vztahy

☛ Smysl pro humor a schopnost odlehčit situaci

☛ Schopnost udržovat konverzaci

☛ Sebedůvěra a ponejvíce dobrá nálada

Být sympatický není pro většinu lidí až tak těžké. Dokážou to i ti,

kteří moc příjemně nevypadají a kdo si mnohdy prostě jenneuvědomují, že ostatní stojí o jejich společnost.

Být sympatický ovšem vyžaduje neustálou snahu. Každý z nás má

mizerné dny a zná lidi, kteří mu osobně nejsou zrovna po chuti.Potřebujete-li přesvědčovat většinu z těch, s nimiž přijdete do styku, pak

musíte umět být sympatický i pro ty, co vám sympatičtí nejsou. Tímnenaznačuji, že byste na sobě měli nechat štípat dříví. Chci tím říct, že

někdy prostě musíte ledacos spolknout a situace vytvářet tak, abyste

dokázali vyjít i s někým, s kým by vám to normálně moc nešlo.

Být sympatický je zásadně důležité, protože není těžké odmítnout

někoho, kdo nás nezajímá anebo je nám vysloveně protivný. Zato je

prakticky nemožné nepomoci těm, kdo se nám zamlouvají, pokud jsou

jejich požadavky rozumné. Zalíbení vychází z emocionální potřeby.

Potřebujeme, aby nás lidi měli rádi, chceme se jim líbit. Můžeme se

přetrhnout, abychom odměnili ty, co jsou nám sympatičtí a mají nástaky rádi. Ten, komu se líbíme, si nás také lépe zapamatuje. Pro někoho,

kdo není zrovna sympaťák a přesto si ho jiný oblíbil, je takovýto

PŘESVĚDČOVÁNÍ

136

www.mgmtpress.cz


člověk nezapomenutelný – a vy si taky pamatujete řidiče, který vám

dnes v ranní špičce dal přednost.

Máme-li možnost volby, vybereme si raději někoho, kdo se námlíbí a komu se líbíme my. Kdybyste například váhali mezi dodavateli,určitě byste se rozhodli pro toho, kdo vám byl sympatičtější.

Líbí se nám lidé, kteří jsou jako my, takže nezapomínejtezdůrazňovat to, co máte společného, a vzájemný vztah posílíte. Neváhejte spomocí, pokud je jí zapotřebí. Nabídněte radu nebo informace, které jsou

jinak nedostupné. Zjistěte si, jaké má kdo koníčky a zájmy a o těch pak mluvte. Zašlete třeba novinový výstřižek s článkem o tématu, o němž jste diskutovali.

My se za chvilku zaměříme na to, co znamená dávat, abych dostal

něco nazpět. Mezitím vám ale poodhalím jedno tajemství. Na každé

obchodní výstavě, kterou navštívím, je plno celebrit rozdávajícíchautogramy napravo nalevo. Cokoli podepíšou si hledím vzít (a někdy

i dva tři kousky, nač se stydět). Ne že by mi na tom tolik záleželo. Mám

totiž skříň nacpanou skvělými dárky, za něž mne někdo bude mít moc

rád.

Představte si, co se stane, když mi třeba přiznáte, jak moc fandíte

profesionálnímu zápasníkovi Goldbergovi, a o pár dní později ode mne

dostanete jeho velkou barevnou fotku s vlastnoručním podpisem.

Budete mě mít rádi... a to hodně. Pokud byste se podívali na mousbírku, najdete tam fotbalové i basketové míče, míčky na baseball, trička,

fotky všech formátů a typů, knihy, časopisy, osušky, golfové míčky,

pivní lahve, kosmetiku a tucty dalších věcí. To vše podepsáno kdekým,

počínaje Sylvestrem Stallonem a konče hlavní roztleskávačkou San

Francisco 49ers (profesionálního klubu amerického fotbalu, pozn.

překl.). A za nic jsem nedal ani halíř. Měli byste vidět, kolik lidí si

myslí, že jsem skvělý chlapík, vždyť jsem jim dal osobní dárek.

Jak přesvědčit rychle

137

www.mgmtpress.cz


207

O autorovi

Dave Lakhani je prvním „stratégem akcelerace podnikání“ (Business Acceleration

Strategist™) na světě a prezidentem firmy Bold Approach, jež podnikům na celém

světě pomáhá efektivnějším prodejem, marketingem a public relations dosáhnoutokamžitého zvýšení příjmů.

Dave je považován za jednoho z vůdčích světových odborníků na přesvědčování

a po jeho přednáškách je obrovská poptávka mezi velkými i malými společnostmi

a obchodními organizacemi na celém světě. Jeho příspěvky pravidelně zveřejňujíperiodika a pořady jako Selling Power, Sales and Marketing Management, Wall StreetJournal, Investors Business Daily, INC., Entrepreneur, The Today Show a stovky dalších. Dave je rovněž moderátorem rozhlasové talk show Making Marketing Work, zaměřené na marketingové strategie pro začínající podniky. Je autorem publikace A Fighting Chance (Prince Publishing, 1991), oddílu antologie Ready, Aim, Hire (Persysco, 1992) a audioknihy Making Marketing Work (BA Books, 2004).

Za posledních dvacet let Dave vlastnil dobrou desítku úspěšných podniků a sám

sebe prohlašuje za sériového podnikatele a zaníceného zakladatele. Vždy byl dychtivým

studentem a nikdy se nepřestal učit. V uplynulých dvaceti letech absolvoval snadvšechna studia zaměřená na prodej, marketing nebo uplatňování vlivu. Je virtuóznímuživatelem metody NLP (Neuro-Linguistic Programming), s jejímž zakladatelem Richardem

Bandlerem studoval. Absolvoval The Wizard of Ads Academy a působil tam jakohostující profesor. S Davem je možné si domluvit přednášku na telefonu (208) 863-8298.

Dave žije v Boise ve státě Idaho, spolu s manželkou Stephanií a dcerkou Austrií.

Pokud zrovna není na cestách za klienty nebo nepřednáší, věnuje se sportovnímupotáění, lyžování, bojovým sportům a četbě. Miluje špičková vína. Setkejte se s nímonline na www.howtopersuade.com.

Dave Lakhani nabízí možnost vystoupení

a účasti na podnikových školeních.

Pro rezervaci volejte 208-863-8298

www.mgmtpress.cz


DAVE LAKHANI

PŘESVĚDČOVÁNÍ

Umění dosáhnout svého

Z anglického originálu Persuasion. The Art of Getting What You Want,

vydaného v roce 2005 nakladatelstvím John Wiley & Sons, Inc., Hoboken,

New Jersey, USA, přeložila Alena Hanusová

V roce 2008 vydalo nakladatelství Management Press, s. r. o.,

nám. W. Churchilla 2, Praha 3, jako svou 376. publikaci

Obálku navrhl Petr Foltera

Vydání 1.

Sazbu zhotovilo DTP Studio CADIS, Praha

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a. s.

Doporučená cena 298 Kč

ISBN 978-80-7261-183-6

www.mgmtpress.cz

www.mgmtpress.cz




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist