načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Přestaň prezentovat, začni vyprávět -- Storytelling – odliš se od ostatních - Monika Nevolová

Přestaň prezentovat, začni vyprávět -- Storytelling – odliš se od ostatních

Elektronická kniha: Přestaň prezentovat, začni vyprávět
Autor: Monika Nevolová
Podnázev: Storytelling – odliš se od ostatních

Naučte se prostřednictvím příběhů dávat svým sdělením záměr, učte se z vaší osobní životní historie a važte si svých zkušeností. Uvědomte si sami sebe jako vlastní osobní ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  195
+
-
6,5
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4%hodnoceni - 58.4% 60%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2017
Počet stran: 178
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vydání 1.
Spolupracovali: ilustrace Soňa Baueršímová
Skupina třídění: Sociální interakce. Sociální komunikace
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-5664-6
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Naučte se prostřednictvím příběhů dávat svým sdělením záměr, učte se z vaší osobní životní historie a važte si svých zkušeností. Uvědomte si sami sebe jako vlastní osobní značku. Příběhem nadchnete více lidí, přenesete myšlenku, která je pro vás důležitá, a způsobíte, že o ní budou druzí přemýšlet. Vyslechnou vás a budou konat. Spojte se s ostatními pomocí příběhů.

Popis nakladatele

Připravujete řeč na firemní setkání? Chystáte se na pohovor? Randíte s někým a chcete ho zaujmout? Vzděláváte, lektorujete, učíte? Máte děti, na které chcete mít pozitivní vliv? Storytelling je pro vás jasnou volbou. Zjistěte, jak vyprávějí příběhy charismatičtí vypravěči, a přeneste jejich umění do svého života. (storytelling - odliš se od ostatních)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Monika Nevolová - další tituly autora:
 (e-book)
Dotýkání dovoleno! -- Jak zatočit s nedomazleností a být spokojený Dotýkání dovoleno!
 (e-book)
Bez výmluv! -- Jak vymazat AŽ, BY, ALE a KDYBY ze slovníku a realizovat to, co opravdu chceme Bez výmluv!
 (e-book)
Buďte mistry improvizace Buďte mistry improvizace
 (e-book)
Přeji Ti krásné Vánoce Přeji Ti krásné Vánoce
Hackněte svůj život -- Nejen pomocí technologií Hackněte svůj život
Přestaň prezentovat, začni vyprávět -- Storytelling – odliš se od ostatních Přestaň prezentovat, začni vyprávět
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Monika Nevolová

ST

ryte

llin

g

oStorytelling

_

odliš se

od ostatních

vyp rávetvyp

rávet

P

,

n

A

v

e

ň

a

z

p

t

rř e

e

ts

t

o

začni

P

,

n

A

v

e

ň

a

z

p

t

rř e

e

ts

t

o

vyp rávet


Věnování:

Tuto knihu věnuji všem studentům a návštěvníkům

mých kurzů a všem nadšeným vypravěčům, kteří mi byli

a stále jsou obrovskou inspirací. Poděkování:

Děkuji své babičce Blažence, která mě už od dětství fascinovala

svým vyprávěním, a své mamince Hance, která vždycky hodně četla

a motivovala mě tak ke „spisovatelské kariéře“.

Speciální dík patří Danu Novotnému, který mi položil ty správné

otázky a dodal impulz k napsání právě této knihy! Monika Nevolová Přestaň prezentovat, začni vyprávět Storytelling – odliš se od ostatních Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 6620. publikaci Odpovědný redaktor Zdeněk Kubín Ilustrace Bc. Soňa Baueršímová, DiS. Sazba a zlom Antonín Plicka Návrh a zpracování obálky Antonín Plicka Počet stran 184 Vydání 1., 2017 Vytiskla Tiskárna v Ráji, s.r.o., Pardubice Cover Illustration © Soňa Baueršímová © Grada Publishing, a.s., 2017 ISBN 978-80-271-9826-9 (ePub) ISBN 978-80-271-9825-2 (pdf ) ISBN 978-80-247-5664-6 (print)

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí být repro

dukována ani šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez předchozího písemného

souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy bude trestně stíháno.

Obsah

Obsah BYLO, NEBYLO... 9

TEORIE 14 Být vypravěčem 14 Proč vyprávět příběhy? 17 Role příběhů v životě 18 Mozek a příběh 21 Příběh prodává 25 Definice storytellingu 26 Co storytelling není? 27 Co udělá dobrý příběh skvělým? 27

STRUKTURA 30 Struktura K-Á-V-A 32 Kontext 33 Akce 34 Výsledek 35 A co z toho? Poselství 36 Konflikt v příběhu 43 Kruh hrdiny 50 Příběhová struktura Pixar 54 Příběhový model Pixar 56 Hledá se Nemo v Pixaru 58 Pomůcka struktury K-Á-V-A i Pixar: šest obrázků 60 DYNAMIKA 63 Zpomalování a zrychlování 64 Detail 64 Kde vám tedy detail pomůže? 65 Drama 66 Dialogy 67 Tělo v pohybu 71

PUBLIKUM 77 Neprezentujte, ale konverzujte 78 Kdo je publikum? 78 4P publika 79 Jistota, vztah, autonomie, status 82

JÁ, VYPRAVĚČ... 86 Proč je důležité znát svůj příběh? 87 Jak se lépe poznat prostřednictvím příběhů 88 Odvaha být sami sebou, autenticita 96 To mám být osobní? 96 Charakter 99 Inspirace ze světa archetypů 105 Řízeni egem: tvůrce, hrdina, kouzelník 107 Pořádek musí být: mudrc, vládce, neviňátko 110 Ve službách sociálních potřeb: milovník, pečovatel, obyčejný člověk 113 Svoboda nadevše: objevitel, rebel, šašek 116

MENTÁLNÍ A FYZICKÁ PŘÍPRAVA 120 1. Zjistěte, z čeho vlastně máte strach, aneb Poznej nepřítele! 121 2. Napijte se a volně dýchejte 122

7

Obsah

3. Víra v úspěch 123

4. Tělo, které nezradí 124

5. Příprava a výbava 129

6. Konverzujte a dívejte se 130

7. Jak na trapasy? Ano, a! 130

8. Respektujte, neohromujte a trénujte 136

KREATIVITA A INSPIRACE 137

Jak vypnout kritika a dovolit si tvořit? 138

Když mě nic nenapadá?! Spouštěče! 139

Co jsou spouštěče? 140

Jak rozbít kreativní blok? 141

Otázky a témata 144

Vyzývejte se 146

Kreativní limity 148

Dělejte si šuplíky příběhů 150

HUMOR V PŘÍBĚHU 153

Coje humor? 153

Jak se stát zábavným? 155

Recept na humor v šesti ingrediencích 156

1. Protivník 157

2. Postoj proti 158

3. Pravda 160

4. Přehánění 161

5. Pocity 162

6. Překvapení 162

Hra se slovíčky 163

Pravidlo tří 166

Pravidla humoru – souhrn 167 PAMĚŤ A ZAPAMATOVATELNOST 168 Příběhy léčí paměť 168 Jak se neztratit 169 Pamatovací „P“ 171

SUMÁŘ PRAVIDEL 174

ZÁVĚR 175

ZDROJE 177

9

Bylo, nebylo...

Bylo, nebylo...

Příběh je metafora pro život.

Robert McKee

Už jako malá holka jsem chtěla být spisovatelkou. V okamžiku, kdy jsem

udržela tužku v ruce, začala jsem psát různé básničky, pohádky a krátké

příběhy ze života zvířátek z  lesa nebo ze statku. Mou první nadšenou

podporovatelkou a  čtenářkou byla moje mamka. „Mami, mami, budu

spisovatelka!“ opakovala jsem neustále. Moje maminka miluje knížky,

zejména detektivky, a mě v mém záměru notně podporovala. A také ve

čtení. Povinná četba ve škole pro mě nebyla jako pro většinu spolužáků

otravou, ale zálibou. Nad čtením knih velkých autorů jsem ale bohužel

zjistila, že všechna ta velká díla mají třeba i tři sta stránek, zatímco moje

pohádky končily vždy na první stránce! „To není možné, tolik nápadů,

příběhů, myšlenek a  zážitků přece nemám!“ děsila jsem se. „Nebudu

schopná psát knihy, nejde mi to,“ běželo mi hlavou. Můj cenzor v hlavě

ke mně promlouval tak silně, až jsem se psaním doslova sekla. Ostatně

jako už předtím s kreslením, když mě nevzali do lidové školy umění kvůli

diagnóze „nedostatek talentu“, nebo stejně jako s  hraním na kytaru či

harmoniku, kdy mi bylo řečeno, že neumím zpívat, a tím pádem ani hraní

na hudební nástroj nedává příliš velký smysl. Moje „mindráky“ z umě

leckých neúspěchů se kupily, a  tak, protože mi nešly ani matematika,

fyzika, chemie, ale byla jsem na gymnáziu celkem dobrá na společenské

vědy, vysokoškolský obor byl nasnadě: začala jsem studovat psychologii

a  doufala, že tenhle obor by mi mohl mimo jiné odpovědět na otázky

mých obav a komplexů. Navíc, běželo mi hlavou, kde jinde než v psycho

logii se setkáte s množstvím příběhů jiných lidí? Takže pokud by jednou

byla šance, že se stanu spisovatelkou, tak tehdy, když načerpám inspira

ci z  příběhů druhých. Takhle jsem uvažovala. Vlastně celkem logicky, psychologie se přece zabývá lidmi a  jejich osudy, trápeními a  příběhy. A  tak jsem naslouchala,  vnímala a  všímala si příběhů. Došlo to až tak daleko, že i moje diplomová práce se týkala příběhů. Jmenovala se Analýza životního příběhu u  pacientek s  neurotickou poruchou. V  praxi to znamenalo zkoumat příběhy pěti žen se stejnou diagnózou a zjistit, zda v jejich příbězích není náhodou nějaká společná tenká červená linie, díky níž by se dalo soudit, že se jedná o hybné momenty života a spouštěče, kdy se u člověka může rozvinout neurotická porucha. Navíc jestliže toto zjistím, je možné s příběhy terapeuticky dále pracovat a začít takzvaně přepisovat kapitoly života pacientek společně s nimi tak, aby se jim do budoucna žilo lépe? A ono ano! Příběh a jeho moc mě začaly fascinovat ještě víc. Když jsem viděla a vnímala tu sílu, kterou v sobě příběh má, potřeba psát a zachycovat život do slov se mi vrátila.

Nejprve jsem přispívala do jednoho časopisu svými povídkami. Když jsem tam takto psala několik měsíců, náhoda a  moje sestřenice, která v  oné redakci pracovala, sehrály svou roli. Slovo dalo slovo a  hned po studiu jsem se nestala psycholožkou, ale redaktorkou tohoto časopisu. Jednalo se o časopis Překvapení, který byl o příbězích ze života čtenářů, rubrikách o  zdraví, cestování, vaření nebo o  vztazích či módě. Skvělá zkušenost pro někoho, kdo si do svého portfolia na téma „Příběh“ mohl tak připsat další dovednost: umění z jednoduchého, obyčejného příběhu udělat příběh silný, čtivý a dlouhý. Nebo alespoň delší než ten, který nám poslali naši čtenáři.

Po čtyřech letech v časopise na postu redaktorky přišla další výzva: práce dramaturga v centru zábavné tvorby v České televizi. Holka, která ani nemá doma televizi, se najednou bavila s režiséry a scenáristy o tom, co bude nebo nebude fungovat v pořadu, a naučila se mnoho nového nejen ze světa televizní tvorby, ale zejména z oblasti komunikace, kreativity a dramaturgie příběhu. V čem byl však můj pobyt v televizním prostředí, který se nakonec protáhl až na sedm let, naprosto zásadní? Bylo to setkání s umělci, a tím pádem také s různými formami komunikačního umění. Práce se stand-up komiky, herci, vypravěči nebo improvizátory

Bylo, nebylo...

mě fascinovala. Ovšem ne proto, že to byly hvězdy, ale proto, že jako dítě jsem nevěřila ve vlastní schopnosti a třásla se při představě, že bych měla něco říkat na veřejnosti před více lidmi. Tihle lidé měli v rukou jakési mocné nástroje komunikace, o  nichž běžně nemáme ani tušení nebo nás ani nenapadne, že bychom si právě jimi mohli usnadnit náš osobní i pracovní život. A tak jsem se od umělců a umění začala učit a převádět tipy, které jsem v umění nasála, do praktického života. Tipy, které jsou užitečné pro nás, kteří umění obdivujeme, ale nepotřebujeme zrovna stát na prknech, jež znamenají svět. Představte si, že jdete na výstavu obrazů nebo do divadla či kina. Proč tam jdete? Co tam obvykle hledáte? Zaujetí, nadšení, působení na vaše smysly, vášeň, prožitek, přesah, hledáte smysl? Nejsou ale toto vlastnosti, které by bylo fajn (vedle atributů typu kvalita, rychlost, efektivita, cena) cítit také v  práci? Nebylo by to právě to, co by vás pak v  pracovním prostředí dělalo nadšenějšími, odpočatějšími, naladěnými, efektivnějšími a šťastnějšími?

Teoretici umění Alain de Botton a John Armstrong tvrdí, že společnost zdaleka nevyužívá potenciálů, které v sobě umění skrývá. Souhlasím. A je to také jeden z hlavních důvodů, proč jsem napsala tuto knihu. Zajímavé je, že když se podíváme do historie, zjistíme, že například v průběhu renesance nebylo umění vůbec odděleno od práce. Leonardo da Vinci byl současně umělec i vědec! Také dobří obchodníci v době renesance měli často nadání pro nějakou formu umění. Umění bylo jednoduše naprosto neoddělitelnou součástí života. Renesance byla však vystřídána obdobím osvícení, kdy se rozum a logika staly tím, co stojí na prvním místě. Rozum a logika ovládaly vše. Na praktickou účelnost umění jako by se zapomnělo. Ale doba se mění a slovy Daniela Pinka

1

člověk přechází

z doby informační do doby koncepční a v 21. století se umění stává čím 1

Daniel H. Pink (1964) – americký kariérní analytik zabývající se motivací a autor pěti

knih věnujících se obchodní, pracovní a manažerské tematice. Jeho knihy byly přelo

ženy do 33 jazyků. Píše články pro The New York Times, Harvard Business Review, Fast

Company a Wired. Přednáší ve firmách a na univerzitách celého světa. V roce 2011 byl

v žebříčku Thinkers50 zařazen mezi 50 nejvlivnějších management myslitelů světa.

12

dál více katalyzátorem změn v organizacích a efektivním nástrojem roz

voje a komunikace. Znovu tak začíná být důležité, abychom poznali sami

sebe, porozuměli světu, poznali sílu slov, výroků, využívali potenciálu

a rozsahu svého projevu a začali si sami sebe víc uvědomovat i užívat, a to

i za předpokladu, že se kolem nás věci a situace neustále mění.

Je škoda nepouštět umění do práce a komunikace, protože nám může

opravdu hodně pomoci. Proto jsem se rozhodla, že já umění do práce

pozvu. A výrazně. Moje zvědavé otázky a učení se od umělců začaly brzy

přinášet výsledky v podobě metod a nástrojů přeměněných do podoby

tréninku osobního rozvoje a komunikace, tréninku nástrojů, které oce

níte v práci i životě. Tak se narodilo Umění v práci – koncept vzdělávání

založeného na technikách původně převzatých z  umění, které se děje

zábavně, zapamatovatelně a  zužitkovatelně. Předávám tedy dále to, co

jsem se naučila. Od stand-up komiků (znáte z pořadu Na stojáka) jsem

zjistila, jak zařídit, aby vás přešla tréma už v  zákulisí, jak přimět svůj

hlas a své tělo, aby s vámi spolupracovaly, jak zajistit, že vám publikum

věnuje pozornost již v první minutě, co s tím, když publikum ztrácíte,

nebo jak z  průšvihu udělat výhodu a  ještě pobavit. Z  improvizačního

divadla zase neustále rozvíjím a získávám pozitivní postoj a cenné hry,

aktivity a  cvičení, které rozvíjejí mozek, odvahu, kreativitu, komuni

kaci, pohotovost reakcí, schopnost nenechat se zaskočit, když přichází

něco nečekaného, umění rychleji generovat nápady, zatímco ostatní mlčí

a dovednost spolupráce v komunikaci. Od vypravěčů příběhů, od těch

se učím neustále. A to, co už umím, chci předat dál, vám, čtenářům této

knížky. Práce s příběhem a na příběhu je totiž něco, co vás naučí dávat

svým sdělením záměr, umět je strukturovat, aby měla hlavu a patu, naučí

vás neustále se učit z vaší životní historie a zároveň si svých zkušeností

vážit a uvědomit si, kdo jste vy jako svá vlastní osobní značka. Příběhem

také nadchnete více lidí, přenesete myšlenku, která je pro vás důležitá,

a způsobíte, že o tom druzí budou přemýšlet. Nebo ještě lépe – poté co si

vás vyslechnou, budou konat. Příběhem se spojíte s druhými rychleji než

fakty, příběhem můžete lidi kolem vás zaujmout, pohladit, nebo dokonce

13

Bylo, nebylo...

léčit sebe i druhé. Příběh si podle mě zaslouží pozornost. Stejně jako vy!

Přeji vám, abyste se nejen díky této knížce stali skvělými vypravěči, ale

také autory svého života.

Monika Te o r i e ¦ Být vypravěčem

Řekni mi fakt a já se něco dozvím.

Řekni mi pravdu a já ti možná uvěřím.

Řekni mi teorii a já uvidím, zda funguje.

Řekni mi příběh a bude žít v mém srdci navždy.

indické přísloví

Když jsem pracovala v televizi, měla jsem mít ohledně nového pořadu, který jsme s jeho tvůrci chtěli prosadit, prezentaci před programovým vedením. Připravila jsem perfektní slidy v PowerPointu a cítila jsem se silná v kramflecích. Šéf se dostavil do zasedačky s oválným stolem. K mému překvapení se však neposadil na židli vyhrazenou pro něj, odkud mohl krásně vidět na slidy, ale na opačnou stranu, tedy zády k plátnu, na nějž se promítalo. Znejistěla jsem. Co znejistěla, vyděsila jsem se. Působil vlídně, díval se na mě a dal mi pokyn, že mohu začít. Cítila jsem se hrozně, ale začala jsem povídat o svých slidech a o projektu. Snažila jsem se ho větami typu „Jak můžete vidět na dalším slidu...“ přimět, aby otočil hlavu a podíval se na plátno. On se ale neustále díval na mě. Napětí ve mně se zvyšovalo a já nevěděla, co dělat. Zpanikařila jsem a odmlčela jsem se. Cítila jsem, že musím něco udělat. Tak jsem se napila vody, nadechla se a vypnula dataprojektor. Žádné slidy. Začala jsem vyprávět příběh o  tom, proč je pro mě osobně ten projekt tak důležitý, čím je pro mě zajímavý, jakou má hlavní myšlenku. Skončila jsem a čekala na verdikt. Šéf byl spokojen a na pořadu se mohlo začít pracovat. A mně to došlo. Ať prezentujete kdekoliv cokoliv, to nejdůležitější by mělo vyjít z vašich úst, ne z vaší PowerPointové prezentace. Prezentace jste totiž vy! Vy a váš příběh.

Teorie

Mimochodem něco podobného se stalo Stevu Jobsovi na jedné konferenci. Přestaly mu fungovat slidy, a proto z nouze začal vyprávět příběh, zatímco se jeho kolegové snažili techniku přivést k  životu. Prezentace dopadla lépe, než by Steve čekal, a tak od té doby vyprávěl silný příběh pokaždé. Inu, mějte vždycky dobrou „story“ po ruce, zejména když selže technika, bude se vám zatraceně hodit!

Tato knížka však není jen o  tom, jak se stát mistry prezentačních dovedností nebo jak se zachránit příběhem, když selže technika. Je o používání a získání benefitů z příběhu v mnoha různých oblastech. Budete připravovat řeč na firemní setkání? Chystáte se na pohovor? Máte vystupovat na konferenci? Čeká vás proslov na svatbě? Nebo na pohřbu? Randíte s někým a chcete ho zaujmout? Chcete lépe poznat lidi kolem vás? Vzděláváte, lektorujete, učíte? Máte přátele, obchodní partnery, spolupracovníky nebo děti, na které chcete mít pozitivní vliv? Takže ať už vedete lidi jako lídr nebo manažer, prodáváte a obchodujete, prezentujete, předáváte informace a komunikujete, rozvíjíte své děti, nebo jen chcete vědět, kdo jste a kam kráčíte, jaká je vaše značka a co je pro vás v životě důležité, storytelling může být pro vás tím správným klíčem.

Jestli vám teď proběhlo hlavou něco jako „To je nějaký nový trend a já už jsem na to moc starý, abych se učil vyprávět příběhy!“, tak jsou to hned dva omyly v jedné větě. Zaprvé, vyprávění příběhů je staré jako lidstvo samo. Zadruhé, na příběhy nikdy nebudete dost staří! Oproti oblastem, jako jsou modeling, sport a podobně, je pro rozvoj vypravěčství vyšší věk vlastně výhodou. Vy, kteří jste starší, mněte si tedy ruce. Čím starší jste, tím víc rozchodů, vyhazovů z práce, nehod, náhod, zvláštních situací se vám přihodilo. Hromada silných příběhů. Navíc jelikož už jsou žhavé a bolavé události dostatečně dlouho za vámi, u hodně z nich již máte dostatečný časový odstup, takže se na ně dokážete dívat s větším nadhledem a můžete je vyprávět.

A  za jak dlouho je možné stát se vypravěčem? Hned. Jen, prosím, začněte. Kniha nebude fungovat pouze přečtením! Musíte to zkoušet.

+


16

Storytelling není samozřejmě pro každého přirozeností, ale existují cesty,

jak i  „nepříběhovce“ naučit pár triků, aby formuloval myšlenky nejen

stručně a strukturovaně, ale také zajímavě pro druhé. Abyste jen neinfor

movali, ale svým sdělením zároveň angažovali a inspirovali ostatní. To se

stane tehdy, když do příběhu vstoupí emoce, empatie, naše tělo a energie.

Hodně lidí čeká, až budou zcela připraveni, ať už to „zcela připraveni“

znamená cokoliv. Je to stejné, jako kdybyste si koupili profesionální štětce,

barvy, plátno, vybudovali ateliér, a pak zamkli dveře, nechodili tam a jen

se na malování dál chystali a  mluvili o  tom. Nemusíte mít štětce, jaké

mají profíci, abyste začali malovat. Je pouze jedna situace, kdy je opravdu

těžké být vypravěčem – když neotevřete pusu. Tak už pojďte a začněte...

Toužím slyšet váš příběh!


17

Teorie

¦ Proč vyprávět příběhy?

Ti, kdo vyprávějí příběhy, ovládnou svět.

P l aton

Všichni jsme vypravěči příběhů, jen někteří z nás je říkají stylem, který mění způsob, jak ostatní poslouchají. Nezáleží na tom, jaký druh práce v tuto chvíli vykonáváte, v jaké oblasti se pohybujete, od obchodu, managementu přes koučink, poradenství, lektorskou nebo pedagogickou činnost, jakékoliv služby a  jiné, všude dosáhnete všeho snadněji, když budete využívat kouzlo storytellingu.

Příběh je nástrojem zejména pro ty, kteří chtějí být „tvůrci, ne tvořeni“ a chtějí pozitivně ovlivňovat druhé! Osoba vlivu, to je například člověk, jenž je zaangažovaný do mluvení, prodeje, vedení lidí nebo do vzdělávání. A každý takový člověk se neustále ptá: Dělám to dobře? Jak mohu lépe komunikovat s lidmi? Jak se mohu spojit s větším množstvím lidí nebo intenzivněji? Jak mohu způsobit, že lidé přijmou moje myšlenky a budou je následovat svými činy?

Tato kniha je o zlepšování a zároveň neříká, jak být perfektní. Více než o dokonalost jde o využití maxima našich vlastních zdrojů, abychom mohli být ve spojení s druhými! Příběh je tedy technikou, která vrací ztracený kontakt do mezilidské komunikace, do výměny informací. Příběhy inspirují, motivují a provokují emoce. Jestliže mluvíte, prezentujete, prodáváte, učíte, koučujete, vedete lidi, pak je příběh nejlepší strategií a storytelling nejmocnějším nástrojem, jak poslat vaše myšlenky do oběhu.

Příběh je zajímavější sourozenec faktu – příběhy baví a  rozptylují, fakta poučují a odhalují. Tím, že jsou fakta dnes tak široce dostupná, okamžitě ztrácejí svou hodnotu. Postupně začíná záležet spíše na schopnosti dát fakta do souvislostí a sdělovat je tak, aby měla emocionální dopad. A to je úkolem příběhu.

Pokud se věnujete koučinku, pak vám struktury příběhů výborně zapadnou do toho, co již nyní v  koučování používáte. Věřte mi, jsem



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist