načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Předškoláci v pohybu 3 -- Cvičíme jako opice a lev – Ilona Kolovská; Hana Volfová

Předškoláci v pohybu 3 -- Cvičíme jako opice a lev

Elektronická kniha: Předškoláci v pohybu 3
Autor: Ilona Kolovská; Hana Volfová
Podnázev: Cvičíme jako opice a lev

Publikace určená cvičitelkám a učitelkám v mateřských školách je další v pořadí úspěšných knih, které se zabývají všestrannou pohybovou průpravou dětí předškolního věku. Autorky sestavily bohatý zásobník konkrétních cvičebních jednotek s ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  135
+
-
4,5
bo za nákup

hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6% 80%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2011
Počet stran: 120
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Sport. Hry. Tělesná cvičení
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2011
ISBN: 978-80-247-3590-0
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace určená cvičitelkám a učitelkám v mateřských školách je další v pořadí úspěšných knih, které se zabývají všestrannou pohybovou průpravou dětí předškolního věku. Autorky sestavily bohatý zásobník konkrétních cvičebních jednotek s ukázkami pohybových činností v různých modifikacích. Jako motivační prvky využily opět zvířátka, tentokrát opici a lva. Součástí je i metodika pohybové průpravy pro věkovou kategorii 3-6 let včetně struktury a průběhu cvičení. Pohybové činnosti jsou řazeny metodicky, s využitím různého tradičního i netradičního náčiní a nářadí. Text je doplněn názornými inspirativními fotografiemi a obrázky, které už předem navodí tu správnou cvičební atmosféru.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Ilona Kolovská; Hana Volfová - další tituly autora:
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
Pediatrie I Pediatrie I
 (e-book)
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
 (e-book)
Předškoláci v pohybu 2 -- Cvičíme jako zajíc, žába a had Předškoláci v pohybu 2
 (e-book)
Pohybové hrátky v netradiční dny Pohybové hrátky v netradiční dny
 (e-book)
Jak dokonale zvládnout carving Jak dokonale zvládnout carving
Pohádkové cvičení nejen pro předškoláky Pohádkové cvičení nejen pro předškoláky
 
K elektronické knize "Předškoláci v pohybu 3 -- Cvičíme jako opice a lev" doporučujeme také:
 (e-book)
Školáci v pohybu -- Tělesná výchova v praxi Školáci v pohybu
 (e-book)
Pohyb s říkadly pro nejmenší -- Pro děti od 6 týdnů do 5 let Pohyb s říkadly pro nejmenší
 (e-book)
Cvičení dětí s rodiči Cvičení dětí s rodiči
 (e-book)
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Hana Volfová, Ilona Kolovská

Předškoláci v pohybu 3

cvičíme jako opice a lev

Vydala Grada Publishing, a.s.

U Průhonu 22, 170 00 Praha 7

obchod@grada.cz, www.grada.cz

tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400

jako svou 4323. publikaci

Ilustrace Monika Wolfová

Jazyková úprava Gabriela Janů

Odpovědná redaktorka Magdaléna Jimelová

Sazba Šimon Jimel

Návrh a grafi cká úprava obálky Grafi cké studio Hozák

Fotografi e Miroslav Šneberger

Počet stran 120

První vydání, Praha 2011

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s.

© Grada Publishing, a.s., 2011

Všechna práva, především právo na rozmnožování a šíření díla, stejně jako

právo na překlad, jsou vyhrazena. Žádná část tohoto díla nesmí být v jakékoliv

formě – fotokopie, mikrofi lm nebo jiný způsob – reprodukována bez písem

ného povolení vydavatelství, též nesmí být použitím elektronických systémů

zpracovávána, zálohována, rozmnožována nebo šířena.

ISBN 978-80-247-3590-0

Obsah

Úvod .......................................................................................................................7

Pohybové dovednosti pod drobnohledem .........................................................8

Lokomoční dovednosti ....................................................................................8

Manipulační dovednosti ............................................................................... 11

Základní pohybové dovednosti jednotlivých zvířátek ................................... 15

Opice ............................................................................................................. 15

Lev ..................................................................................................................17

Úvod do praktické části ................................................................................... 19

Opice ................................................................................................................... 20

Opice a návštěvníci v ZOO ........................................................................... 20

Opice a cirkusová představení ......................................................................41

Opice a džungle ............................................................................................ 57

Lev ........................................................................................................................76

Lev a cirkusové vystoupení ...........................................................................76

Lev v džungli ................................................................................................. 85

Lev v ZOO ...................................................................................................... 94

Lví hrátky ..................................................................................................... 104

Pohybové hry ............................................................................................... 116

Literatura ......................................................................................................... 119



7

ÚVOD

Úvod

Na úspěšnou první a druhou publikaci Předškoláci v pohybu – cvičíme jako

myška, kočka a pes a Předškoláci v pohybu 2 – cvičíme jako zajíc, žába a had

navazuje v pořadí již třetí kniha věnovaná, podobně jako předchozí dvě, meto

dice pohybové průpravy předškolních dětí. Tentokrát budeme cvičit s opičkami

a s králem zvířat, lvem. V publikaci naleznete nápady na jednodušší i složitější

pohybové činnosti, které je možno využít v průběhu celého dne, nechybí ná

měty na ranní cvičení či cvičební jednotky zaměřené na pohybovou průpravu.

Věříme, že užitečnou novinkou budou pro cvičitele minizásobníky pohybových

činností s netradičním náčiním a s využitím různého nářadí.

Vše je opět motivačně spojeno se schopnostmi vybraných zvířátek a text je

doplněn velkým množstvím fotografi í a obrázků.

Tentokrát si zahrajeme...

...na opičky v zoologické zahradě, které jsou vždy rády středem pozornosti.

Pobaví diváky neohroženými kousky na liánách, stromech a lanech nebo ma

nipulací s kokosovými ořechy, které používají stejně jako děti míče. Navštívíme

cirkusové představení, při kterém hbité a zábavné opičky diváky nikdy nezkla

mou. Vynikají především při napodobování dopravních prostředků, sportovců

či žonglérů – neboť opičení je jim vlastní. Svou mrštnost, zručnost a obratnost

nám ukážou i s velkými míči. Nejraději se však pohybují v džungli.

...a na lva rozvážného, rychlého, silného, budícího respekt a autoritu, prostě

krále zvířat. Jdeme-li na cirkusové představení, je na lvy skvělá podívaná.

Hlediště utichá a divákům se tají dech při proskakování obručemi, chůzi po

překážkách či odvážných skocích. Lví hrátky milují lvíčata, která se pokoušejí

o první skoky. Přestože lvi mají v zoologické zahradě podmínky přizpůsobené

životu ve volné přírodě, je jim lépe v džungli. V přírodě bojuje lev s jinými lvy

o vedení smečky, loví potravu, vítězí vždy ten nejsilnější. Každý den dokazuje

sobě i ostatním zvířatům, jak je rychlý, při běhu mu hrají svaly na celém těle. Ač

působí jako kliďas, který nenápadně vyčkává, překvapuje vždy rychlostí startu

za svou kořistí. Postrachem může být i jeho řev. Čeká na svou příležitost celé

hodiny a bývá to nelítostný souboj kdo s koho... zaváhá-li kořist, lev vítězí...

Tak už si pojďte hrát...

Autorky


8

PŘEDŠKOLÁCI V POHYBU 3

Pohybové dovednosti pod drobnohledem V první publikaci jsme se věnovali dovednostem nelokomočním, hlavně správnému provedení základních poloh. V druhé publikaci byly pod drobnohledem pohyby jednotlivých částí těla ze základních poloh a dovednosti lokomoční. V této publikaci se zaměříme na navazující lokomoční dovednosti a na dovednosti manipulační. Lokomoční dovednosti Malá trampolína (malý můstek) OPAKOVANÉ SKOKY Technika Nástup na malou trampolínu ze země nebo ze stejně vysokého nářadí (např. lavička, švédská bedna), současný odraz z obou chodidel do výšky s dokončením odrazu přes špičky, práce paží směrem do vzpažení pomůže při odrazu, pohled očima před sebe, důležité je zpevnění celého těla. Nejčastější chyby • nezpevněné tělo, • odraz z celých chodidel (nepružné kotníky), • pokrčené dolní končetiny po odrazu, • pohled očima pod nohy. Doporučení pro nácvik • zařazením zpevňovací průpravy usnadníme dokonalejší zpevnění těla při

skocích; • výšku skoku a zpevnění těla můžeme ovlivnit umístěním (podržením) destič

ky nad hlavou dítěte, po odrazu se dítě snaží hlavou dotknout destičky; • umístíme-li na stěnu (žebřiny) obrázek nebo plyšové zvířátko, usnadníme

pohled očima vpřed.


9

POHYBOVÉ DOVEDNOSTI POD DROBNOHLEDEM

Dopomoc a) v pozici vedle dítěte mírně vpředu – uchopit dítě jednou rukou za paži

a druhou rukou za dlaň;

b) v pozici před dítětem – uchopit dítě za obě ruce; c) v pozici vedle dítěte mírně vpředu – uchopit dítě za ruku; d) v pozici vedle dítěte – umístit ruce před a za dítě.

a) b)

c) d)


10

PŘEDŠKOLÁCI V POHYBU 3

SKOK S ROZBĚHEM Technika Rozběh, odraz z jedné nohy před trampolínou (můstkem), dopad a odraz snožmo z trampolíny (můstku), dopad snožmo na žíněnku (gymnastickou duchnu). Důležité je zpevnění celého těla při odrazu a v letové fázi. Nejčastější chyby • zpomalení nebo zastavení před trampolínou (můstkem), • odraz před trampolínou (můstkem) snožmo, odraz z trampolíny (můstku)

z jedné nohy, • nezpevněné tělo při odrazu a v letové fázi. Doporučení pro nácvik • nácvik této pohybové dovednosti provádíme až po zdokonalení opakova

ných skoků na trampolíně (můstku); • u vysoké trampolíny provádíme náskok na trampolínu (můstek) nejprve ze

dvou tří kroků ze stejné výšky (před trampolínu umístíme lavičku nebo švéd

skou bednu na délku); • u dětské trampolíny můžeme provádět náskok přímo po krátkém rozběhu. Dopomoc Cvičitel stojí mírně vpředu před skákajícím dítětem, s připravenou paží před dítětem. NÁSKOK NA MALOU KOZU NEBO ŠVÉDSKOU BEDNU (DO KLEKU, DO DŘEPU) Technika Rozběh, odraz z jedné nohy před můstkem, dopad a odraz snožmo z můstku, dohmat rukama na malou kozu (švédskou bednu) dále od okraje, doskok na kozu (švédskou bednu) na kolena, do dřepu, stoj, seskok na žíněnku.


11

POHYBOVÉ DOVEDNOSTI POD DROBNOHLEDEM

Nejčastější chyby • zpomalení nebo zastavení před kozou (švédskou bednou), • odraz před můstkem snožmo, odraz z můstku z jedné nohy, • dohmat rukama na přední okraj kozy (švédské bedny), • nezpevněné tělo při seskoku z kozy (švédské bedny). Doporučení pro nácvik • nejprve nacvičujeme opakované skoky na můstku s oporou rukama o ma

lou kozu (švédskou bednu); • pokud máme k dispozici švédskou bednu, doporučujeme zahájit nácvik na

tomto nářadí. Dopomoc V pozici vedle kozy (švédské bedny) uchopíme dítě jednou rukou za paži a druhou rukou nad zápěstím. Manipulační dovednosti Malé míče HOD OBOURUČ OD PRSOU Technika Stoj mírně rozkročný, jedna noha mírně vpředu, míč držet před hrudníkem oběma rukama s pokrčenými pažemi, prsty rozloženy od sebe na míči, palce v poloze mírně k sobě, lokty u těla. Prudkým trčením paží vpřed odhod míče s dokončeným pohybem zápěstí.

Dopomoc při náskoku na kozu


12

PŘEDŠKOLÁCI V POHYBU 3

Nejčastější chyby • lokty vystrčeny od těla, s tím související chybné rozložení prstů na míči a po

loha palců proti sobě, • odhod míče z pokrčených paží bez dokončeného pohybu zápěstí. Doporučení pro nácvik • pro tento způsob hodu používáme středně velký míč; • vystrčené lokty od těla můžeme odstranit úpravou položení prstů na míči

a polohy palců. HOD JEDNORUČ VRCHEM Technika Stoj mírně rozkročný, levá noha vpředu (pro leváky je vpředu pravá noha), míček držet v pravé dlani, zapažit v úrovni ramen s mírným natočením trupu vpravo. Hod vychází z rychlého přenesení hmotnosti z pravé na levou nohu současně s rotací pánve, ramen a švihovou prací paže – ze zapažení přes skrčení při pohybu kolem hlavy, švihové napnutí paže v lokti před tělem, sklopení zápěstí a vypuštění míčku z ruky. Nejčastější chyby • chybné postavení nohou vzhledem k odhodové paži, • hod je proveden napnutou paží nebo naopak skrčenou paží s dlaní za hla

vou, • křečovitá dlaň a prsty, hod není dokončen pohybem zápěstí. Doporučení pro nácvik • při nácviku používáme malý míč (děti jej uchopí správně do dlaně a nemusí

balancovat s míčem na dlani); • pro správné postavení nohou využíváme vystřižená chodidla (malé kobe

rečky). HOD KROUŽKEM (RINGO, AKU, PAPÍROVÝ TÁCEK) Technika Kroužek držet v dlani těsně před trupem (prsty „obejmout“ kroužek), pohybem paže vpřed do natažení odhod, dokončení pohybu zápěstí a vypuštěním kroužku z dlaně. Nejčastější chyby • držení kroužku v prstech místo držení v dlani, • odhod kroužku z pokrčené paže s nedokončeným pohybem zápěstí.


13

POHYBOVÉ DOVEDNOSTI POD DROBNOHLEDEM

VEDENÍ MÍČE A PŘIHRÁVKY VNITŘNÍ STRANOU NOHY Technika Stojnou nohu postavit v úrovni položeného míče, mírně zanožit kopající dolní končetinu se současným vytočením chodidla tak, aby vnitřní strana nohy byla kolmá ke směru přihrávky. Při pohybu vpřed udeřit míč vnitřní stranou nohy. Nejčastější chyby • poloha stojné nohy je výrazně za nebo před

míčem, • úder do míče jinou částí nohy (např. špič

kou). Doporučení pro nácvik • nejprve zařazujeme nácvik a zdokonalení

vedení míče vnitřní stranou nohy; • pro správné postavení stojné nohy vzhle

dem k poloze míče využíváme vystřižená

chodidla (malé koberečky). ZASTAVENÍ MÍČE NOHOU Technika Nastavit chodidlo proti pohybujícímu se míči. Velké míče Důležitá je velikost velkého míče, u předškolních dětí cca 42–53 cm. NASEDÁNÍ NA MÍČ Přistoupit k míči, přidržet jej dlaní za tělem, pomalu si sednout, míč stále přidržovat. SED NA MÍČI Podsazená pánev, správná poloha trupu, ramena stažená směrem dolů k pánvi, hlava vytažená v prodloužení páteře, kolena o něco níže než kyčle, osy kolen směřují k palcům na noze (klouby dolních končetin v jedné ose – kyčel, koleno, palec), celá chodidla na zemi.

Vedení míče vnitřní stranou nohvy

Zastavení míče nohou


14

PŘEDŠKOLÁCI V POHYBU 3

Nejčastější chyby

• prohnutí v bedrech, vystrčený zadek,

• nahrbená záda, zakloněná hlava,

• kolena jsou výše než kyčle (nesprávná velikost velkého míče – malý),

• celá chodidla nejsou na zemi (nesprávná velikost velkého míče – velký),

• vklonění kolen dovnitř.

LEH NA MÍČI

S oporou rukama o zem – podsazená pánev, správná poloha zpevněného těla,

hlava vytažená v prodloužení páteře, poloha dlaní na zemi pod rameny, paže

stále natažené a zpevněné, paty u sebe.

Nejčastější chyby

• prohnutí v bedrech, vystrčený zadek,

• nezpevněné dolní končetiny – roznožené,

• svěšená nebo zakloněná hlava, zvednutá ramena,

• předsunuté dlaně před ramena (tupý úhel mezi pažemi a trupem).

Doporučení pro nácvik

• zařazením zpevňovací průpravy usnadníme dokonalejší zpevnění těla;

• nejprve volíme na velkém míči jednodušší polohy (viz praktická část).


15

ZÁKLADNÍ POHYBOVÉ DOVEDNOSTI ZVÍŘÁTEK

Základní pohybové dovednosti

jednotlivých zvířátek

Opice

Nelokomoční pohybové dovednosti

• dechová cvičení;

• relaxace.

Lokomoční pohybové dovednosti

Lezení

• ručkování stranou, vpřed, vzad (žebřiny, horolezecká stěna, lana); • lezení ve vzporu dřepmo po laně na zemi; • lezení ve vzporu dřepmo po lavičce v různých pozicích; • lezení po velkých míčích (gymballech); • obruče – prolézání, provlékání. Chůze • s předmětem položeným na různých částech těla; • s překračováním a vyhýbáním se různě vysokým překážkám; • s různou délkou a šířkou kroku; • po částech chodidel – celá chodidla, vnitřní a vnější části, po špičkách či

patách;

• se současnou manipulací s předmětem v ruce; • po laně. Běh • s předmětem v ruce, pod paží, na jednotlivých částech těla; • s přeskakováním a vyhýbáním se položeným překážkám; • se současnou manipulací s předmětem v ruce;

• pod točícím se lanem.

Poskoky a skoky

• poskoky na místě, vpřed, vzad, stranou – snožmo, po levé i pravé; • skoky opakovaně vpravo a vlevo (cik cak); • opakované skoky snožmo – s meziskokem, bez meziskoku;

+


16

PŘEDŠKOLÁCI V POHYBU 3

• skoky při chůzi – odraz z pravé, levé, snožmo;

• skoky při běhu – odraz z pravé, levé, snožmo;

• seskok a výskok na vyvýšenou plochu;

• skoky snožmo na malé trampolíně;

• náskok na malou trampolínu a seskok;

• náskok na malou trampolínu, opakované výskoky a seskok;

• skoky na trampolíně s oporou o žebřiny;

• skoky na velkém míči jako na trampolíně.

Obraty

• při chůzi;

• při chůzi po laně;

• při skocích na malé trampolíně.

Manipulace s míčem

Horními končetinami

• koulení míče ve dvojici (levou, pravou, obouruč) v různých polohách, čelem

k sobě, zády k sobě;

• koulení dvou míčů ve dvojici současně, střídavě (levou, pravou, obouruč);

• koulení míče (velký míč – gymball) po překážkové dráze;

• koulení velkého míče (gymballu) pod točícím se lanem;

• zastavení míče pravou i levou rukou;

• vyhazování míče (levou, pravou, obouruč);

• vyhazovaní míče nad sebe a opětovné chytání po odrazu od země;

• chytání míče;

• vrhání míče;

• hod jednoruč vrchem;

• střelba na koš.

Dolními končetinami

• poskoky s míčem mezi koleny, kotníky;

• přihrávky o zeď (položenou lavičku) vnitřní stranou nohy;

• střelba vnitřní stranou nohy – pravou, levou.

Manipulace s ostatním náčiním

• destička – koulení malého míčku;

• destička – odpalování malého míčku;

• švihadlo – manipulace (houpání, vlnění, ručkování);

• overbally – manipulace, spolupráce ve skupině;

• velké míče (gymbally) – různé pohybové činnosti.


17

ZÁKLADNÍ POHYBOVÉ DOVEDNOSTI ZVÍŘÁTEK

Netradiční náčiní • nafukovací balónky – odbíjení, spolupráce ve skupině; • koberečky, šlapadla, chůdy, tyč, kroužek, kelímek od jogurtu – různé pohy

bové činnosti a manipulace. Lev Nelokomoční pohybové dovednosti • oční cviky; • koncentrace na propojení dechu, zvuku a pohybu („lví řev“). Lokomoční pohybové dovednosti Lezení • po lavičce, švédské bedně; • „jako rak“; • „jako rak“ po lavičce; • ve vzporu dřepmo (klečmo) prolézání a podlézání postavených dílů švédské

bedny; • po žebříkovém oblouku; • po šikmém žebříku; • po různých překážkových drahách; • prolézání zavěšených obručí. Chůze • s různou délkou kroku; • vzad pomalá, s obtížnějšími prvky; • s obraty; • chůze bez zastavení – nenechat se vyrušit žádnými signály; • po lavičce, po lavičce s obraty; • ve vymezeném prostoru; • chůze po U dílech stavebnice NOMI; • s překračováním dílů švédské bedny. Běh • s vyhýbáním se překážkám beze změny rytmu; • se správnou technikou – koordinace horních a dolních končetin; • rozběhnutí a zastavení na signál s předmětem v ruce; • reakce na startovní signál; • s přeskokem nízkých překážek beze změny rytmu; • z nízkého startu.


18

PŘEDŠKOLÁCI V POHYBU 3

Poskoky a skoky

• s koordinací levá – pravá, levá – levá, pravá – pravá;

• skoky z jedné nohy na druhou po náčiní (destička, kobereček);

• opakované dlouhé skoky;

• přeskoky nízkých překážek plynule za sebou;

• při běhu odraz z pravé (levé) nohy a dopad snožmo, odraz i dopad snožmo;

• po rozběhu odraz z můstku (trampolíny);

• opakované skoky na malé trampolíně;

• opakované poskoky na malém můstku s oporou dlaněmi o nízkou kozu

(švédskou bednu);

• výskok na kozu (švédskou bednu) do kleku, dřepu.

Přetahy, přetlaky

• bez pomůcek;

• se švihadly, lany.

Manipulace s míčem

Horními končetinami

• koulení míče na pohybující se cíl (velký míč);

• hod jednoruč vrchem na cíl;

• zastavení pohybujícího se míče;

• hod jednoruč, obouruč;

• poslání míče po zemi skrz pohybující se obruč;

• poslání míče vymezeným prostorem;

• zastavení míče na vyznačeném místě;

• vedení míče po překážkových drahách;

• velký míč (gymball) – různá manipulace, driblink.

Dolními končetinami

• „válení“ chodidlem pravou, levou nohou;

• vedení míče vpřed vnitřní stranou nohy;

• přihrávka míče vpřed vnitřní stranou nohy, zastavení nohou;

• zpracování přihrávky;

• vedení míče mezi předměty levou i pravou nohou (slalom);

• posouvání míče chodidlem při chůzi vzad.

Manipulace s ostatním náčiním

• švihadlo – manipulace, běh (jednotlivci, dvojice, skupiny);

• kelímek od jogurtu s korálkem na provázku (houpat, nadhazovat a chytat);

• papírový tácek (létající talíř) – manipulace, hody;

• aku ring kroužek – manipulace.


19

ÚVOD DO PRAKTICKÉ ČÁSTI

Úvod do praktické části

V praktické části najdete nejen cvičební jednotky v časovém rozsahu 45–60 minut, ale také náměty na ranní cvičení (15–20 minut). Jednotlivé uvedené pohybové činnosti navrhujeme zařazovat v průběhu celého dne v mateřské škole jako řízenou, neřízenou, kompenzační, relaxační i nabídkovou činnost. Obsah praktické části je nově doplněn minizásobníky pohybových činností s využitím náčiní i nářadí. Pohybové činnosti doporučujeme vybírat podle velikosti prostoru, času, úrovně pohybových dovedností předškolních dětí a materiálního vybavení. Opakovaným zařazováním pohybových činností a dovedností s kontrolou správného provedení dochází k jejich zdokonalování. Pohybové dovednosti již osvojené bez hrubých chyb lze u starších dětí vkládat do rušné části cvičební jednotky. Z jednotlivých minizásobníků lze vymýšlet vlastní stanoviště při dodržování následujících pravidel: • střídat zatěžované svalové skupiny (např. jedno stanoviště zaměřené na

skoky – zatěžování dolních končetin; následující stanoviště zaměřené na

lezení po žebřinách – zatěžování hlavně paží a trupu atd.); • střídat intenzitu pohybových činností (méně intenzivní, více intenzivní); • střídat složitost pohybových činností (koordinačně složitější a jednodušší); • vymezit optimální čas na jednotlivých stanovištích – doporučujeme 4–6

minut podle počtu dětí, cvičebního prostoru a složitosti pohybové činnosti. Při větším počtu dětí ve skupině na jednom stanovišti (hlavní činnost) je vhodné připravit doplňkovou činnost (při cestě zpět na začátek činnosti na stanovišti), která umožní dětem zkrátit čas „čekání na pohyb“ v zástupu. Doporuču

jeme zařazovat činnost:

• již známou a osvojenou bez hrubých chyb v provedení;

• kompenzační k hlavní činnosti na stanovišti (např. zatížení jiných svalových

skupin, jiná poloha atd.); • bezpečnou (bez dopomoci), děti ji provozují samostatně; • méně hlučnou; • emotivně „slabší“ než činnost hlavní.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.