načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Předškoláci v pohybu 2 -- Cvičíme jako zajíc, žába a had – Ilona Kolovská; Hana Volfová

Předškoláci v pohybu 2 -- Cvičíme jako zajíc, žába a had

Elektronická kniha: Předškoláci v pohybu 2
Autor: Ilona Kolovská; Hana Volfová
Podnázev: Cvičíme jako zajíc, žába a had

Kniha pro cvičitelky dětí předškolního a mladšího školního věku, učitelky v mateřských školách, instruktory mateřských center a rodiče je zaměřená na všestrannou pohybovou průpravu dětí předškolního a mladšího školního věku. Navazuje na ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  135
+
-
4,5
bo za nákup

hodnoceni - 71.1%hodnoceni - 71.1%hodnoceni - 71.1%hodnoceni - 71.1%hodnoceni - 71.1% 80%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2009
Počet stran: 112
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Sport. Hry. Tělesná cvičení
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2009
ISBN: 978-80-247-2748-6
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha pro cvičitelky dětí předškolního a mladšího školního věku, učitelky v mateřských školách, instruktory mateřských center a rodiče je zaměřená na všestrannou pohybovou průpravu dětí předškolního a mladšího školního věku. Navazuje na velmi úspěšnou publikaci Předškoláci v pohybu - cvičíme jako myška, kočka a pejsek. Tentokrát využívá jako motivaci pro konkrétní cvičební jednotky a pohybové hry další zvířátka - zajíce, žábu a hada, s jejichž pomocí děti cvičení lépe chápou a jeho forma je pro ně zábavnější. Text je doplněn více než stovkou obrázků a fotografií.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Ilona Kolovská; Hana Volfová - další tituly autora:
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
Pediatrie II Pediatrie II
Pediatrie I Pediatrie I
 (e-book)
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
 (e-book)
Předškoláci v pohybu 3 -- Cvičíme jako opice a lev Předškoláci v pohybu 3
 (e-book)
Pohybové hrátky v netradiční dny Pohybové hrátky v netradiční dny
 (e-book)
Jak dokonale zvládnout carving Jak dokonale zvládnout carving
Pohádkové cvičení nejen pro předškoláky Pohádkové cvičení nejen pro předškoláky
 
K elektronické knize "Předškoláci v pohybu 2 -- Cvičíme jako zajíc, žába a had" doporučujeme také:
 (e-book)
Školáci v pohybu -- Tělesná výchova v praxi Školáci v pohybu
 (e-book)
Cvičení dětí s rodiči Cvičení dětí s rodiči
 (e-book)
Předškoláci v pohybu -- Cvičíme jako myška, kočka a pejsek Předškoláci v pohybu
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Hana Volfová, Ilona Kolovská Předškoláci v pohybu 2 cvičíme jako zajíc, žába a had Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 obchod@grada.cz, www.grada.cz tel. +420 220 386 401, fax: +420 220 386 400 jako svou 3540. publikaci Odpovědná redaktorka Magdaléna Jimelová Sazba Šimon Jimel Návrh a grafická úprava obálky Grafické studio Hozák Fotografie Miroslav Šneberger a archiv autorek Fotografie na obálce Miroslav Šneberger Ilustrace Monika Wolfová, Tereza Korecká Počet stran 112 První vydání, Praha 2009 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. Husova ulice 1881, Havlíčkův Brod © Grada Publishing, a.s., 2009 ISBN 978-80-247-2748-6

ISBN 978-80-247-6797-0

© Grada Publishing, a.s. 2011

(tištěná verze)

(elektronická verze ve formátu PDF)

Obsah

Úvod .......................................................................................................................7

Pohybové dovednosti pod drobnohledem .........................................................8

Nelokomoční dovednosti ..................................................................................8

Lokomoční dovednosti ..................................................................................13

Základní pohybové dovednosti jednotlivých zvířátek ...................................15

Zajíc ................................................................................................................15

Žába ................................................................................................................ 16

Had .................................................................................................................18

Zajíc .................................................................................................................... 21

Plachý zajíc ..................................................................................................... 21

Zajíc v poli ......................................................................................................26

Zajíc a mrkev ..................................................................................................32

Zajíc v lese......................................................................................................39

5


6

PředškOláci v POhybu

Žába ....................................................................................................................46

Žáby na cestách .............................................................................................46

Žáby u rybníka ................................................................................................55

Žába v lese .....................................................................................................62

Žába leze do bezu ..........................................................................................69

had ......................................................................................................................79

Hrajeme si na hada .......................................................................................79

Hadů se nebojíme, občas je poškádlíme .....................................................86

Had v pralese ................................................................................................94

Hadi na pouti ................................................................................................102

literatura .........................................................................................................110


7

ÚvOd

Úvod

Pojďme si opět hrát...

...tentokrát na zajíce, rychlého běžce, který umí kličkovat, dovede nehnutě

sedět a přikrčit se. Je však plachý, bojácný, všechno jej vyleká. V nebezpečí

kličkuje mezi stromy, přeskakuje brázdy a schovává se mezi nimi. Je-li v bez

pečí, raduje se a „metá kotrmelce“...

...také na žábu skokanku, která zvládá různé skoky, výskoky, seskoky. Ve vodě

je jako doma a výborně plave. Dovádí na houpajících se listech leknínů. Pokud

slyší hluk, skočí do rybníka, kde se spokojeně prohání. Bojí se však čápa

a těžkopádně leze...

...zahrajeme si i na hada, který se plazí, proleze kdejakou díru, vlní se do stran,

někdy vytváří vlnky nahoru a dolů a obtočí kde co a kde koho. Prolézá pod lis

tím, mezi kořeny i kameny. Jen zřídka vylézá tak, aby jej bylo vidět. Nejraději se

stáčí do klubíčka a vyhřívá se na sluníčku...

Na první díl publikace Předškoláci v pohybu – cvičíme jako myška, kočka a pes

navazuje druhá část cvičení se zvířátky, kterými jsou tentokrát zajíc, žába

a had. Je opět zaměřena na všestrannou pohybovou průpravu předškolních

dětí a dětí mladšího školního věku. Vše je motivačně spojeno se schopnostmi

zvířátek a s využitím zajímavého náčiní. Text je pro názornost doplněn velkým

množstvím obrázků a fotografií.

Autorky


8

PředškOláci v POhybu

Pohybové dovednosti pod drobnohledem Nelokomoční dovednosti Základní polohy Pro jakýkoliv pohyb je velice důležité vnímání vlastního těla, jeho jednotlivých částí a současně jejich přesné ovládání v různých polohách a podmínkách. Správné provedení základních poloh, které jsou běžné i v denním životě, tvoří základ nejen pro následný vlastní řízený pohyb, ale také pro správné fungování tělesných funkcí. Vybrané základní polohy v této publikaci jsou nejužívanější při pohybových činnostech a v průpravných částech cvičebních jednotek předškolních dětí. Přesný popis základních poloh i s fotografiemi správného a chybného provedení je uveden v první publikaci Předškoláci v pohybu. Leh (na zádech) pokrčmo Pokrčené dolní končetiny, chodidla spočívají rovnoběžně celou plochou na podložce. Paže jsou volně podél těla dlaněmi vzhůru. S výdechem podsadit pánev společně se zapojováním oploštělého břišního a hýžďového svalstva a mírným podsunutím dolní části pánve směrem ke stehnům. Přitažení brady k hrudníku a vytažení páteře směrem od pánve dále přes temeno hlavy do dálky. Ramena jsou stažená směrem k podložce a dolů k pánvi, lopatky jsou celou plochou na podložce a jejich dolní úhly jsou stahovány k páteři. Praktická doporučení • nejméně náročná horizontální poloha je velmi vhodná pro předškolní děti; • kontrolou správného provedení podsazení pánve jsou přitisknutá bedra

k podložce a oploštělá břišní stěna; • podsazení pánve je důležité provést při zaujmutí polohy a v této pozici vydržet

v průběhu celého cviku;

• kontrola správné polohy hlavy – brada svírá s podložkou pravý úhel;


9

POhybOvé dOvedNOsti POd drObNOhledem

• při kontrole se zaměřujeme postupně na polohu pánve, hlavy, ramen a vytaženou

podélnou osu;

• leh na zádech (bez pokrčení dolních končetin) – správná poloha beder asi

3 cm od podložky a snožené dolní končetiny protažené do dálky.

Leh na břiše

Snožené dolní končetiny protažené do dálky, nárty na podložce. Paže volně

podél těla, dlaně na podložce. S výdechem podsadit pánev společně se zapo

jováním oploštělého břišního a hýžďového svalstva a mírným podsunutím dolní části pánve směrem k podložce. Čelo na podložce, vytažení páteře směrem od pánve dále přes temeno hlavy do dálky. Ramena stažená směrem k pánvi nad podložkou (ramena nejsou v kontaktu s podložkou) přitažením dolních úhlů lopatek k páteři. Praktická doporučení • podsazení pánve je důležité provést při zaujmutí polohy a v této pozici vydržet

v průběhu celého cviku;

• kontrolou správného provedení podsazení pánve je oddálení břišní stěny od

podložky

• správná poloha dolních končetin bez vytáčení kolen a kotníků vně napo

může k zapojení hýžďového svalstva;

• při kontrole se zaměřujeme postupně na polohu pánve, hlavy, ramen a vytaženou

podélnou osu;

Sed turecký (zkřižný Skrčmo)

Skrčené a zkřížené dolní končetiny, pravou nebo levou přes sebe, vnější strana

chodidel na podložce. Paže mírně pokrčené volně podél trupu, dlaně na kole

nou. S výdechem podsadit pánev společně se zapojováním oploštělého břiš

ního svalstva a mírným podsunutím dolní části pánve. Přitažení brady k hrud

níku, pohled očí vpřed, vytažení páteře směrem od pánve dále přes temeno

hlavy vzhůru. Ramena stažená dolů směrem k pánvi společně s přitažením

dolních úhlů lopatek k páteři.

Praktická doporučení

• podsazení pánve je důležité provést při zaujmutí polohy a v této pozici vydržet

v průběhu celého cviku;

• kontrola správné polohy hlavy, brada svírá pravý úhel s podélnou osou;

• při kontrole se zaměřujeme postupně na polohu pánve, hlavy, ramen a vytaženou

podélnou osu;


10

PředškOláci v POhybu

• sed – snožené dolní končetiny natažené a protažené do dálky, paže volně

podél trupu, dlaně na podložce. Vzpor kLečmo Pokrčené dolní končetiny, stehna kolmo na podložku, bérce a nárty na podložce, poloha bérců a chodidel rovnoběžně. Paže kolmo na podložku, celá plocha dlaní na podložce v šíři ramen, prsty natažené, směřují vpřed. S výdechem podsadit pánev společně se zapojováním oploštělého břišního a hýžďového svalstva a mírným podsunutím dolní části pánve směrem k břišní stěně. Hlava vytažená směrem od pánve dále přes temeno hlavy do dálky, přitažení brady k hrudníku, pohled očí míří mezi dlaně na podložku. Ramena stažená směrem k pánvi společně s přitažením dolních úhlů lopatek k páteři. Praktická doporučení • podsazení pánve je důležité provést při zaujmutí polohy a v této pozici vydržet

v průběhu celého cviku;

• k zaujmutí správné polohy ramen dopomůžeme vytažením z ramen, „odtla

čením“ dlaněmi od podložky a stažením ramen směrem k pánvi;

• kontrola správné polohy hlavy – brada svírá pravý úhel s podélnou osou;

• správná poloha dolních končetin bez vytáčení kolen a kotníků vně napo

může k zapojení hýžďového svalstva;

• správnou polohu hlavy usnadníme pohledem očí na předmět vložený mezi

dlaně;

• hmotnost těla je rovnoměrně rozložena na dlaně a kolena (ve vzporu dřepmo je

hmotnost rovnoměrně rozložena na dlaně a chodidla). Stoj Mírný stoj rozkročný, natažené dolní končetiny, hmotnost těla rozložená rovnoměrně na celou plochu pravého i levého chodidla. Paže volně podél trupu. S výdechem podsadit pánev společně se zapojováním oploštělého břišního a hýžďového svalstva a mírným podsunutím dolní části pánve. Přitažení brady k hrudníku, pohled očí směřuje vpřed, vytažení páteře směrem od pánve dále přes temeno hlavy vzhůru. Ramena stažená dolů směrem k pánvi společně s mírným přitažením dolních úhlů lopatek k páteři.

POhybOvé dOvedNOsti POd drObNOhledem

Praktická doporučení • stoj je pro předškolní děti nejobtížnější poloha; • nejprve je možné provést stoj u stěny v podřepu a zaměřit se na správ

nou polohu horní části těla (možnost vložení malého měkkého míčku mezi

kolena – napomůže k zapojení hýžďového svalstva);

• podsazení pánve je důležité provést při zaujmutí polohy a v této pozici je

třeba vydržet v průběhu celého cviku;

• kontrola správné polohy hlavy – brada svírá pravý úhel s podélnou osou.

Pohyby jednotlivých částí těla ze základních poloh Pro následné pohyby jednotlivých částí těla je důležité správné provedení základní polohy. V průběhu nácviku a zdokonalování pohybu jednotlivých částí těla i pohybových dovedností využíváme názornou, správně provedenou ukázku (nejlépe přímou, cvičitelem provedenou bez chyb) ve spojení se slovním popisem průběhu činnosti. Nemusíme se obávat používání názvoslovné terminologie, pokud některé termíny vhodně upravíme (např. turecký sed – místo sed zkřižný skrčmo; svícen – místo pokrčit upažmo atd.), předškolní děti ji přijímají přirozeně (např. stoj rozkročný, sed roznožný, upažit, přednožit, úklon atd.). Samozřejmě bychom neměli zapomínat na opravu chyb v provedení cviků u dětí. Můžeme využít i tzv. metodu pasivního pohybu, při které je dítě „pasivní“ a cvičitel jej aktivně vede (taktilně) pohybem (např. oprava polohy paží ve svícnu – cvičitel uchopí paže a vede pohyb dítěte do správné polohy). Dochází zde k dalšímu vjemu ze strany dítěte a tím zpřesnění průběhu pohybu nebo zaujmutí polohy. Napomáháme tím k přesnějšímu provedení a následnému bezchybnému a postupnému automatizování správného provedení pohybů. pohyby paží • jsou pro předškolní děti nejjednodušší; • důležitá je správná poloha ramen a poloha hlavy v průběhu pohybů (viz

základní polohy); • upažení – poloha dlaní vzhůru napomůže k „rozevření hrudníku“; • svícen (pokrčit upažmo) – protlačení loktů vpřed při zachování polohy dlaní

(NE do předpažení) napomůže ke správné poloze lopatek;

PředškOláci v POhybu

• vzpažení – důsledně opravovat polohu ramen (stažení dolů); • připažení – poloha dlaní vpřed opět napomůže k „rozevření hrudníku“; • určení výchozí i konečné polohy paží (dlaní) umístěním na náčiní (např. na

destičku či tyč). Tím umožníme jejich přesnější polohu. Časté chyby – zvedání ramen! pohyby doLních končetin • důležité je udržení podsazené pánve společně se zapojením břišního a hýž

ďového svalstvo v průběhu celého cviku (viz. základní polohy) • v sedu a v lehu na zádech nezvedat dolní končetiny nad podložku natažené

(dochází k prohnutí a přetížení v bederní oblasti), snažit se pohyby provádět

v pokrčení, skrčení nebo přes skrčení do přednožení (např. v lehu) • ve vzporu klečmo dolní končetiny nezanožovat nad polohu trupu (dochází

k prohnutí a přetížení v bederní oblasti), ramena stažená směrem k pánvi • určení výchozí i konečné polohy dolních končetin umístěním na náčiní

(např. na destičku či kobereček) umožníme jejich přesnější polohu Časté chyby – prohnutí v bederní oblasti, neudržení podsazené pánve! lokomoční dovednosti pLazení • plazení je třeba provádět koordinačně správně – pravidelné střídání pravé

a levé horní i dolní končetiny; • pánev i břicho přitisknout k podložce; • plazení pod nižší překážkou umožní správnou polohu pánve; • při koordinačně chybném provedení plazení možné využití metody pasivního

pohybu a nastavení dlaně proti chodidlu. Časté chyby – prohnutí v bederní oblasti, zvednutí hýždí nad podložku a zahájení

pohybu vždy dominantní horní i dolní končetinou!


13

POhybOvé dOvedNOsti POd drObNOhledem

Lezení • lezení je třeba provádět koordinačně správně – pravidelné střídání pravé

a levé horní i dolní končetiny;

• ve vzporu dřepmo rozložit hmotnost rovnoměrně na dlaně a chodidla,

poloha dlaní – prsty natažené, bříška prstů přitlačit k podložce;

• lezení na žebřinách – úchop dlaní – palec pod příčkou;

• lezení ve vzporu dřepmo s pokrčenými dolními končetinami.

Časté chyby – zahájení pohybu vždy dominantní horní i dolní končetinou,

nepřenesení hmotnosti na dlaně, chybná poloha dlaní a prstů!

chůze a běh • přes celá chodidla, přitlačit bříška prstů k podložce; • koordinačně správně s pohybem paží. Časté chyby – chůze a běh po patách nebo po vnějších hranách chodidel! PoSkoky a Skoky • snožmo – současný odraz z obou chodidel. Umístění malého měkkého

míčku (málo nahuštěného overballu) mezi kolena nebo kotníky usnadní

správnou polohu dolních končetin a současný odraz z chodidel; • ve vzporu dřepmo – přenesení hmotnosti z chodidel na dlaně a současný

odraz z obou chodidel. Opět možnost umístění malého měkkého míčku

mezi kolena nebo kotníky. Přenesení hmotnosti na dlaně a polohu dlaní

usnadní držení destičky v dlaních současně s jejím posunem.

Časté chyby – různý odraz chodidel při skoku snožmo, skoky „po patách“,

nepřenesení hmotnosti na dlaně a chybná poloha dlaní a prstů při skocích

ve vzporu dřepmo!

přeVaLy • důležité je udržení podsazené pánve společně se zapojením břišního a hýž

ďového svalstva a zpevnění celého těla; • „válení sudů“ – převal kolem podélné osy zahájit pohybem pánve, nikoliv

pohybem paží a dolních končetin. Nejprve nácvik převalů z lehu na zádech

nebo na břiše do lehu na boku, teprve potom nácvik převalů kolem celé

podélné osy;

PředškOláci v POhybu

• správné poloze horních a dolních končetin napomůže vložení drobných

pomůcek mezi dlaně a kotníky (např. drátěnka, kroužek, malý míček atd.);

• „kolébky“ – převaly kolem příčné osy. Důležité je přitažení dolních konče

tin k trupu pažemi společně s předklonem hlavy a zpevněním těla. Nejprve

nácvik opakovaného kolébání a potom následuje kolébka ze sedu do sedu

a ze dřepu do dřepu; • vložení malého měkkého míčku pod bradu napomůže správné poloze hlavy

a vložení drobného náčiní mezi stehna a hrudník pomůže v uvědomění si

poloh částí těla; • převaly provádíme vždy na měkké podložce. Časté chyby – nezpevnění celého těla, chybná poloha pánve, horních a dolních končetin, záklon hlavy!

ZákladNí POhybOvé dOvedNOsti Zvířátek

Základní pohybové

dovednosti jednotlivých

zvířátek

Zajíc chůze a běh • chůze po vyvýšené ploše; • běh se zakopáváním, s dlouhými kroky, rychlý a člunkový běh; • běh s přeskokem nízkých překážek; • běh, na povel zastavit, rozběhnout se; • starty z různých poloh, střídat druhy signálů; • přeběhy od mety k metě; • obraty při běhu; • běh se změnami směru – šikmo vpřed vlevo, vpravo. Převaly • leh, vzpažit, opakované převaly o 360° (válení sudů) ze šikmé plochy; • leh, opakované převaly o 360° (válení sudů):

− vzpažit;

− horní a dolní končetiny zkřižmo;

− vzpažit, navlečená pomůcka na horních i dolních končetinách;

− dvojice hlavami k sobě, ve vzpažení držet za dlaně, • kotoul vpřed ze šikmé plochy. Poskoky a skoky • výskoky na lavičky a seskoky z laviček; • přeskoky laviček ve vzporu dřepmo, s oporou o dlaně.

+


16

PředškOláci v POhybu

manipulace s míčem horními končetinami • koulení míče k cíli s udržením směru; • koulení míče po lavičce; • posílání míče po podložce na cíl; • posílání míče vpřed a zastavení před metou; • hod jednoruč vrchem na pohyblivý cíl; • přihrávky ve dvojici:

− obouruč vrchem,

− obouruč spodem,

− trčením od prsou; • vyhazování míče obouruč a opětovné chycení po odrazu od země; • vyhazování míče pravou a levou a opětovné chycení do obou dlaní. manipulace s obručemi • posílaní obruče koulením vpřed a běh za obručí; • koulení obruče vymezeným prostorem – uličkou; • přeskakování obruče roznožmo (cvičitel posílá koulením obruč do prostoru). Žába Plazení a lezení • plazení v lehu na břiše a v lehu na zádech. chůze a běh • chůze po šikmé ploše; • chůze a běh v prostoru se vzájemným vyhýbáním dětí; • přeběhy od mety k metě; • běh s se zakopáváním, předkopáváním; • běh s různou délkou kroku; • běh střídat se skoky snožmo nebo po jedné; • běh přes nízké překážky; • běh zakončený skokem na žíněnku; • běh s doběhem k určitému cíli; • starty z různých základních poloh na rozdílné druhy signálů.

17

ZákladNí POhybOvé dOvedNOsti Zvířátek

Obraty

• na místě o 45°, 90°, 180°, celý obrat;

• na místě ve výskoku;

• v omezeném prostoru (obruč, čára, položené švihadlo, lavička).

Poskoky a skoky

• snožmo – na místě, vpřed, vzad, stranou;

• snožmo bez meziskoku, s meziskokem, opakovaně vpravo a vlevo;

• snožmo s oporou o švédskou bednu, kozu, žebřiny;

• po jedné (pravá i levá) – na místě, vpřed, vzad, stranou;

• snožmo i po jedné z náčiní na náčiní – z destičky na destičku, z obruče do

obruče;

• snožmo i po jedné z místa;

• přes skákací gumy (výška cca 20 cm);

• na vyvýšenou a z vyvýšené plochy;

• na odrazovém můstku opakovaně s oporou o kozu;

• na malé trampolíně;

• ve vzporu dřepmo;

• přes lavičku s oporou paží.

Pořadová cvičení

manipulace s míčem horními končetinami

• podávání a koulení po obvodu kruhu;

• koulení po vyznačené trase;

• hod na cíl;

• hod na pohybující se cíl;

• úder o zem a opětovné chycení;

• přihrávky ve dvojicích.

18

PředškOláci v POhybu

had

Plazení a lezení

• přitahování v lehu na břiše po lavičce;

• přitahování v lehu na zádech po lavičce;

• posouvání v lehu na břiše po lavičce;

• různé druhy lezení po žebřinách;

• lezení po horolezecké nebo provazové štěně;

• lezení ve vzporu dřepmo pod překážkami a mezi nimi.

chůze a běh

• chůze v zástupu;

• chůze po laně – vpřed, vzad, stranou;

• chůze po náčiní a balančních pomůckách;

• chůze po malé kladině a po šikmé ploše;

• běh mezi náčiním – slalom;

• běh přes pohybující se lano;

• probíhání pod točícím lanem;

• návaznost běhu a skoků;

• člunkový běh a člunkový běh s překážkou.

Poskoky a skoky

• snožmo a roznožmo s využitím náčiní;

• snožmo v různých variantách;

• přeskoky z náčiní na náčiní.

19

ZákladNí POhybOvé dOvedNOsti Zvířátek

Převaly

• leh, opakované převaly o 360° (válení sudů) – „sbalení a rozbalení“.

manipulace s míčem

• horními končetinami – koulení míče ve vzporu dřepmo;

• dolními končetinami – vedení míče nohou.

manipulace se švihadly

• vlnění švihadla pohybem zápěstí;

• překračování drženého švihadla;

• přehození (švih) švihadla přes hlavu před tělo.



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.