načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Posilování kloubní kondice -- Centračně-stabilizační cvičení - Petr Tlapák

Posilování kloubní kondice -- Centračně-stabilizační cvičení
-17%
sleva

Kniha: Posilování kloubní kondice -- Centračně-stabilizační cvičení
Autor:

Obšírný a přitom i laicky srozumitelný popis centračně-stabilizačního posilování včetně konkrétních postupů a tréninkových plánů.
Titul je skladem 3ks - odesíláme ihned
Ihned také k odběru: Ostrava
Vaše cena s DPH:  550 Kč 457
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
15,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6% 80%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » ARSCI
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 08.03.2018
Počet stran: 356
Rozměr: 23 cm
Úprava: ilustrace
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
ISBN: 9788074200373
EAN: 9788074200533
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Trenér a fyzioterapeut Petr Tlapák je autorem uznávané a oblíbené publikace Tvarování těla pro muže a řeny, ve které se věnuje tréninku svalů. Nyní přináší komplexní návod na posílení vnitřního stabilizačního a hybného aparátu, který se liší nejen výběrem cviků ale i jejich samotným prováděním. Kniha doporučuje postupy při cvičení doma či v posilovně a obsahuje konkrétní tréninkové plány. Je určena odborné veřejnosti z řad trenérů, učitelů a fyzioterapeutů a stejně tak i úplným začátečníkům, pro které je stejně dobře pochopitelná.

Popis / resumé

Klasické posilovací cviky, dřepy, pozvedy, tlaky či tahy se zátěží, shyby a jejich imitace na kladce. Používání posilovacích strojů, kladek a činek je podobné jako v knize Tvarování těla pro muže a ženy. Více se vychází z podstaty fungování hybného systému, ze stabilizace kloubů a jejich řízení. Toto cvičení podpoří klouby a dýchací systém i zdraví člověka jako celku. Představení koncepce posilovacích a dalších cvičení, nazývaných centračně-stabilizační. Příručka pro všechny zájemce o cvičení ve fitcentrech i doma.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Petr Tlapák - další tituly autora:
Zákazníci kupující knihu "Posilování kloubní kondice -- Centračně-stabilizační cvičení" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Příklady silového výdechu při tlacích a rozpažkách

Je vhodné, abychom již zvládnuté stažení ramen od uší se silovým výdechem, které jsme se naučili v poloze vzpažení, opakovali v jiných situacích. Např. všechny druhy tlaků v lehu můžeme začítnácvikem, který vidíme na obr. 80, 81 a který může bezprostředně navazovat na předešlá cvičení.

V lehu na zádech pokrčmo s nohama na zemi (obr. 80) dochází k tlaku jednoruční činkou. Začínáme raději jednoruč, jak bylo vysvětleno v úvodu. Jedna ruka trenéra buď pomáhá pohybu činky nebo klade odpor proti pohybu do extenze v lokti (cílová poloha je předpažení) a druhá hlídá stažení žeber dovýdechové polohy (obr. 81). Během tlaku vzhůru s výdechem občas přesuneme pozornost na staženíramene od ucha, ale hlavně hlídáme zatnutí šikmých břišních svalů, aby nedošlo k převaze aktivity přímého svalu břišního a podsazení pánve.

Zvládneme-li cvičení jednoruč, posuneme se výkonnostně výše a začneme nácvik obouruč, jakvidíme na obr. 82. V kyčlích, kolenou a hlezenních kloubech je nyní pravý úhel, kolena jsou od sebevzdálenější než je šířka kyčlí. Kotníky by naopak měly být blíže než šířka pánve. Poloha připomíná častou kloubní konfiguraci dítěte ve věku přibližně tří měsíců, proto jí říkáme „model 3M“.

Zvládne-li cvičenec polohu zobrazenou na obr. 82–84 (model 3M), dovolíme mu, aby tuto polohupoužil k nácviku silového výdechu. Nezapomeneme na zatínání šikmých břišních svalů. Pro začátečníka, který tříměsíční model nezvládne, je vhodnější položit si nohy na stěnu (obr. 85) nebo na lavičku aterve později mu dovolíme držet je zvednuté bez opory. Začínáme s jednoručkami v předpažení (obr. 82) a kontrolujeme pohyb jednoruček kolem uší (obr. 83, 84), stažení ramen od uší a protažení hlavytemenem od těla. Spouštění činek je doprovázeno „opatrným“ nádechem, nelze však dodržet, aby bylsměrován pouze do dolního břicha. Už bylo několikrát vysvětleno, že by nebylo dobré vehementně přetlačovat napětí břišní stěny a způsobit si např. tříselnou kýlu. Průchod spodní polohou (úvratí) pohybu (obr. 84) by neměl být spojen se švihem. Švihnutí („švindl“, cheating) zvyšuje nebezpečí poranění loketních kloubů. Zpětný výtlak po obloučku do předpažení nastává po kratičké prodlevě v dolní poloze, kde kontrolujeme nastavení kloubů a již zmíněného zatnutí šikmých břišních svalů. Teprve potom začíná nejdůležitější fáze cviku, kdy jsou zvedány činky vzhůru po té samé dráze po které byly spouštěny.

Další ztížení silového výdechu představuje cvičení jednoruč, kdy dochází k řetězení svalů v šikmých (diagonálních) řetězcích. Trenér je může zdůraznit tím, že svou dlaň opře o koleno, které je na druhé straně než cvičící ruka (obr. 86). Dochází nejen ke stabilizaci předozadní, ale také k diagonální.

52 2. NÁCVIK DÝCHÁNÍ

Obr. 80: Tricepsový tlak jednoruč –

dolní poloha

Obr. 81: Dokončení tricepsového tlaku

jednoruč s kontrolou trenéra


53

Obr. 82, 83, 84: Tricepsové tlaky oběma rukama

s jednoručkami ve 3M

Obr. 85: Cvičení s jednoručními činkami s oporou

nohama o stěnu

Obr. 86: Tlakem na koleno navodí trenér zapojení

diagonálních svalových řetězců




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist