načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Poraď si se školou - Lucie Michálková

Poraď si se školou

Elektronická kniha: Poraď si se školou
Autor:

E-kniha bude stručným, přehledným a čtivým průvodcem pro každého školáka. Je určena dítkám školou povinným a náctiletým.
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  89
+
-
3
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » E-knihy hned
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 89
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-877-4991-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

E-kniha bude stručným, přehledným a čtivým průvodcem pro každého školáka. Je určena dítkám školou povinným a náctiletým.

Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

PORAĎ SI SE ŠKOLOU

Lucie Michálková

Copyright © 2015 Lucie Michálková

Grafická úprava a sazba © Lukáš Vik, 2015

1. vydání © Lukáš Vik, 2015

ISBN ePub formátu: 978-80-87749-89-0 (ePub)

ISBN mobi formátu: 978-80-87749-90-6 (mobi)

ISBN PDF formátu: 978-80-87749-91-3 (PDF)

Konverze do elektronických formátů:

webdesignér Lukáš Vik

http://www.lukasvik.cz


Úvod

ŠKOLA. To je pro tebe to nejhorší slovo na světě.

Nikdo z příbuzných nebo známých si neodpustí tu

známou ohranou a pro tebe trapnou otázku – „Tak

jak to jde ve škole?“ Na tuto otázku se ti nechce už

ani odpovídat. Myslíš si, že všude jinde by ti bylo

líp a že na světě jsou lepší a zábavnější věci. Že ti

mluvím z duše? Také jsem na tom byla stejně do

té doby, než jsem pochopila, že je něco mnohem

lepšího než se vzpírat a bojovat proti škole a učení.

To něco je jakýsi „tichý plán na školu“, který jsem

ti sepsala do této knihy. Nechci tě učit bojovat a

vzpírat se proti škole, ale nabízím ti možná, reálná

a snadná řešení jak si to ve škole a v učení usnadnit.

Probereme spolu všechno, co do školy patří a jak se

s tím vypořádat. Bude jen na tobě, do jaké míry mě

má kniha osloví a třeba i inspiruje. Můžeš použít

třeba jen jednu radu a uvidíš, že se něco změní,

protože i malé změny znamenají velký úspěch.

Proč nás škola tak nebaví?!


Největší problém, proč tě škola tak nebaví je, že

vidíš učitele jako nějaké „nepřátelské marťany“, co

rádi dávají úkoly, pětky nebo poznámky a učení

jako něco zbytečného a nudného. Co když ti povím

jedno velké tajemství – všechno závisí jen na tobě,

všechno začíná u tebe. Že nevěříš? Přečti si tuto

knihu a mnohé pochopíš. Jsem velice vnímavý a

všímavý člověk a nabízím ti své rady, jak tě vidí

učitel, nabízím ti školu z pohledu učitele tak, jak

jsem pochopila já, jak to všechno vidí učitelé...

Další důvody proč nás škola tak nebaví:

– neumíme si znalosti spolu propojit jako celek

– nechceme se učit odříkávat teorii

– nerozumíme plně výkladu

– neumíme si to představit

– nechceme se učit odříkávat fráze

– nemáme zájem učitele poslouchat

– nechceme se učit odříkávat nazpaměť něco, čemu

nerozumíme

– neumíme se dlouho soustředit

– máme nedostatek vůle a motivace

– nechceme se učit, proto říkáme, že neumíme nebo

nedokážeme


Jsou ale i věci, které nás ve škole stresují...

Co žáky stresuje:

– četba vlastního díla jako například slohové práce

nahlas a před celou třídou

– čas – začneš sledovat hodiny, vypadne ti z hlavy

to, co ses naučil(a), než se rozvzpomeneš, tak čas

vyprší a je čas odevzdávat

– obsáhlost – dostaneš test na stůl a divíš se kolik

má bodů a jestli to všechno stihneš udělat a tím

ztrácíš čas

– hodnocení – jestli obsah testů postačí například

na čtyřku – o hodnocení se nestarej – zaměř se na

výsledek – snaž se toho co nejvíce napsat

– chichotání spolužáků při tvém zkoušení – začneš

si jich všímat a hlavou ti běží myšlenky, zda-li se

nesmějí něčemu na tobě

– pokud ti při zkoušení učitel již dvakrát zopakoval

otázku, ty stále nevíš a on například nervózně

bouchá prsty do stolu

– pokud při testu učitel chodí po třídě a za zády

kouká žákům do toho, co již napsali

– samotné zkoušení před tabulí – pro někoho je

to velmi stresující. V životě se ti ale tato zkušenost


může hodně hodit. Postupem času z tebe nervozita

opadá. Hlavní je si trochu věřit

– pokud si nás učitel kvůli něčemu pamatuje a naše

jméno řekne snad třicetkrát v hodině

– pokud nás učitel dává stále za špatný příklad

– nevěříme si a bojíme se mluvit – je to jako

postavená zeď před tebou, jako když nevěříš, že to

co říkáš, je pravda

Možná si říkáš, že nemáš žádný důvod se ve škole

zlepšit. Já ti jich přeci jen pár nabídnu:

– co třeba kapesné od rodičů či prarodičů za dobré

známky

– úcta, obdiv, rodičů a výhody (koupíš ti něco za

dobré známky)

– šance dostat se na lepší školy (některé střední

školy berou uchazeče na základě průměru)

– učitelé tě najednou začnou brát a vidět jinak –

lépe a můžeš mít u nich i spoustu výhod

Pokud ti tohle nestačí, udělej to pro sebe. Jedna

z nejhezčích a nejúžasnějších věcí na světě je mít

dobrý pocit ze sebe, z toho, že něco dělám, že něco

dokážu, zvládnu, dokážu se vypracovat...


Startovní rady na úvod

1) Nejdůležitější rada, kterou ti můžu už na začátku

dát je, že se musíš naučit prodat to, co se naučíš, s

čím máš zkušenosti... nesmíš si to nechat pro sebe.

2) Další velmi cennou radou je to, že nikdy na sobě

nenech znát, že tě škola nebaví nebo že nemáš rád

nějakého učitele či jeho předmět. Nikdy nebojuj

proti škole nebo učiteli, nikdy neusni na vavřínech,

ale naopak ukazuj i tu sebemenší snahu.

3) Některé předměty spolu úzce souvisí a toho

můžeš využít. Například dějepis souvisí sčeštinou

literaturou. Co si zapamatuješ v jednom předmětu

se dá použít ve druhém.

4) Nikdy si nezhoršuj sám situace svým negativním

postojem, že na něco nemáš nebo že je něco k

ničemu – problém přijmi a postav se mu čelem, to

znamená hledej řešení.

5) Nikdy se nevzdávej možnosti studovat – čas utíká

rychle a budeš mít spoustu důvodů proč se do školy

nechtít zpátky vrátit. Vybojuj si svoji pozici ve škole

u učitele a udrž si ji.


6) Nauč se spoléhat se sám na sebe, ne na taháky

nebo nápovědy od spolužáků.

7) Na každý problém existuje řešení, i když ho třeba

z počátku nevidíme – řešením pro tebe může být i

to, že si přečteš mou knihu.

Zde se nabízí otázka, jak a proč vlastně tato kniha

vznikla Odpověď je jednoduchá. Jako žák jsem

patřila mezi nejlepší žáky ve třídě a přitom mi učení

nezabíralo moc času. Že to není možné?

Ale je. Již odmala mám velmi dobrý odhad na

lidi, jsem takový tichý, nenápadný typ člověka.

Věci pozoruji, zkoumám a jako student jsem

tohoto intuitivně využívala, na což jsem přišla ale

až v pozdějším věku. Nikdy jsem neztrácela čas

nadáváním na školu a učitele. Místo toho jsem

věnovala svůj čas a energii pozorováním, jak se

učitele chovají, lépe řečeno, co po nás tedy vlastně

chtějí a co na ně platí a jak se před nimi blýsknout

za minimum námahy. Jak jsem již řekla, nikdy mi

vlastně nedošlo, že jsem něco takového používala.

Vlastně až donedávna, kdy přišla otázka na téma

škola a jak vzpomínám na svá školní léta. Mně škola

nikdy nevadila, vzpomínám na ni ráda i známky


jsem měla slušné. A jak jsi to dělala? Zeptali se mě

ostatní. Takhle otázka mě přesně dovedla k tomu,

že můžu možná někomu pomoci pochopit školu a

učitele, protože jsem si všimla spousty věcí, které

ve svém věku možná vnímáš jinak než já teď s

odstupem času.

Tuto knihu píšu s velikým nadšením a nadějí, že se

stane nápomocná. Snažila jsem se být vyčerpávající,

abych nic nevynechala a zároveň se snažím psát

tak, aby vše bylo jasné, poučné, a jednoznačně

pochopitelné. Bylo pro mě velkým potěšením

vzpomínat na svá školní léta. Radím ti, udělej si

čas a určitě si ji přečti celou, protože tak jedině

pochopíš knihu jako celek. Přeji hezké, příjemné

a užitečné čtení. Dovoluji si ti tykat, neboť je tato

kniha napsaná v přátelském duchu a tykání mi

samo o sobě přijde přátelštější, osobnější, bližší.

Určitě si všimneš, že tato kniha nemá obsah.

Je rozdělena jen na tři kapitoly. Je to mé účelné

rozhodnutí, aby sis knihu přečetl(a) celou a vzal(a)

si z ní co nejvíc poznatků.

Nechť ti tato kniha je přítelem, pomocníkem i

rádcem. Hodně štěstí ve škole i v životě.


Neučme se pro školu, učme se pro život.

Tvá mysl a kreativita jsou tvé zbraně, které ve škole

použij.

Začínáme

Když se řekne škola – představím si především

známky, učitele a učení. A takto, jsem také rozdělila

knihu na tři kapitoly.

V první části probereme učitele. Ve druhé části

známky a ve třetí učení.


Učitelé

Jak popsat učitele. Jsou to ti, kdo nás hodnotí a

rozhodují o našich osudech. Někdy jsou obdivovaní,

spravedliví a uctívaní, jindy nenávidění i

nespravedliví. Každý učitel je úplně jiný. Má odlišné

požadavky, názory, odlišnou stupnici hodnocení.

S většinou učitelů se dá vyjít, ale existují i výjimky.

Jejich hlavním úkolem by mělo být zaujmout žáky

a umět si zřídit respekt. To, co u mnohých učitelů

postrádám, je chválení studentů.

Co se v této kapitole dočteš:

– S jakými typy učitelů se můžeme setkat.

– Co nemají učitelé rádi.

– Proč jde učitel proti žákům.

– Moje zkušenosti s učiteli.

Typy učitelů

Pohodář

– velice oblíbený druh kantora

– pozitivní člověk


– působí vyrovnaně a klidně

– dává čtyřky za docházku, sešit a tu nejmenší

snahu

– nezatěžuje domácími úkoly

– vyučování probíhá tak, že udělá výklad nové látky

a na závěr hodiny nechává volnou zábavu

– většinou nezkouší

– písemky většinou oznamuje dopředu i jejich

obsah

Obrovská nevýhoda přichází ve chvíli, pokud tento

učitel učí předmět jako je například matematika.

Pokud nemáš talent pro tento předmět, musíš

mít doučování aby ses něco naučil(a), protože v

matematice navazuje učivo na sebe. Takže pokud

něco nepochytíš od začátku, nemůžeš se dostat dál.

Můj předmět, je stejně důležitý

– uslyšíš od něj snad stokrát, že jeho předmět je

velice utiskován a podceňován a že mu nikdo

nedává stejný důraz jako ostatním předmětům a to i

v případě, že se jedná například o tělocvik

Slovíčkář


– lpí na používání odborných výrazů při zkoušení

či písemce, které ti do sešitu nadiktoval nebo které

jsou v učebnici

– při zkoušení mívá otevřený sešit nebo učebnici

– většinou ho nezajímá, jestli výrazům rozumíš, ale

že je používáš

Opakem slovíčkáře je učitel, kterého naopak zajímá,

jak chápeš odborné výrazy.

Na jedničku umím jen já a bůh

– jen tak nedává jedničky

– při zkoušení se zabývá detaily a pokud narazí na

něco, co nevíš, vykoupe tě v tom

– určitě od něj uslyšíš větu typu: „Na jedničku umí

bůh, na dvojku já, na trojku nejlepší z Vás!“

Zlý pes

– učitel pověstný tím, že vypětkuje třídu a nedává

druhé šance

– ve skutečnosti to může být jen maska, chce tě

něco naučit a ví, že i když tě škola nebaví, tak pětku

nechce nikdo

– vlastně tě tímto způsobem chce učit přinutit se

začít učit




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist