načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Podnikové řízení - Marek Vochozka; kolektiv; Jan Váchal

Podnikové řízení

Elektronická kniha: Podnikové řízení
Autor: Marek Vochozka; kolektiv; Jan Váchal

Rozsahem ojedinělý text se zaměřuje na teoretické základy podnikového řízení, na úlohu manažerů v současné řídící praxi, manažerské funkce, řízení lidských zdrojů, ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  611
+
-
20,4
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 33.8%hodnoceni - 33.8%hodnoceni - 33.8%hodnoceni - 33.8%hodnoceni - 33.8% 20%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2013
Počet stran: 685
Rozměr: 25 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Řízení a správa podniku
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2013
ISBN: 978-80-247-4642-5
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Rozsahem ojedinělý text se zaměřuje na teoretické základy podnikového řízení, na úlohu manažerů v současné řídící praxi, manažerské funkce, řízení lidských zdrojů, strategické řízení podniku, krizové řízení nebo podnikový audit. Teoretické poznatky i praktické postupy z oblasti podnikového managementu.

Popis nakladatele

Publikace představuje svým rozsahem i pojetím ojedinělé dílo z oblasti podnikového řízení. Jsou zde popsány nejen známé problematiky z této oblasti, ale i nové, dosud nepublikované poznatky, které naleznou své využití i v podnikové sféře. Úvodní kapitoly jsou věnovány teoretickým základům, v dalších kapitolách je charakterizováno prostředí podniku, úloha manažerů, klasifikována je hodnota podniku a principy jeho hospodaření. Pozornost je věnována manažerským funkcím, řízení lidských zdrojů, problematice strategického řízení podniku, procesnímu a krizovému řízení, ale i managementu jakosti a správě podniku. Závěr knihy je věnován podnikovému auditu, otázkám etiky v podnikatelské praxi a etickým kodexům. Kniha je vhodná nejen pro začínající manažery, ale i pro zkušené vedoucí pracovníky a studenty vysokých škol. Významným přínosem publikace je skutečnost, že je zde prezentován nově vznikající obor Performance Tuning®, který je v tomto pojetí představen v české odborné literatuře poprvé.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Marek Vochozka; kolektiv; Jan Váchal - další tituly autora:
Metody komplexního hodnocení podniku Metody komplexního hodnocení podniku
Podniková ekonomika Podniková ekonomika
Podnikové řízení Podnikové řízení
 (e-book)
Podniková ekonomika Podniková ekonomika
 (e-book)
Metody komplexního hodnocení podniku Metody komplexního hodnocení podniku
Vývoj českého vysokého ekonomického školství v letech 1945-1953 Vývoj českého vysokého ekonomického školství v letech 1945-1953
Jihočeský kraj v globální ekonomice Jihočeský kraj v globální ekonomice
URNATOUR pohřební cestovka URNATOUR pohřební cestovka
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Podnikové

řízení

Jan Váchal, Marek Vochozka a kolektiv

• Podnik jako systém • Manažerské funkce v podnikové praxi

• Strategické řízení podniku • Řízení podnikových procesů

• Performance Tuning® v podnikové praxi

• Finanční řízení podniku

Publikace představuje svým rozsahem, uspořádáním i pojetím ojedinělé dílo z oblasti podnikového řízení. Jsou zde popsány nejen známé problematiky z oblasti řízení podniků, ale také nové, dosud nepublikované informace a poznatky, které jistě naleznou své plné využití i v podnikové sféře. Kniha je mimořádná nejen svým obsahem, ale i skutečností, že se autoři vracejí ke kořenům podnikového řízení založeného na principech systémového vymezení podniku, jeho vazeb, vztahů a procesů. Do autorského kolektivu se zapojili akademičtí pracovníci ze tří vysokých škol (VŠTE v Českých Budějovicích, JU v Českých Budějovicích a ČZU v Praze) i zástupci konzultačních fi rem z oblasti podnikového řízení a představitelé podnikové praxe. Kniha je cenným příspěvkem k teoretickému i praktickému řešení problematiky změn v řídicím procesu podnikové sféry, jejichž zvládnutí je základním kritériem úspěšnosti každého vedoucího pracovníka. Úvodní kapitoly jsou věnovány teoretickým základům podnikového řízení, v dalších kapitolách je charakterizováno prostředí podniku, úloha manažerů v současné řídicí praxi, klasifi kována je hodnota podniku a principy jeho hospodaření. Významná pozornost je věnována manažerským funkcím, řízení lidských zdrojů, problematice strategického řízení podniku, procesnímu a krizovému řízení, ale i managementu jakosti a správě podniku. Závěr knihy je věnován podnikovému auditu, otázkám etiky v podnikatelské praxi a etickým kodexům. Kniha je vhodná nejen pro začínající manažery, ale i pro zkušené vedoucí pracovníky a studenty vysokých škol. Významným přínosem publikace je skutečnost, že je zde prezentován nově vznikající obor Performance Tuning®, který je v tomto pojetí představen v české odborné literatuře poprvé.

Publikace z nakladatelství Grada Publishing si můžete zakoupit u svého knihkupce

nebo objednat v Zákaznickém servisu nakladatelství:

www.grada.cz

GRADA Publishing, a.s.,

U Průhonu 22, 17O OO Praha 7

tel. +42O 234 264 511,

fax +42O 234 264 4OO

e-mail: obchod@grada.cz

PODNIKOVÉ ŘÍZENÍ

Jan Váchal, Marek Vochozka a kolektiv



Grada Publishing

Podnikové

řízení

Jan Váchal, Marek Vochozka a kolektiv


Edice Finanční řízení prof. Ing. Jan Váchal, CSc., Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. a kolektiv Podnikové řízení Kolektiv autorů: prof. Ing. Jan Váchal, CSc., vedoucí autorského kolektivu – kap. 1, 7 Ing. Hana Doležalová, Ph.D. – kap. 14 Ing. Zita Drábková, Ph.D. – kap. 20 doc. Ing. Ivana Faltová Leitmanová, CSc. – kap. 4 prof. Ing. Jan Hron, DrSc., dr. h. c. – kap. 1.1.2, 1.3.1 Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. – kap. 21 Petr Kallista – kap. 8, 9, 10 Ing. Martina Königová, Ph.D. – kap. 15 doc. Ing. Růžena Krninská, CSc. – kap. 7 doc. Ing. Tomáš Macák, Ph.D. – kap. 18 Ing. Ludmila Opekarová, PhD. – kap. 16, marketingový a obchodní plán (příloha) Ing. Marie Oubrechtová – kap. 20 doc. Ing. Ladislav Rolínek, Ph.D. – kap. 12 Ing. Jiří Sedlák – kap. 19 Ing. Marie Slabá, Ph.D. – kap. 3 Ing. Vojtěch Stehel – kap. 16, marketingový a obchodní plán (příloha) Ing. Jarmila Straková – kap. 1, 7 doc. Dr. Ing. Dagmar Škodová Parmová – kap. 17 Ing. Petra Pártlová, Ph.D. – kap. 1, 7 prof. Ing. Ivana Tichá, Ph.D. – kap. 11 prof. Ing. Drahoš Vaněček, CSc. – kap. 13 Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. – kap. 6 Ing. Jaroslav Vrchota, Ph.D. – kap. 12 Ing. Robert Zeman, Ph.D. – kap. 2, 5 TIRÁŽ TIŠTĚNÉ PUBLIKACE: Vydala GRADA Publishing, a.s. U Průhonu 22, Praha 7 jako svou 5269. publikaci Realizace obálky Jan Dvořák Sazba Jan Šístek Redakční úprava: Martin Samek Počet stran 688 První vydání, Praha 2013 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. © GRADA Publishing, a.s., 2013 ISBN 978-80-247-4642-5 GRADA Publishing: tel.: 234 264 401, fax 234 264 400, www.grada.cz ELEKTRONICKÉ PUBLIKACE: ISBN 978-80-247-8682-7 (PDF) ISBN 978-80-247-8683-4 (EPUB)

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí být reprodukována a šířena

v papírové, elektronické či jiné podobě bez předchozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné

užití této knihy bude trestně stíháno.

Obsah

Úvodní slovo 13

Předmluva 15

I. OBECNÁ ČÁST

ÚVOD DO TEORIE PODNIKOVÉHO ŘÍZENÍ 17

1. Úvod do teorie řízení 19

1.1 Proces řízení 19

1.1.1 Charakteristika procesu řízení 19

1.1.2 Předmět teorie řízení 24 1.2 Základní principy řízení 26

1.2.1 Vymezení pojmu management 26

1.2.2 Vývojové směry managementu 28

1.2.3 Obsah řídícího procesu 32

1.2.4 Manažerské funkce 32 1.3 Podnik jako organizovaný systém 34

1.3.1 Úvod do teorie systémů 34

1.3.2 Systém a systémový přístup 42 1.4 Organizační struktury 52

1.4.1 Teorie organizačních struktur 52

1.4.2 Podnikové organizační struktury 57 1 5 Literatura 81

2. Prostředí podniku 85

2.1 Prostředí managementu 85

2.1.1 Vnitřní podmínky organizace 85 2.2 Okolí podniku 85 2.3 Podnikatelské prostředí 86

2.3.1 Podnik a jeho vnější prostředí – statický pohled 86

2.3.2 Podnikatelské myšlení a jednání v turbulentní době 89

2.3.3 Další prohloubení nestability 90

2.3.4 Management jako řízení změn 92 2.4 Podnik – mikrookolí a makrookolí 93

2.4.1 Vnitřní okolí podniku 94

2.4.2 Vnější okolí podniku 95

2.4.3 Typy okolí 96

2.4.4 Všeobecné faktory okolí 97

2.4.5 Analýza makrookolí 100 2 5 Literatura 100

3. Úloha a role manažerů 103

3.1 Typologie manažerů 104 3.2 Základní manažerské dovednosti 106 3.3 Styl manažerské práce 110

3.3.1 Manažerská mřížka 116 3.4 Manažerské role 121 3.5 Změna povahy práce manažera v podnikavé praxi 124 3 6 Literatura 125

4. Hodnota podniku 129

4.1 Kategorie hodnoty podniku 129 4.2 Zásady a přístupy k oceňování podniku 132 4.3 Postup oceňování podniku 137 4.4 Metody oceňování podniku 141

4.4.1 Výnosové metody 142

4.4.2 Tržní metody 143

4.4.3 Substanční metody 144

4.4.4 Opční metody 145

4.4.5 Další metody a přístupy 145 4.5 Stav a perspektivy oceňování podniku 146 4 6 Literatura 149

5. Hospodaření podniku 153

5.1 Zásoby 153 5.2 Řízení krátkodobých aktiv a jejich složek 153

5.2.1 Řízení zásob 153

5.2.2 Kontrola skladu a zásob 155

5.2.3 Metoda ABC, Paretova analýza 156

5.2.4 Metoda Just-in-Time 158

5.2.5 Outsourcing ve skladování 159

5.2.6 Konsignační sklady 160

5.2.7 Hodnocení efektivnosti řízení zásob 160 5.3 Řízení výroby, význam, cíle a struktura 161

5 3 1 Výroba 161

5.3.2 Výroba a její efektivnost 162

5.3.3 Řízení výroby a jeho cíle 163

5.3.4 Výroba a výrobní proces 165

5.3.5 Struktura výrobního procesu 168 5.4 Hierarchická struktura výroby 170

5.4.1 Základní funkce řízení výroby 171

5.4.2 Strategické řízení výroby a výrobní strategie 172 5.5 Vznik nových výrobků a odvětví a zánik jiných 174 5.6 Změny v distribuci výrobků 174 5.7 Výrobní a obchodní podnik – specifika obchodního podniku 175

5.7.1 Specifika obchodního podniku 175 5.8 Seznam literatury 177

6. Finanční řízení podniku 179

6.1 Majetková a finanční struktura podniku 180 6.2 Náklady a výnosy podniku 209 6.3 Finanční analýza a její aplikace 216

6.3.1 Hodnocení absolutních ukazatelů 217

6.3.2 Hodnocení poměrových ukazatelů 218

6.3.3 Metody komplexního hodnocení podniku 229 6.4 Slovo odborníka 239 6.5 Případová studie 240

6.5.1 Zadání příkladu 240

6.5.2 Řešení příkladu 248

6.5.3 Závěrečné shrnutí 279 6 6 Literatura 279

7. Řízení lidských zdrojů 283

7.1 Význam řízení lidských zdrojů pro podnikovou sféru 283 7.2 Personální řízení, řízení lidských zdrojů 284

Obsah

7

7.3 Nové trendy v řízení lidských zdrojů 285 7.4 Personální útvar jako nástroj řízení lidských zdrojů 288

7.4.1 Organizace a řízení personálního útvaru 290

7.4.2 Hlavní skupiny personálních pracovníků podle jejich funkce 293 7.5 Personální politika 294 7.6 Proces řízení lidských zdrojů 295

7.6.1 Plánování, prognóza potřeby lidských zdrojů 295

7.6.2 Vyhledávání pracovníků 298

7.6.3 Výběr a rozmisťování pracovníků 300

7.6.4 Adaptace pracovníků 304

7.6.5 Motivace a stimulace pracovníků 307

7.6.6 Řízení a hodnocení pracovníků a pracovního výkonu 312

7.6.7 Rozvoj a vzdělávání pracovníků 315

7.6.8 Profesní kariéra a osobní rozvoj 319 7.7 Podnikové poradenství 320 7.8 Personální informační systém 324 7.9 Personální controlling 326 7.10 Sociální politika podniku 329 7.11 Psychohygiena a péče o zdraví zaměstnance 330 7.12 Slovo odborníka 331 7 13 Literatura 332

8. Performance Tuning® – nový obor v oblasti řízení podniku 335

8.1 Představení a základní charakteristika oboru Performance Tuning® 335 8.2 Historické kořeny oboru Performance Tuning® 335

8.2.1 Vědecká a výzkumná historie oboru 335

8.2.2 Aplikační historie 338 8.3 Popis hlavních teorií a principů 339

8.3.1 Teorie autopoiéze, operacionální uzavřenost 339

8.3.2 Teorie disipativních struktur 341

8.3.3 Luhmannova teorie sociálních systémů 343

8.3.4 Koncept členství, problémové systémy 345

8.3.5 Cirkulární kauzalita, princip konstruování řešení 348

8.3.6 Konstruktivistické teorie a poznatky neurobiologie 352

8.3.7 Kybernetika II. řádu 354

8.3.8 Metakontext 356

8.3.9 Sociální konstruktivismus a teorie komunikace 358

II. PRAKTICKÁ ČÁST

VYUŽITÍ OBORU PERFORMANCE TUNING® V PRAXI 361

9. Aplikace oboru Performance Tuning® v praxi 363

9.1 Administration Performance Tuning® 363 9.2 Production Performance Tuning® 370 9.3 Sales Performance Tuning® 372 9.4 Management Performance Tuning® 376 9.5 Současnost a perspektivy oboru Performance Tuning® 377

10. Manažerské funkce očima oboru Performance Tuning® 379

10.1 Plánování 379 10.2 Organizování 382 10.3 Řízení lidských zdrojů 383 10.4 Vedení 384

Podnikové řízení

8

10.5 Rozhodování 386 10.6 kontrola a zpětná vazba 387

III. ČÁST

STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ PODNIKU V TURBULENTNÍ

A DISKONTINUÁLNÍ DOBĚ 389

11. Podniková strategie 391

11.1 Úvod 391 11.2 Strategické řízení 392

11.2.1 Vznik strategického myšlení a strategického managementu 392 11.3 Podnik a vnější prostředí 398

11.3.1 STEP analýza 399

11.3.2 Scénáře 401

11.3.3 Analýza konkurence v odvětví – Porterův model 403

11.3.4 Strategické mapy 410

11.3.5 Analýza konkurentů 412

11.3.6 Analýza atraktivity odvětví 413 11.4 Vnitřní prostředí podniku 414

11.4.1 Evaluace dosavadní strategie 416

11.4.2 Analýza zdrojů a kompetencí 419

11.4.3 Analýza zdrojů a kompetencí podle funkcionálních oblastí 420

11.4.4 Analýza klíčových procesů 421

11.4.5 Analýza portfolia 422

11.4.6 Klíčové faktory úspěchu 428

11.4.7 Analýza konkurenceschopnosti 430

11.4.8 SWOT analýza 432 11.5 Slovo odborníka 434 11 6 Literatura 435

12. Řízení podnikových procesů – procesní management 437

12.1 Vymezení procesního řízení 437 12.2 Strategické řízení a procesy (business model, Balanced Scorecard) 438 12.3 Podnikové procesy a jejich typy 443 12.4 Postup při zavádění procesního řízení (nástroje, analytické metody,

procesní mapa) 443

12.4.1 Procesní mapa 444

12.4.2 Procesní analýza 446 12.5 Monitorování, měření a zvyšování výkonnosti procesů (procesní cyklus,

typy ukazatelů výkonnosti procesů, business proces reengineering) 449 12.6 Přínosy procesního řízení pro podnikovou praxi 455 12.7 Slovo odborníka 456 12 8 Literatura 456

13. Řízení výrobních a pracovních procesů v podniku 459

13.1 Výroba, výrobní a pracovní proces 459

13.1.1 Základní pojmy 459

13.1.2 Druhy výrob 464

13.1.3 Nové trendy ovlivňující operační management 465 13.2 Štíhlá výroba 466

13.2.1 Stručná historie výroby v japonské továrně Toyota 467

13.2.2 Principy a nástroje štíhlé výroby ve firmě Bosch 468

13.2.3 Stručná charakteristika základních pojmů štíhlé výroby 470

13.2.4 Plýtvání a jeho druhy (8 Muda) 472

13.2.5 Systém Just-in-Time (JIT) 474

13.2.6 Systém Kanban 475

13.2.7 Vybrané dílčí metody štíhlé výroby 476 13.3 Dodavatelský řetězec 478

13.3.1 Změna struktury dodavatelských řetězců 482 13.4 Reverzní logistika 485 13.5 Výroba a životní prostředí 487

13.5.1 Znečišťování ovzduší, skleníkové plyny a dodavatelský řetězec 487

13.5.2 Změna používaných paliv a dopravních způsobů 490

13.5.3 Změna používaných dopravních způsobů a prostředků 491

13.5.4 Normy ochrany životního prostředí 493 13 6 Literatura 495

14. Management kvality 497

14.1 Úvod 497 14.2 Koncepce a zásady systému řízení kvality 497 14.3 Koncepce ISO řady 9000 498 14.4 Koncepce oborových (podnikových) standardů 507

14.4.1 Automobilový průmysl 507

14.4.2 Potravinářský průmysl 508 14.5 Koncepce správných výrobních praxí 509 14.6 TQM a Modely excelence 511

14.6.1 Vymezení pojmu TQM 511

14.6.2 Vznik a současnost TQM 511

14.6.3 Zásady TQM 513

14.6.4 Model excelence EFQM 514

14.6.5 Model excelence EFQM, koncepce excelence a RADAR 515

14.6.6 Stupně excelence 517

14.6.7 Význam aplikace Modelu 517 14.7 Kaizen – filosofie „malých změn“ 518 14.8 Six Sigma 520 14.9 Specifické systémy řízení a integrovaný management 521

14.9.1 Environmentální management (EMS – Enviromental

Management System) 521

14.9.2 Integrovaný management (IMS – Integrated management

system) 524

14.10 Shrnutí 525 14.11 Slovo odborníka 526 14 12 Literatura 526

15. Krizové řízení podniků – Krizový management 529

15.1 Klasifikace podnikových rizik 529

15.1.1 Prostředí podniku 529

15.1.2 Vnější a vnitřní podniková rizika 530 15.2 Principy řízení krizových situací v podniku 532

15.2.1 Identifikace a popis rizik 532

15.2.2 Analýza rizik 532

15.2.3 Hodnocení a návrh opatření 536

15.2.4 Základní pojmy z oblasti krizového řízení 536 15.3 Způsoby a formy krizového řízení v podnikové praxi 540

15.3.1 Vybraná aktuální podniková rizika v praxi 540 15.4 Řízení podniku za rizika a nejistoty 542 15.5 Slovo odborníka 543 15 6 Literatura 543

16. Správa podniku – Facility management 545

16.1 Slovo odborníka 548 16 2 Literatura 548

17. Řízení služeb 549

17.1 Význam služeb v ekonomice 550 17.2 Subjekty čerpající služby 558

17.2.1 Řízení vztahů se zákazníky 559 17.3 Principy řízení služeb v podniku 564 17.4 Lokalizace a místo poskytování služby 568

17.4.1 Flexibilita produkce 568

17.4.2 Flexibilita spotřeby 569

17.4.3 Modely umístění 570 17.5 Organizace a podpora poskytování služeb 572 17 6 Literatura 574

18. Řízení inovací v podniku 577

18.1 Inovace a konkurenční výhoda 577 18.2 Inovace jako součást podnikového procesu – systémová představa 578 18.3 Zdroje inovačních podnětů – úloha lidských zdrojů 582 18.4 Optimalizace zásoby dokončené produkce prostřednictvím řízení inovací 588 18.5 Stupně pojetí inovací – kvalitativní adaptace a kvalitativní inovace jako

základ systému řízení inovací 589 18.6 Fáze inovačního procesu jako základ systému pro řízení

konkurenceschopnosti produktu 591 18.7 Inovativní podnik: Charakter firemní kultury podporující inovace 598 18.8 Bariéry inovací 601 18.9 Slovo odborníka 602 18 10 Literatura 602

19. Duševní vlastnictví podniku 605

19.1 Obsah pojmů duševní vlastnictví a průmyslové vlastnictví 605 19.2 Ochrana duševního vlastnictví v České republice 605 19.3 Průmyslové vlastnictví – výsledky technické a designerské tvůrčí činnosti 606

19.3.1 Patenty 606

19.3.2 Užitné vzory 609

19.3.3 Průmyslové vzory (ochrana designu) 610 19.4 Průmyslové vlastnictví – výsledky jiné než technické a designerské

činnosti 612

19.4.1 Ochranné známky 612

19.4.2 Chráněná označení původu a zeměpisná označení 613

19.4.3 Obchodní firmy a jména osob 615

19.4.4 Doménové jméno 615

19.4.5 Know-how 616

19.4.6 Obchodní tajemství 616 19.5 Ochrana proti nekalé soutěži 616 19 6 Autorská práva 617 19.7 Licence k předmětům průmyslového vlastnictví 618 19.8 Oceňování duševního vlastnictví 619 19 9 Literatura 619

20. Podnikový audit 621

20.1 Druhy auditů 621 20.2 Interní podnikový audit 622

20.2.1 Obvyklé aktivity interního auditu 623

20.2.2 Předpoklady pro výkon profese interního auditora 624 20.3 Externí podnikový audit 625

20.3.1 Právní úprava externího auditu, zákon o účetnictví ve vazbě

na audit, další předpisy upravující audit 626

20.3.2 Předpoklady pro výkon profese externího auditora 630 20.4 Vztah mezi interním a externím auditem 631 20.5 Slovo odborníka 632 20 6 Literatura 633

21. Etika podnikání a etický kodex podniku 637

21.1 Etické myšlení ve starověku (Sókratés, Platón, Aristotelés, stoikové) 637

21.1.1 „Slunce v říši idejí“ u Platóna 637

21.1.2 První vědecký systém etiky (Aristotelés ze Stageiry) 639 21.2 Etika ve středověku: 5.–15. století (Augustin Aurélius, Tomáš Akvinský) 640 21.3 Novověk: 15. století – současnost 641

21.3.1 Etika britského empirismu (T. Hobbes, J. Locke, D. Hume) 641

21.3.2 Odstraňování afektu v podání Barucha Benedicta Spinozy 642

21.3.3 Etika povinnosti (Immanuel Kant) 643

21.3.4 Etika 19. a 20. století 643 21.4 Možnosti a limity etiky v podnikatelské sféře 645 21.5 Etické kodexy 646

21.5.1 Proces integrace etiky do podnikového prostředí 647 21 6 Literatura 650

22. Seznam zkratek 653

23. Seznam obrázků 657

24. Seznam tabulek 663

25. Přílohy 667

25.1 Marketingový a obchodní plán 667

25.1.1 Popis společnosti 667

25.1.2 Situační analýza 667

25.1.3 Marketingová analýza 673

25.1.4 SWOT analýza 675

25.1.5 Cíle, plány a strategie 676

25.1.6 Controlling 679

26. Rejstřík 681



Úvodní slovo

13

Úvodní slovo Vážení čtenáři, vedoucí autorského kolektivu této knihy mě požádal, abych k ní napsal úvodní slovo. Jsem vždy potěšen, když vzniká nová odborná kniha zaměřená na problematiku podnikového řízení. Jedná se o jednu z vysoce potřebných společenskovědních disciplín, kdy v sou - časném diskontinuálním a turbulentním světě je tato problematika považována za vysoce aktuální. Vydání této knihy lze považovat za významný přínos do všeobecné vědecké, ale i laické rozpravy, a to zejména z pohledu jak teoretického, tak z pohledu dalšího vývoje a směřování podnikového řízení. Svým rozsahem, především pak svou strukturou se jedná o značně rozsáhlou publikaci zahrnující stěžejní problematiky z oblasti podnikového řízení. Ocenění si zaslouží i skutečnost, že se podařilo oslovit a zapojit do širokého autorského kolektivu přední odborníky ze tří českých vysokých škol publikující v tomto oboru. Kniha rozvíjí jak již známé problematiky z oblasti řízení podniků, tak přináší nové, dosud nepublikované informace a poznatky, které jistě naleznou své využití v podnikové sféře. Jako autor řady publikací v tomto oboru bych chtěl ocenit snahu autorů o návrat ke kořenům podnikového řízení založeného na principech systémového vymezení podniku, jeho vazeb, vztahů a procesů. Každý čtenář této publikace, každý řídící pracovník dostal do vínku touhu po poznání, která ho nutí nepřihlížet změnám schopností nehybného kamene, ale naopak tyto změny a vývoj analyzovat, předvídat, projektovat a realizovat. Do tohoto procesu se vědomě i nevědomě zapojíme prostřednictvím čtení této publikace. Domnívám se, že to byl záměr autorů. Svědčí o tom i celková koncepce knihy, kdy čtenář musí nalézat souvislosti a vztahy mezi jednotlivými kapitolami s aktivním vyhodnocováním uvedených informací a s průběžnou konfrontací s reálným podnikatelským prostředím. Předložená publikace je velmi cenným přínosem jak k teoretickému, tak i praktickému řešení širokého problému změn, jejichž úspěšná realizace je základním kritériem úspěšnosti vedoucích pracovníků. Cílem autorů bylo vybavit co nejširší okruh manažerů, kteří neprošli speciální manažerskou přípravou či studiem, pomůckou, která by jim posloužila k rozpoznání prostředí podniku, srovnání s úrovní prostředí, přípravě formulace cílů a strategie, jejich dosažení a určení forem jejich realizace. Uvedená publikace je cenná především: • svým komplexním pojetím zahrnujícím základní teoretická východiska řízení podni

kových procesů, formulaci podnikových cílů, podnikové strategie a rozvoje lidských

zdrojů podniku; • systémovým pojetím, kdy změna je chápána jako odchylka od rovnovážného stavu

organizace ve vztahu k prostředí. Tato odchylka může být buď negativní, kterou je

nutno eliminovat a řadou změn směřovat k obnovení rovnovážného stavu, nebo naopak

pozitivní, kdy je možno prostředí ovlivňovat a usměrňovat; • představením nového oboru Performance Tuning®, který je teoreticky vymezen,

vyspecifikovány jsou jeho hlavní principy a zásady, uvedeny jsou rovněž praktické

ukázky jeho využití v podnikové praxi;



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist