načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Podnikové hospodárstvo pre manažérov - Helena Majdúchová; Anna Neumannová

Podnikové hospodárstvo pre manažérov
-11%
sleva

Kniha: Podnikové hospodárstvo pre manažérov
Autor: ;

Autorky sa zaoberajú základnými otázkami činnosti podnikov a vyhodnocovania procesov v podnikoch prostredníctvom hodnotových nástrojov. Analyzujú transformačný proces podniku, jeho prvky, ... (celý popis)
345
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost


hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Wolters Kluwer
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015
Počet stran: 261
Rozměr: 246,0x180,0x20,0 mm
Úprava: tran : ilustrace, 25 cm
Vydání: Druhé, prepracované a doplnené vydanie
Hmotnost: 0,562kg
Jazyk: slovensky
ISBN: 978-80-8168-169-1
EAN: 9788081681691
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Autorky sa zaoberajú základnými otázkami činnosti podnikov a vyhodnocovania procesov v podnikoch prostredníctvom hodnotových nástrojov. Analyzujú transformačný proces podniku, jeho prvky, fázy a sféry, ktoré sú následne aplikované na podmienky podnikovej praxe. Pozornosť venujú aj problematike nákladov, ich sledovaniu a meraniu ich efektívnosti v podniku. V ďalších kapitolách sa zaoberajú hlavnými podnikovými činnosťami, a to zásobovaním, výrobou a odbytom. V publikácii je spracovaná aj problematika stanovenia cien výrobkov, jej východiská a implementácia v podniku. Venuje sa tiež finančnému hospodáreniu podnikov ako nevyhnutnej stránke podnikového transformačného procesu, ktorá zabezpečuje pohyb tovarov medzi výrobcami a zákazníkmi, spätný tok peňazí, ako aj všetky ostatné toky medzi podnikom a jeho okolím.Vzhľadom na požiadavku praxe je na záver zaradená aj kapitola o ohodnocovaní podnikov prostredníctvom jednotlivých metód využívaných v znaleckej činnosti. Publikácia je určená najmä študentom Fakulty podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave. Cenné poznatky v nej však nájdu aj študenti iných fakúlt ekonomického zamerania.

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Podnikové hospodárstvo Podnikové hospodárstvo
Majdůchová Helena
Cena: 77 Kč
Podnikové hospodárstvo Podnikové hospodárstvo
Majdúchová Helena
Cena: 588 Kč
Podnikové hospodárstvo Podnikové hospodárstvo
Sedlák Mikuláš
Cena: 81 Kč
Podniková informatika Podniková informatika
Gála Libor, Šedivá Zuzana, Pour Jan
Cena: 254 Kč
Podniková informatika Podniková informatika
Pour Jan, Gála Libor, Šedivá Zuzana
Cena: 254 Kč
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

ÚVOD . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9

1 ÚVOD DO PODNIKOVÉhO hOsPODÁRsTVa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11

1 .1 Podnikovohospodárska náuka a jej členenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12 1 .2 Definície základných pojmov podnikového hospodárstva . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15 1 .3 Typológia podnikov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24 Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29

2 PODNIKOVÝ TRaNsFORMaČNÝ PROCEs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31

Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36

3 PODNIKOVÉ VÝRObNÉ FaKTORY . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37

3 .1 Elementárne podnikové výrobné faktory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40 3 .2 Dispozitívne podnikové výrobné faktory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42 3 .3 Dodatočné podnikové výrobné faktory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 3 .4 Kombinácia podnikových výrobných faktorov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47 Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .48

4 ĽUDsKÉ ZDROJE PODNIKU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49

4 .1 Faktory motivácie k práci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51

4 .1 .1 Výber pracovníkov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52

4 .1 .2 Tvorba optimálnych pracovných podmienok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53

4 .1 .3 Podnikové sociálne služby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58

4 .1 .4 Mzda, jej funkcie a spôsoby odmeňovania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59

4 .1 .4 .1 Mzdové formy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .63

4 .2 Hodnotenie pracovníkov a ich výkonov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .68 4 .3 Produktivita práce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .70 Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .73

5 MaJETOK PODNIKU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .74

5 .1 Klasifikácia majetku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76 5 .2 Neobežný majetok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .77

5 .2 .1 Dlhodobý nehmotný majetok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .78

5 .2 .2 Dlhodobý hmotný majetok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83

5 .2 .3 Dlhodobý finančný majetok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .84

5 .2 .4 Oceňovanie neobežného majetku podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .85

5 .2 .5 Opotrebenie neobežného majetku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87

5 .2 .6 Odpisovanie neobežného majetku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .88

5 .2 .7 Obstaranie dlhodobého nehmotného a hmotného majetku . . . . . . . . . . .94

5 .2 .8 Vyraďovanie dlhodobého nehmotného a hmotného majetku . . . . . . . . . .95

5 .2 .9 Využívanie dlhodobého nehmotného a hmotného majetku . . . . . . . . . . .96 5 .3 Obežný majetok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98

5 .3 .1 Obsahová náplň položiek obežného majetku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98

5 .3 .2 Kolobeh a obrat obežného majetku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .100 5 .3 .3 Normovanie obežného majetku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .100

5 .3 .3 .1 Normatív výrobných zásob . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .101

5 .3 .3 .2 Normatív nedokončenej výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .103

5 .3 .3 .3 Normatív hotovej výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .105 5 .3 .4 Ukazovatele využitia obežného majetku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .106

Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .109

6 ZÁsObOVaNIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .111

6 .1 Podstata a funkcie zásobovania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .111

6 .2 Obsahová náplň jednotlivých položiek zásob . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .112

6 .3 Nákupný marketingový mix . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .115

6 .3 .1 Funkcie a úlohy útvaru nákupu (zásobovania) v podniku . . . . . . . . . . .115 6 .3 .2 Marketingové chápanie nákupu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .116 6 .3 .3 Marketing nákupu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117

6 .3 .3 .1 Úloha marketingu pri nákupe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117

6 .3 .3 .2 Hodnotenie trhovej pozície a výber dodávateľov . . . . . . . . . . .119

6 .3 .3 .3 Formalizovanie vzťahov s dodávateľmi . . . . . . . . . . . . . . . . . .121 6 .3 .4 Nákupná (zásobovacia) stratégia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .122

6 .3 .4 .1 Východiská základných vzťahov v nákupnej

(zásobovacej) stratégii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .124

6 .3 .4 .2 Obsah nákupnej (zásobovacej) stratégie . . . . . . . . . . . . . . . . .126

6 .3 .4 .3 Tvorba nákupnej (zásobovacej) stratégie . . . . . . . . . . . . . . . . .127 6 .3 .5 Plánovanie materiálových vstupov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .130

6 .3 .5 .1 Plán materiálových potrieb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .131

6 .3 .5 .2 Plán spôsobu obstarania (nákupu) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .135

6 .3 .5 .3 Plán prepravy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .140

6 .3 .5 .4 Plán skladovania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .141 6 .3 .6 Úlohy a nástroje riadenia zásob . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .141

6 .3 .6 .1 Moderné prístupy k riadeniu zásob . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .142

Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .143

7 VÝROba . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .144

7 .1 Výrobný proces a jeho členenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .144

7 .2 Typy výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .146

7 .2 .1 Hromadný typ výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .147 7 .2 .2 Sériový typ výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .147 7 .2 .3 Kusový typ výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .148

7 .3 Zvyšovanie sériovosti a zhromadňovanie výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .149

7 .3 .1 Špecializácia výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .149 7 .3 .2 Kooperácia výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .151 7 .3 .3 Kombinácia výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .151 7 .3 .4 Koncentrácia výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .152

7 .4 Priestorové a časové usporiadanie výroby . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .152

7 .5 Zákonitosti výrobného procesu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .154

7 .6 Výrobok a jeho tvorba . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .155

7 .7 Výrobný program . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 157

7 .7 .1 Tvorba výrobného programu a jeho optimalizácia . . . . . . . . . . . . . . . . .159

7 .7 .2 Vzťahy medzi výrobným programom, výrobným plánom,

výrobnou štruktúrou a plánom odbytu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .161

7 .8 Výrobná kapacita podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .163

7 .8 .1 Kapacitné prepočty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .164

7 .8 .2 Využívanie výrobnej kapacity . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .169 Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .171

8 ODbYT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .172

8 .1 Marketingový výskum a výskum trhu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .176 8 .2 Marketingové plánovanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .177 8 .3 Nástroje odbytu (odbytovej politiky podniku) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .178 8 .4 Kontraktačná politika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .179

8 .4 .1 Cenová politika podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .179

8 .4 .2 Tvorba cien v podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .181

8 .4 .2 .1 Tvorba cien vo výrobných podnikoch . . . . . . . . . . . . . . . . . . .181

8 .4 .2 .2 Tvorba cien v obchodných podnikoch . . . . . . . . . . . . . . . . . .188

8 .4 .2 .3 Tvorba cien v podnikoch služieb . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .190

8 .4 .3 Ostatné podmienky kontraktačnej politiky . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .191 8 .5 Výrobková (sortimentová) politika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .192

8 .5 .1 Sledovanie životného cyklu výrobkov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .192 8 .6 Komunikačná politika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .194 8 .7 Distribučná politika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .198

8 .7 .1 Odbytové cesty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .198

8 .7 .2 Odbytová logistika . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .201 Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .202

9 NÁKLaDY PODNIKU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .203

9 .1 Vznik nákladov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .204

9 .1 .1 Manažérske rozhodovanie o vstupe do zvoleného odboru podnikania . .205

9 .1 .2 Manažérske rozhodovanie v transformačnom procese . . . . . . . . . . . . . .206 9 .2 Klasifikácia nákladov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .207

9 .2 .1 Členenie nákladov na vstupe do transformačného procesu . . . . . . . . . .207

9 .2 .2 Členenie nákladov v priebehu transformačného procesu . . . . . . . . . . . .209

9 .2 .3 Členenie nákladov na výstupe z transformačného procesu . . . . . . . . . . .212

9 .2 .4 Závislosť nákladov od objemu výkonov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .214

9 .2 .4 .1 Variabilné náklady . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .215

9 .2 .4 .2 Fixné náklady . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .216

9 .2 .4 .3 Metódy výpočtu fixných a variabilných nákladov . . . . . . . . . .218

9 .2 .4 .4 Stanovenie nulového bodu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .221

9 .3 Ukazovatele hodnotenia nákladov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .223

9 .3 .1 Ukazovatele charakterizujúce úroveň nákladov . . . . . . . . . . . . . . . . . . .223

9 .3 .2 Ukazovatele efektívnosti nákladov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .225 Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .227

10 FINaNČNÉ hOsPODÁRsTVO PODNIKU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .228

10 .1 Podstata a úlohy finančného hospodárstva . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .228 10 .2 Majetková a kapitálová štruktúra podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .230 10 .3 Výnosy, náklady, výsledok hospodárenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .235 10 .4 Peňažné toky v podniku – cash flow . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .237 10 .5 Finančné ciele podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .239 10 .6 Finančné plánovanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .240 10 .7 Základné prepočty finančného hospodárstva . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .242

10 .7 .1 Pomerové ukazovatele a komparatívna analýza . . . . . . . . . . . . . . . . . .243

10 .7 .2 Spôsoby vyhodnocovania hodnôt ukazovateľov . . . . . . . . . . . . . . . . .247 Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .248

11 OhODNOCOVaNIE PODNIKU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .249

11 .1 Podnik ako tovar . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .249 11 .2 Podstata hodnoty podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .250 11 .3 Postup ohodnocovania podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .255 11 .4 Metódy ohodnocovania podniku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .258 11 .5 Ohodnocovanie zložiek majetku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .260 Literatúra . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .261



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist