načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Podnikatelský mýtus -- Proč většina začínajících firem skončí a jak tomu předejít - Michael E. Gerber

Podnikatelský mýtus -- Proč většina začínajících firem skončí a jak tomu předejít

Elektronická kniha: Podnikatelský mýtus -- Proč většina začínajících firem skončí a jak tomu předejít
Autor:

Rozšířená edice této fenomenální knihy pro start a růst vaší firmy se stala bestsellerem. Konzultant Michael E. Gerber díky zkušenostem z malého a středního ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  225
+
-
7,5
bo za nákup

hodnoceni - 71.9%hodnoceni - 71.9%hodnoceni - 71.9%hodnoceni - 71.9%hodnoceni - 71.9% 85%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Baroque Partners
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF, EPUB, MOBI, PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 221
Rozměr: 21 cm
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: E-myth revisited
Spolupracovali: překlad Petr Král
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-875-2403-9
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Americký ekonomický poradce rekapituluje úspěšné budování malého podniku od jeho vzniku až po stabilní fungování. Shrnutí jednotlivých vývojových etap tzv. malého podniku má napomoci vyhnout se chybám, jež mohou vyústit nejenom v plýtvání ekonomickými zdroji či finanční ztrátu, ale mohou dokonce vyvrcholit samotnou likvidací firmy. Příručka se pokouší stát "nástrojem budování funkčního a efektivního malého podniku", který se vyvaruje nebezpečí krachu.

Popis nakladatele

Rozšířená edice této fenomenální knihy pro start a růst vaší firmy se stala bestsellerem. Konzultant Michael E. Gerber díky zkušenostem z malého a středního podnikání vysvětluje, jak z obyčejné firmy udělat úspěšný byznys a vyhnout se problémům, které pohltí v začátcích 80 % malých firem. Michael Gerber vás provede všemi kroky, které je nutné v životě společnosti udělat – od dětských podnikatelských let přes dospívání až po dospělou fungující a perspektivní firmu. Kniha je průvodcem k úspěchu pro veškeré druhy byznysu. Vysvětluje, jak přenést řešení, která nabízí úspěšně fungující systém franchisingu, do vaší firmy. Dozvíte se často přehlíženou skutečnost – jaký je rozdíl pracovat na vaší firmě a ve vaší firmě.

(proč většina začínajících firem skončí a jak tomu předejít : nové vydání)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Michael E. Gerber - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Co každý úspěšný podnikatel zná

MICHAEL E. GERBER

Světový poradce v oblasti podnikání



P

odnikatelský

Mýtus

Nové vydání

Proč většina začínajících firem skončí

a jak tomu předejít

Michael E. Gerber

Nakladatelství incommunity


PODNIKATELSKÝ MÝTUS

Michael E. Gerber, 1995

Z anglického originálu: The E-Myth Revisited:

Why Most Small Businesses Don‘t Work and What to Do About It

Copyright © 2011 incommunity s. r. o.

Překlad: Petr Král

Grafická úprava a sazba: Karima Al-Salti

Stylistická editace a korektura: Kateřina Nová

Vydání první, 2011

Ve spolupráci s Mujuspech.cz

incommunity, s. r. o.

Drtinova 557/10

150 00 Praha 5

ISBN: 978-80-87524-09-1

www.incommunity.cz

www.mujuspech.cz


Věnováno mému otci,

kéž by tu ještě byl.



Obsah

Poděkování

Předmluva

Úvod

1. ČÁST: Podnikatelský mýtus a malá firma

1. KAPITOLA: Podnikatelský mýtus

2. KAPITOLA: Podnikatel, manažer a technik

3. KAPITOLA: Dětství – technikova fáze

4. KAPITOLA: Dospívání: potřeba pomoci

5. KAPITOLA: Mimo zónu pohodlí

6. KAPITOLA: Dospělost a perspektiva

2. ČÁST: Klíčová revoluce: nový pohled na firmu

7. KAPITOLA: Klíčová revoluce

8. KAPITOLA: Prototyp franchisy

9. KAPITOLA: Pracujte na své firmě, nikoli v ní

3. ČÁST: Budování fungující malé firmy

10. KAPITOLA: Proces firemního rozvoje

7

9

13

17

19

27

37

45

51

65

73

75

83

89

103

105


OBSAH

11. KAPITOLA: Váš program firemního rozvoje

12. KAPITOLA: Váš primární cíl

13. KAPITOLA: Váš strategický úkol

14. KAPITOLA: Vaše organizační strategie

15. KAPITOLA: Vaše strategie řízení

16. KAPITOLA: Vaše personální strategie

17. KAPITOLA: Vaše marketingová strategie

18. KAPITOLA: Vaše systémová strategie

19. KAPITOLA: Dopis pro Sáru

Epilog: Jak vrátit všem malým firmám americký sen

Doslov: První krok

119

121

133

147

165

173

189

201

213

217

223

Poděkování

Rád bych vyjádřil svou nejhlubší vděčnost mnoha lidem, se kterými jsem

pracoval na myšlenkách obsažených v této knize, jakož i za podporupotřebnou k jejímu dokončení.

Ilene Gerber, mojí ženě, partnerce a editorce, bez jejíž podpory a oddanosti pravdě a lásce k práci jak v našem byznysu, tak ve zbytku života, který

spolu sdílíme, by ani kniha ani naše manželství nebylo možné.

Shaně, Kim, Hillary, Samovi a Alex Olivii, mým dětem, které mi dávají

více, než dostávají, způsobem, který může znát jen otec.

Všem mým současným i minulým spolupracovníkům v E-myth Worldwide

a našim klientům. Jejich závazek k myšlenkám v této knize dal významslovům v ní obsaženým. Žili je, když to nebylo možné a když se to nezdálo jako

dobrý nápad.

Tisícům našich zákazníků, kteří celá léta věřili naší integritě a kteří nás

naučili přinejmenším tolik jako my je, co to znamená překonat nedostatky

s elegancí.

Nancy a Bobovi Dreyfusovým, mé švagrové a švagrovi, jejichž moudrost,

láska a velkorysý duch se mě dotkl víc, než pravděpodobně vědí.

Virginii Smithové z nakladatelství HarperBusiness, která se starala apomáhala mi v nejtěžších momentech psaní této knihy.

A konečně všem čtenářům, kteří tak nadšeně podporují moji práci.

Díky vám všem.

119

121

133

147

165

173

189

201

213

217

223



Předmluva

Je tomu již 15 let, co vyšel Podnikatelský mýtus poprvé. V mém případě to

bylo 15 plných let. Událo se toho od té doby hodně – v mé rodině, v mém

podnikání, v mém životě. Mnoho báječných věci, mnoho dobrých věcí,mnoho obtížných věcí. A pokud je pravda co řekl Don Juan v Příbězích síly, že

„Základní rozdíl mezi obyčejným mužem a bojovníkem je ten, že bojovník

bere všechno jako výzvu svým schopnostem, zatímco obyčejný muž se na

všechno dívá jako na požehnání nebo ránu osudu,“ pak jsem také vinen, že

jsem byl obyčejný muž jako ostatní a příležitostně jsem se povznášel do stavu

bojovníka, když Bůh uznal za vhodné dát mi potřebnou sílu.

V průběhu těchto 15 let jsem se ocitl blízko finanční a byznysové katastrofě stejně jako neuvěřitelným vítězstvím; rozvinul jsem 16leté manželství ve vynikající partnerství se svou ženou, Ilene; stal jsem se otcem 2pozoruhodných dětí, Sama a Alex Olivie (celkem jich máme 5, ve věku od 9 do 38); díky své dceři Kim a mému zeťovi Johnovi, kteří náš obdařili Sárou, Elijahem, Noahem, Hanou a Isaiahem, jsem se stal dědečkem; cestoval jsem po celém světě a přednášel pro statisíce majitelů malých firem v Austrálii, Kanadě,Španělsku, Novém Zélandu, Japonsku, Portoriku, Mexiku, Indonésii asamozřejmě téměř v každém větším městě USA. A přes to všechno jsem byl vděčný příjemce bezmezné podpory a péče od mnoha těch, jejichž životů jsem se nějakým způsobem dotkl a jimž jsem zkřížil cestu.

V krátkosti to byly roky vzrušující, náročné, frustrující, vyčerpávající, oslabující, nudné, poučné i odměňující a po tom všem na tom každý něco málo vydělal, zejména chlap v mém věku, který neváhá jít proti zdi bezohledu na škody, které způsobí nejdůležitějším orgánům svého těla.

Tato kniha je pak produktem posledních 15 let stejně jako 15 let, která jim předcházela. Bylo to téměř přesně 8 let před napsáním Podnikatelského mýtu, když jsem založil naši společnost E-myth Worldwide, která poskytla PŘEDMLUVA energii a zkušenosti pro úhel pohledu, o nějž se dělím s těmi z vás, kteří četli první vydání Podnikatelského mýtu, stejně jako s těmi, kteří budou číst toto vydání.

V průběhu let, která uplynula od prvního vydání Podnikatelského mýtu mě mnoho čtenářů – stejně jako mnoho našich klientů z řad malých firem – žádalo o vyjasnění specifických aspektů pohledu Podnikatelského mýtu, aby je mohli lépe aplikovat v jejich firmách. Tato kniha odpovídá na mnohé otázky, k nimž dal v průběhu let Podnikatelský mýtus podnět, a nabízí novým i předchozím čtenářům příležitost přistoupit k jejich podnikání sobnovenou silou a zostřeným úsudkem díky rozšířeným zkušenostem s principy Podnikatelského mýtu.

V tomto směru jsem se snažil zodpovědět nejdůležitější otázky týkající se principů popisovaných v jednotlivých kapitolách prostřednictvím rozhovoru s úžasnou ženou jménem Sára (což není její skutečné jméno), s níž jsemstrávil trochu času během uplynulých let. Sářiny podnikatelské zkušenosti, její trpělivost, inteligence a nadšení mi pomohly řešit náročné problémy našich klientů z řad malých podnikatelů při reorganizaci jejich myšlenek stejně jako jejich firem. Je to v reakci na Sářiny frustrace a její velmi osobní dotazy, že jsem se snažil vyjasnit pro čtenáře úhel pohledu Podnikatelského mýtu.Doufám, že Sára a její otázky jsou pro vás stejně tak zajímavé, jako byly pro mne.

Ještě předtím, než vám představím Sáru, bych se s vámi rád podělil oněkteré své myšlenky na malé firmy a na jejich majitele.

Lidé se mne často ptají: „Co znají majitelé neobyčejných firem a co ostatní ne?“

Na rozdíl od všeobecného přesvědčení mi má zkušenost ukazuje, že lidé, kteří jsou mimořádně dobří v podnikání, nejsou dobří pro to, co vědí, ale pro jejich neukojitelnou touhu vědět víc.

Problém většiny krachujících firem, se kterými jsem se setkal, není v tom, že by jejich majitelé nevěděli dost o financích, marketingu, managementu ařízení – nevědí, ale to jsou věci, které je snadné se naučit – místo toho tráví svůj čas obhajováním toho, co si myslí, že vědí. Nejlepší podnikatelé, se kterými jsem se setkal, jsou odhodláni udělat to pravé bez ohledu na cenu či náklady.

A když mluvím o dělání toho pravého, nemluvím jen o podnikání.

Mám na mysli, že existuje něco povznášejícího, nějaká vize, perspektiva nějakého vyššího cíle, k jehož dosažení by mělo „to správné počínání“ sloužit.Předmluva

Jakési etické přesvědčení, morální princip, jakási univerzální pravda.

Tím nechci říct, že ti, které mám sklon považovat za výjimečné, topopisují ve všech případech stejně. Mnozí nemohou. I kdyby měli sklon, chybí jim pro to potřebná slova. Přesto to u nich je všechno stejné. Můžete to vidět v jejich očích, cítit jak to vyzařuje z jejich těla, slyšet v zabarvení jejich hlasu.

Na druhou stranu, bez ohledu na hledání „něčeho vyššího“, ti nejlepší z nejlepších, které jsem poznal, jsou mimořádně prakticky založení lidé(neobyčejně střízlivě založení); mají nutkání starat se o detaily, jsou pragmatičtí, realističtí, v kontaktu s realitou každodenního života. Vědí, že firma nekončí neúspěchem tím, že nedosáhne velikosti nějakým vznešeným a principiálním způsobem, ale tím, co se děje v každém koutě firmy – při telefonování zákazníkům, v expedici, u pokladny.

U těch největších, které znám, se mi zdá, že intuitivně rozumějí tomu, že jediná cesta, jak dosáhnout něčeho většího, je soustředit svou pozornost na velké množství zdánlivě bezvýznamných, nedůležitých a nudných věcí, z nichž se skládá každé podnikání (a z nichž se skládá i celý život).

Tyto všední a nudné maličkosti, pokud se dělají správně, s příslušnýmzáměrem a pozorností, ve svém souhrnu vytvářejí jasně rozeznatelnoupodstatu, pomíjivou kvalitu, která odlišuje každou vynikající firmu, s níž jste kdy měli co do činění, od jejích průměrnějších protějšků, jejichž majitelé jsou spokojení, když jednoduše přežijí další den.

Ano, jednoduchá pravda o těch nejlepších podnikatelích, které jsempoznal, je v tom, že jsou skutečně okouzlení neuvěřitelným vlivem maličkostí, které jsou dělány správně.

Právě tomuto skutečnému okouzlení je věnována tato kniha.

Tato kniha je průvodcem pro ty, kteří vidí rozvoj výjimečného podnikání jako nikdy nekončící hledání, nepřetržité zkoumání, aktivní zápas se světem různých sil působících v nás i mimo nás, který neustále uvádí v úžas a zmatek skutečné hledače pravdy mezi námi svou ohromující různorodostí,nekonečnými překvapeními a nevýslovnou složitostí.

I když se to může zdát samozřejmé, toto zaujetí rozvojem výjimečné firmy není stejné jako zaujetí úspěchem. Rozhodně ne tím úspěchem, který máme obvykle na mysli. Nějakým závěrečným stadiem, při jehož dosažení může člověk prohlásit: „Mám to, dokázal jsem to!“ Protože mě mé zkušenosti moc

PŘEDMLUVA

dobře naučily, že závěrečná stadia při budování výjimečné firmy jsouokamžitě nahrazována těmi počátečními.

Takže tato kniha není o závěrech, ale o začátcích, o té nikdy nekončící hře, báječném a fascinujícím procesu, o neustálém rozvíjení našich smyslů a našeho vědomí, naší lidskosti, o věcech, které můžou být pouze výsledkem naší přítomnosti v daném okamžiku a toho, že věnujeme pozornost tomu co se děje okolo nás.

Věřím, že naše podnikání nám může sloužit jako zrcadlo, abychom seviděli takoví, jací jsme, abychom viděli, co opravdu víme a co nevíme, a v němž se budeme moci upřímně, přímo a bezprostředně pozorovat.

Věřím, že naše podnikání se může stát vzrušující metaforou „The Way.“

Jeden moudrý člověk řekl: „Poznej sám sebe.“ Podnikateli na cestě zapoznáním mohu k tomuto moudru pouze popřát šťastnou cestu a hodně štěstí.

Mohl bych také přidat několik poučných slov jiného moudrého muže,Anthonyho Greenbanka, který v knize The Book of Survival píše: „Chcete-lipřežít v nemožné situaci, nepotřebujete reflexy pilota formule jedna, Herkulovy svaly a Einsteinův mozek. Stačí prostě vědět, co máte dělat.“

Příjemné počtení.

Michael E. Gerber

Santa Rosa, California

červen 2001


Myslím, že v každé firmě nejspíš existuje někdo,

kdo pomalu, ale jistě cvokatí.

Joseph Heller

Something Happened

Pokud vlastníte malou firmu nebo pokud si ji chcete založit, byla tato kniha

napsána právě pro vás.

Představuje mnoho tisíc hodin práce, kterou jsme za posledních 24 let v E-myth Worldwide udělali. Ilustruje přesvědčení vytvořené a podpořené zkušenostmi, které jsme získali od tisíců majitelů malých firem, se kterými jsme pracovali.

Je to přesvědčení, které tvrdí, že malé firmy ve Spojených státechjednoduše nejsou k ničemu; závisí to na lidech, kteří je vlastní.

A také jsme zjistili, že lidé, kteří v této zemi vlastní malou firmu, pracují mnohem více, než by museli, aby dostali vynaloženou energii zpět.

Ve skutečnosti není problémem to, že by majitelé malých firem v této zemi nepracovali, problém je spíše v tom, že se věnují nesprávným činostem.

Výsledkem toho je, že většina jejich firem končí chaosem – jsouneřiditelné, nepředvídatelné a nic svým majitelům nepřinášejí.

Stačí se podívat na čísla.

Firmy se ve Spojených státech vznikají a krachují stále ohromující rychlostí. Každoročně zde založí firmu nějakého druhu více než milion lidí.Statistiky nám říkají, že alespoň 40 % z nich do konce prvního roku přestane existovat.

Do pěti let jich skončí krachem více než 80 % – tedy 800 tisíc.

Úvod


PODNIKATELSKÝ MÝTUS

14

A tím špatné zprávy nekončí, pokud jste majitel malé firmy, která přežila prvních pět let, ještě stále nemáte vyhráno. Protože více než 80 % malých firem, které přežily prvních pět let, zkrachuje v druhých pěti letech.

Proč tomu tak je?

Proč se tolik lidí pouští do podnikání jen proto, aby neuspěli?

Z čeho se nedokážou poučit?

Proč, když je dnes dostupných tolik informací o tom, jak být úspěšný v podnikání, tak málo lidí opravdu úspěšných je?

Tato kniha odpovídá na tyto otázky.

Pojednává o čtyřech podstatných tezích, které – pokud jim porozumíte a vezmete si je k srdci – vám dají sílu k vytvoření malé firmy, která vámpřinese neobyčejné vzrušení a osobní uspokojení.

Ignorujte je a s největší pravděpodobností se připojíte ke statisícům lidí, kteří každoročně vkládají svou energii a kapitál – i svůj život – do zakládání malých firem a neuspějí, nebo k mnoha těm, kteří celá léta zápasí o přežití.

TEZE 1 Ve Spojených státech přežívá mýtus – nazývám hoPodnikatelský mýtus (E-MYTH) – který říká, že malé firmy zakládají podnikatelé, kteří riskují kapitál, aby dosáhli zisku. Tak to prostě není. Pravý důvod, proč se lidé pouštějí do podnikání, má s podnikáním málo společného. Ve skutečnosti je naopak víra v tento podnikatelský mýtus nejvýznamnějším faktorem, proč tolik malých firem dnes končí krachem. Pochopení podnikatelského mýtu a aplikace tohoto pochopení na vytvoření a rozvoj malé firmy může být tajemstvím úspěchu jakkoliv velké společnosti.

TEZE 2 V americkém drobném podnikání dnes probíhá revoluce.Říkám jí klíčová revoluce. Mění nejen způsob podnikání ve Spojených státech a po celém světě, ale také to, kdo začíná podnikat, jakým způsobem podniká a pravděpodobnost jejich přežití.

TEZE 3 V samém centru této revoluce je dynamický proces, kterému v E-Myth Worldwide říkáme Proces Firemního Rozvoje. Pokud ho majitel malé firmy systematicky a záměrně aplikuje, má tento proces sílu transformovat jakoukoli malou firmu v neuvěřitelně efektivní organizaci. NašezkuÚvod šenosti ukazují, že pokud malá firma zahrne tento proces do svých každodenních aktivit a použije ho ke kontrole svého osudu, zůstane taková firma mladá a bude se jí dařit. Pokud ho bude ignorovat – což většina z nich dělá – omezí se na styl řízení, při kterém spoléhá na štěstí, stagnuje a nakonec zkrachuje. Důsledky jsou nevyhnutelné.

TEZE 4 Proces firemního rozvoje může systematicky aplikovatkterýkoliv majitel malé firmy metodou postupných kroků, jimiž začlení poznatky z klíčové revoluce do provozu své firmy. Tento proces se pak stávápředpověditelnou cestou, jak dosáhnout výsledků a životaschopnosti v jakékoliv malé firmě, jejíž majitel je ochoten věnovat čas a pozornost, které jsou potřeba pro její rozkvět.

Od založení firmy E-Myth Worldwide v roce 1977 jsme pomáhali více než 25 tisícům majitelů malých firem s implementací procesu firemního rozvoje a tisíckrát jsem byl svědkem jeho úspěšnosti.

Dovolil bych si tvrdit, že žádná organizace nemá tolik přímých zkušeností s aplikací poznatků klíčové revoluce a procesu firemního rozvoje na rozvoje malé firmy, než jaké jsme získali my u firmy E-Myth Worldwide. A přestože tento proces není žádný „všelék“ a vyžaduje tvrdou práci, je to vždypotěšitelná práce a také je to jediná práce, o níž vím, že vám dá úroveň kontroly,kterou potřebujete k tomu, abyste dosáhli toho, co v podnikání chcete. Vlastně je to práce, která vám změní vaše podnikání i váš život.

Tato kniha je o dosahování výsledků – není to jen návod „jak na to“.Protože vy i já víme, že knihy typu „jak na to“ nefungují. Je třeba lidské práce.

A k práci vede lidi nějaká myšlenka, pro kterou stojí za to pracovat, spolu s jasným pochopením toho, co je potřeba udělat.

Teprve tehdy, když se taková myšlenka pevně integruje do způsobu, jakým myslíte a provozujete svou firmu, stávají se návody typu „jak na to“smysluplnými.

Tato kniha je o takové myšlence, která říká, že vaše podnikání není nic víc než přesným odrazem toho, kdo jste.

Pokud je vaše myšlení nedbalé, bude vaše podnikání také nedbalé.

Pokud jste chaotičtí, bude vaše podnikání také chaotické.

PODNIKATELSKÝ MÝTUS

16

Pokud jste chamtiví, vaši zaměstnanci budou také chamtiví, budouodevzdávat stále méně a méně svých schopností a sami budou naopak požadovat stále více.

Pokud jsou vaše informace o tom, co je třeba udělat, omezené, do vašeho podnikání se toto omezení také promítne.

Takže pokud se vaše podnikání má změnit – a měnit se musí nepřetržitě, aby prospívalo – musíte se změnit nejprve vy. Pokud se změnit nechcete, vaše podnikání vám nebude schopné dát to, co od něj očekáváte.

První změna, kterou je potřeba se zabývat, souvisí s vaši představou o podnikání a co vše to obnáší, aby fungovalo.

Pokud skutečně pochopíte vztah, který musí mít každý majitel ke svému podnikání, aby fungovalo, pak vás mohu ujistit, že vaše podnikání a váš život nabere na vitalitě a novém významu.

Budete vědět, proč se tolika lidem nedaří ze svého podnikání získat, co chtějí.

Uvidíte téměř magické příležitosti pro každého, kdo správným způsobem založí malou firmu, kdo skutečně chápe jeho potřeby a má k dispozici potřebné nástroje.

Tisíckrát jsem viděl, jak se to stalo, v jakémkoli podnikání, které sidovedete představit, s lidmi, kteří nevěděli vůbec nic o podnikání, když začínali.

Mým přáním je, aby to začalo fungovat i vám, až dočtete tuto knihu.

P 17

1. ČÁST

Podnikatelský mýtus

a malá firmaKAPITOLA

Podnikatelský mýtus

Opájejí se prací, aby sami sebe neviděli ve své pravé podobě.

Aldous Huxley

Podnikatelský mýtus... Má ve Spojených státech hluboké kořeny a připomíná

hrdinské ságy.

Představte si typického podnikatele a na mysli vám vytane herkulovský obraz: mužská nebo ženská postava ošlehaná větrem, která stojí osamoceně a čelí živlům, statečně vzdoruje nepřekonatelným problémům, šplhá postrmých a zrádných skalních stěnách – to vše proto, aby uskutečnila sen ovybudování vlastní firmy.

Z této legendy přímo čiší ušlechtilost, vznešené nadlidské úsilí, úžasné zaujetí pro vyšší ideály.

Jistě, takoví lidé také jsou, ale podle mých zkušeností jsou vzácní.

Mezi tisíci podnikatelů, které jsem za posledních dvacet let měl možnost poznat a pracovat s nimi, bylo jen málo opravdových podnikatelů v době, kdy jsem se s nimi setkal.

Jejich vize byla ve většině případů pryč.

Jejich nadšení pro lezení se proměnilo v hrůzu z výšek.

Skalní stěna se stala něčím, co nelze zdolat, ale čeho je třeba se křečovitě držet.

Vyčerpání bylo běžné, veselí vzácné.

PODNIKATELSKÝ MÝTUS

20

Cožpak nebyli všichni ti lidé kdysi opravdovými podnikateli?Koneckonců založili své vlastní firmy. Museli mít nějaký sen, který je přiměl podstoupit takové riziko.

Ale pokud ano, kde byl ten sen teď? Proč vybledl?

Kam zmizel ten podnikatel, který založil svou vlastní firmu?

Odpověď je prostá: Onen podnikatel existoval jenom chvíli.

Jen prchavý okamžik.

A pak to bylo pryč. Ve většině případů navždy.

Pokud podnikatel vůbec přežil, tak jen jako mýtus, který vznikl z nepochopení toho, kdo a proč začíná podnikat.

Z nepochopení, které nás přišlo draho – více než si dovedeme představit – v podobě promrhaných zdrojů, ztracených příležitostí a promarněných životů.

Tomuto mýtu, tomuto nepochopení říkám podnikatelský mýtus.

Své kořeny má tento mýtus ve Spojených státech v romantické představě, že malé firmy jsou zakládány podnikateli, přestože tomu ve skutečnosti tak není.

Kdo tedy v Americe zakládá malé firmy?

A proč? PODNIKATELSKÝ ZÁCHVAT

Abychom porozuměli podnikatelskému mýtu a onomu nepochopení v jeho jádru, pojďme se blíže podívat na člověka, který se do podnikánípouští. Ne poté, co se do něj pustil, ale předtím, než začal.

Když už jsme u toho, kde jste byli vy, než jste se pustili do podnikání azaložili firmu? A pokud uvažujete o tom, že se do něj pustíte, kde jste teď?

Pokud jste stejní jako většina lidí, které znám, pracovali jste pro někoho jiného.

Co jste dělali?

Pravděpodobně nějakou technickou práci, stejně jako většina lidí, kteří začínají podnikat.

Pracovali jste jako tesaři, mechanici nebo strojníci.

Pracovali jste jako účetní nebo jste stříhali pudly v psím salónu, byli jste projektanti nebo kadeřníci, holiči nebo programátoři, doktoři nebo autoři



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist