načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Počítání soba Boba - 3. díl - Jiřina Bednářová

Počítání soba Boba - 3. díl
-6%
sleva

Kniha: Počítání soba Boba - 3. díl
Autor:

Publikace Počítání soba Boba – 3. díl obsahuje: 1) náměty pro rozvoj matematických schopností pro děti ve věku od 5 do 7 let, pomocí kterých se rozvíjí: - používání výrazů, ... (celý popis)

hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2% 90%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-01-07
Počet stran: 64
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: 3 sv. : ilustrace (převážně barev.)
Vydání: 2. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Richard Šmarda
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
ISBN: 9788026606154
EAN: 9788026606154
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace Počítání soba Boba – 3. díl obsahuje: 1) náměty pro rozvoj matematických schopností pro děti ve věku od 5 do 7 let, pomocí kterých se rozvíjí: - používání výrazů, jež vedou k porovnávání, srovnávání, vytvoření matematických představ a poj-mů - myšlení, logické uvažování - prostorové vnímání 2) metodiku rozvoje matematických schopností pro rodiče a učitele, která - upozorňuje na úskalí při nácviku číselných představ - shrnuje zásady, jež by se měly dodržovat při práci Publikace Počítání soba Boba – 3. díl autorky Jiřiny Bednářové a ilustrátora Richarda Šmardy navazuje na předcházející dva díly. Všechny jsou věnovány dětem předškolního věku. Dítě se v nich neučí jen počítat, tentokrát v oboru do šesti, ale učí se vytvářet vztahy mezi čísly. Má za úkol porovnávat prvky podle velikosti, přiřazovat obrázky podle určitého vztahu, analyzovat číslo, doplňovat ho, vytvářet skupiny, které později opět restrukturalizuje. Takový poznávací přístup k učení, v odborné literatuře se mluví o kognitivním přístupu, je rozvíjen odborníky v pedagogické psychologii již od 80. let minulého století. Smyslem této práce je, aby se dítě naučilo matematicky myslet. Nemá tedy jen umět mechanicky počítat. Matematika se nemá učit pamětně, memorováním. Každé matematické operaci, sečítání, odčítání, násobení a dělení, má dítě rozumět. Má vědět, jaký je význam takové operace, kdy ji využije, jaké jsou mezi jednotlivými operacemi vztahy. Dítě má vědět, proč se jednotlivým příkladům učí. Často si ani dospělí neuvědomují, že se stále pohybují v početním světě. Nejčastěji je napadá, že se musí naučit počítat, aby je v obchodě při vracení peněz někdo neošidil. Proto stále ještě přetrvává mylné až nebezpečné přesvědčení, že děti, které se nemohou naučit počítat, mohou prostě používat kalkulačku. Ale i na kalkulačce musí volit operace. Pokud jim nerozumí, je pro ně i kalkulačka nedostatečnou kompenzací. Měli bychom si uvědomit, že počty využíváme jako vhodnou strategii. Počítáme si, kolik činností za určitý časový úsek máme splnit. Čísla používáme při kódování, číslujeme podlaží v činžovním domě, domy jsou označeny čísly a my se podle nich orientujeme, když máme někoho navštívit. Číslem označujeme, tedy kódujeme, čtvrti města, městské autobusy, elekt-riky, silnice a dálnice. Počítáme, kolik úkolů máme splnit, kolik spoluhráčů potřebujeme do hry. Podle čísel se orientujme v čase. Hodiny vyjadřujeme v číslech, podobně i měsíce a roky. Když si plánujeme práci, počítáme dny, popřípadě týdny. Bez porozumění číselné řadě se nemůžeme orientovat v kalendáři. Nemůžeme rozumět jízdnímu řádu. Věci si uspořádáváme podle množství. Tak bychom mohli pokračovat dalšími a dalšími příklady. Školní dovednosti podceňují lidé, kteří si neuvědomují, jak mnoho a denně svou gramotnost a matematické schopnosti využívají. Proto bychom měli u svých dětí početní dovednosti systematicky rozvíjet. K tomu nám pomůže i tato publikace. Doc. PhDr. Věra Pokorná Přednáší na Univerzitě Karlově, Pedagogické fakultě v?Praze, členka International Association of Instrumental Enrichment Trainers (cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení)

Další popis

Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.



Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Počítání soba Boba - 1. díl Počítání soba Boba - 1. díl
Bednářová Jiřina
Cena: 110 Kč
Počítání soba Boba - 3. díl Počítání soba Boba - 3. díl
Bednářová Jiřina
Cena: 127 Kč
Počítání soba Boba - 2. díl Počítání soba Boba - 2. díl
Bednářová Jiřina
Cena: 110 Kč
Jiřina Jirásková osobně Jiřina Jirásková osobně
Koenigsmark Alex, Jirásková Jiřina
Cena: 254 Kč
Zákazníci kupující knihu "Počítání soba Boba - 3. díl" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

12

„Možná to tak bude lepší,“ řekl si Bob a medvědi souhlasně přikyvovali.

„Stejně by jí byla zima a sníh by ji vůbec nebavil. Nakreslíme jí také obrázek,

podobně jako Mirce, aby se holkám nestýskalo. A ať si také trochu pohrají.

To jsme zvědaví, za jak dlouho najdou, co všechno a kde na druhém obrázku

chybí.“

Zrakové vnímání, část a celek, prostorová orientace. Dítě může nejen vyhledávat a dokreslovat chybějící

prvky, je vhodné říkat si i polohu chybějícího prvku (např. vpravo nahoře chybí...), můžeme přidatpojme

nování geometrického tvaru.


13

Medvědi přemýšleli, co všechno si sbalit. Teplého oblečení moc nepotřebují,

mají teplý kožich a na zimu jsou zvyklí. Nejužitečnější jim přišlo zabalit si

lyže. Malý medvídek ještě nikdy nelyžoval a moc to chtěl zkusit. „Musíš se

podívat, jak jsou lyže vysoké, jestli nejsou vyšší než ty. To by se ti potom

špatně lyžovalo,“ poradil mu velký medvěd. „My si vezmeme sáňky,“ rozhodly

se veverky. „Ještě bychom si mohly na lyžích zlomit nohu.“

Pojem nejmenší, největší, porovnávání velikosti, řazení. Všechny lyže, které jsou menší než medvěd, dítě

může podtrhnout žlutě, všechny větší modře, červeně stejně velké lyže. Obdobně postupujeme i ve

druhé řadě, velikost saní porovnáváme oproti veverce.


14

Jura viděl, že zvířátka mají sbaleny lyže i sáně a on nemá na cestu připraveno

nic. Navíc ho ještě čeká hodně práce v obchodě. „Musím spěchat, abych

všechno stihnul,“ říkal si. Ale to neměl dělat. Práce kvapná, málo platná. Ve

spěchu mu zboží padalo z ruky a spousta věcí se rozbila. „My ti to pomůžeme

spravit. Co půjde, slepím,“ utěšoval Juru Bob. „Jen najít, co k sobě patří.“

Zrakové vnímání, část a celek. Dítě vyhledává a čarou spojuje dvě části, které k sobě patří.


15

„My už jsme připraveni,“ volali malí medvídci. „To my samozřejmě také,“

nedali se zahanbit velcí medvědi. Sobíci ani nic neříkali, protože ti byli

připraveni na cestu dávno. Moc se těšili, že se podívají do své domoviny. Jen

veverky splašeně poskakovaly a přemýšlely, co jim ještě chybí. Bob všechny

pozoroval a říkal si, že přeci jenom to někdo s tím množstvím sbalených věcí

přehnal. Kdopak má věcí nejvíce a kdo nejméně?

Porovnávání, pojem nejméně, nejvíce. Dítě může označit skupinu, kde je prvků nejméně, nejvíce, může

najít skupiny, kde je prvků stejně.


16

„Tak, věci nanosit ke mně, budu nakládat na sáně,“ přikázal Bob. Všichni

začali nosit své věci, a Bob se nestačil divit. To ale byla pořádná hromada.

„Tak to tedy nevím, jestli všechno sbalíme, nezdá se vám toho trochu moc? Na

co tolik věcí potřebujete? Co to mám pod židlí? A co je támhle vzadu? Aha,

tady napravo mám dokonce vařečku.“

Pojmy z prostorové orientace – pod, nad, vedle, na, za, před, vpředu, vzadu, vpravo, vlevo. S dítětem si

říkáme (může i barevně označovat), co je vedle židle, pod židlí, na stole, vpravo od židle...




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist