načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Počítání soba Boba - 2. díl - Jiřina Bednářová

Počítání soba Boba - 2. díl
-16%
sleva

Kniha: Počítání soba Boba - 2. díl
Autor:

Publikace Počítání soba Boba - 2. díl obsahuje: 1) náměty pro rozvoj matematických schopností pro děti ve věku od 4 do 6 let, pomocí kterých se rozvíjí: - používání výrazů, ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  129 Kč 109
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
3,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6% 90%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2014-09-03
Počet stran: 64
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: 64 stran : barev. ilustrace
Vydání: 2. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Richard Šmarda
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
ISBN: 9788026605591
EAN: 9788026605591
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace Počítání soba Boba - 2. díl obsahuje: 1) náměty pro rozvoj matematických schopností pro děti ve věku od 4 do 6 let, pomocí kterých se rozvíjí: - používání výrazů, jež vedou k porovnávání, srovnávání, vytvoření matematických představ a pojmů - myšlení, logické uvažování - prostorové vnímání 2) metodiku rozvoje matematických schopností pro rodiče a učitele, která - upozorňuje na úskalí při nácviku předčíselných a?později číselných představ - shrnuje zásady, jež by se měly dodržovat při práci. Dostáváte do rukou knížku, která je pokračováním prvního dílu o sobu jménem Bob, pomocí jehož příběhů mohou děti již v předškolním věku vstřebávat základní mentální předpoklady matematického myšlení. V publikaci se opakují a prohlubují pojmy z dílu prvního, které vyjadřují množství, velikost, orientaci v?prostoru a pořadí. Spontánní znalost těchto pojmů je důležitým předpokladem pro orientaci v číselné řadě a především pro schopnost abstrahovat číslo jako hodnotu. To znamená, že si dítě uvědomí vlastnost čísla, jeho pořadí a jeho obsah. Číslem totiž můžeme vyjádřit množství, například když chceme koupit 3?kg jablek, číslem můžeme předměty, jevy i?osoby pojmenovat. Říkáme například, že hráč má číslo čtyři, nebo sedadlo v divadle má číslo 38, přičemž tato jména napomáhají rozlišení od ostatních hráčů či sedadel. Číslem můžeme vyjádřit pořadí, když si koupíme lístek do divadla do páté řady, nebo počítáme, že jsme ve frontě na pokladnu šestí. Spontánní znalost pojmů znamená, že je používáme bezděčně, že jsou součástí našeho vyjadřování a především jsme zvnitřnili jejich přesný a adekvátní obsah. Dostáváme se tak k přehlížené funkci jazyka, jazyka jako nástroje myšlení. Převažuje přesvědčení, že jazyk je především nástrojem pro komunikaci, jeho funkcí je, že si lidé sdělují své myšlenky, názory, příkazy a přání. Jak často však mezi lidmi dochází k nedorozumění. Nejčastěji proto, že mluví nepřesně, nedokončí celou větu, používají nepřiměřené výrazy. I to je jedním z?důvodů, proč je tak důležité se zamýšlet nad jednotlivými pojmy a uvědomovat si jejich obsah v co nejširším smyslu slova. Pro přesnost myšlení je rozvoj obsahu každého pojmu nejzásadnějším předpokladem. Proto autorka publikace v každém úkolu nabádá rodiče nebo učitele k tomu, aby nacvičovali v různých souvislostech jednotlivé pojmy. Doporučovala bych, aby ti, kdo s dítětem pracují, pojmy stále opakovali a vybízeli i dítě k tomu, aby neplnilo pouze úkol, ale slovně popisovalo, co právě dělá a odpovídalo na dotazy celou větou. Všichni jsme byli ve škole vybízeni k takovým odpovědím, ale málo kdy jsme si uvědomovali význam obdobné výzvy. Ve skutečnosti jde o to, že teprve celá věta vyjadřuje myšlenku. Přesnost myšlení pak můžeme měřit přesností vyjadřování. Záměrem publikace je i rozvíjet u dětí schopnost pohybovat se v oboru do pěti. Nemusí dosud znát čísla. Pracuje se pouze s množstvím prvků, které číslo obsahuje. Jde opět o to, aby byly u dítěte rozvinuty předpoklady pro matematické operace, které bude provádět v budoucnosti. Přeji knížce, aby získala zájem a porozumění pro daný způsob práce u mnoha rodičů a vychovatelů. Doc. PhDr. Věra Pokorná přednáší na Univerzitě Karlově, Pedagogické fakultě v Praze, členka International Association of Instrumental Enrichment Trainers

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Zákazníci kupující knihu "Počítání soba Boba - 2. díl" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

3

Počítání soba Boba – 2. díl

„Haló, haló, hledá se sob, jmenuje se Bob,“ ozvalo se z rozhlasu po celém

obchodním domě.

„To hledají mne,“ zaradoval se Bob. A rychle se běžel podívat, kdo ho

hledá. Byl celý napnutý, téměř i dýchat zapomněl. Moc si přál, aby to byli

sobi z vánočního spřežení. Vloni o Vánocích tak dlouho běhal po obchodě

a prohlížel si rozsvícený strom, zkoumal ozdoby, až zapomněl, že je Štědrý

den a sobí spřežení mu ujelo rozdávat dárky bez něj. Zpočátku z toho byl

nešťastný, ale to netrvalo dlouho. Seznámil se s medvědy, skladníkem Jurou,

plyšovými soby a dalšími kamarády. Prožil s nimi dlouhý čas. Pak jednou

plyšovým sobům z obchodu slíbil, že je seznámí se soby ze spřežení, protože

do spřežení, které vozí vánoční dárky, se vybírají ti nejlepší sobi. Jenže jak to

udělat. Teď Vánoce nebyly, spřežení bylo pryč a do Vánoc daleko.

Bob však dostal nápad. Ten nápad nebyl jen tak ledajaký, zrovna tak jako

Bob nebyl ledajaký sob. Poprosil skladníka Juru, aby ho seznámil s vedoucím

celého obchodního domu. Bob se na jednání dobře připravil. Však mu

také šlo o velkou věc. „Pane vedoucí,“ oslovil obchodníka Bob, „myslím, že

přípravy na Vánoce začínají pozdě. Děti se na ně těší celý rok, tak si jich

potřebují pořádně užít. Měli bychom vánoční přípravy začít už nyní.“

„Ale Bobe,“ rozpačitě se vedoucí začal škrábat na čele a potom na nose,

„teď je teprve konec velkých prázdnin. Velké děti půjdou do školy, ty menší

do školky. A to máme začít s Vánocemi?“

„Myslím si, že ano,“ byl rozhodný Bob. „Chvíli nám potrvá, než připravíme

ozdoby, stromky a výzdobu. Ale jsme šikovní, takže sotva odletí vlaštovky do

teplých krajů, děti budou nějaký ten den ve škole, my je můžeme všechny

překvapit s Vánocemi.“

Vedoucí bedlivě Boba poslouchal a říkal si: „Něco na tom Bobově nápadu

je.“ Ale stále nebyl úplně přesvědčený, jestli je nápad správný. Tu Bob

ukázal svou dobrou přípravu a to, že vše dobře promyslel. Proto pokračoval

v přesvědčování: „Děti se na Vánoce těší, tak k nám budou hodně chodit.

S nimi přijdou i jejich rodiče a budou hodně nakupovat. Určitě bychom

měli mít Vánoce v obchodě dříve. Budeme první, kdo má letos Vánoce.“ Na

velké nákupy vedoucí slyšel. „Tak dobře, Bobe, vidím, že jsi se vším počítal.

Ať je po tvém, zahájíme vánoční přípravy.“

V obchodě se brzy po rozhovoru Boba s vedoucím začaly stavět vánoční

stromky, v regálech se objevily ozdoby, čokoládoví čerti a vše, co k Vánocům

patří. Byl to trochu podivný svět. Na jedné straně se začínali objevovat létající

draci, protože ti k podzimu patří, a na druhé straně byly Vánoce. Ještě před

chvílí chybělo k dokonalosti vánočních příprav sobí spřežení. Proto byl Bob

tak napnutý, kdo ho volá rozhlasem. Jeho tušení bylo správné. Přijelo i sobí

spřežení. Letos daleko dříve, než tomu bývá jindy. „Dokázal jsem to, dokázal...,“

běhal Bob po obchodě a všem oznamoval, že přijelo sobí spřežení.


4

Pojmy všechny, některé, žádné. Dítěti můžeme nechat vybarvit zeleně všechny obchody, kde již mělivá

noční stromek. Žlutě vybarvit některé obchody, kde byly výlohy s ozdobami. Nevybarvit žádný obchod,

kde nemají Vánoce.

Že ve velkém obchodním domě mají Vánoce tak brzy, se rozkřiklo daleko

široko. Lidé tomu nemohli uvěřit. „To přece není možné, vždyť je sotva září,

v zahradě jsme vypustili teprve nedávno bazén a mají být Vánoce?“ divili

se sousedé. V obchodech v okolí tomu také nevěřili. Ale brzy je přemohla

zvědavost a šli se podívat. „Panečku, je to pravda. Ve velkém obchodním

domě jsou Vánoce. To je musíme mít také, aby k nám lidé chodili nakupovat.“

Netrvalo dlouho a i v mnoha malých obchodech se připravovali na Vánoce.


5

Obchodníci zvažovali, jestli k výzdobě svých obchodů použijí světla malá,

větší nebo dokonce ta největší. Přece jenom nebyli na tak brzké Vánoce

zvyklí a byli z toho zpočátku trochu zmatení. Dokonce ani nevěděli, jestli

ke světlům mají dát šňůru krátkou, delší nebo tu nejdelší. A vyřešit v září,

který stojan dát pod stromeček – jestli úzký, širší nebo ten nejširší – bylo

opravdu těžké.

Pojmy malý, větší, největší; krátký, delší, nejdelší; úzký, širší, nejširší; porovnávání podle velikosti, délky,

šířky; porozumění vyjádření kvantity pomocí stupňování přídavných jmen.


6

Bob se nestačil divit. Stále k němu přicházely nové a nové zprávy, jak v okolí

postupují vánoční přípravy. A nejen v okolí. Zanedlouho měli Vánoce ve

vzdálenějších městech a vesničkách, obchodů přibývalo jako hub po dešti.

Koneckonců houbařská sezona také právě probíhala. Ukázat svůj houbařský

úlovek přinesl i skladník Jura. Měl houby malé i velké a porovnával, která

houba je nejmenší a která největší.

Pojmy nejmenší, největší, řazení. Dítě určuje, která houba je nejmenší, největší, může řadit podle velikosti.

Můžeme přidat srovnání, která houba je menší, větší než hříbek apod.




JIŘINA BEDNÁŘOVÁ


Jiřina Bednářová je autorkou učebnic a pracovních sešitů zejména pro předškolní děti. Její publikace jsou orientovány na grafomotorická cvičení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.

Pro rodiče a pedagogy v mateřských školách napsala Bednářová knihy Diagnostika dítěte předškolního věku a Školní zralost, kde popisuje základní dovednosti jako vnímání prostoru a času, rozvoj myšlení a řeči, základních sociálních dovedností, zrakového a sluchového vnímání, motoriky a grafomotoriky. Poukazuje na to, co by dítě ve kterém věku mělo zvládnout.
Knihy Mezi námi předškoláky 3-5 let a Mezi námi předškoláky 5-7 let jsou potom určeny přímo dětem a slouží k prověření dovedností u nichž se v daném věku přepodkládá zvládnutí.
Na pomoc při vnímání skutečnosti slouží pracovní sešity Orientace v prostoru a čase 4-6 let a Orientace v prostoru a čase 5-7 let. Každá strana obsahuje samostatný motivační příběh a dítě plní vyplývající úkoly spočívající v umístění událostí do časové linie.
Pomůckou pro příravu na samotné čtení a psaní jsou cvičebnice Rozvoj zrakového vnímání 1. díl, Rozvoj zrakového vnímání 2.díl a Rozvoj zrakového vnímání 3.díl. Publikace se věnují pojmenování barev a jejich odlišení, rozeznávání tvarů prvků, najdeme zde cvičení na trénink zrakové paměti a rozvoj očních pohybů.
K rozvoji grafomotoriky a nácviku kreslení, což jsou předpoklady pro pozdější úspěšné zvládnutí psaní, se věnují publikace Jak se pastelky učily kreslit, Mezi námi pastelkami, Co si tužky povídaly a Na návštěvě u malíře. Tyto pracovní sešity jsou určeny postupně pro děti od 3 do 7 let věku.
Základní matematické pojmy a k rozvoji matematického myšlení a prostorového vnímání slouží cvičebnice Počítání soba Boba 1.díl, Počítání soba Boba 2.díl a Počítání soba Boba 3.díl.
Pro starší děti (6-10 let) je určena kniha Čtení s porozumněním a hry s jazykem, kde se děti pomocí ilustrovaných příběhů zdokonalují ve čtení a práci s textem.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist