načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Počítání soba Boba – 1. díl -- Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do 5 let – Jiřina Bednářová

Počítání soba Boba - 1. díl -- Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do 5 let
-15%
sleva

Kniha: Počítání soba Boba - 1. díl
Autor: Jiřina Bednářová
Podtitul: Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do 5 let

– Publikace Počítání soba Boba – 1. díl obsahuje: – 1) náměty pro rozvoj matematických schopností pro děti ve věku od 3 do 5 let, pomocí kterých se rozvine: – – používání výrazů, jež vedou k porovnávání, srovnávání, vytvoření matematických ... (celý popis)
Titul je na partnerském skladu >50ks - doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  169 Kč 144
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2021
Počet stran: 64
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: svazků: barevné ilustrace
Vydání: 4. vydání
Spolupracovali: ilustrace: Richard Šmarda
Skupina třídění: Předškolní a primární výchova a vzdělávání
Literatura pro děti a mládež (naučná)
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
Datum vydání: 25. 5. 2021
ISBN: 9788026616320
EAN: 9788026616320
Popis

Publikace Počítání soba Boba – 1. díl obsahuje:

1) náměty pro rozvoj matematických schopností pro děti ve věku od 3 do 5 let, pomocí kterých se rozvine:

– používání výrazů, jež vedou k porovnávání, srovnávání, vytvoření matematických představ a pojmů

– myšlení, logické uvažování

– prostorové vnímání

2) metodiku rozvoje matematických schopností pro rodiče a učitele, která

– upozorňuje na úskalí při nácviku předčíselných a později číselných představ

– shrnuje zásady, jež by se měly dodržovat při práci

Publikace Počítání soba Boba - 1. díl se vymyká běžným příručkám, které jsou u nás na trhu a zabývají se přípravou na matematiku a především matematickým myšlením. Její zvláštní přínos je v tom, že autorka nenahlíží na matematické dovednosti pouze jako na schopnost počítat, ale zaměřuje se na porozumění matematickým operacím v širokém smyslu toho slova. Dostává se tak i k nám to, co se v některých zahraničních odborných kruzích předpokládá, že rozvoj kognitivních, poznávacích funkcí je předpokladem pro to, abychom předcházeli u žáků obtížím v matematice. Mnohé z těchto dětí se utíkají k bezmyšlenkovitému učení memorováním a pouze reprodukováním toho, co se jim řeklo. Dokonce někteří učitelé se domnívají, že pamětní učení početních příkladů, nejen ve sčítání, ale dokonce i v násobilce, je nejlepší metodou výuky matematiky.

V našem prostředí se setkáváme i s názorem, že není nutné, aby se dítě naučilo matematice, může používat kalkulačku. To jsou zcela mylné představy těch, kteří právě proto, že počítat umí, používají tyto nástroje. Zjednodušují si výsledky matematických operací, protože rozumí jejich procesu.

Ve skutečnosti by neměl být poznávací přístup v matematice podceněn již v období mateřské školy. To předpokládá, že je dítě dobře seznámeno a přesně používá pojmy, které vymezují prostor, později čas a pořadí.

Autorka proto dobře uvádí dítě do jednotlivých pojmů pomocí základní myšlenkové operace - porovnávání. To je základem každé kategorizace, třídění, seskupování podle významu i každého rozhodování.

Cílem výuky by měl být rozvoj potřeby spontánního porovnávání u dětí (R. Feuerstein). Proto je nutné vyzbrojit žáky nejen slovní zásobou, jejichž pomocí mohou rozdíly a podobnosti mezi předměty a jevy popsat, ale i přesným vyjadřováním, které jim pomůže porozumět jednotlivým vztahům. Proto bych doporučovala jednotlivé lekce doplnit i pozorováním a porovnáváním předmětů a jevů v nejbližším okolí dítěte, při procházkách, při prohlížení obrázků v knížkách, vždy podle daných měřítek (vyšší - nižší apod.).

Rodičům i dětem přeji hezké chvilky strávené nad příběhem a úkoly.

Doc. PhDr. Věra Pokorná

přednáší na Univerzitě Karlově, Pedagogické fakultě v Praze, členka International Association of Instrumental Enrichment Trainers

(cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení)
Další popis

Zábavné počítání pro nejmenší Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.


Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jiřina Bednářová - další tituly autora:
Čtení s porozuměním a hry s jazykem -- Čteme se skřítkem Alfrédem Čtení s porozuměním a hry s jazykem
Jak se pastelky učily kreslit -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 2,5 do 4 let Jak se pastelky učily kreslit
Orientace v prostoru a čase pro děti od 4 do 6 let -- Kdy to bylo, kde se stalo, medvídě se zatoulalo Orientace v prostoru a čase pro děti od 4 do 6 let
Co si tužky povídaly -- Grafomotorická cvičení a rozvoj kresby pro děti od 4 do 6 let, 2. díl Co si tužky povídaly
 (e-book)
Diagnostika dítěte předškolního věku -- Co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let Diagnostika dítěte předškolního věku
Rozvoj zrakového vnímání -- Jak krtek Barbora uviděl svět, 1. díl, od 3 do 5 let Rozvoj zrakového vnímání
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




JIŘINA BEDNÁŘOVÁ


1963

Jiřina Bednářová je autorkou učebnic a pracovních sešitů zejména pro předškolní děti. Její publikace jsou orientovány na grafomotorická cvičení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.

Bednářová – Jiřina Bednářová – více informací





       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.