

sleva
Kniha:
Počítání soba Boba - 1. díl
Autor:
Jiřina Bednářová
Podtitul: Cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení pro děti od 3 do 5 let
doručujeme do Vánoc

Nakladatelství: | » EDIKA |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2019 |
Počet stran: | 64 |
Rozměr: | 210 x 297 mm |
Úprava: | svazky: ilustrace (převážně barevné) |
Vydání: | 3. vydání |
Spolupracovali: | ilustrace: Richard Šmarda |
Skupina třídění: |
Předškolní a primární výchova a vzdělávání Literatura pro děti a mládež (naučná) |
Vazba: | brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová) |
Datum vydání: | 7. 3. 2019 |
ISBN: | 9788026613992 |
EAN: | 9788026613992 |
Publikace Počítání soba Boba – 1. díl obsahuje:
1) náměty pro rozvoj matematických schopností pro děti ve věku od 3 do 5 let, pomocí kterých se rozvine:
– používání výrazů, jež vedou k porovnávání, srovnávání, vytvoření matematických představ a pojmů
– myšlení, logické uvažování
– prostorové vnímání
2) metodiku rozvoje matematických schopností pro rodiče a učitele, která
– upozorňuje na úskalí při nácviku předčíselných a později číselných představ
– shrnuje zásady, jež by se měly dodržovat při práci
Publikace Počítání soba Boba - 1. díl se vymyká běžným příručkám, které jsou u nás na trhu a zabývají se přípravou na matematiku a především matematickým myšlením. Její zvláštní přínos je v tom, že autorka nenahlíží na matematické dovednosti pouze jako na schopnost počítat, ale zaměřuje se na porozumění matematickým operacím v širokém smyslu toho slova. Dostává se tak i k nám to, co se v některých zahraničních odborných kruzích předpokládá, že rozvoj kognitivních, poznávacích funkcí je předpokladem pro to, abychom předcházeli u žáků obtížím v matematice. Mnohé z těchto dětí se utíkají k bezmyšlenkovitému učení memorováním a pouze reprodukováním toho, co se jim řeklo. Dokonce někteří učitelé se domnívají, že pamětní učení početních příkladů, nejen ve sčítání, ale dokonce i v násobilce, je nejlepší metodou výuky matematiky.
V našem prostředí se setkáváme i s názorem, že není nutné, aby se dítě naučilo matematice, může používat kalkulačku. To jsou zcela mylné představy těch, kteří právě proto, že počítat umí, používají tyto nástroje. Zjednodušují si výsledky matematických operací, protože rozumí jejich procesu.
Ve skutečnosti by neměl být poznávací přístup v matematice podceněn již v období mateřské školy. To předpokládá, že je dítě dobře seznámeno a přesně používá pojmy, které vymezují prostor, později čas a pořadí.
Autorka proto dobře uvádí dítě do jednotlivých pojmů pomocí základní myšlenkové operace - porovnávání. To je základem každé kategorizace, třídění, seskupování podle významu i každého rozhodování.
Cílem výuky by měl být rozvoj potřeby spontánního porovnávání u dětí (R. Feuerstein). Proto je nutné vyzbrojit žáky nejen slovní zásobou, jejichž pomocí mohou rozdíly a podobnosti mezi předměty a jevy popsat, ale i přesným vyjadřováním, které jim pomůže porozumět jednotlivým vztahům. Proto bych doporučovala jednotlivé lekce doplnit i pozorováním a porovnáváním předmětů a jevů v nejbližším okolí dítěte, při procházkách, při prohlížení obrázků v knížkách, vždy podle daných měřítek (vyšší - nižší apod.).
Rodičům i dětem přeji hezké chvilky strávené nad příběhem a úkoly.
Doc. PhDr. Věra Pokorná
přednáší na Univerzitě Karlově, Pedagogické fakultě v Praze, členka International Association of Instrumental Enrichment Trainers
(cvičení pro rozvoj matematických schopností a logického myšlení)Publikace je určena předškolním dětem k rozvoji matematických schopností a prevenci potíží v matematice po zahájení školní docházky, zároveň rozvíjí matematické nadání, přemýšlení. Při práci s knihou se budují základní matematické pojmy jako např. všechny, některé, málo, hodně, stejně, méně, více… Zaměřuje se na rozvoj schopností, jako je třídění, řazení, základy orientace v prostoru atd.
Naučná literatura > Učebnice > Počítání
Naučná literatura > Rodina, děti > Předškolní výchova
Katalog předmětový > P > Příprava na školu
Katalog předmětový > M > Matematika a logika
Katalog předmětový > L > Logické myšlení
Katalog vybraných autorů > B > Bednářová - Jiřina Bednářová
Katalog nakladatelství > E > EDIKA
JIŘINA BEDNÁŘOVÁ
1963
Jiřina Bednářová je autorkou učebnic a pracovních sešitů zejména pro předškolní děti. Její publikace jsou orientovány na grafomotorická cvičení, základy počtů, přípravy ke čtení a další dovednosti, které by mělo dítě předškolního věku rozvíjet.
Bednářová - Jiřina Bednářová – více informací