načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Počátky populární kultury v českých zemích -- Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900 – Jakub Machek

Počátky populární kultury v českých zemích -- Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900
-16%
sleva

Kniha: Počátky populární kultury v českých zemích
Autor: Jakub Machek
Podtitul: Tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900

Kniha zachycuje za pomoci analýzy pražských populárních periodik vytváření moderní velkoměstské mentality a její specifické pražské podoby. V první části jsou popsány pokusy uspět na českém novinovém a časopiseckém trhu s formáty převzatými ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  299 Kč 251
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,4
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Pistorius & Olšanská
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 283
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace, faksimile
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Sociologie kultury. Kulturní život
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
Datum vydání: 25.05.2017
ISBN: 9788075790019
EAN: 9788075790019
Popis / resumé

Kniha zachycuje za pomoci analýzy pražských populárních periodik vytváření moderní velkoměstské mentality a její specifické pražské podoby. V první části jsou popsány pokusy uspět na českém novinovém a časopiseckém trhu s formáty převzatými ze západních a středoevropských metropolí, více či méně šikovně adaptovanými pro české prostředí. Druhá část knihy je věnována konkrétním charakteristikám, jak bylo samotné velkoměsto a život v něm formován v představách čtenářů a jak se pomalá proměna jejich hodnot a přesvědčení promítala do postoje k ženám a ženské emancipaci.

Popis nakladatele

Česká společnost druhé poloviny 19. a počátku 20. století se nacházela v období prudkých změn, z venkovské společnosti se stávala městskou a z agrární průmyslovou. Spolu s postupnou emancipací nižších vrstev se utvářela i nová podoba zpočátku převážně velkoměstské kultury, která se stala obyčejným lidem průvodcem touto radikální proměnou. Kniha zachycuje za pomoci analýzy pražských populárních periodik vytváření moderní velkoměstské mentality a její specifické pražské podoby. V první části jsou popsány pokusy uspět na českém novinovém a časopiseckém trhu s formáty převzatými ze západních a středoevropských metropolí, více či méně šikovně adaptovanými pro české prostředí. Druhá část knihy je věnována konkrétním charakteristikám, jak bylo samotné velkoměsto a život v něm formován v představách čtenářů a jak se pomalá proměna jejich hodnot a přesvědčení promítala do postoje k ženám a ženské emancipaci. (tištěná média a velkoměstská kultura kolem roku 1900)

Předmětná hesla
Masová kulturaČesko – 19.-20. století
Populární literaturaČesko – 19.-20. století
Bulvární tiskČesko – 19.-20. století
PeriodikaČesko – 19.-20. století
Kultura a společnostČesko – 19.-20. století
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.