načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Perspektivy vývoje lidstva - Rudolf Steiner

  > > > > Perspektivy vývoje lidstva  
Perspektivy vývoje lidstva
-15%
sleva

Kniha: Perspektivy vývoje lidstva
Autor:

Materialistický impuls poznání a úkol anthroposofie
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  220 Kč 187
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9%hodnoceni - 79.9% 100%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: nakladatelství Michael
Rok vydání: 201703
Počet stran: 221
Rozměr: 213,0x155,0x20,0 mm
Úprava: tran : černobílé fotografie
Název originálu: Perspektiven der Menschheitsentwickung
Spolupracovali: z němčiny přeložil Marek Kropáč
Hmotnost: 0,41kg
Jazyk: česky
Vazba: Pevná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-86340-54-8
EAN: 9788086340548
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Kniha se zabývá vývojem lidského vědění a jeho směřováním k vyššímu poznání. Od Platona, Aristotela a další řecké filosofy, přes křesťanství, Jakuba Böhma, Paracelsa až po naši dobu. Všude tam můžeme sledovat zápas materialismu s duchovním pohledem na svět. Hledání Svatého Grálu je jako pochodeň zasvěcenci, stále znovu a znovu předáváno lidstvu. (materialistický impuls poznání a úkol anthroposofie)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky
OBSAH Ke zveřejňování díla Rudolfa Steinera ............................................ 10 První přednáška, Domach 2. dubna 1921........................................11 Oprávněná existence materialismu v 19. století z něhož zůstává jen po­ znání materiálního světa. Teoretický materialismus musí být překonán. Teoretický materialismus je jako zrcadlo vývoje v 19. století, ve kterém bylo fyzické tělo a zvláště jeho organizace nervově-smyslová vytvořena jako dokonalý otisk duševna-duchovna. Moric Benedikt - myšlení, které je zcela vtištěně do fýzična. Stenografie. Druhá přednáška, Dornach 3. dubna 1921.........................................23 Omyly v pouhém myšlení a omyly, které pramení ze skutečností. Tyto, například teoretický materialismus, mohou mít také pro lidstvo prospěš­ nou stránku. Imaginací poznáváme budující síly hlavy, inspirací budující síly soustavy rytmické a intuicí síly výměny látkové. Charakter imagina­ ce a podstata vzpomínkového myšlení a předmětného poznání. Poznání a smrt. Třetí přednáška, Dornach 9. dubna 1921............................................34 Před Aristotelem byl ještě chápán proces učení se mluvit, odtud instink­ tivní vědění, že ve slově zaznívá stejné duchovno-duševno jež tv oří pří­ rodu. Vědění o preexistenci a znovuvtělování. Cesta doznívání dávného chápání slova к abstraktní duchovnosti logiky a pojmu: Logika Aristote­ lova „nus“ Anaxangorova idea u Platona - nauka gnose o Logu - Logos a křesťanství, Janovo evangelium. Ve 4. století po Kr., bylo s konečnou platností ztracené vědění o Logu. Vědomí znovu dosažené pomocí anth ropo sofie. Čtvrtá přednáška, Domach 15. dubna 1921.........................................43 Až do 4. století po Kristu žila astronomie a medicína Východu čerpaná ze světové moudrosti, instinktivně chápající éterično. Tato moudrost vply­ nula také do kultického života. Obraz Mithrova kultu, křesťanství. Dio­ nysius Areopagita. Další pronikání dávné moudrosti až к Basiliu Valenti­ novi, Jakobu Bollinovi a Paracelsovi. Od doby Konstantinovy' proniká egyptssko-římský princip zjišťování do styku s pravdou a slovem. Kon­ čí chápání křesťanství na základě předkřesťanské moudrosti. 5 Pátá přednáška, Dornach 16. dubna 1921.........................................55 Přelom ve 4. století po Kristu. Podstata řectví a jeho tragika. Moudrost Orientu vniká do Evropy jako rozumová kultura arabismi!. Ve zcela malém počtu duší ožívá opčt tajemství chleba a vína a tím také tajemství dávné astronomie a lékařství. Jeho realita je shrnuta v grálském mystériu a vznáší se jaksi nad zmaterializovaným Západem a může být opčt nalezana jen na základč vnitřní otázky individuálního člověka. Titurel. Novější zmaterializovaná forma tohoto hledání v zevních taženích do Jeruzaléma. Šestá přednáška, Dornach 17. dubna 1921 ....................................... 65 Chápání materiálního světa Orientálci na základč duchovního světa. Ev­ ropan žije ve světě materiálním a odtud se musí snažit chápat svět du­ chovní. Přechod v řectví. Zestátněné římské křesťanství přerušilo úsilí „zlidštění křesťanství v Evropě. Báseň „Heliand“. Otupění vůči vyšší moudrosti. Hledání Grálu. Od 15. století je zde nebezpečí, že lidstvo zů­ stane vězet v materialismu. Volání po prokřesťanštělém státě u Solovjova. Mocnosti, které dnes brání v cestě к duchovní aktivizaci. Láska ke zlu. Sedmá přednáška, Dornach 22. dubna 1921...................................76 Světově-názorový vývoj a tragika Friedricha Nietzscheho jako boj proti silám zániku a symptom pro míru odcizení se duchu v poslední třetině 19. století. Obraz člověka, smysl pozemského života a podstata křesťanství nemohou být již Nietzschem přijímány, jejich znetvoření v pojmu o „nad­ člověku“. o „věčném návratu stejného“ a v „Antikristu“. Osmá přednáška, Dornach 23. dubna 1921.....................................88 Míra, číslo a váha jako příklad pro ztrátu jáství a skutečnosti u lidí na cestě do abstraktnosti. Devátá přednáška, Domach 24. dubna 1921................................... 102 19. století jakožto kulminace abstraktní duchovnosti a materialismu v dě­ jinách od 4. století. Dogma a kult. Síla pochopení duchovněvědeckých pojmů, které může ze sebe tvořit moderní intelekt, jako možnost к promě­ ně a oživení ztuhlé, vnitřně nepohyblivé inteligence. Budoucí polarizace na katolický tradicionalismus a duchovně procitající intelektualitu. Desátá přednáška, Dornach 29. dubna 1921 ................................... 115 Od 15. století se zcela vtiskla éterická činnost do fyzického těla, myšlení se stalo lidsky subjektivním stínovitým obrazem, z něhož dochází к roz­ dělní na logické myšlení a na vůli, která je vázaná na poudy a instinkty. Překonání tohoto rozdělní v jezuitismu. Nutnost po 20. století uvést z já realitu do stínovitého myšlení, takže toto myšlení může žít v chaotickém sociálním a hospodářském světě, aby jej proměňovalo. Jedenáctá přednáška, Domach 30. dubna 1921...................................125 Význam roku 1840 jako začátku vlastního procitnutí duše vědomé. V jed­ notlivých národech se setkalo toto procitnutí s různými staršími stavy vědomí: V Anglii se stavem podobným archaicky-homerovskému řectví, ve Francii s dědictvím latinské kultury duše rozumu a v Itálii s dávnou kulturou duše pociťující. Oswald Spengler: „Prušství a socialismus44. Dvanáctá přednáška, Dornach 1. května 1921................................... 138 Dva hlavní proudy 19. století: formálně právnicky římský katolicismus románských národů a hospodářské myšlení vyrůstající ze sociální a prů­ myslové praxe Anglosasů s jejich mocenskými problémy. Třináctá přednáška, Domach 5. května 1921.................................... 152 Souvislost pozemského člověka se silami planet. Ještě ve 4. poatlantském období se vědělo o souvislosti vývoje já se Sluncem. Diferenciace sil procesu přijímání potravy: působení sil pozemských, sil okruhu, sil měsíčních a slunečních. Konstelace a pozemské zrození. Čtrnáctá přednáška, Domach 13. května 1921................................... 164 Materialistická věda a duchovní věda jako duchovně kosmické události mezi výstupem Měsíce a jeho opětným návratem. Duchovnost přírodo­ vědy by mohla vytvořit novou přírodní říši mezi říší minerální a rostlin­ nou ve formě pavoukovitých bytostí, které opředou síťovitě Zemi při je­ jím znovusjednocení s měsíčním bytím. Odříznutí člověka od života a duchovnosti světa. Patnáctá přednáška, Domach 2. června 1921..................................... 175 Myšlení Johanna Scota Erigeny jako projev vývojové metamorfózy mezi dávným jasnozřivým myšlením a myšlením intelektuálním. Pozdější účin­ ky negativní teologie Dionýsia Areopagity a Origena v době Scota Erige­ ny. 7 Šestnáctá přednáška, Dornach 3. červ na 1921................................190 Zánik světa a objevení se světa. Erigena mezi dávným a novým myšle­ ním. Janovo evangelium jako svědectví o tom, že Kristus. Logos je Stv o­ řitelem pozemskosti. V dávné době vládl princip Otce. Přechod od krv a­ vé oběti к obětování chleba a vína. Konec světa jako konec duchovní síly vázané na tělo. Oswald Spengler. Možnost obnovy na základě reál­ ného duchov ního poznání. Sedmnáctá přednáška. Domach 5. května 1921 ............................. 202 Přelom 4. století z hlediska proměňujícího se tělesného života: nemoc a léčení. Vyhnání živoucího vědění na Východ (Gondišapur). Boj vědomí Avicenny a Averoesa o chápání já z aristotelismu v protikladu vůči ger­ mánské cestě. Úkol anthroposofie. Poznámky214


       

internetové knihkupectví ABZ - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist