načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Personalizace voleb a demokracie v Latinské Americe – Karel Kouba

Personalizace voleb a demokracie v Latinské Americe
-16%
sleva

Kniha: Personalizace voleb a demokracie v Latinské Americe
Autor: Karel Kouba

Práce rozebírá problematiku personalizace latinskoamerické politiky z hlediska volebních systémů, volebního chování a strategií zdejších politických elit. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  169 Kč 142
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Centrum pro studium demokracie a kultury
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2016
Počet stran: 167
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vydání
Skupina třídění: Politologie
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
Datum vydání: 13.05.2016
ISBN: 9788073253929
EAN: 9788073253929
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Práce rozebírá problematiku personalizace latinskoamerické politiky z hlediska volebních systémů, volebního chování a strategií zdejších politických elit.

Popis nakladatele

Jedním z průvodních jevů nestability latinskoamerické politiky je její vysoká personalizace. Cílem této knihy je proto srovnávací analýzou zmapovat politickou personalizaci z hlediska legislativních a prezidentských volebních systémů a dále z hlediska volebního chování a strategií politických elit. Pokouší se hledat odpovědi na tyto otázky: Jaké jsou převládající typy volebních systémů v Latinské Americe a jaké jsou jejich politické příčiny a důsledky? Do jaké míry je současná latinskoamerická politika personalizovaná? Co vysvětluje přijímání personalizovaných volebních systémů? Jaké jsou příčiny personalizovaného volebního chování? Jaký je vztah personalizace volebních pravidel ke kvalitě latinskoamerické demokracie? Kniha nejprve poskytuje deskriptivní přehled latinskoamerických volebních systémů a jejich reforem. Následně prostřednictvím kvalitativních i kvantitativních analýz mnoha datových souborů poskytuje odpovědi na zvolené výzkumné otázky.

Předmětná hesla
DemokracieLatinská Amerika
Volební systémy – Latinská Amerika
Volební chování – Latinská Amerika
Politické elity – Latinská Amerika
Strategický management – Latinská Amerika
Osobnost v politice – Latinská Amerika
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

PO D Ě K O V A N Í............................................................................................................5

Ú V O D.............................................................................................................................7

Tři rozm ěry personalizace p o litik y....................................................................8

Personalizace jako politická strategie e l i t......................................................11

Personalizace volebního chování.......................................................................13

Personalizace volebních pravidel.......................................................................14

S truktura k n ih y......................................................................................................17

Teorie, data a m e to d y...........................................................................................19

1 D O C H Á Z Í V LATINSKÉ AM ERICE

К PERSONALIZACI V O LEBN ÍCH PRAVIDEL?......................................21

1.1 Přehled legislativních volebních sy sté m ů................................................21

1.1.1 P om ěrné volební systémy:

velikost obvodů a stru k tu ra listin....................................................23

1.1.2 Sm íšené volební systém y...................................................................26

1.2 D ochází к personalizaci legislativních volebních pravidel?................31

1.3 Přehled prezidentských volebních sy stém ů............................................37

1.3.1 N evýhody dvoukolových volebních sy sté m ů..............................42

1.3.2 Výhody volby absolutní v ě tšin o u....................................................47

1.3.3 Je kvalifikovaná relativní většina ře še n ím ?..................................50

1.4 D ochází к personalizaci prezidentských volebních p rav id el?............52

1.5 S h rn u tí..............................................................................................................56


2 C O VYSVĚTLUJE PERSONALIZACI

V O LEBN ÍCH PRAVIDEL V LATINSKÉ A M E R IC E...............................59

2.1 Stranická institucionalizace

a o dstraňování zákazů znov u zv o len í.......................................................62

2.2 A lternativní te o rie.........................................................................................67

2.3 K vantitativní analýza.....................................................................................70

2.4 Vysvětlující p ro m ě n n é..................................................................................71

2.5 Specifikace m o d elu........................................................................................75

2.6 Kvalitativní an alý za.......................................................................................78

Peru .................................................................................................................79

A rg en tin a.........................................................................................................81

H o n d u ra s..........................................................................................................82

P arag u ay..........................................................................................................84

U ru g u ay............................................................................................................86

2.7 S h rn u tí..............................................................................................................87

3 C O VYSVĚTLUJE PERSONALIZACI V O LEB N ÍH O CH O V Á N Í? 91

3.1 Rozsah personalizace v k o m p arativ n í p ersp ek tiv ě...............................93

3.2 M o dernizační m o d el.....................................................................................95

3.3 K lientelistický m o d e l....................................................................................97

3.4 Institucionální m o d el....................................................................................99

3.5 A n alý za...........................................................................................................102

3.5.1 D eterm in an ty personalizace v E kvádoru...................................103

3.5.2 Personalizace a ideologie stran y....................................................106

3.5.3 K orelační analýza n a úrovni o b v o d ů...........................................108

3.5.4 Individuální d eterm in an ty personalizace hlasování................114

3.6 S h rn u tí............................................................................................................117


4 PŘEDSTAVUJE PERSO N A LIZA CE PROBLÉM

PRO DEM OKRATICKÉ V L Á D N U T Í?......................................................121

4.1 Personalizace legislativních volebních pravidel a d em o k racie.........122

4.2 Personalizace prezidentských volebních pravidel a d e m o k ra c ie .... 126

4.3 Personalizace volebních pravidel a prin cip rovnosti h la sů...............130

4.3.1 N erovnost I.: Jeden hlas váží více ve velkých o b v o d ech..........130

4.3.2 N erovnost II.: Personalizovaný hlas n em á žádnou v á h u........131

4.3.3 N erovnost III.: N o m in áln í hlasy

oslabují politickou rep rez en ta ci....................................................133

4.3.4 N erovnost IV.: N om inální hlas m á nižší váhu

než listinný h l a s................................................................................135

4.4 Vliv personalizace volebních systém ů n a d em o k racii........................136

4.5 S h rn u tí............................................................................................................144

ZÁVĚR........................................................................................................................145

LITERATURA..........................................................................................................149

SUM M ARY...............................................................................................................163




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.