načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Pedagogika sportu – Petr Jansa

Pedagogika sportu
-1%
sleva

Kniha: Pedagogika sportu
Autor: Petr Jansa

Základy pedagogiky sportu. Vznik a počátky tělesných cvičení od starověku až po současnost. Pedagogika školního sportu. Pedagogika sportu u nás a ve světě. Charakteristika osobnosti sportovce. Trenérství. Pedagogika zážitková a volného ... (celý popis)
Titul doručujeme za 6 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  260 Kč 257
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma TIŠTĚNÁ
KNIHA

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 228
Rozměr: 240x170
Úprava: ilustrace
Vydání: Vydání druhé
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání
Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
Jazyk: česky
Vazba: brožovaná
Téma: školní tělesná výchova, sportovní aktivita, sportovec, rekreační sport, pohybové aktivity
EAN: 9788024639864
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Základy pedagogiky sportu. Vznik a počátky tělesných cvičení od starověku až po současnost. Pedagogika školního sportu. Pedagogika sportu u nás a ve světě. Charakteristika osobnosti sportovce. Trenérství. Pedagogika zážitková a volného času.

Popis nakladatele

Učební text je určen studentům tělesné výchovy a sportu FTVS UK, FSpS MU, FTK UP a pedagogických fakult, též trenérům všech licencí včetně studentů sportovních gymnázií a jiných středních škol, kteří se připravují k přijetí na vyšší odborné nebo vysoké školy. Do první části, byly zařazeny "Základy pedagogiky sportu", kde je vysvětlováno elementární pojmosloví v pedagogice vůbec. Druhá část "Pedagogika školního sportu" je věnována edukaci v rámci školní tělesné výchovy a sportu s upozorněním na vzájemné prolínání cvičenců a sportovců ve sportovních střediscích a centrech. Ve třetí části "Pedagogika soutěžního sportu" je nejprve charakterizován současný sport a vývoj pedagogiky sportu u nás a ve světě, dále je pojednáno o osobnosti sportovce, motorickém učení a trenérství. Čtvrtá část "Pedagogika rekreačního sportu" se zaměřuje na pedagogiku zážitkovou a volného času. Text je doplněn četnými obrázky, grafy a tabulkami.

Předmětná hesla
Sport
Pedagogika
pedagogika zážitku
Dějiny
Metodologie
Empirický výzkum
Pozorování
dotazování
trenér
profesní dráha
Volný čas
rekreační aktivity
Kniha je zařazena v kategoriích
Petr Jansa - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva........................................

I. čá s t-Z á kla d y pedagogiky s p o rtu ............................

1. Obecná východiska pedagogiky sportu (Kocourek, Jůva)..............

I. I Základní pojm y................................

1.2 Současné pojetí pedagogiky.................................................

1.3 Cíl výchovy a její složky .............................................

1.4 Struktura pedagogiky a v/tah к ostatním oborům .................................

L5 Vývoj Človčka v pedagogickém pojetí.......................................

1.5.1 Charakteristika vývoje člověka................................

1.5.2 Členění lidského věku....................................

1.5.3 Vývojové období deli a mládeže...................................

2. Historická východiska pedagogiky sportu (Júva, Jansa)...................

2.1 V/nik a počátky tělesných cvičení .........................

2.2 Tělesná cvičení ve starověku ................................

2.2.1 Starověké olympijské h ry .........................................

2.2.2 Starověký Řím .............................................

2.3 Období středověku .........................................

2.4 Pedagogika a tělesná cvičení v období renesance a humanismu ............

2.5 Sokolské hnutí v Čechách a přirozené směry v tělesné výchově............

2.6 Vznik moderního sportu v A n g lii.................................. _

2.7 Pierre de Coubcrtin a pedagogika sportu .......................................

3. Metodologická východiska pedagogiky sportu (Jansa, Jůva, Svozil)

3.1 Výzkumné směry v pedagogice sportu.................................................

3.2 Problémy kvantifikace v pedagogice sportu................................

3.3 ľmpirické metody kvantitativní....................................

3.3.1 Pozorování .......................................

3.3.2 Odborné posuzování...............................................

3.3.2.1 Kategoriální posuzovaci systémy.......................................

3.3.2.2 Skálování - posuzovaci Skály.........................................

3.3.3 Metoda dotazování .............................................

3.3.3.1 Dotazník...............................................................

3.3.3.2 Dotazování internetem...........................................

3.3.3.3 Anketa.................................................

3.3.3.4 Rozhovor (interview)......................

3.4 Sémantický diferenciál...............................................

3.5 ľmpirické metody - kvalitativní....................

7

9

II

13

15

17

20

20

21

23

2X

2X

2X

30

31

32

34

38

40

41

46

46

52

54

54

56

56

58

63

63

66

67

68

69

70

3


3.5.1 Případová studie.............................................................................................................. 70

3.5.2 Etnografická meloda ...................................................................................................... 72

3.5.3 Analýza dokumentů........................................................................................................ 73

3.6 Pedagogický experiment........................................................................................................ 74

II. část - Pedagogika školního sportu

4. Edukace tělocvičným i a sportovním i aktivitam i ve škole (Svozil, Jůva, Jansa).......... 79

4.1 Kurikulum................................................................................................................................. 80

4.2 Subjekt řídicí............................................................................................................................ 85

4.2.1 Obecná charakteristika učitele........................................................................................ 85

4.2.2 Specifika učitelství (trenérství) ...................................................................................... 88

4.3 Pedagogické prostředky v tělesné výchově a sportu............................................................... 89

4.3.1 Základní metody a přístupy............................................................................................ 89

4.3.2 Progresivní přístupy........................................................................................................ 91

4.4 Subjekt řízený.......................................................................................................................... 93

4.4.1 Žák v roli cvičenec, sportovce........................................................................................ 93

4.4.2 Poklesky a prohřešky začínajících cvičencú (sportovců) ............................................. 96

III. část - Pedagogika soutěžního sportu

5. Charakteristika současného sportu (K ovář)..................................................................... 103

5.1 Sport a pedagogika.................................................................................................................. 103

5.1.1 Znaky současného sportu .............................................................................................. 105

5.1.2 Komercializace sportu.................................................................................................... 107

5.1.3 Globalizacc a sportovní výchova................................................................................... 110

5.2 Agresivní chování ve sportu.................................................................................................... 41

5.3 Fair play .................................................................................................................................. 115

6. Pedagogika sportu u nás a ve světě (Jůva)....................................................................... 118

6.1 Pedagogika sportu v České republice..................................................................................... 119

6.2 Slovenské pojetí pedagogiky sportu....................................................................................... 119

6.3 Německá pedagogika sportu.................................................................................................... 122

6.4 Anglosaské pojetí pedagogiky sportu..................................................................................... 124

6.5 Pedagogika sportu v systému védy o sportu........................................................................... 126

7. Charakteristika osobnosti sportovce ( Jansa) ................................................................... 130

7.1 Projevy osobnosti sportovce.................................................................................................... 130

7.2 Emoce a motivace vc sportu.................................................................................................... 134

7.3 Změny postojů a názorů mládeže к tčlesné výchově a sportu ............................................... 140

7.4 Sociálně pedagogicko-psychologické aspekty vc sportu ....................................................... 143

7.4.1 Charakteristika sportovní skupiny................................................................................. 143

7.4.2 Sociální role ve sportu.................................................................................................... 144

7.5 Sportovní kariéra .................................................................................................................... 146

8. M otorické učení (Svozil) .......................................................................................................... 153

8.1 Motorické dovednosti.............................................................................................................. 153

8.2 Činitelé motorického učení...................................................................................................... 154

8.3 Druhy motorického učeni........................................................................................................ 158

8.4 Paměťové systémy .................................................................................................................. 160

8.5 Fáze osvojování motorických dovedností............................................................................... 161

4


9. Trenérství (Kocourek, K ovář)...................................................................................... ,65

9.1 Charakteristika trenéra ................................................................................

9.2 Základní úkoly trenéra.............................................................

9.3 Problematika úspěšnosti v trenérské práci ................................................................. ’ 170

9.4 Předpoklady к trenérské práci, přístupy ....................................................................... 171

9.5 Zkušenosti z praxe a výsledky výzkumu............................................................................ 173

9.5.1 Trenérská profese jako sociální ro le ..................................................................... 173

9.5.2 Vytváření typologií.......................................................................................... 174

9.5._> Analytické studie struktury a dynamiky osobnosti trenéra .................................. 177

9.5.4 Názory a postoje trenérů................................................................................... 178

9.6 Komunikační schopnosti trenéra.................................................................... I79

9.6.1 Komunikace verbální .................................................................................. I80

9.6.2 Komunikace neverbální ............................................................................ I82

9.6.3 Základní doporučení pro komunikátora............................................................. 184

9.7 Vzdčlávání trenérů .................................................................................. ................ I87

9.7.1. Základní dokumenty .................................................................... 187

9.7.2 Trenérské licence .................................................................................. 188

9.7.3 Možnosti programů trénerského vzdělávání.......................................................^ ’ 191

9.7.4 Návrh trenérských kvalifikací.................................................................... I93

IV. část - Pedagogika rekreačního sportu

10. Pedagogika zážitková a volného času (Jansa, Jiiva)....................................................... 199

IÖ.1 Pedagogika zážitková ............................................................................ 199

10.1.1 Výchova zážitkem .................................................................................... 199

10.1.2 Zážitková pedagogika........................................................... 2() |

10.1.3 Zážitkové orientované pohybové a sportovní programy ................................... 203

10.2 Charakteristika volného času................................................................ 204

10.2.1 Volnočasové aktivity mládeže ................................................. ?06

10.2.2 Sport a pohybové aktivity ve volném čase................................................... 209

Referenční seznam ..................................................................... -, j -,

Věcný rejstřík ........................................................................ - -

5




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.